Tähän viestiketjuun voisi yrittää kerätä pyöräilyyn liittyvää jutustelua Valkeakosken seuduilta.
Yhteislenkit, reitit, lenkkeilijät jne.
Maasto- ja maantiepyöräily.
Vai tapahtuuko täällä mitään?![]()
Tähän viestiketjuun voisi yrittää kerätä pyöräilyyn liittyvää jutustelua Valkeakosken seuduilta.
Yhteislenkit, reitit, lenkkeilijät jne.
Maasto- ja maantiepyöräily.
Vai tapahtuuko täällä mitään?![]()
If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.
Mä oon Tampereelta, mutta kiinnostaa toki ajaa Valkeakosken läpi.
Pirkan hölkän reitin olen ajanut ja Kangasalan kautta tulevasta löytyy GPS trackit Valkeakoskelle päin, mutta mitä maastoreittejä menisi Valkeakoskelta Sääksmäelle?
www.retkikartta.fi näyttää polkuja Lotilanjärven länsipuolella, Harjunkalliolla ja Rapolanharjulla.
Pääseekö Lotilasta ajamaan Sääksmäelle siten että ajaa Lotilanjärven länsipuolen polun ja sitten Säkkisaaren kautta Harjunkalliolle ja sitten Rapolanharjun päältä Sääksmäelle?
Joskus on ajettu Tampereelta Valkeekosken läpi Pälkäneelle tai toisinpäin... Korkeekankaalla käyty siellä Laskettelumäen päällä mutta lähteekö muualle reittiä koskista?
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/k...n=true&lang=FI
izmo muokkasi tätä : 11.11.2008 at 21.41
Pääsee, mutta Vuolteen siltojen kohdalla pitää ajella palan matkaa asfalttia. Harjunkallio on yksi kylän parhaita polkuja, teknistä pätkää läpeensä.
Mielenkiintoinen säieKesälomista tulee suurin osa majailtua Koskissa. Voisin huomenna piirrellä karttapohjalle joitain hyviä polkuja. Korkeakankaan nurkat taitavat olla Kanuunoille ja muille Roineen kiertäjille jo tuttuja, mutta josko sieltä jotain uuttakin löytyisi.
kts muokkasi tätä : 11.11.2008 at 22.40
Härifrån tvättas.
Siellä usein kesällä maantielenkki harhailee. Aikas usein myös "motolla"
![]()
"Armeijan johdon tulee asettaa asevelvolliset edestäpäin tulevan todennäköisen ja takaa tulevan varman kuoleman väliin.”
Paavo muuttanut vai?![]()
https://www.instagram.com/xtranza/
Mulle kelpaa kaikki mahdolliset polut mitä Koskin ympäristössä on.
Niitä kun en tunne yhtään.
Tässä olisi pari karttapohjaa, joille polkuja piirrellä:
Valkeakoski pohjoinen, Valkeakoski etelä
Voin koittaa tehdä reiteistä jonkinlaista koostetta.
-> Antti: Tuli muutettua.
If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.
valkeakoskelta sääksmäelle pääsee rapolanharjua pitkin.... ja jos tulee jäät niin koskista menee vanajavettä kelkkareitti järven jäätä pirkanhoville ja/tai toijalan abc:lle jota voi varmaan hyvin maastocyclopyörällä päästellä![]()
Vanha mutta lihava.
Hö, oisit muuttanu Lappeen rantaan nyt samantien..
https://www.instagram.com/xtranza/
Mulla on sellanen kuva et ton Lotilan järven pääse kokonaan ympäri polkuja pitkin. 5 vuotta kerkesin siellä asumaan ja aika paljon porukkaa kävi juoksemassa siellä. Sellasta kapeeta polkuahan se on aikalailla mutta tuolta uimarannasta Juusonrantaan on ihan hiekkatietä jalankulkijoille. Kyllä siellä maastopyörällä luulis hyvin pärjäävän.
Tässä näitä:
Etelä. Kannistonmäki ja Kärsänkalliot kannattaa käydä tarkastamassa itse. Siellä menee aika paljon merkitsemättömiä polkuja ristiin rastiin.
Pohjoinen. Tässä nyt on oikeastaan vain se Rutajärvi-Roukko pätkä.
Ajamatonta maastoa löytyy minultakin, eli toivottavasti jollain muulla on lisää tietoa poluista.
Härifrån tvättas.
Reilut kymmenen vuotta aktiivisesti Valkeakosken ympäristön polkuja kiertäneenä uskon tuntevani ne varsinkin eteläpuolelta läpikotaisin. Olen raivannut pätkiä hakkuiden jäljiltä auki ja etsinyt vuosikausia uusia polunpätkiä . Viitisen vuotta sitten polkuja löytyi vielä jokseenkin mukavasti, mutta viimevuosien metsien hakkuut ovat katkaisseet suuren osan reittejä yhdistävistä pätkistä varsinkin eteläpuolella kaupunkia.Voin lähteä tarvittaessa lenkille oppaaksi, kunhan päästään kuivempiin keleihin, niitä odotellessa ajelen pääosin cc:llä. Tosin ajelen kyllä sukkiksilla...
Olipa hienot polut ne Lotilanjärven länsipuoli, Harjunkallio ja Rapolanharju siinä eteläkartassa.
Kävin siellä pari viikkoa sitten ja silloin uutta lunta oli sopivasti maisemaa piristämässä.
Missäköhän kunnossa nuo mahtavat olla nyt kun tulee pakkasta? Ovatko ne olleet ajokelpoisia menneinä talvina?
Lotilanjärven lenkillä on niin paljon käyttöä talvisin, että se on erittäin ajettava.
Harjunkallio oli muistaakseni muutamia kengän- ja koiranjälkiä lukuunottamatta ainakin viime talvena kelvoton. Jalkaisin siellä itsekin kävin. Kannattaa muuten käydä katsomassa Hiukanmäntyä tuolla, retkikartalta ainakin taisi löytyä.
Rapolanharjusta en osaa mennä sanomaan. Epäilen, että koko reitti ei ainakaan ole auki.
Härifrån tvättas.
Onko kellään havaintoa tai valistunutta arvausta olisko lotilanjärvi ja harjunkallio missä kunnossa tällä hetkellä? Olis mahdollisuus ajella Sääksmäeltä Valkeakoskelle päin tänään jos viitsii lähteä.
Tulipa ajettua Roukko-Lotilanjärvi-Harjunkallio-Rapolanharju-Huittula ja siitä Kaapelinkulman suuntaan. Hukkasin itseni Härmän niityn jälkeen ja päädyin rämpimään Kairankorpeen. Löydettyäni lopulta Kaapelintielle, en enää viitsinyt lähteä Korkikselle. No jos ensi kerralla onnistuisi.
Asiallista polkua, mutta Lotilan ja Harjunkallion välistä maantiesiirtymää ei voi välttää.
Hieno että löysin tämä ketju, varmasti käydään teille päin vielä ajamaan ja katsotaan pääseko kuka meitä opastamaan....Kartat ovat aika mielenkiintoiset
Terv. Akaalaiset
" Wer später bremst bleibt länger schnell ""
musta tuntuu että tuolla Valkeakoskella ei oo kuin Wunderpaumi ja sekin ajelee Tampereelle oikeeseen maastoihin. Valkeakoskella ei oo paljoo ajettavaa maastoo muuta kuin Roukon suunnassa ja Korkeekankaan ympäristössä mutta pääseehän sieltä koukkaan Pälkäneen kautta Kangasalle... sieltä Kirkkoharjua pitkin Tampereelle?
kyllä sielä valkeekoskella muutakin on kun roukko, mutta ei izmo niistä vaan tiedä
sen mielestä ainoot ajettavat maastot tampereellakin sijaitsee nokian takakalliolla![]()
Vanha mutta lihava.
Viialasta kun lähtee ajamaan Toijala läpi metsäautoteitä pitkin sinne Rapolanvuori ja sitten otais joku näistä polkuja http://www.students.tut.fi/%7Etalehton/valkeakoski_e.jpg
ja sitten vielä takaisin Viialaan, luulen että ihan riittävästi tule ajettu
IZMO se on Wunderbaum, ja oikeat ei löytyy siellä, niille on neljä renkaita
Atze09 muokkasi tätä : 18.10.2009 at 23.02
" Wer später bremst bleibt länger schnell ""
Pyöräilyyn liittyvää jutustelua?
Minä ajoin kesällä Valkeakosken läpi pyörämatkallani Lahti-Tampere:
Döfilä oli hieno paikkakunta, nähtävää oli pyörämatkailijan kannalta niin paljon, että loppui ehdottomasti aika kesken!
No dogs, no masters
izmon ammattimaisista otteista lisää tampereen yhteislenkit-palstalla
apukuskeina lenkillä kirittämässä myös ammattilaiset![]()
Vanha mutta lihava.
Tämmösellä vai : http://news.thomasnet.com/images/large/456/456652.jpg
"Armeijan johdon tulee asettaa asevelvolliset edestäpäin tulevan todennäköisen ja takaa tulevan varman kuoleman väliin.”
sieltä harjuniitystä menee jo yks tuollaisella tehty avoläpivienti, taitaa olla lisääkin tosin tulossa![]()
Vanha mutta lihava.
Kiitos kartoista! Tallensin ne puhelimeen niin voi sitten ihmetellä vieläkö löytää itsensä kartalta! Toi Harjunkallio oli mulle aika paha, ainakin etelään päin ajettaessa. Komeeta maastoa kylläkin, etenkin ne kampakalliot kolmostien lähellä. Asustelen itse tossa Linnavuoren kupeessa...
http://ultraroadrunner.blogspot.com/
Kirjanmerkit