| Yhteislenkit ja ajoporukat Jos kaipaat lenkkiseuraa tai vinkkejä hyvistä reiteistä |

29.08.2010, 23.41
|
|
Aktiivijäsen
|
|
|
|
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti JuRi
Tänään tapahtui Myllynpyöräilyssä dramaattisia käänteitä kolarin muodossa. Monta kanuunalaista osallistui kolariin, jonka seurauksena kolme meistä päätyi sairaalaan. Täää kuulostaa minun ja kahden? muun kolarilta
|
Toinenkin? kolmen kuskis kolari sattui 34-ryhmässä. Sairaalassa käytiin ja minulle tuli muutama tikki huuliin. Kolari taoahtui pari km ennen maalia kvl-väylällä jossain yllättävässä mutkassa. Yksi kaatui kai kaiteeseeen ja minä ja kaveri ajoimme tähän kasaan?
|

30.08.2010, 06.34
|
|
Vakiovieras
|
|
|
|
|
Mukava lukea Pirkka , ettei sulle käynyt pahemmin. Tilanne näytti senverran hurjalta hetken aikaa.
|

30.08.2010, 07.05
|
 |
Vakiovieras
|
|
|
|
|
Tuliko kenellekään avohaavoja pahempia vammoja? Paranemisia.
Tuosta KLV:stä...melkeen yhessä jonossa ajaminen aina KLV:lla olisi paras tapa. Pystyy havannoimaan vähän paremmin molemmille puolille ja jättää sitä väliä edellä ajavaan. IMO.
|

30.08.2010, 09.29
|
 |
Aktiivijäsen
|
|
|
|
|
Syöteajossakin tapahtui kaatuminen kevyenliikenteenväylällä
Kevyenliikenteenväylät ovat todellakin ristialttiita paikkoja tiivissä ryhmässä ajaville kuntopyöräilijöille. Väylät ovat yleensä sen verran kapeita, että parijonossa ajettaessa ohitukseen ja vastaantulijan kohtaamiseen on vähän tilaa.
Oulussakin sattui Syöteajossa jonon hännillä kaatuminen, joka johtui ohitustilanteenseen liittyneestä yllättävästä sivuttaissiirtymistä. Onneksi siitä selvittiin ilman vammoja.
|

30.08.2010, 09.32
|
|
Aktiivijäsen
|
|
|
|
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti ollehuima
Mukava lukea Pirkka , ettei sulle käynyt pahemmin. Tilanne näytti senverran hurjalta hetken aikaa.
|
Kiitokset teille kaikille ja järjestäjille, että huolehditte meidät kolhiutuneet sairaalaan ja pyörämme takaisin lähtöpaikalle. Enpä muista kolarin jälkeisistä hetkistä juuri mitään, ensimmäinen selvä muistikuva on vasta sairaalasta. Ei tämä pyöräily tähän lopu, turvallisuutta pitää vaan miettiä tarkemmin.
|

30.08.2010, 10.42
|
 |
Vakiovieras
|
|
|
|
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Pirkka
Kiitokset teille kaikille ja järjestäjille, että huolehditte meidät kolhiutuneet sairaalaan ja pyörämme takaisin lähtöpaikalle. Enpä muista kolarin jälkeisistä hetkistä juuri mitään, ensimmäinen selvä muistikuva on vasta sairaalasta. Ei tämä pyöräily tähän lopu, turvallisuutta pitää vaan miettiä tarkemmin.
|
Mukava, ettei tuon pahemmin kuitenkaan käynyt.
Kiitokset omasta puolesta myös järjestäjille. Kiitokset myös Timolle hyvästä matkan organisoimisesta. Taukoja oli sopivasti ja kaikki meni ihan putkeen. Ainoa mikä ihmetytti, oli "ei kanuunoiden" tapa ajaa välillä neljä viisikin rinnakkain ja varsinkin tuolla kevyen liikenteen väylillä meinasi 30 km/h porukassakin rytistä lopussa. No onneksi selvittiin kuitenkin.
|

30.08.2010, 12.21
|
|
Nöösi
|
|
|
|
Esalle vastaus: kiireessä oikaisin googlemapseissa, tässä tarkoittamani reitti, on kokonaan asfalttia: http://snipurl.com/10y8sh
|

30.08.2010, 14.45
|
|
Nöösi
|
|
|
|
Lainaus:
Toinenkin? kolmen kuskis kolari sattui 34-ryhmässä. Sairaalassa käytiin ja minulle tuli muutama tikki huuliin. Kolari taoahtui pari km ennen maalia kvl-väylällä jossain yllättävässä mutkassa. Yksi kaatui kai kaiteeseeen ja minä ja kaveri ajoimme tähän kasaan?
|
Pikaista paranemista kaikille ja onneksi ei sattunut pahempaa.
|

30.08.2010, 15.17
|
|
Aktiivijäsen
|
|
|
|
Tässä 34-ryhmän Myllyn Pyöräilyn 240 km reissu. Noin 34-35 kyytiä mentiin noin 15 hengen porukalla, jossa 12 kanuunaa ja 3 muuta. Lopun muutaman km ambulanssikyytini on mukana.
Alkumatkassa katselimme ja mietimme miten saamme oman porukan syntymään, kun mukana oli niin paljon muita kuskeja. Ehkäpä 15 km ajon jälkeen eteemme muodostui suunnilleen samaa vauhtia ajava 25-30 kuskin porukka, jonka annoimme mennä. Vasta yhden ketjurikkotaukomme jälkeen tuo edellä mennyt ryhmä katosi näkymättömiin, kunnes taas Uudessakaupungissa näimme siitä vilauksen. Noin reiluun puoleenväliin porukkamme jaksoi hyvin hoitaa vetovuorot, mutta sitten jossain vaiheessa takaosaan muodostui hieman enemmän peesissä ajanut ryhmä, joka kuitenkin pysyi mukana maaliin asti. Pidimme 2 taukoa, Uudessakaupungissa ja Nousiaisissa.
Kiitokset kaikille hyvästä kanuunakyydistä.
Lähtötunnelmia:
Pirkka muokkasi tätä : 30.08.2010 at 15.28
|

30.08.2010, 18.01
|
 |
Vakiovieras
|
|
|
|
Lainaus:
|
Auts.... näiden ei pitäisi kuulua kuntoajoon. Eiköhän näitä ole jo tarpeeksi.
.. Voisi kuvitella turvallisuustason nousevan jos siinä ajaa vain omaa porukkaanne. Reilu ilmoitus ääneen ulkopuolisille riittää..
Ai niin...pikaista paranemista...

30.08.2010, 20.55
|
 |
Vakiovieras
|
|
|
|
Jäikö yhtään tervettä kanuunaa Myllystä  --jolle maistuisi huomenna palauttava "pappalenkki". Tuollainen 60-70km:n 25km/h. Voisin tulla autokirppikselle tai Kalkun risteykseen klo 12. Aiemmin en pääse. Sadevaraus.
Laita viestiä foorumille.
Juha

30.08.2010, 21.28
|
 |
Palstajyrä
|
|
|
|
|
Kyllä meitä sieltä terveinä ja hyväkuntoisinakin tuli kotiin muutamia. Toki.
Palautteleva lenkki tekisi kyllä hyvää. Enköhän minä Sinulle Juha kaveriksi lähde.
Mahtuu sinne muitakin!
Klo 12 Kalkun/Mustavuoren risteyksessä nähdään.

31.08.2010, 06.54
|
 |
Palstajyrä
|
|
|
|
Pitkän matkan ajoseuraa tarjolla
Tuolla brevettiaiheessa oli tämmöinen täky:
"Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti mkpaa
Olisiko muuten kiinnostuneita 11.-12.9. 600:lle? Helsingistä Helsinkiin.
Voidaan järjestää bag drop johonkin sopivaan paikkaan. 
---
Jos Tampereen alueelta joku haluaa lähteä kuussataselle tai
ajaa mukana osan matkaa (tai enemmän ), niin huutakaa hep!"
Pannaanko harkintaan?

31.08.2010, 09.56
|
|
Aktiivijäsen
|
|
|
|
Vähän pidempi 4000 km "maantielenkki" lähdössä huomenna Tampereelta Kreikkaan ajamalla 45 päivässä. Katselin tästä kertovaa pätkää tv:stä äsken Tampereen alueuutisista. Voi löytyä netistä Ylen Areenasta. Tässä porukan web-saitti ja tässä Facebook-sivu. Iltalehdessäkin on juttua. Hyvin on media saatu mukaan.
Lähtötilaisuus klo huomenna 1.9.2010 10.30 Keskustorilla ja lähtö klo 11.00.
Pirkka muokkasi tätä : 31.08.2010 at 11.29
|

01.09.2010, 16.04
|
|
Jäsen
|
|
|
|
Lainaus:
Vähän pidempi 4000 km "maantielenkki" lähdössä huomenna Tampereelta Kreikkaan...
|
Paivämatka tuntuu aluksi ajatellen aika pieneltä, kun on <100km mutta voi olla että tollasessa reissussa rähjääntyy, ja väsymystä kertyy muistakin touhuista kun kilometrien keräämisestä.
Albaniassa kerran käyneenä voin vaan toivottaa pojille onnea ja kuivaa maantietä, ja varmaan kannattaa ottaa pyörät mukaan sängyn viereen...
Ei sillä oli sielläkin kolme albaaniteiniä maantietä reenaamassa, ja ainoastaan vanhimmalla ei ollut teräsrunkoa ja runkovaihteita. Sillä oli joku halpis-alurunko ja shimanon maastotriggerit viritettynä kippurasarvien mutkiin.  Jalat ratkaisee.
:EDIT
Ääh, niillähän on oikein huoltoauto. Palautteleva luksusmatkahan tuo on. Ei siinä mitään mahtava reissu kuitenkin.
|

01.09.2010, 18.52
|
|
Aktiivijäsen
|
|
|
|
|
Jätän väliin huomisen torstain Kanuunalenkin, mutta eiköhän porukkaa ilmesty näin hyvällä kelillä klo 17.30 Kaukajärven Nesteelle reilulle parin tunnin lenkille. Ajakaa turvallinen lenkki!
|

Eilen, 10.22
|
|
Nöösi
|
|
|
|
Tänään on tosiaankin mitä mainioin syyssää tiedossa. Nyt ei kannata laittaa jopoa vielä talviteloille, vaan tulla nauttimaan vauhdin hurmasta. Illat pimenevät koko ajan ja lenkit alkavat siksi lyhentyä. Minä olen ainakin tulossa
|

Eilen, 12.49
|
|
Nöösi
|
|
|
|
|
Samoin tulossa ollaan. Reilu Parituntinen kelpaa, täytyy säästellä vähän TdH:ä varten.
|

Eilen, 16.35
|
|
Nöösi
|
|
|
|
Lainaus:
|
Olin yksi TYKsin vierailija Myllyn jälkeen ajettuani kahden edelläajavan pyörien päälle ja saatuani kasan äijiä niskaani. Tällä hetkellä vain kyljen ja rintakehän alueen kivut haittaavat elämää, muuten kolhut jo paranemaan päin.
Olen samaa mieltä kuin Pirkka siinä, että ryhmäläisillä oli yritystä ajaa myös lopun KLV-pätkä maltilla ja turvallisesti, mutta tällä kertaa se ei riittänyt. Onneksi pahimmilta seurauksilta vältyttiin.
Kiitos kaikille auttajille ja eri asioiden hoitajille.
Ryhmässä oli mukava ajaa. Joskin itse tykkään enemmän tasaisemmasta vauhdista vetokierrätyksessä.
|

Eilen, 20.31
|
|
Aktiivijäsen
|
|
|
|
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Juntti
Olin yksi TYKsin vierailija Myllyn jälkeen ajettuani kahden edelläajavan pyörien päälle ja saatuani kasan äijiä niskaani. Tällä hetkellä vain kyljen ja rintakehän alueen kivut haittaavat elämää, muuten kolhut jo paranemaan päin.
Olen samaa mieltä kuin Pirkka siinä, että ryhmäläisillä oli yritystä ajaa myös lopun KLV-pätkä maltilla ja turvallisesti, mutta tällä kertaa se ei riittänyt. Onneksi pahimmilta seurauksilta vältyttiin.
Kiitos kaikille auttajille ja eri asioiden hoitajille.
Ryhmässä oli mukava ajaa. Joskin itse tykkään enemmän tasaisemmasta vauhdista vetokierrätyksessä.
|
Pikaista toipumista sinulle! Tässä tuli taas hiukan tietoa tapahtuneesta, enpä ole itse vielä ollut puheissa muiden porukassa ajaneiden kanssa. Ensi kerralla olemme taas yhden kokemuksen varovaisempia.
|

Eilen, 21.14
|
|
Nöösi
|
|
|
|
|
Eipä ollut ruuhkaa torstain lenkillä tänään - vain minä ja Matti. Ajettiin tuulioloissa Kaukajärven Nesteeltä Viitapohjan lenkki vastapäivään, Ruutanaan ja Kangasalan asematietä takaisin Tampereelle. Matkaa tuli reilu 72 km ja nopeutta mittarini mukaan 30.4 km/h.
|

Eilen, 21.39
|
 |
Palstajyrä
|
|
|
|
Tulevana viikonloppuna saanemme ainakin sunnuntaiksi vielä kunnon
yhteislenkin kokoon. Sääennuste on ok ja TdT on takana. Kehäkukkaan?
Lauantai saattaa olla hiljaisempi, mutta toivottavasti silloinkin
yhteislenkki pyörähtää.

Eilen, 22.54
|
 |
Vakiovieras
|
|
|
|
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Talisker
|
Eiköhän vielä kerran - kesän päätteeksi  - Kehäkukkaan.

Tänään, 09.15
|
 |
Vakiovieras
|
|
|
|
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Talisker
Lauantai saattaa olla hiljaisempi, mutta toivottavasti silloinkin
yhteislenkki pyörähtää.
|
Niinpä on TdT takana, mutta Junnu Tour de Tampere samana päivänä ja isän lupaus viedä 7 v tytär sinne.
Ei taida päästä kehäkukkaan mukaan valitettavasti.
Pirsana..........

Tänään, 09.23
|
 |
Palstajyrä
|
|
|
|
Hyvä teko!
Saman voisivat tehdä kaikki muutkin 7 - 12 vuotiaiden mukuloiden
kanuunaisät ja -äidit!
Ja ottaa naapurin lapsetkin mukaan  .

Tänään, 09.47
|
 |
Palstajyrä
|
|
|
|
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti kh74
Albaniassa kerran käyneenä voin vaan toivottaa pojille onnea ja kuivaa maantietä, ja varmaan kannattaa ottaa pyörät mukaan sängyn viereen...
|
Tämäkin näky voi käydä muutamasa päivässä tutuksi...
... hetkinen: miksi reitti Albaniassa menee Beratin kautta? Haluavatko välttää Ballshin öljykentät vai ehkä katsella nähtävyyksiä?
|
|
| Selaustavat |
Perusmuoto
|
Viestin säännöt
|
Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
Käyttäjä ei voi muokata viestejään
HTML-koodi on Pois päältä
|
|
|
Foorumin aikavyöhyke on GMT +3. Kello on nyt 12.23.
|
|