ImatraHelkamaGiantRideVerkkokauppaBikeshop
Sivu 81 / 96 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 31 71 79 80 81 82 83 91 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.401 - 2.430 / 2873

Aihe: Silverbackin läskipyörät

  1. #2401
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    163
    Onkohan 2018 ja 2019 malleissa erit vai samat vaihtajankorvakot?

  2. #2402
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    251
    Osaako joku sanoa onko 2018 Fattyn ja 2019 Singlen kiekoilla jotain oleellista eroa? Vanteet lienee samat, mutta entäpä navat ja pinnat? Mietin josko vaihtaisin valmiiksi litkutetut ja JJ:llä varustetut Fattyn kiekot Sinkun alle ja suorittaisin litkutukset ja renkaanvaihdon sijasta vain pakanvaihdon.

  3. #2403
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Oliko 2018 jo 197mm takanapa? Muuten siinä tuskin on mitään ihmeellistä vaikkei oliskaan samoja...

  4. #2404
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Oliko 2018 jo 197mm takanapa? Muuten siinä tuskin on mitään ihmeellistä vaikkei oliskaan samoja...
    Kaikissa paitsi Delight ja Deluxe 190 QR.

    Lähetetty minun ONEPLUS A6013 laitteesta Tapatalkilla

  5. #2405
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    163
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lakuduunaa Katso viesti
    Bluton kaverina 2017 doublessa oli rockshox maxle stealth akseli ja 2018 mallissa on rockshox maxle lite akseli. 2019 mallikuvissa näkyy rockshox maxle lite akseli
    Joo sain doublen ja tosiaan täsdä on tuo rockshoxin oma akseli eli ongelma ei koske näitä doubleja.

    Doublessa on muuten edelleen 2 paikkaa juomapullolle.
    Antsah82 muokkasi tätä : 19.05.2019 at 11.42

  6. #2406
    Sama "ohennettu" etuakseni löytyy myös minun Singlestä. Laitettu viestiä Silverbackille. Tarkistin samalla taka-akselin ja se näyttäisi olevan oikea (tasapaksu 12mm).

    Pyörän palautus-aikakin lähenee loppuaan, joten pitää oikein kunnolla miettiä kannattaako tätä pitää vai lähteekö palautukseen...

  7. #2407
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    251
    Löytyi itsellä myös oman Singlen lisäksi rouvalle hankitusta Fattystä se kavennettu akseli. Aiemmin mainitusti myös kovan työn takana oli Fattun taka-akseli saada irroituksen jälkeen paikoilleen, kun vaihtaja kierteineen ei meinannut takaa runkoon oikein istua. SB lupasi akselia laittaa postiin kyllä.

  8. #2408
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.319
    Jännä ku eivät callbackiä oo tehny ku vika vissiin koskee lähes kaikkia pyöriä. Tai edes toimita uudet akselit kaikille jälleenmyyjien kautta. Kalliimmaksihan se tulee jos tulee myöhemmin isompaa vauriota

  9. #2409
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Jännä ku eivät callbackiä oo tehny ku vika vissiin koskee lähes kaikkia pyöriä. Tai edes toimita uudet akselit kaikille jälleenmyyjien kautta. Kalliimmaksihan se tulee jos tulee myöhemmin isompaa vauriota
    Tämä itseäkin ihmetyttää, luulisi löytyvän ainakin Suomesta uutena ostaneet aika helposti...

    Tänään ilmeisesti olisi pitänyt tulla uusi akseli. Postilaatikossa odotti muovitettuna kirjekuori, joka päästä repeytynyt, mukana vain koalan koristama pullonavaaja. Ihan hetken oli sellainen WTF-fiilis, en kyllä ole tällaista tilannut, sitten hoksasin lukea mitä muovipussissa luki. "Kirjeesi repeytyi kuljetuksessa, pistimme kortsun päälle. T saksan posti." Sinne taisi kotimaahan jäädä eka korvikeakseli

  10. #2410
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Jännä ku eivät callbackiä oo tehny ku vika vissiin koskee lähes kaikkia pyöriä. Tai edes toimita uudet akselit kaikille jälleenmyyjien kautta. Kalliimmaksihan se tulee jos tulee myöhemmin isompaa vauriota
    Mulle kyllä sanoivat että sellainen on tulossa. Osat on tekovaiheessa.

  11. #2411
    Tietääkö kukaan mistä löytys vm. 2019 scoop deluxeen takavaihtajan korvake?
    Kysyin asiaa silverbackiltä mutta eivät vastanneet.

  12. #2412
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    251
    Onko porukka testannut etujousitettuja läskejä? Nyt vasta tajusin/huomasin, että Doublessahan on Bluto keulassa. Alkoi mietityttää, että onnaiskohan vielä vaihtaa tuo Single Doubleen - jos etujousitetun mukavammaksi kokisin. Aika juurakkoisia ja kivisiä lähimaastot ja maastopelejä ei enää läskien lisäksi. Tosiaan nyt mietin josko Doublen laittaisi ja tarpeen tullen talveksi jostain halvalla tarpeen tullen jäykän keulan siihen - joskin Blutollakin varmaan menis. Tuo Doublen 2*10 soveltuu vaihteiksi oikein hyvin, pidän vähintään yhtä mukavana kuin 1*11. Onko jotain turn-offia, jonka takia ehdottomasti ei kannata Doublea miettiä? Miten etujousitetulla läskillä ajaneet kuvailee ajokokemusta? Mulla ei kokemusta, mutta eihän se joustokeula paha varmaan kesäski juurakoihin olisi...

  13. #2413
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.319
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Reiska79 Katso viesti
    Onko porukka testannut etujousitettuja läskejä? Nyt vasta tajusin/huomasin, että Doublessahan on Bluto keulassa. Alkoi mietityttää, että onnaiskohan vielä vaihtaa tuo Single Doubleen - jos etujousitetun mukavammaksi kokisin. Aika juurakkoisia ja kivisiä lähimaastot ja maastopelejä ei enää läskien lisäksi. Tosiaan nyt mietin josko Doublen laittaisi ja tarpeen tullen talveksi jostain halvalla tarpeen tullen jäykän keulan siihen - joskin Blutollakin varmaan menis. Tuo Doublen 2*10 soveltuu vaihteiksi oikein hyvin, pidän vähintään yhtä mukavana kuin 1*11. Onko jotain turn-offia, jonka takia ehdottomasti ei kannata Doublea miettiä? Miten etujousitetulla läskillä ajaneet kuvailee ajokokemusta? Mulla ei kokemusta, mutta eihän se joustokeula paha varmaan kesäski juurakoihin olisi...
    Minä vaihoin 2016 fattystä doubleen. Siinä oli pikalinkut niin ei ois menny bluto heittämällä vaan ois pitäny konvertoida läpiakseli siihe eikä siverback vastannu ku kyselin niiden saatavuutta. Taakse ois joka tapauksessa qr jääny niin sama koko vaihtaa koko pyörä.

    2018 mallissa on 2x11 ja en kyllä kaipaa 1x yhtään

    Ohan tuo eri peli juurakossa ja varsinki mäenlaskussa

  14. #2414
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    251
    Juu. Tosiaan alkuvuodesta helmikuussa ostin 2018 Fattyn alesta L-koossa, kun löytyi halpa yksilö. Koko tuntui isohkolta, joten vaihdoin nyt alesta alle M-koon Singlen. Nyt vasta tosiaan pisti silmään, että Double onkin joustolla, oletin aiemmin että se on Single, johon lisätty etuvaihtaja. Nyt kun vähän juurakoissa jyrännyt Singlellä, niin hiipinyt mieleen ajatus josko sais vielä Singlen palautettua ja vaihdettua sen tilalle Doublen. Onko tietoa muuttuuko keulakulma paljon 2019 Single vs. Double keulan ansiosta? Onko noissa pyörissä keulan ja toisen vaihtajan lisäksi muuta eroa kuin että Doublessa pykälää huonommat jarrut? Muuta huomioitavaa? Hieman alkoi hotsittaa... jos vielä Verkkiksessä jo muutaman naarmun kampiin saaneen Singlen takaisin huolivat.

  15. #2415
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    163
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Minä vaihoin 2016 fattystä doubleen. Siinä oli pikalinkut niin ei ois menny bluto heittämällä vaan ois pitäny konvertoida läpiakseli siihe eikä siverback vastannu ku kyselin niiden saatavuutta. Taakse ois joka tapauksessa qr jääny niin sama koko vaihtaa koko pyörä.

    2018 mallissa on 2x11 ja en kyllä kaipaa 1x yhtään

    Ohan tuo eri peli juurakossa ja varsinki mäenlaskussa
    Itse tein saman vaihdoksen 2018 fatty> 2019 doubleen. Aloin juurikin kaipaamaan tuota joustokeulaa. Onhan tuo joustokeula mukavampi kun rymyyttää enemmän. Tässä 2019 on myös 2x11, mutta muutin itse heti 1x11, itse en kaipaa etuvaihtajaa. Painoahan tässä doublessa on keulan takia vähän enemmän. Huomasin selkeästi kun fatty ja double oli yhtäaikaa "käsissä". Verkkis myy nyt doublea sen verran hyvään hintaan, että laskin, että saan koko pyörän keulan hinnalla kun myyn fattyn joka menikin heti kaupaksi Pitää katsoa pitääkö talveksi hommata jokin jäykkäkeula vai kestääkö bluto talven kaahailut.

  16. #2416
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    163
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tsykkel Katso viesti
    Tietääkö kukaan mistä löytys vm. 2019 scoop deluxeen takavaihtajan korvake?
    Kysyin asiaa silverbackiltä mutta eivät vastanneet.
    Eikö verkkiksessä ole noita myynnissä? Vai puuttuuko deluxesta läpiakseli takaa?

    https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...UC154bx95cPm55

  17. #2417
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    251
    Taitaa toimitusaika olla 5-6 vk Verkkiksessä korvakkeille.

  18. #2418
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    251
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antsah82 Katso viesti
    Itse tein saman vaihdoksen 2018 fatty> 2019 doubleen. Aloin juurikin kaipaamaan tuota joustokeulaa. Onhan tuo joustokeula mukavampi kun rymyyttää enemmän. Tässä 2019 on myös 2x11, mutta muutin itse heti 1x11, itse en kaipaa etuvaihtajaa. Painoahan tässä doublessa on keulan takia vähän enemmän. Huomasin selkeästi kun fatty ja double oli yhtäaikaa "käsissä". Verkkis myy nyt doublea sen verran hyvään hintaan, että laskin, että saan koko pyörän keulan hinnalla kun myyn fattyn joka menikin heti kaupaksi
    Tuntuuko että tuo keulan tuoma mukavuus kuitenkin korvaa painolisän, edes kesäaikana, vai onko häiritsevästi painoa? Kilpaa kun en aja, niin pieni painolisä ei haittaisi. Ja talveksi varmaan jostain löytää vaikka jonkun alukeulan halvalla, jos vaihtaa haluaa.

  19. #2419
    Onhan tuo SB joustokeulalla ihan ehdottoman hyvä, en ottaisi jäykkää keulaa takaisin enää ja lisäksi kun minulla on vielä suntourin joustava satulatolppa niin meno on kuin ameriikan raudalla, tykkään todella paljon. Eihän tuo SB muutenkaan mikään keijukainen ole niin en ainakaan minä huomaa mitään muuta paino eroa kuin nostettaessa pyörää ilmaan eli ei se ajoon vaikuta mitään, päin vastoin se ilo mitä joustokeula tuo on niin iso että alkaa ihmetellä miksi tuota yleensä tehdään jäykällä keulalla.

    Talvella tuota joustoa ei tarvita mutta voihan sen pitää lukituna.

  20. #2420
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    163
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Reiska79 Katso viesti
    Taitaa toimitusaika olla 5-6 vk Verkkiksessä korvakkeille.

    8kpl 2019 löytyy heti.

  21. #2421
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    163
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Reiska79 Katso viesti
    Tuntuuko että tuo keulan tuoma mukavuus kuitenkin korvaa painolisän, edes kesäaikana, vai onko häiritsevästi painoa? Kilpaa kun en aja, niin pieni painolisä ei haittaisi. Ja talveksi varmaan jostain löytää vaikka jonkun alukeulan halvalla, jos vaihtaa haluaa.
    Ei ainakaan itseä haittaa. Paljoa en ole ehtinyt ajella, mutta tuskin palataan jäykkään.

  22. #2422
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.319
    Huonopuoli blutossa on että sitä pitää huoltaa 50h välein. Ainaki jos haluaa että se toimii hyvin

  23. #2423
    Joo mutta sen on helppo tehdä itse ja en nyt näkis tuota 50h huoltoa mitenkään että on pakko se riippu niin paljon millaisessa käytössä se on ja tuskimpa monikaan huoltaa tuota noin tiuhaan, hyvä kun muutaman vuoden välein.

  24. #2424
    Oli tosiaan nyt tullu noita korvakkeita, kiitokset linkistä, laitoin tilaukseen. On läpiakseleilla tuo deluxe.

    Jos joku miettii 11-42 pakan vaihtamista 2019 deluxeen niin hyvin toimii ilman goatlinkkiä

  25. #2425
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.319
    ^Silverbackin omassa kaupassaki myydään korvakkeita ja muita varaosia

  26. #2426
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    251
    Aloin jo Doublesta innostua, mutta on melkoinen turn off tuollainen 50h huoltoväli. Poikamiehenähän tuo öljynvaihto olisi mukavaa ajankulua, mutta töihin ja perheeseen hukkukavana tuon mielekkyys varmaan samaa tasia peräpukaman kanssa. Täytyypö tuumia vähön aihetta. Kaksi läskiä jo nyt kynsissä + yksi kaupattava maasturi muutenkin.

  27. #2427
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    251
    Talveksi jos laittais jäykän keulan jostain, niin vuosihuollon yhteydessähän keulan kerran vuoteen huollattaisinja varmaan mun ajoilla riittäisi, kun tuo ei ainoa pyörä. Täytyypä tuumia josko laittaisi yhden pyörän lisää tilaukseen - js myyntiin. Alkaa vaan aika loppua näiden kanssa tolskstessa. Olis 3kk aikana kolmas läskiostos itelle ja neljäs perheeseen - ja kaikki siis tallissa. Ja tosiaan yhdelle se oma tarve...

  28. #2428
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    156
    Mikset vaan osta sitä joustokeulaa yhteen niistä pyöristä mitä sulla on jo? Ei kai tuossa ole mitää järkeä värkätä noitte pyörien kanssa ees taas?
    Noita Blutoja on jatkuvasti myynnissä uutena ja käytettynä aika edullisesti tai jos kunnon keulan haluaa niin tilaa Manitou Mastodonin Saksasta tai mistä sen nyt parhaimpaan hintaan sattuu saamaan. Sitten jää se orggis jäykkäkeula talviajoihin.

  29. #2429
    Liittynyt
    10/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    65
    Scoop Doublen 2019-mallin painoksi on ilmoitettu 16,67 kg. Se tuntuu paljolta, oisko jollakulla faktatietoa siitä, paljonko tuo pyörä oikeasti painaa? Mihin painoon pääsee peruskevennyksillä, ts. renkaiden litkuttamisella ja 1x-muunnoksella?

    Olen ajellut vajaa kolme vuotta Scoop Fattylla ja seuraavassa läskissä saisi ehkä olla joustokeula, mutta toisaalta rajansa lisäpainollakin.

  30. #2430
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.319
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Eeva Katso viesti
    Scoop Doublen 2019-mallin painoksi on ilmoitettu 16,67 kg. Se tuntuu paljolta, oisko jollakulla faktatietoa siitä, paljonko tuo pyörä oikeasti painaa? Mihin painoon pääsee peruskevennyksillä, ts. renkaiden litkuttamisella ja 1x-muunnoksella?

    Olen ajellut vajaa kolme vuotta Scoop Fattylla ja seuraavassa läskissä saisi ehkä olla joustokeula, mutta toisaalta rajansa lisäpainollakin.
    Jaa-a tuntuhan tuo vähän oudolta. 2kg enemmän ku fatty. Eikait siitä blutosta niin paljoa tule. 2018 malli paino muistakseni 15.7kg ja litkutuksen ja renkaiden vaihdon jälkeen lähempänä 15kg. Saatan kyllä muistaa väärinki.
    Siinä on ainaki eri kampisarja.

Samanlaisia aiheita

  1. Canyon Läskipyörät
    By Ski in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 3726
    Viimeinen viesti: 30.03.2024, 12.20
  2. Whiten läskipyörät
    By rjrm in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 5821
    Viimeinen viesti: 11.10.2022, 17.44
  3. Chargen läskipyörät
    By zarzan in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 27
    Viimeinen viesti: 11.01.2017, 22.40

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •