GiantElectrobikeHelkamaHuntteriCanyonRide
Näyttää tulokset 1 - 13 / 13

Aihe: Kalossin pukeminen

  1. #1
    Liittynyt
    07/2017
    Viestit
    425

    Kalossin pukeminen

    Mites tuollainen vuori kengän päälle saisi helposti vedettyä yksin? Itsellä Sidi Frost kengät ja siihen päälle hankittu Assoksen winterbootiet, jos kaveri auttaa vetoketjun kanssa, ei mitään ongelmaa mutta yksin niitä en saa. Ilmeisesti olen liian jäykkä saadakseni ne päälle tai sitten en vain osaa oikeaa tekniikkkaa. Onko siihen joku jippo?

  2. #2
    Näkyypä joku laittaneen aiheesta videon YouTubeen. Siis jos samoista tai samanmallista kengänsuojista on kyse.




    (Perusperiaatehan lienee sama kaikissa tiukahkoissa kengänsuojissa, poislukien tietenkin ne joissa pohja on avoin.)

  3. #3
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.511
    Kengänsuoja menee usein helpommin paikoilleen, kun pujottaa ensin kengänsuojan ylös sääreen ja sitten vasta kenkä jalkaan. Toimii vain, jos kengänsuojan pohjassa on tarra yms. liitos.

  4. #4
    Eikä silloin vain mene helpommin vaan on nimenomaan tarkoitettu laitettavaksi jalkaan tuossa järjestyksessä (ja poisotettaessa tietenkin päinvastaisessa) ja tuolla tavoin.

    Kysyjän käyttämissä Assoksissa on (ymmärtääkseni yleisempi) pohja, jossa on reiät klossien kohdalla ja kantapään alla. Vetoketjukin taitaa sijaita hiukan epäsymmetrisesti sivummalla ja päällisen materiaalikin vaikuttaa kumisemmalta. Eli luulen ymmärtäväni hankaluuden - vaikka ongelman ydin voi piillä siinäkin että kengänsuojat ovat numeroa liian pienet.

    Muutenhan väärää tapaa laittaa kengänsuojat ei olekaan, on vain paremmin tai huonommin toimivia. Esimerkiksi se että laittaa ensin kärjen paikalleen ja seuraavaksi yrittää laittaa kantapään paikalleen ei toimi erityisen hyvin.

  5. #5
    Liittynyt
    07/2017
    Viestit
    425
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Näkyypä joku laittaneen aiheesta videon YouTubeen. Siis jos samoista tai samanmallista kengänsuojista on kyse.

    https://www.youtube.com/watch?v=FclX-4D-xO4


    (Perusperiaatehan lienee sama kaikissa tiukahkoissa kengänsuojissa, poislukien tietenkin ne joissa pohja on avoin.)
    Muuten kyllä. Joko malli on muuttunut tai videon tekijä laittaa ne väärään jalkaan. Mun Assoksissa vetoketju on ulkopuolella.

  6. #6
    Ei mahdotonta. Kaikkea hullua tehdään.

    Voi myös olla että videon laittaja ei halunnut näyttää miten ne saa helpoimmin jalkaan vaan halusi ainoastaan osoittaa miten mahdottoman hankalaa se on



    PS Tunnustus: en katsonut videota kuin noin viisitoista sekuntia. Olin vain sellainen avulias Aatu - ja joskus omien toisenmerkkisteni kanssa ensin tapelleena pidin aihetta turhaan laiminlyötynä.

  7. #7
    Liittynyt
    07/2017
    Viestit
    425
    Jep, pitää vain löytää joku konsti jolla sen vetskarin saa kiinni tai sitten käyttää sitä vain kun on joku toinen sen sulkemassa.

  8. #8
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    13.983
    Omissa kengänsuojissa on ainakin tarranauha tuolla ylälaidassa. Pitää vetoketjun vetimen paikallaan ja auttaa juurikin ketjun kiinni vetämisessä.

    Eihän se vetoketju voi tosiaan sisäpuolella olla. Sehän naarmuttaisi kammen välittömästi ja rikkoontuisikin. Omissani tuo on kaikissa takana, eikä siihen kohdistu paljonkaan vetoa vaikka suoja on tiukka.

  9. #9
    Ehkä mun olisi pitänyt kiinnittää huomiota siihenkin että: "Published on Mar 13, 2012".


    Mutta jos tekee siitä huolimatta suunnilleen niin kuin tyyppi videossa tekee, en oikein itse kokeilematta hiffaa enkä bonjaa mikä voi olla vetoketjun kiinnisaamisen tiellä. Onko vaikeaa ellei liki mahdotonta päästä edes alkuun? Saada vedin tarpeeksi alas? Vai eikö se lähde liikkeelle? Vai onko vaikeus siinä ettei vetoketju tahdo millään mennä kiinni ylös asti?


    Mulla on ollu jotkut tiukatkin kengänsuojat, mutta aina kulloistakin kohtaa toisella kädellä venyttämällä sai väljyyttä sen verran että toisella kädellä sai vedettyä vetoketjua haluamaansa suuntaan. Mutta kaiken A ja O oli että suojat oli laitettu jalkaan kunnolla ja suoraan.

  10. #10
    Liittynyt
    07/2017
    Viestit
    425
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Ehkä mun olisi pitänyt kiinnittää huomiota siihenkin että: "Published on Mar 13, 2012".


    Mutta jos tekee siitä huolimatta suunnilleen niin kuin tyyppi videossa tekee, en oikein itse kokeilematta hiffaa enkä bonjaa mikä voi olla vetoketjun kiinnisaamisen tiellä. Onko vaikeaa ellei liki mahdotonta päästä edes alkuun? Saada vedin tarpeeksi alas? Vai eikö se lähde liikkeelle? Vai onko vaikeus siinä ettei vetoketju tahdo millään mennä kiinni ylös asti?


    Mulla on ollu jotkut tiukatkin kengänsuojat, mutta aina kulloistakin kohtaa toisella kädellä venyttämällä sai väljyyttä sen verran että toisella kädellä sai vedettyä vetoketjua haluamaansa suuntaan. Mutta kaiken A ja O oli että suojat oli laitettu jalkaan kunnolla ja suoraan.
    Pukea väärinpäin? Eihän hanskojakaan saa hyvin istumaan kuin oikeaan käteen. Suojaa on vaikea pukea kun se on venyvää kangasta ja pitäisi tavallaan väkisin sulkea. Saisi kyllä helposti kiinni jos ois kolme kättä

  11. #11
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.354
    Toisella käden sormilla puristaa molempia puoliskoja lähekkäin samaan aikaan venyttäen ja toisella kädellä vetäsee vetoketjun ylös. En pysty ymmärtämään mikä tässä voisi olla vaikeaa, ehkä jos puristavassa kädessä ei ole täyttä sarjaa sormia niin sit voisin ymmärtää.

    kalossi (5)

    1. Matala kuminen päällysjalkine. Miesten sadesään jalkine, joka vedetään ulkokäytössä matalan ulkokengän päälle.


    Piti ensimmäisenä aloittaa tästä.

  12. #12
    Liittynyt
    07/2017
    Viestit
    425
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Toisella käden sormilla puristaa molempia puoliskoja lähekkäin samaan aikaan venyttäen ja toisella kädellä vetäsee vetoketjun ylös. En pysty ymmärtämään mikä tässä voisi olla vaikeaa, ehkä jos puristavassa kädessä ei ole täyttä sarjaa sormia niin sit voisin ymmärtää.

    Piti ensimmäisenä aloittaa tästä.
    Vetoketju kun on ulkopuolella, vaikea käyttää toisen puolen kättä.

  13. #13
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.354
    Jokin apuväline vetoketjun lenkkiin millä saat vedettyä ylös? Esim. pidemmän narun pätkän tai rautalankalenkin pujottaa pukemisen ajaksi. Jos ei onnistu niin sit varmaan kannattavin hankkia oikeat talvikengät niin pitäisi pärjätä ilman.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •