ElectrobikeHephaGiantGarmin
Sivu 44 / 70 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34 42 43 44 45 46 54 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.291 - 1.320 / 2071

Aihe: Hissitolppaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jumo Katso viesti
    Tuonne laitoin jotain...
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...69#post2434869

Tänä kesänä en ole pyörän kanssa lähietäisyydellä joten ei ole ajettu yhtään mutta syksyn ja talven erittäin vähäiset ajot pelasi. Talvella loskakelissä jäätää vaijeria joten muutaman kerran piti sormella nostaa lukitusvipu jotta lukittui ylös. Ajanut asiansa nyt tiedän että jatkossakin haluan hissitolpan ja tuo jos hajoaa niin sitten etsitään seuraaja. Ei ole hienostunut, kevyt ja tuskin edes huollettavissa jos/kun vikaantuu mutta se on sen ajan murhe.
    Tattis, olisi pitänyt lukea pitemmältä ajalta juttuja.

Hommasin KS Dropzonen 125mm, parin lenkin jälkeen toimiva kampe ja tuo lisäulottuvuutta ajeluun. Saa nähdä miten kestää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rufus Katso viesti
    Selvisikö tämä?
    Sorry unotui raportointi. Sain takuuseen vaihdetuksi uuteen.

jos joku ei tykkää sitä alkuperäsistä vivusta, onnistu huvin RF tolpan ja ks southpath vipuun paritus.
    ainoa ero KS lev tolpan että aktivointi on jäykempää, ja täytä jätä pikkasen enempää slakkia vaijerin.

Terve

Onko kenelläkään kokemusta Crank Brothersin Kronolog tolpasta? Alkoi valumaan ajossa alaspäin. Alkuun sentin verran, ja sittemmin kolmea neljää senttiä.

Purin härvelin ja sieltä löytyi selvä vika. Suuntaventtiili oli kiertynyt auki ja oli enää parilla kierteellä putkessa kiinni.

No putsailin osat ja kasailin Fox Fluidilla ohjeen mukaan. Yllätys oli suuri kun tolppa valui vieläkin ajossa.

Onko kokemuksia onko vika yleensä venttiilissä, vai onko asia niin yksinkertainen että klipsit jotka vaijeri löysää ovat kuluneet ja pyöristyneet?

Harmittaa kun en tajunnut kääntää klipsejä. Enkä edes katsonut voiko niitä kääntää.

Kiitos mielipiteistä
    Kokemuksia Race Facen Turbine-tolpasta:
    - Hankin keväällä (olisiko ollut maaliskuussa tilasin ja sain sen huhtikuun puolella)
    - Suoraan paketista ongelmia paineiden pysymisen kanssa. 30 psi sisään ja lenkille, niin ~10 laskun jälkeen ei noussut enää ylös kunnolla, kun painetta oli hävinnyt niin paljon.
    - Jälleenmyyjän ohjeistuksesta ruuvasin venttiilin sielun irti ja rasvasin sen, mutta eipä auttanut.
    - Takuusta tuli uusi. Takuu kesti noin kuukauden ja sain uuden siis kesäkuussa.
    - Uusi pelasi moitteitta viikon-pari, minkä jälkeen on pitänyt natinaa. Olen yrittänyt kaikenlaista - vaihtaa satulaa, rasvata/kuitutahnata satulaputkea, eri kireyksiä jne. Sain vinkin, että kannattaisi yrittää ruuvata keskeltä auki ja lisätä rasvaa sisään stefoihin. Muuten hyvä, mutta tuo on niin pr**een kireällä, ettei tuota saa käsivoimin auki. Täytyy etsiä jonkinlaisia työkaluja.
    - Suoraan sanoen alkaa olla melkoinen kyrpä otsassa tämän tolpan kanssa. Vähän vaikea on mennä suosittelemaan.
    http://www.hhcmb.fi
    https://www.facebook.com/hhcmb

Onko kukaan saanut käsiinsä (eli pyöräänsä) Foxin uutta Transfer tolppaa?
    that's life, tough but unfair
    https://www.tawastcc.com
    https://twitter.com/evarjus

ainakin jäsen troh:lla on nähty..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

Onkos kenelläkään omakohtaista kokemusta Tmars merkkisestä hissitolpasta, liikerataa olisi hiukan enemmän kuin v8 tolpassa ja saisi edukkaasti. Ei tarttisi myöskään shimmejä kun olisi suoraan oikean paksuinen, vai pitääkö se vaan hakea suosiolla ice v8 fillariosasta.

Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Pojan pyörää tuli hommattua halpamalli. On se ainakin pari lenkkiä jo kestänyt vähän yli 50 kiloisella kuskilla lämpimällä kelillä. Vipu toimii ihan mukavasti, mutta vaijerin kuoren jäykkä mutkapala hankaloittaa asennusta. En nyt jaksanut säätää enempää, joten annoin olla. Jos tuo kestää pidempään niin vaijerin vaihdossa sitten katsotaan mahdollisesti jotain viritystä tilalle.
    Kesän ajot tuo on nyt pojalla kestänyt, joten ei se ihan kelvoton ole. Käytettävyydessä ei ole ollut mitään ihmeellistä, mekanismi ei ole jumittanut ja klappiakaan ei ole tullut. Kyllä tuo hintansa väärti oli ehdottomasti, varsinkin pojan mielestä, kun muuten olisi joutunut olemaan ilman hissitolppaa.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Mulla kanssa puolivuotta tuollainen halpamalli TrazX ollut käytössä, ei voi pahaa sanaa sanoa. 90kg ukko on päällä nytkynyt.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Eura665 Katso viesti
    Onkos kenelläkään omakohtaista kokemusta Tmars merkkisestä hissitolpasta, liikerataa olisi hiukan enemmän kuin v8 tolpassa ja saisi edukkaasti. Ei tarttisi myöskään shimmejä kun olisi suoraan oikean paksuinen, vai pitääkö se vaan hakea suosiolla ice v8 fillariosasta.

Mulla kesti n. 3kk ja meni muoviset ohjainpalat sisältä palasiks. Rupes aluks klappaamaan reilummin ja sit ku molemmat puolet oli rikki, kääntyili jo kiertosuunnassakin ihan holtittomasti. Reklamoin myyjälle ja lähettivät uusia paloja. Ne kesti sitte puolikkaan enskakisan treenipäivän. Uuteen reklamaatioon ei tullu enää vastausta.

Muuten aika kolho käyttöfiilis, eli pitää opetella tolpan luonne, ennen ku se alkaa toimimaan. Sittenkään en sitä kesken polkupätkän hirveesti käyttäny, ku se ei äkkiseltään vaan vipua vääntämällä nouse, vaan pitää painoa laittaa ensin päälle. Eli toimii vähän kätevämmin kuin pikalinkku tolpassa, mutta ei niinku ns. oikee hissitolppa.

Hintansa väärti kyllä, jos vaan onnistuu saamaan kestävän yksilön.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Suvanto Katso viesti
    Kokemuksia Race Facen Turbine-tolpasta:
    ....
    Eräässä fillarikaupassa kävin kyselemästä tuosta tolpasta. Siel on ilmeisesti isompi ongelma kyseessä, eivätkä suoraan sanottuna halunneet ees myydä tolppaa mulle, ennen kuin valmistaja selvittää ongelmansa. Ei siis auta rasvailut eikä vippaskonstit.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Onkos kenelläkään omakohtaista kokemusta Tmars merkkisestä hissitolpasta
    Vuoden verran olen tuollaisella rytkytellyt. Eniten ärsyttää itseporaamani lisäreiän väljyys, mutta nyt se on alkanut klappaamaan hiukan myös liu'uistaan. Ei kuitenkaan vielä liikaa. Ymmärtääkseni ICE V8 on yksi versio Tmarsista (tai mikä näiden valmistaja onkaan) joltakin aiemmalta vuodelta.

Tuntuu että kaikki hissitolpat, jotka eivät ole täysin tuntemattomia, ovat jollain tavalla huonoja. En haluaisi ostaa huonoa, mutta jos on vaara sellaiseen erehtyä, niin mieluumin sitten huono satasella kuin neljälläsadalla. Sääli sikäli, kun hissitolppa tuo omaan ajoon niin paljon lisää etten ilmankaan halua olla.

Kattelin kuvahaulla, sama tolppa on kuin V8 ja sitten se vihreäksi elaksoiduilla osilla myytävä peli jonka nimeä en juuri nyt muista.
    Ne muoviohjurit voi korvata yhtenäisellä alumiininpalalla, lakkaa se kohta hajoamasta.
    Muutama muu juttu siitä vielä sen jälkeen hajoaa aikanaan. Taisi minulla toson toista vuotta mennä ennen kuin muuta porsi. Ei ole lopulta hirmu kallista ostaa uutta tuollaista parin vuoden välein.

Mulla kesti V8:ssa ne muoviohjurit yhden kesän ajot. Ihmettelin ko klappia tuli lisää, ajelin vielä kuukauden ja huomasin että satula pyörii ihan miten sattuu, jos tolppa ei ole lukittuneena... Ohjuripalojen vaihtoon meni pauttiarallaa 3min ja tosiaan ihan ajokuntonen oli ilmanki. Enemmän tuossa on alkanu ottaa nuppiin satulan kiinnitykset. Tykkään pitää satulaa muotipoliisien mielestä liikaa etukenossa, jolloin kiskoja yläpuolelta halaavat palaset ottaa kiinni vain kulmasta, eli kiristysruuvit ei taivu tarpeeksi. Halvassa satulassa cro-mo kiskot joten ei tuostakaan muuta ongelmaa pitäs tulla kun turhan tiheä kiristelyn tarve.
    "Yrittäminen on ensimmäinen askel kohti epäonnistumista." - Homer J. Simpson

Minä en ole hissitolppaa koskaan edes kokeillutkaan vielä ja malleista ei ole juuri tietoa mutta onko nyt siis niin, että tyyliin mikään kalliskaan tolppa ei tahdo kestää yhtä kesää ilman ongelmia?

Tmars on nyt tilattu ja matkalla, toivotaan että sattuu hyvä yksilö.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Minä en ole hissitolppaa koskaan edes kokeillutkaan vielä ja malleista ei ole juuri tietoa mutta onko nyt siis niin, että tyyliin mikään kalliskaan tolppa ei tahdo kestää yhtä kesää ilman ongelmia?
    9point8 Fall linea kehuvat ekaksi kestäväksi. Vai onko muuta tietoa? Toki hinnan puolesta voi taas harkita vaimon/lasten/munuaisen myymistä.

Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

19. Takakaarteesta, vähän yllättäen keskusteluun tulee Giant Contact SL Switch. Ajelin puolitoista vuotta Giantin edellisen mallin tolpalla tyytyväisenä, oikeastaan ainoa ongelma oli tähtitieteelliseen tiukkuuteen kiristettävä satulan kiinnityspultti. Nyt tuo on ratkaistu normaalilla kahden pultin kiinnityksellä - satula ei pääse kippaamaan.

Reverb on ollut toimiva tolppa muuten, mutta meillä kahden Reverbin huoltoihin on mennyt vuodessa hyvän satulatolpan hinta. Giantin tolppa on toteutettu melko huoltovapaasti, sisällä on kaasujousi joka vaihdetaan tarvittaessa. Vaijerivetoon on hyvä laittaa CRC:t talveksi, niin kuin vaijereihin yleensäkin.

Tilasin tolpan intternetistä (Pedalon.co.uk) ja olen nyt ajellut sillä pari lenkkiä. Sivuttaisklappia on hitusen, mutta kuten testeissäkin todetaan ei siitä ole mitään haittaa käytössä. vaijerimekanismi ei ole yhtä tunnokas kuin Reverbin liipasin (ilmattuna), mutta toimii ihan kivasti. Itse tolpan toiminnasta ei pahaa sanaa.

http://www.mbr.co.uk/reviews/seatpos...er-post-review
    Alhainen kadenssi - dekadenssi?

^ Giant vaikuttaisi omaan käyttöön sopivalta, ainakin mittojen puolesta juuri oikeanlainen.

Vilkaisin mikä tuota omaa Tmarsiani vaivaa. Siellä ei olekaan pieniä liukupaloja, vaan alapäässä on muoviholkki, joka nyt on halki. Laitoin myyjälle tiedustelun varaosan ostomahdollisuudesta.

Ja tässä kohtaa perun väittämäni identtisyydestä V8/Forca-tolppiin.

^^ Jos ei muuten löydy vara-osia niin ebay ja hakusanalla tmars parts löytyy. Näytti olevan noita holkkejakin.

Hissitolppaa

Entäs tämä? Kokemuksia? Vai onko vielä edes saatavilla?
    Kai muitakin paksuuksia on tarjolla kuin 31.6mm?
    ^edit: eijole.

http://www.trekbikes.com/us/en_US/eq...atpost/p/13873

Kolme kesää käytössä ollut Yep käy ja kukkuu edelleen ilman ongelmia. Kuski reilusti yli 90kg kamat päällä. Omani tilasin valmistajan nettisivujen kautta.
    http://yepcomponents.com/uptimizer-hc/
    hhcmb.fi

Kyllä ne kesän kestää. Monetkin. Sitten kun haluaa tolpan myös talvikäyttöön ollaan hukassa.
    Command Post kesti yhden talven. Toista ei.

Toki ko. tolppa on niin helppo huoltaa itse että suosittelen. JOS setback ei ole ongelma.
    Jos se olisi inline-tolppa(tai saisi edes vaihtopäätä tyyliin 9point8) se olisi mulla edelleen.

9point8:n ostaisin heti, jos olis tilillä katetta. Vaan ei ole.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti skuikka Katso viesti
    Ja tässä kohtaa perun väittämäni identtisyydestä V8/Forca-tolppiin.
    Niitä on monenlaisia, ulkoisten erojen lisäksi sisuskaluissa on eri versiota. Tämä minun versioni on tuolta Ebaysta.

^^ Jos ei muuten löydy vara-osia niin ebay ja hakusanalla tmars parts löytyy. Näytti olevan noita holkkejakin.
    Pystytkö antamaan suoran linkin? Minun Ebay ei löydä kuin yhden varaosamyyjän (adapter_man), ja se ei listaa tuota osaa.

Onko se tämmöinen.

Onko se tämmöinen.

En saa linkitettyä tällä vekottimella.

Command Post tolpassa sellainen ongelma että stefa ei pysy paikoillaan vaan nousee tolpan mukana ylös.

Ei näytä olevan mitään huullosta mikä pitäisi sen paikoillaan vaikka kuinka pohjaan painaa, onko kellään ratkaisua?

^ menee takuuseen, mutta siihen tolpan varteen voi pistää ohuelti jotai ohkasta rasvaa niin vähentää kitkaa eikä pyri vetämää stefaa irti kun nostaa tolpan ylös.
    The end of the road is just the beginning...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •