Joko löytyy kokemuksia Trek Stache malleista? Tässä edelleen arvon, minkä pyörän laitan...
Joko löytyy kokemuksia Trek Stache malleista? Tässä edelleen arvon, minkä pyörän laitan...
Dirt Wizard 29+ (29*3.0) näyttäisi päässeen viimeinkin myyntiin saakka: http://www.charliethebikemonger.com/...x30-4716-p.asp
Mistä löytäisi parhaan lääkkeen pyöräkuumeeseen? Mielellään sellaisen, ettei tili taas parilla tontulla sen vuoksi pienentyisi?
Vasta keväällä ostin ensimmäisen maastopyöräni (heräteostos, 27,5 Giant). 29:stä olin aina haaveillut, mutta Giantista oli hyvä tarjous ja hinta-laatu-suhde kohdallaan, joten lähti mukaan, tähän mennessä ei oo ostosta tarvinnut katua. Viime aikoina olen kuitenkin ruvennut haaveilemaan teräsrunkoisesta, täysjäykästä maasturista, ja sitten.. Sitten tämä perhanan Surly pamahti eteen. Tämän palstan lukeminen ei ainakaan yhtään kuumeeseen auta..
Mutta kyselläänpä vähän pyörästä, jos se auttaisi (tuskinpa). Minkä kokoisia Surly'ita porukka käyttää? Itsellä mittaa noin 2 markkaa ja painoakin reilusti yli 100kg, olisiko XL-koko siis minulle oikea?
-R
Itellä pituutta 188 ja L koko. Menis varmaan pitemmällekin miehelle. Varmaan joulukuussa tulee siirryttyä läskeihin. Ei sen puoleen etteikö tuo ole kiva peli, mut tila loppuu kesken.
fillari10.blogspot.fi
www.kareisenpyorakorjaamo.net
Itse yrittäjä
Missäpäin Suomea Grandi vaikutat?
Imatralla vaikutan.
fillari10.blogspot.fi
Itse yrittäjä
Singularin Kukko on viimein saatu tuotantoon ja markkinoille.
https://www.facebook.com/SingularCyc...54010164884447
Memento mori
no juu...näinhän se oli...renkaistten paineita kokeiltu ja löydetty se oikea, opeteltu ajamaan ja tullut sinuksi pyörän kanssa. Pikkusen epäilytti alussa ostaa pyörä sitä kokeilematta, mutta näin jälkikäteen niin Krampus on just se oikea pyörä MINULLE mun ajotyylille ja mun poluille. Löytänyt itsestään ihan uusia kykyjä ja ulottovuuksia! Yes I can! eli oppinut-uskaltaa-kykenee paikoista joista ennen ei olis menny edes kävelten!
suosittelen!
//Janne
Loistavata! Onnittelut sinulle sen oikean löytymisestä. Mulla oli vähän sama juttu oman Rampuloni kanssa mutta ihan aavistuksen kaipaan 26:n teknisyyttä... Tosin Krampuksessa korvaa se, että sillä pääsee aivan silmitöntä kyytiä maastossakin halutessaan. Ja sopii talven rospuuttokeleille työmatka-ajoon 26:sta paremmin.
Onko kenelläkään kokemusta kattotelineistä, joihin Krampus tms. 29+ pyörä menisi? Vai käykö esimerkiksi ihan tuommoinen Thulen 591?
Aikoinaan ihmiset olivat läheisempiä - aseet eivät kantaneet niin kauas...
Ei oo kokemusta.... vielä. Jos hyvin käy ni Krampus siirtyy yleispyöräksi sinkulana (kauppakassi), on verottajan avokätisyydestä kiinni.
fillari10.blogspot.fi
Itse yrittäjä
Pari viikoa ajanut Stache 7:lla.
Tätä fillaria ei ole tarkoitettu kivien tms esteiden kiertoon.Viiksellä ajetaan lähes kaikesta yli ja mielellään vauhdikkaasti.
29+Renkaita.Knard,Bomboloni.
![]()
Täysjäykkä Stache 5 hieman kuumottelisi ja siihen liittyen kuulisin mielelläni sekä entisiltä että nykyisiltä 29+ kuskeilta kommentteja siihen että miksi :
A. Tallistasi löytyy edelleen moinen peli ja se on aivan mahtilaite josta ei voi luopua ?
B. Kiva kokeilu mutta nyt pyörä myyty ja siirrytty johonkin muuhun ?
C. Laite ei kuitenkaan liene mitenkään verrattavissa 4 tuuman läskiin tai 29 jäykkäperään ?
A.Jos ainoastaan 1 pyörä niin läskin pitäisin,tosin ei ole vielä talvea koettu 29+:lla.
Takinkääntökortin pidän takataskussa.
B.En myy vaan speksaan parempaa takanapaa.Ehdottomasti joustokeulalla.
Jäykällä keulalla karuja laitteita enskapätkillä tai pitkillä lenkeillä.
C.Hmmm tää on paha koska noita 4" läskejä ja 29" jäkäreitä on hitokseen erilaisia.
Chupacabra vs FatBNimble
![]()
Tuleeko tiepätkillä ikävä 29" jäykkäperää? Koeajolle vaikea päästä, joten mielikuvien mukaan menee hankinta. Yleis tiekäyttöä käytöstä ehkä puolet, toinen puoli polkuja. Kun osais valita oikein...
Onko Stache 7:n takanapa susi, vai minkä takia uutta etsinnässä Zipo?
Täällä kehä 3:n kupeessa ei tartte ajella montaa kilsaa tietä pitkin kun voi "oikaista" viheralueiden aka metsiköiden kautta.
Evolla olen tainnut ajaa pisimmän pätkän hiekkatietä pitkin 4Km? ja asfalttia max 3 km kotikulmilla.Ei aihettanut suurempia intohimoja suuntan tai toiseen.
Varmaan jollain 20-25km keskarilla voi ajella helposti 50km maantielenkin melko pystystä ajoasennosta huolimatta.Rengasmelu mitätön verrantuna fatbikeen.
Sen minkä asfaltilla menettää saa takaisin moninkertaisena ajonautintona metsäpoluilla.
Omassa 7.ssa kiertyi orkkisnavan NDS puolen lukitusmutterit auki itsestään,onneksi oli lyhyt matka pois metsästä.
Paikalisessa pyöräliikessä mekatsu sääti laakerikireyden ja lukitusmutterit oikeaan momentiin seuraavana päivänä.
Jos jotain poikii niin sitten näkee miten trekin takuut pelittää komponenttien osalta.
Orkkisnavat on aina kysymysmerkkejä kestävyyden suhteen,esim mulla On-Onen fattinavat toimi hyvin vaikka muilla oli ongelmia.
Aika näytää miten Stachin takanapa kestää sillä laadukkaita 148 boost takanapoja ei ole myynnissä ihan joka puljussa toistaiseksi.
Ennenmuinoin pyörän rakentaminen aloitettiin ostamalla CK:n ohjainlaakeri ja Thomsonin tolppa. Mä päivitän nykyisin takanavan koska se on meitsin
pöörissä komponentti joka hajoaa ekana.Vapaaratas joka kytkee miten sattuu ja kuulostaa ja silmämääräisesti tarkasteltuna muistuttaa lasten lelua ei herätä
luottamusta.Tuskin pystyn vaihtamaan ajotapaa jotta vapaarattaat kestäisi paremmin.
Arvuutus:Monta senttiä löytyy suoraa samalla mitalla olevaa putkea Stachin rungosta?
Olisi luulut että Stach olisi ollut halvempi tehdä kuidusta kuin alumiista.
zipo muokkasi tätä : 26.07.2015 at 14.11 Syy: Arvuutus
Okei, se olikin tiedossa jo joka tapauksessa, koska vaimon Muklukkia pitäis kans kuletella. Mutta telineen pituus riittää pyörälle, mikä on hyvä tietää. Uskaltaa alkaa kaiteita ja telineitä hankkimaan. M-kokoista hirviötä olisi tarkoitus katolla raahata.
Aikoinaan ihmiset olivat läheisempiä - aseet eivät kantaneet niin kauas...
Oiskohan Zipo tollaisen Stachen koeistuminen pk-seudulla mahdollista jossain? Pyörä kiehtoo. Muut 29+ vaihtoehdot eivät juuri.
Alhainen kadenssi - dekadenssi?
Helposti,Keravalla http://lundberg247.fi/index.php on se komein malli testipyöränä.Jos antavat oikeaan maastoajoon voin toimia paikallisoppaana lähipoluilla jos aikataulut ym natsaa.
Varoitus:Testiajo aiheutti ainakin meitsillä välittömästi ostopäätöksen vaikka oikeesti piti säästää fyrkat 5 donan kuituläskiin.
Viime lauantaina ajelin Ylästö,Silvola,Keskuspuisto alueella ja mitä kovempaa jaksoi polkea sen paremmin Stache pelitti.
Hetkeäkään ei ole ollut ostokrapulaa kuten tehtyäni Bluto päivityksen läskiin(ei mun juttu läskifillarissa,oldschool jäärä)mutta ehdoton 29+:ssa.
Jos paikallisen 9 stache on vaikeasti saatavilla niin kyllä tota meitsinkin hybridiä saa tyypätä.
29+ harkinnassa. Nyt katsellut runkosettejä Niner ROS 9 PLUs sekä kompliitteja Trek Stacheja. Onko kenennälääkn kokemusta Ninerista? Mitä muita varteenotettavia vaihtoehtoja näille on? Tulee ihan lenkkikäyttöön ja tulisi olla mahdollisimman hauska ajaa.
Sama vika. Niner kuumottaa.
Mites 29+ kulkee lumessa verrattuna 29? Kannattaako talvikäytöllä koittaa perustella hankintaa?
Hyvin 3" renkaalla, jos joku muu ku knard. Läskille hävii 10-0
fillari10.blogspot.fi
Itse yrittäjä
No jaa, ihan hyvin Knardillakin mun mielestä viime talvena kulki. Tai pk seudulla ei ainakaan ollut isoa ongelmaa ja läskienkin kanssa pärjäsi ihan hyvin. Tai saihan niitä aika usein odotella mutta muuten :-)
e: siis Knard on mun mielestä oikein oivallinen kumi jos ajatellaan rullaavuutta suhteessa pitoon. Agressiiviseen ajoon ei niinkään koska purevaa reunanappulaa kumissa ei ole joten eihän sillä mutkaan tiukasti kantata, mutta muuten oikein jees. Eihän se muutenkaan mikään liimaräkäkumi tietenkään ole mutta ei ymmärtääkseni sellaiseksi tarkoitettukaan. Omat kokemukset 120tpi versiosta ja kokemusta muista 29+ renkaista ei tosin ole. Kuitenkin pari läskiä on ollut ja muuten ajot 29er AM jäykkäperällä 2.4 kumeilla tai 27.5 enskatäpärillä, 2.3-2.4 kumeilla, eli jotain vertailupohjaa renkaista ylipäätään sentään on. Toki nämäkin asiat riippuu ajotyylistä, mieltymyksistä jne. mutta jos joku sanoo Knardin olevan umpisurkea kumi niin vähän ihmetyttää.
Salomo muokkasi tätä : 29.07.2015 at 05.37 Syy: Lisäkommenttia Knardiin liittyen
Puhutaankin lumisista ja jäisistä olosuhteista mitä pääkaupunkiseudulla ole. Maxxis pitää huomattavasti paremmin. Märässä knardi menettää sivuttaispidon jos sitä nyt koskaan oli, kyljelkäs olit ennenku kerkesit kissaa sanoa. Kolmen talven kokemus. Ei kiitos enää knardeja tähän taloon.
fillari10.blogspot.fi
Itse yrittäjä
Kysyjä näyttäisi olevan Espoossa jossa itsekin pääasiassa ajan. Ei silti, todennäköisesti valitsisin Maxxikset alle itsekin mutta edelleenkään en Knardia huonona pidä.
Joo, hämmennyin niin, etten osannut enää kommentoida.
Viime talven talvetonta talvea kun muistelen, mielestäni täälläkin oli päiviä, jolloin eteneminen ei oikein tahtonut onnistua parituumaisella 29-maasturilla. Jos noihin (toki vähälukuisiin) päiviin saisi vähän helpotusta leveämmällä renkaalla, voisi itselle perustella hankintaa.
Kyllä 29+ paremmin pehmeässä menee kuin perus 29er. Ero on kyllä ihan selkeä mun mun mielestä. Oikeaan läskiin verrattuna kulku loppuu kyllä aiemmin mutta jos vaan vauhtia pitää yllä, aika pitkälle kyllä pääsee. Tuon tyyppisenä talvena kuin viimeksi, ei kovin montaa päivää ollut jolloin pääkaupunkiseudulla olisi ehdottomasti pitänyt olla läski alla. Toki läski kulkee vähälumisessakin maastossa jos läskillä tykkää sellaisessa ajaa. Mun mielestä 29+ on ajoltaan paljon lähempänä 29iä kuin läskiä ja se on varmaan pääsyy miksi Krampus on jäänyt talliin mutta läskiä siellä ei (ainakaan tällä hetkellä) ole.
Kirjanmerkit