Noviisina tuli laitettua contin x-king takapyörälle väärinpäin, mitään erikoista en ole huomannut ajossa, periaatteessa kuvio näyttäisi purevammalta näin väärinpäin?![]()
Noviisina tuli laitettua contin x-king takapyörälle väärinpäin, mitään erikoista en ole huomannut ajossa, periaatteessa kuvio näyttäisi purevammalta näin väärinpäin?![]()
Tuli ajettua Meri-Teijon kisa 2.4 Exo Ardenteilla ja Messilä 2.3 Minion Exo + 2.25 Ikon Exo combolla. Ardenteissa ei mitään yllättävää, ne nyt niin perus allrounderit kuin renkaat voi olla. Ei huiput missään, mutta ei myöskään surkeat missään. Hyvä lenkkirengas vaihtelevaan maastoon ja kisaan ehkä taakse. Toinen combo sit onkin jo vinkeämpi. Minion on edelleen mun suosikki eteen ja taakse toi Ikon toimi kuivalla hyvin. Onhan se aika liukas, jos mutkassa on jotain hiekkaa tai soraa, mut rullaa niin helvetisti! Kisainen setti ja tykkäsin. Minion SS tullee kyllä aikanaan kokeiluun, kunhan niitä alkaa saamaan vähän paremman reunanappulan vuoksi. Ja ainakaan mä en saanut kisassa paskottua noita kummeja.
Mä oon alkanut ajatella, että monet Maxxikset on oikeastaan aika paskoja kun miettii ihan objektiivisesti. Matkalla Schwalbe fanboiksi? Otetaan vaikka HR2. Kuvio matalaa randomia piperrystä ja sivunappulat liian lähekkäin toisiaan plus kaikki sanoo et se rullaa tosi huonosti. Kun pitää kädessä vierekkäin Magic Marya ja HR2:sta niin MM on rouhea kuin mikä ja näyttää päivänselvältä, että MM:stä löytyy pitoa ja HR2 on hyvä korkeintaan koneella tehdyillä kovapintaisilla bike park -baanoilla. Ardentissa taas sivunappulat on ihan paskat piperrykset eikä kuvio päältäkään näytä mitenkään älyttömän hyvin rullaavalta. Rock Razorissa taas on kunnon sivunappulat, lähes vastaavat kuin MM:ssä, ja lisäksi päältä kuvio on rehellistä semisliksiä ilman kikkailua. Messilässä mulla oli Ardent takana olosuhteiden pakosta ja se kyllä tuntui huonolta mutkissa ja offcamberilla. Tuli kyllä ikävä Rock Razorin sivunappuloita. Kolmantena Maxxiksena voisi mainita Shortyn. Siinä ei oo piikeissä yhtään rampitusta vierintäsuuntaan kuten MM:ssä, joten tuskin rullaa yhtä hyvin. Maxxiksen paskuuden kruunaa se, mistä olen monesti aikaisemminkin valittanut, eli 27.5-koossa tarjotaan 2.4" leveänä vain HR2:sta ja Ardenttia. Kaikki muut 27.5 Maxxikset on nimellisesti 2.3", mutta Schwalben 27.5x2.35":een verrattuna ne on käytännössä 2.2" XC-renkaita. Ajoin 2.3" HR2:lla yhen päivän Calpiksessa ja laitoin ne heti sen jälkeen myyntiin kun niissä ei ollu mitään pitoa kapeuden, pienen ilmatilan ja huonon kuvion takia. Schwalben ongelma eli nappuloiden halkeilu niiden juuresta on raporttien mukaan korjattu 2015-malleissa, joten ne alkaa olla aika ylivoimaisia.
mehukatti muokkasi tätä : 20.05.2015 at 22.23
Pyörässä tuli mukana hr2 2,3 koossa sisureilla, tuntui kuin olisi palannut 10v taaksepäin rengastekniikassa. Toki eivät sitä parempaa kumia olleet, pieni ilmatila ja olematon märkäpito. Nyt rock razor ja hans dampf litkuilla ihan eri maata, joustaa ja pitää. Bikeradar tai enduro kehui talvirengastestissään shortya, että rullaisi paremmin kuin magic mary, vaikka ei ulkonäöltä siltä näyttäisi. HD trailstarina hyvä edessä, ainakin metsässä.
Eilen lähti saksasta tilaukseen 2kpl 2015 hans dampheja trailstar super gravitynä,1kpl rock razor trailstar super gravitynä.Alkoi männä viikonloppuna korpeamaan lopullisesti tuo 650b maxxisten pieni ilmatila
Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously
Laitoin Messilään taakse uuden Hans Dampfin eikä reunanappuloissa ole minkäänlaisia irtaantumisen merkkejä yhtään. Taitaa siis uuden svalpet olla ihan kestäviäkin.
Asentelin Geax Goma 27.5 2.4 tnt renkaat alle. Pikasella mittailulla ne on vähän isompi runkoset kuin 2.35 schwalben.
paino samaa luokkaa kuin super gravityissä ja kyllä Goman kyljetkin tuntuu vahvoilta.
sitte pitäis vaan kokeilla.
Schwalbella on kyllä melko lailla vielä mainetta palautettavana. Jokainen rengas on ollut melkolailla susia omalle kohdalle, eikä ole aikomustakaan hetkeen kokeilla uudestaan, jos vain muita vaihtoehtoja löytyy. Muddy Maryä on tosin ollut positiivinen poikkeus, ei ole eturenkaana käytettäessä nappulat vielä irronneet.
Ihan näin pahasti ei kuitenkaan ole omista renkaista nappuloita revennyt: http://ep1.pinkbike.org/p4pb12266844/p4pb12266844.jpg
Eikös tuo Rock Razori ole vielä ihan uusi malli ja joku juuri sanoi, että uusissa asia on korjattu?
Itse ajelen vielä Maxxiksella, ei ole haitannut sen 2,3" kapeus kun en kuitenkaan mitään läskipyörää ole hakemassa.
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously
Onkos jollain muuten tietoa että onko tuo nappuloiden irtoaminen schwalbella vain esim evo mallien ongelma vai esiintyykö myös super gravity sarjassa? Omat viime vuotiset hanssit oli evo snakeskin. Nyt kaikki mitä tilasin on super gravityä.
http://maasturi.vuodatus.net/lue/201...oja-ja-mittoja
Mä kokeilin ekaa kertaa Maxxiksia (HR2 2.3 ja Ardent 2.4) ja vähän olen pettynyt pieneen ilmatilaan. Tuo HR2 2.3:na on 4mm matalampi ja 5-6mm kapeampi kuin Hansdampfi 2.35 puhumattakaan Magic Marysta joka on vielä 1mm korkeampi ja 1mm eveämpi kuin HD.
Onko suosituksia ison ilmatilan 27.5 renkaista treiliajeluun?
2.4" Continental Trail King on ainakin melko hyvällä ilmatilalla varustettu, RS Pike alkaa näyttämään melko ahtaalta ohuen roiskeläpän kanssa. Eriasia miten sitten renkaan muut ominaisuudet riittävät osaavammalle ja vaativammalle kuskille...
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Pitoa on mutta kyljet ei kestä kivikko jumppaa.
Elasto: ei harota. Niinhän tuossa kuvassa seisoo.
EE: Mä oon nyt toukokuussa paskonu kolme DHR2 exo tr 3c rengasta.Väitän, että isommalla ilmatilalla rikkoja olisi jopa kaksi vähemmän.Eli sais se DHL laittaa vauhtia siihen rengaslaatikkoon.
Aiemmin kun ajoin(melkein koko 2014 kausi) contin trail king protection apexeilla 2.4" leveinä, niin onhan nämä nyky maxxikset melkosia sirkkelin teriä niihin nähden.Conteja hajosi viime kesänä kaksi.
EEE: kun joku väitti että schwalbe on muuttanut renkaita ettei nappuloita niin pahasti enää repeilisi, niin missä tämmöistä on mainittu?
Polun tukko muokkasi tätä : 28.05.2015 at 19.12
Jonku ridereportin luin jenkkilästä missä Schwalben HD/MM laitanapit oli kestäneet ihan yhtä hyvin/huonosti kuin Maxxiksen DHF ja DHR2.. Toisaalta eipä 4 renkaan otos vielä mitään oikeasti kerro.
Niin no. No niin. Olen nyt 2kk ajanut dhf 3c ja dhr2 3c combolla eikä nappulat ole irronneet. Kohta pääsee testimään 2015 schwalbea niin sittenhän tuon näkee.
Kerrohan kokemuksia sitten. Pistin juuri kolmet Schwalbet tilaukseen. On sitten kelien ja ajojen mukaan vaihtaa alle 2,35sia MM,HD,NN (-15) ja RaRa. Jos nuo NN ja RaRa varmaan kestää ajonsa, mutta pitää tilailla sitten Maxxista jos nuo HD ja MM hajoo alle (molemmat trailstarina).
Onks 2015 Magic Mary (TL-Easy) 27.5x2.35 Snakeskinia näkyny jossain myynnissä? Tuntuis olevan suosituimmista kaupoista loppu Saksassa ja CRC:ssä on ilmeisesti vanhaa mallia.
Edit: löyty Wigglestä yks kappale varastosta.
mehukatti muokkasi tätä : 01.06.2015 at 13.16
^ muistaakseni discount sai siitä jotain mallia varastoon.
Ensi lenkki ajettu HD ja razor combolla. Edessä on pitoa, mutta rullaavuus ei tuossa hd:ssa ole parasta. Joskin rock razor takana paikkaa sen rullavuuden sittenEpäilyksiä oli tuon rr pitoon jarrussa ja vedossa mutta pitää mielestäni erittäin hyvin.
Lisää rapsaa jahka saa puolen kymmentä lenkkiä alle,niin näkee alkaako murentua.
Mites teillä on reklamaatiot onnistunu schwalben renkaiden kanssa? Mulla on viime lokakuussa eteen pyörimään laitetusta hanssista alkanu nappulat repeytymään.. yhtään ei vielä ole irti, mutta lähes kaikki jo osittain ratkenneita.
Millä kaavalla olette edenneet ja mikä on ollut lopputulos?
Mulle bike components vaihtoi hanssit vapaa valintaisiin maxxiksiin.
E: halusivat renkaat nähtäväksi saksaan jossa totesivat niiden olevan sököt.
Polun tukko muokkasi tätä : 08.06.2015 at 05.03
Oma viime vuotinen magikki murtuu ja tarviis jotain uutta. Mihinkä "raportteihin" Mehukatti viittaa vm 2015 paremmasta nappuloiden kestävyydestä?
Jaaha
Kaks lenkkiä ajettu hanssilla edessä (2015,SG,trailstar) ja osoittaa pieniä olkanappuloiden repeämis oiretta. On Kyllä hyvää paskaa.Se siitä paremmuudesta vuonna 2015.
Täytyy ajaa niin pitkälle kuin pääsee ja vaihteeksi reklamoida myyjälle.
Mmm tämäpä sattu.. Muista raportoida
Kerroinki asentaneeni Geax gomat. rullaa oikein makeesti noinkin iso nappulaiseks. Tosin sain etuseen reiänkin jo kolmannella ajokerralla, se oli kylläkin bike parkissa niin en oikein tiedä kestävyydestä vielä. Ja siitä huomasin schwalben murtuneen. Ei oo heleppoo!
Ei voi kuin ihmetellä.Renkaat muuten todella hyviä...iso ilmatila,pitoa ja rullaavuttaa.Maxxikxiin en mee takas ennen kuin leveyttä vähintään 60mm 650b koossa.
Täytyy varmaan vaihtaa contin TK:hon vaikka sen kyljet onkin melko paskoja.
Jokaisessa vikansa![]()
Maxxikselta piti tulla 27.5x2.5 Minion DHF, mutta ei oo näkynyt. Se mainittiin mainosplakaatissa joltain messuilta otetussa kuvassa. Se olis mun mielestä ainoa varteenotettava vaihtoehto 27.5x2.35 Magic Marylle. Se ja taakse Minion SS 27.5x2.4 vois olla todella kova combo. Mutta itse ajan Schwalbeilla ennenkuin Maxxis alkaa tarjota näitä leveämpiä vaihtoehtoja.
Kirjanmerkit