Lainaus Alkujaan tämän lähetti artzi Katso viesti
Ethän turhaan kantanut isoa raskasta tuubia sinne, minä kun istun junassa matkalla pohjooseen päin... Vielä on ruuvit pysyneet.
En kantanut tuubia, mutta tässä kuvasaldoa ja käyttäjäkokemuksia 3 eri lampusta . Käyttökokemukset kerrottu myyjän lupaaman kirkkauden mukaan luokiteltuna.

Alkuun suurin, jolle myös rinta rottingilla luvataan paljon valoa, eli huimat 9600 lm.
Kuten kaikki varmaan arvaavat, niin ei tuolla rahalla varsinkaan tuohon aikaa saanut liki 10 000lm lamppua, mutta mitä sillä saa:
Ottoteholtaan 12W lampun. Jos sisällä on luvatut ledit, niin lumeneita voi olla maksimissaan 2100, todennäköisesti hieman vähemmän. No eihän tuota lumenarvoa ole piikattu kuin ~500%. Näkeehän sitä tuollakin lumen määrällä, joten lamppua on syytä tarkastella hieman perusteellisemmin. Kuvissa nimellä mega-arska


  1. Valokuvio:Leveä ei kirkkasta pistettä keskellä. Olisi liki täydellinen maastoajeluun tankolamppuna spottimaisen otsavalon kaveriksi, mutta valokuvio on hieman laikukas, joka häiritsee maaston muotojen tarkkailua.
  2. Akunkesto: 1h täydellä teholla kuukauden ajan, jonka jälkeen akku lopetti toimintansa totaalisesti. Ei ollut saanut vettä sisälle, se siitä.
  3. Kiinnitys tankoon: Kumilenkillä, takreunassa isommissa töyssyissä suuntaus muuttuu
  4. Vesitiivys: Johto tulee alakutta, joten veden päätyminen lampuun epätodennäköistä. Akku ilman mitään kosteussuojausta.
  5. Akun varaustilan näyttö: 2 porrasta vihreä ja punainen. Punainen syttyi juuri ennen pimenemistä täydellä teholla.
  6. Himmennystapa: Osateholla PWM, joka näkyy silmälle lumisateessa kirkkaina viivoina
  7. Virrankulutus eri tehoportailla 8,0 V käyttöjännitteellä 0,3 A, 1,5 A




Seuraavaksi aurinkomyrsky, jolle luvataan 5000 lm. Ei varmasti pääse 5000 lm, mutta 2000 on mahdollinen, jos sisällä ilmoitetut ledit (jota jaksan raskaasti epäillä)


  1. Valokuvio:Kapea kirkkas piste keskellä. Kohtuullinen otsalampuksi, mutta terävät rajat häiritsee hieman. Tankolampuksi turhan kapeakeilainen. Fysiikka sellainen, että tieliikennekäyttöön saattaisi käydä modausten jälkeen.
  2. Akunkesto: 1,5h täydellä teholla.
  3. Kiinnitys tankoon: Kumilenkillä
  4. Vesitiivys: Johto tulee takaseinsätä, joten veden päätyminen lampuun mahdollista. On kestänyt sateessa ajoa, mutta purkaminen ja silikonitiivistys voisi olla hyvä idea. Akku kumikotelossa.
  5. Akun varaustilan näyttö: 4 porrasta 3,2,1 ja vilkkuva 1. 1 syttyy turhan aikaisin ja todellista tilaa hieman hankala päätellä. Onneksi vikkuvalon tullessa on vielä pienellä teholla yli 0,5 tuntia aikaa ajella kotiin (ainakin pakkasessa)
  6. Himmennystapa: Osateholla PWM, joka näkyy silmälle lumisateessa kirkkaina viivoina
  7. Virrankulutus eri tehoportailla 8,0 V käyttöjännitteellä 0,63 A, 1,2 A, 2A


Viimeisenä lupausten osalta tulee Lumilight, Jolle luvataan 2770 lm. Ottotehosta laskettuna tämän päivän ledeillä täysin mahdollinen arvo. Muutenkin lappu on tehoonsa nähden varsin pienikokoinen ja edelliisiin verrattuna kaikilla osa-alueilla huomattavsti laadukkaampi ja mukavampi käyttää. Muistaa asetetut tehot, ei ärsyttävää stroboa jne. No kyllä tuolla hintaerolla tietysti pitääkin saada myös parempaa laatua.


  1. Valokuvio:Kapeahko ei terävärajaista pistetä keskellä. ainoa joka poltti kuvan puhki. Erittäin hyvä otsalampuksi. Tankolampuksi keilaan laittaisin hieman lisää keskelle ja reunoille, mutta nykyisen valopisteen reunoilta ottaisin pois. Hukkaa nyt valoa hieman väärään paikkaan.
  2. Akunkesto: riittävä, en mennyt yhdelläkään lenkillä tyhjäksi
  3. Kiinnitys tankoon: Kumilenkillä
  4. Vesitiivys: Johto tulee alareunasta, joten veden päätyminen lampuun epätodennäköistä lisäksi tarkkaan tihrustettaessa näyttää siltä, että tiivistysainettakin olisi käytetty. Akku kumikotelossa.
  5. Akun varaustilan näyttö: 4 porrasta vihreä, sininen, keltainen, punainen. akun tyhjentyessä limp mode, jolla pääsee pienllä teholla kotiin
  6. Himmennystapa: Ei tietoa, mutta jos PWM, niin taajuus niin iso, että kirkkaita katkoviivoja ei näy.
  7. Virrankulutus eri tehoportailla 8,0 V käyttöjännitteellä 0,065 A, 0,23 A, 1,2 A, 2,25A
  8. Kokonaisuutena tämä lamppu oli jo hintansakin takia selvästi väärässä seurassa ja sen takia veti selkeästi pisimmän korren kaikilta osa-alueilta. Jos fillaritermien käyttö sallitaan, niin kiinanlamppuja voi verrata on yosemiteen ja tämä painii sarjassa radon, cube, canyon.


Ja sitten muutama muutama lisäkuva:

MagicShine MJ-808E, yksiledinen lamppu.
Seoul P7 ledillä oleva riistovalo

3 ledinen DIY lamppu vuodelta 2010
Rakenteilla oleva DIY-lamppu lähivalot
Rakenteilla oleva DIY-lamppu pitkät

Kuvaukset tehtiin 2 vaiheessa, minkä takia DIY lampuissa vaaleampi tunnelin pää. Kävin kotna välillä korjailemassa DIY-lampun lähivalon keilaa.
Ja vielä pimeästä tunnelista kuvat ennen 1. ja 2. kuvaussessiota. Tunneli on kohtuullisen kookas ja pitkä. Mahtuu kuorma-autot ja menee moottoritien molempien kaistojen ja keskikaistan ali olisko n. 40m pitkä.