Halpamaista on jättää haarukasta pois telineen kiinnikkeet. Voin kuvitella monen pettyvän.
Halpamaista on jättää haarukasta pois telineen kiinnikkeet. Voin kuvitella monen pettyvän.
Siinäpä kuva ;-) hauska peli, kurja keli.
Alan jo uskoa. Ei noin kurjaa keliä ole kuin täällä peräpohjolassa ;-) Laitahan lisää kuvia ja kokemuksia kun ehdit. Ja laita vähän mittoja josta selviää minkäkokoiset gummit tuonne vois mahtua.
MRa muokkasi tätä : 29.01.2015 at 20.31 Syy: Lisäys. En viittiny toista viestiä laittaa
Ride and Smile!
Pyörästä on kyllä vaikea tehä oikeen mitään analyysia, tai ainakaan verrata mihinkään, edes nykyaikaiseen maastopyörään koska moisista ei kokemusta ole. Keula tuntu välillä puskevan, voi johtua tuosta tuiskulumestaki ja alla olevista urista. Noh, vaihteet pelaa hienosti, jarrut toppaa yhellä sormella hyvin. Puolessa "lenkissä" huomasin vaihtajan vivut pelaavan molempiin suuntiin joka oli positiivinen yllätys. Pyörä tuntu yllättävän löysältä, johtuen ennakkoluulosta että alumiini runko ei jousta yhtään ja paksut kumit ja kuitu tanko tekee tietenki osansa. Pidosta huono sanoa mitään koska lunta tuiskuttanu kohtuudella. Kokeilin kelkkareittiä reilu kymmenen metriä ja käänsin takas. Meni siihen saakka kun rupes suttaan tyhjää, sitten vain vauhti loppu ja takanen uppos. Liian nopeasti lunta ja liian vähän kelkkoja liikenteessä. Takahaarukkaan uskaltaisin budinki tilata jos kokisin tarpeelliseksi. 100mm oli jimin leveys, mittasin vain takasen. Siinäpä jotaki. Kuvia en malttanu ottaa kun ei kelviltä oikeen mihinkään päässy.
^^^^Ei tuo kovin reilua ole. Ja jollekin selvä ja ehkä hankalakin puute.
Kuten Bikeshopin edustaja edellä ilmaisikin, niin varmaan jossain ehdoissa sanotaan että valmistaja pidättää oikeuden muutoksiin alkusarjasta tuotantomalliin siirryttäessä joten juridinen puoli voi hyvinkin olla ihan kunnossa, mutta tämä varauma pitäisi selvästi mainita jo esitteessä.
Minusta ei voi kohtuudella odottaa että pyörän ostaja osaa kaivaa jostain esiin tämmöiset tiedot. Itse esimerkiksi en tältä istumalta tiedä mistä edes etsiä. Ja jos ne vielä on jotain juhlallisia klausuuleja keskiaikaisella englannilla muotoiltuna niin ei ehkä aivan helposti aukea vaikka valmistajan nettisivujen speksit tajuaisikin.
En tiedä kuinka tavallista tällainen menettely on. Itse ainakin toivon sen olevan epätavallista.
^^Onnittelut uudesta kulkineesta! Ei varmaan kovin nopeasti pysty kukaan analyysia tekemään jos ekaa kertaa läskin päälle hyppää, ihan varmaan sen verran uusi elämys. Toi kuitutanko on mielenkiintoinen ja voi olla mukavakin vähän ruhmukkoisemmalla pinnalla. Tottumista varmaan vaatii. Isomman Jumbo Jimin testiä jenkkisivustolla katselin ja jos löysää lunta on reilummin niin ei ollut paras mahdollinen. Kesäkaudella varmaan hyvä ja nopea kevyesti rullaava kumi.
Kyllähän noita muutoksia varsinaisiin tuotantomalleihin tapahtuu melko useinkin. Yleensä ne vain ovat luokkaa saman jarrun toisen värinen versio, eri merkin vastaava ohjainkannatin jne. "Vakavimmillaan" ehkä eri valmistajan samantasoiset renkaat.
Kyllä valmistajat ne ehdot jossain aina ilmoittaa, mutta eipä se ymmärrettävästi mikään suurella printattava markkinointiteksti ole...
Tässä tapauksessa muutos on suuri jos pyörää on suunnitellut retkikäyttöön, muutenhan tuolla ei juurikaan ole merkitystä. Vielä ei ole tiedossa koskeeko haarukkamuutos kaikkia tulossa olevia pyöriä vai pelkästään ensimmäistä tuotantoerää. Jos pyörän on hankkinut retkimielellä niin on kauppiaasta kiinni mitä tehdä jos asiakas ei pyörää tahdokkaan, fiksu myyjä varmasti ymmärtää ja kaikki nuo menevät varmuudella kaupaksi. . Kyllähän siinä perusteita on kaupan peruutukseenkin, verkosta tilanneiden ei luonnollisesti tarvitse peruuttamisia perustella.
Onnittelut siis ensimmäisille dubbeldubbelin omistajille, ei muuta kuin raportteja kehiin kun kilometrejä kertyy!
Kannattas varmaan Felttiläisten päivittää kuvat kotisivuileen ja jälleenmyyjille. Kivasti kuvat johtaa harhaan vieläkin kuluttajaa etuhaarukan kiinnikkeiden suhteen. Säilyttivät sentäs akselin 150X15mm.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Käyttäjien kuvien perusteella etuhaarukan sisäpuolella saattais olla pari ruuvia per puoli.
^Tulee mielenkiintoinen asennus anything cage:eille tai pullotelineille. Etutarakan niihin kenties saa viritettyä.
![]()
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Käväsin paikallisessa ja siellä oli 1 kpl S kokoa,Ihan OK parkkispyörityksen perusteella
Huom.Kehissä schradeventiilit.
Feltin orkkis muovifläteillä Parkin vaaka näytti 14,44kg.
Hinta lappua eivät ehtineet laittaa kun otin fillarin suoraan http://www.lundberg.fi/ mekatsun käsistä speksailtavaksi ja parkkispyörittelyyn.
S**tana! Viikolla 10 (ehkä) Feltin mukaan saapuu pyörä Saksaan. Jotenkin tuntuu, että sieltä (Feltiltä) ei oikein uskalleta kertoa kuinka asiat on.
Kohta koeajolle.![]()
^Siistin näköinen peli.
Onhan se hieno!
Ensikilometrit läskillä ajeltu. Olihan hauskaa.
Renkaiden pito oli suuri yllätys. Renkaissa vielä sisurit paikallaan ja paineet 0.5 tuntumassa. Täysjoustolla ja nastoilla tullut ajeltua noita keskuspuiston polkuja tähän asti mutta ei tarvinnut nytkään jännittää.
Ohjaus tuntui alkuun jähmeältä mutta siihen tottui nopeasti. Jarrujen tuntuma on hyvä. Ei kilju, eikä rahise ainakaan vielä.
Herkkyyttä löytyy yllättävän paljon. Luulin touhua paljon raskaammaksi.
Hiukan harmittaa tuo etuhaarukan kiinnityspisteiden puute kun oli tarkoitus kesällä retkeillä tämän kanssa. Pitää selvitellä kuinka siihen saisi jotain kiinni.
Hyvän näköinen on DD.
Letkuklemmarilla on porukat kiinnitellyt Anything cageja.
![]()
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Juuri kävin toisen pikasen lenkin heittämässä ja jokseenki se suupieliä nostaa tuolla kruisailu, vaikkei vieläkään pito ja paukut riitä lähteä kelviltä pois. Nyt näin raskaalla kelillä tuntuu isompi eturatas turhan isolta, mutta kesällä ja korkeammilla paineilla tilanne voi olla toinen. Nyt paineita oli himpun vajaa 0.5 bar takana ja vähä yli edessä. Eilen kyllä jätin enemmän taakse kuin eteen, täytyy seurata vuotaako. Jäisellä autotien uralla tuntu ilmeisesti sitä selfsteeringiä, muttei mitään ihmeitä. Käsiä en ois kyllä ihan vähällä irrottanu tangosta.
Oha se komia! B-)
Hyvältä vaikuttaa. Haarukan kiinnityspisteiden puuttuminen on minusta melko pikkujuttu, ihminen on ilmeisesti käynyt jo kuussakin eli eiköhän tuohon halutessaan saa rakennettua vaikka laajennettavat teltat molemmin puolin haarukkaa. Kätevä tekee kiinnikkeet itse ja vähemmän kätevä teettää kaverilla.Eikös tässä genressä rakentelu ole se toinen puoli harrastusta
Marko
G-Tubeless done. 20" sisuri istuu hyvin DD:n vanteelle. Pientä litkun tihkumista vanteen liitossaumasta, joka loppui melkein heti kun ravisteli.
Huomenna koeajo.
Lisäsin vielä retkipatja suikaleen tuonne sisurin alle, kun jäi niin hilkulle tuo leveys. Nyt yltää reilummin tuonne reunaan.
Lenkki ajettu ja hyvin toimii. Hiukan vielä paineiden hakemista, 0.6 on liikaa.
Tollanen tuli Pikku Farleyn kaveriksi tänään![]()
Hieno pyörä, kyllähän tuolla ajelee.
Tuossa aiemmin oli keskustelua takarenkaan tilasta. Paljonko jää renkaan ja putkien väliin tilaa orkkis Jumbo Jimeillä?
takarenkaan etupuolelta reunoista mitattuna molemmille puolille 15mm tilaa.. paineita en tiedä mutta laskin "sormi"-pehmeäksi heti.. auton venttiilit tossa vaan joten taas vääriä pumppuja kaapit täynnä ;-)
Solaris_83 muokkasi tätä : 02.02.2015 at 16.47
Hyvin on tilaa ja varmaan riittävän isoa rengasta mahtuu. Hyvä että sait pyörän kun on vielä hyvin talvea jäljellä.
Joku on ollut tietävinään että presta-venttiili jonka voi kiristää kiinni, on hyvä matalan paineen kumille joten kannattaa ehkä säilyttää pumput.
Nummenpyörässä Turussa yksi S-kokoinen DD30 odotteli ostajaa.
Ei tuntunut kauhean pieneltä edes 180cm kuskille. Oli selkeästi iso vaimolle joka 155cm pitkä.
Kuka ehtii...
Vanteisiin voi laitaa muoviset Mavicin adapterit Schrade-Presta http://www.bike-discount.de/en/buy/m...0-pieces-40269 tai DIY versio vaikkapa fillarikaupasta sopiva kumitiiviste esim jalkapumpun suukappeleen tiiviste.(oivallinen myös Tubeless virityksessä CPS prikan kanssa)
Hyvissä pumpuissa on vaihdettavat suukappaleet niin Prestalle kuin Schradelle ,tsekkaa jos vaikka onnistuisi jopa vanhoilla pumpuilla.
Kirjanmerkit