HephaElectrobikeFillariGiant
Sivu 5 / 25 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 4 5 6 7 15 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 121 - 150 / 739

Aihe: Felt Double Double

  1. #121
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Halpamaista on jättää haarukasta pois telineen kiinnikkeet. Voin kuvitella monen pettyvän.

  2. #122
    Liittynyt
    02/2014
    Viestit
    172

    Siinäpä kuva ;-) hauska peli, kurja keli.

  3. #123
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Alan jo uskoa. Ei noin kurjaa keliä ole kuin täällä peräpohjolassa ;-) Laitahan lisää kuvia ja kokemuksia kun ehdit. Ja laita vähän mittoja josta selviää minkäkokoiset gummit tuonne vois mahtua.
    MRa muokkasi tätä : 29.01.2015 at 20.31 Syy: Lisäys. En viittiny toista viestiä laittaa
    Ride and Smile!

  4. #124
    Liittynyt
    02/2014
    Viestit
    172
    Pyörästä on kyllä vaikea tehä oikeen mitään analyysia, tai ainakaan verrata mihinkään, edes nykyaikaiseen maastopyörään koska moisista ei kokemusta ole. Keula tuntu välillä puskevan, voi johtua tuosta tuiskulumestaki ja alla olevista urista. Noh, vaihteet pelaa hienosti, jarrut toppaa yhellä sormella hyvin. Puolessa "lenkissä" huomasin vaihtajan vivut pelaavan molempiin suuntiin joka oli positiivinen yllätys. Pyörä tuntu yllättävän löysältä, johtuen ennakkoluulosta että alumiini runko ei jousta yhtään ja paksut kumit ja kuitu tanko tekee tietenki osansa. Pidosta huono sanoa mitään koska lunta tuiskuttanu kohtuudella. Kokeilin kelkkareittiä reilu kymmenen metriä ja käänsin takas. Meni siihen saakka kun rupes suttaan tyhjää, sitten vain vauhti loppu ja takanen uppos. Liian nopeasti lunta ja liian vähän kelkkoja liikenteessä. Takahaarukkaan uskaltaisin budinki tilata jos kokisin tarpeelliseksi. 100mm oli jimin leveys, mittasin vain takasen. Siinäpä jotaki. Kuvia en malttanu ottaa kun ei kelviltä oikeen mihinkään päässy.

  5. #125
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    ^^^^Ei tuo kovin reilua ole. Ja jollekin selvä ja ehkä hankalakin puute.

    Kuten Bikeshopin edustaja edellä ilmaisikin, niin varmaan jossain ehdoissa sanotaan että valmistaja pidättää oikeuden muutoksiin alkusarjasta tuotantomalliin siirryttäessä joten juridinen puoli voi hyvinkin olla ihan kunnossa, mutta tämä varauma pitäisi selvästi mainita jo esitteessä.
    Minusta ei voi kohtuudella odottaa että pyörän ostaja osaa kaivaa jostain esiin tämmöiset tiedot. Itse esimerkiksi en tältä istumalta tiedä mistä edes etsiä. Ja jos ne vielä on jotain juhlallisia klausuuleja keskiaikaisella englannilla muotoiltuna niin ei ehkä aivan helposti aukea vaikka valmistajan nettisivujen speksit tajuaisikin.

    En tiedä kuinka tavallista tällainen menettely on. Itse ainakin toivon sen olevan epätavallista.

  6. #126
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    ^^Onnittelut uudesta kulkineesta! Ei varmaan kovin nopeasti pysty kukaan analyysia tekemään jos ekaa kertaa läskin päälle hyppää, ihan varmaan sen verran uusi elämys. Toi kuitutanko on mielenkiintoinen ja voi olla mukavakin vähän ruhmukkoisemmalla pinnalla. Tottumista varmaan vaatii. Isomman Jumbo Jimin testiä jenkkisivustolla katselin ja jos löysää lunta on reilummin niin ei ollut paras mahdollinen. Kesäkaudella varmaan hyvä ja nopea kevyesti rullaava kumi.

  7. #127
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    296
    Kyllähän noita muutoksia varsinaisiin tuotantomalleihin tapahtuu melko useinkin. Yleensä ne vain ovat luokkaa saman jarrun toisen värinen versio, eri merkin vastaava ohjainkannatin jne. "Vakavimmillaan" ehkä eri valmistajan samantasoiset renkaat.

    Kyllä valmistajat ne ehdot jossain aina ilmoittaa, mutta eipä se ymmärrettävästi mikään suurella printattava markkinointiteksti ole...

    Tässä tapauksessa muutos on suuri jos pyörää on suunnitellut retkikäyttöön, muutenhan tuolla ei juurikaan ole merkitystä. Vielä ei ole tiedossa koskeeko haarukkamuutos kaikkia tulossa olevia pyöriä vai pelkästään ensimmäistä tuotantoerää. Jos pyörän on hankkinut retkimielellä niin on kauppiaasta kiinni mitä tehdä jos asiakas ei pyörää tahdokkaan, fiksu myyjä varmasti ymmärtää ja kaikki nuo menevät varmuudella kaupaksi. . Kyllähän siinä perusteita on kaupan peruutukseenkin, verkosta tilanneiden ei luonnollisesti tarvitse peruuttamisia perustella.

    Onnittelut siis ensimmäisille dubbeldubbelin omistajille, ei muuta kuin raportteja kehiin kun kilometrejä kertyy!

  8. #128
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Kannattas varmaan Felttiläisten päivittää kuvat kotisivuileen ja jälleenmyyjille. Kivasti kuvat johtaa harhaan vieläkin kuluttajaa etuhaarukan kiinnikkeiden suhteen. Säilyttivät sentäs akselin 150X15mm.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  9. #129
    Käyttäjien kuvien perusteella etuhaarukan sisäpuolella saattais olla pari ruuvia per puoli.

  10. #130
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^Tulee mielenkiintoinen asennus anything cage:eille tai pullotelineille. Etutarakan niihin kenties saa viritettyä.

    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  11. #131
    Liittynyt
    12/2002
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    193


    Eilen tuli jo Matkikseen oma Felttini, mutta tänään kerkesin vasta sen hakemaan. Erittäin positiivinen ensifiilis! Punnittu paino Exustar-flättien kanssa 14.6Kg. Myöhemmin tänään tai viikonloppuna ekat testipolkaisut!

  12. #132
    zipo Guest
    Käväsin paikallisessa ja siellä oli 1 kpl S kokoa,Ihan OK parkkispyörityksen perusteella
    Huom.Kehissä schradeventiilit.
    Feltin orkkis muovifläteillä Parkin vaaka näytti 14,44kg.

  13. #133
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    Käväsin paikallisessa ja siellä oli 1 kpl S kokoa,Ihan OK parkkispyörityksen perusteella
    Huom.Kehissä schradeventiilit.
    Feltin orkkis muovifläteillä Parkin vaaka näytti 14,44kg.
    Missä kaupassa ja mikä oli hinta?

  14. #134
    zipo Guest
    Hinta lappua eivät ehtineet laittaa kun otin fillarin suoraan http://www.lundberg.fi/ mekatsun käsistä speksailtavaksi ja parkkispyörittelyyn.

  15. #135
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Ilmajoki
    Viestit
    11
    S**tana! Viikolla 10 (ehkä) Feltin mukaan saapuu pyörä Saksaan. Jotenkin tuntuu, että sieltä (Feltiltä) ei oikein uskalleta kertoa kuinka asiat on.

  16. #136
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Helsinki/Haaga
    Viestit
    105


    Kohta koeajolle.

  17. #137
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    496
    ^Siistin näköinen peli.

  18. #138
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Manse
    Viestit
    34
    Onhan se hieno!

  19. #139
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Helsinki/Haaga
    Viestit
    105
    Ensikilometrit läskillä ajeltu. Olihan hauskaa.

    Renkaiden pito oli suuri yllätys. Renkaissa vielä sisurit paikallaan ja paineet 0.5 tuntumassa. Täysjoustolla ja nastoilla tullut ajeltua noita keskuspuiston polkuja tähän asti mutta ei tarvinnut nytkään jännittää.

    Ohjaus tuntui alkuun jähmeältä mutta siihen tottui nopeasti. Jarrujen tuntuma on hyvä. Ei kilju, eikä rahise ainakaan vielä.

    Herkkyyttä löytyy yllättävän paljon. Luulin touhua paljon raskaammaksi.

    Hiukan harmittaa tuo etuhaarukan kiinnityspisteiden puute kun oli tarkoitus kesällä retkeillä tämän kanssa. Pitää selvitellä kuinka siihen saisi jotain kiinni.

  20. #140
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Hyvän näköinen on DD.
    Letkuklemmarilla on porukat kiinnitellyt Anything cageja.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  21. #141
    Liittynyt
    02/2014
    Viestit
    172
    Juuri kävin toisen pikasen lenkin heittämässä ja jokseenki se suupieliä nostaa tuolla kruisailu, vaikkei vieläkään pito ja paukut riitä lähteä kelviltä pois. Nyt näin raskaalla kelillä tuntuu isompi eturatas turhan isolta, mutta kesällä ja korkeammilla paineilla tilanne voi olla toinen. Nyt paineita oli himpun vajaa 0.5 bar takana ja vähä yli edessä. Eilen kyllä jätin enemmän taakse kuin eteen, täytyy seurata vuotaako. Jäisellä autotien uralla tuntu ilmeisesti sitä selfsteeringiä, muttei mitään ihmeitä. Käsiä en ois kyllä ihan vähällä irrottanu tangosta.
    Oha se komia! B-)

  22. #142
    Liittynyt
    04/2014
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    17
    Hyvältä vaikuttaa. Haarukan kiinnityspisteiden puuttuminen on minusta melko pikkujuttu, ihminen on ilmeisesti käynyt jo kuussakin eli eiköhän tuohon halutessaan saa rakennettua vaikka laajennettavat teltat molemmin puolin haarukkaa. Kätevä tekee kiinnikkeet itse ja vähemmän kätevä teettää kaverilla.Eikös tässä genressä rakentelu ole se toinen puoli harrastusta��

    Marko

  23. #143
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Helsinki/Haaga
    Viestit
    105


    G-Tubeless done. 20" sisuri istuu hyvin DD:n vanteelle. Pientä litkun tihkumista vanteen liitossaumasta, joka loppui melkein heti kun ravisteli.

    Huomenna koeajo.

  24. #144
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Helsinki/Haaga
    Viestit
    105
    Lisäsin vielä retkipatja suikaleen tuonne sisurin alle, kun jäi niin hilkulle tuo leveys. Nyt yltää reilummin tuonne reunaan.

    Lenkki ajettu ja hyvin toimii. Hiukan vielä paineiden hakemista, 0.6 on liikaa.

  25. #145
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    66


    Tollanen tuli Pikku Farleyn kaveriksi tänään

  26. #146
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Hieno pyörä, kyllähän tuolla ajelee.

    Tuossa aiemmin oli keskustelua takarenkaan tilasta. Paljonko jää renkaan ja putkien väliin tilaa orkkis Jumbo Jimeillä?

  27. #147
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    66
    takarenkaan etupuolelta reunoista mitattuna molemmille puolille 15mm tilaa.. paineita en tiedä mutta laskin "sormi"-pehmeäksi heti.. auton venttiilit tossa vaan joten taas vääriä pumppuja kaapit täynnä ;-)
    Solaris_83 muokkasi tätä : 02.02.2015 at 16.47

  28. #148
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Hyvin on tilaa ja varmaan riittävän isoa rengasta mahtuu. Hyvä että sait pyörän kun on vielä hyvin talvea jäljellä.

    Joku on ollut tietävinään että presta-venttiili jonka voi kiristää kiinni, on hyvä matalan paineen kumille joten kannattaa ehkä säilyttää pumput.

  29. #149
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Helsinki/Haaga
    Viestit
    105
    Nummenpyörässä Turussa yksi S-kokoinen DD30 odotteli ostajaa.
    Ei tuntunut kauhean pieneltä edes 180cm kuskille. Oli selkeästi iso vaimolle joka 155cm pitkä.

    Kuka ehtii...

  30. #150
    zipo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Solaris_83 Katso viesti
    auton venttiilit tossa vaan joten taas vääriä pumppuja kaapit täynnä ;-)
    Vanteisiin voi laitaa muoviset Mavicin adapterit Schrade-Presta http://www.bike-discount.de/en/buy/m...0-pieces-40269 tai DIY versio vaikkapa fillarikaupasta sopiva kumitiiviste esim jalkapumpun suukappeleen tiiviste.(oivallinen myös Tubeless virityksessä CPS prikan kanssa)

    Hyvissä pumpuissa on vaihdettavat suukappaleet niin Prestalle kuin Schradelle ,tsekkaa jos vaikka onnistuisi jopa vanhoilla pumpuilla.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •