Oisko Deorenkin vivuista vaihdenäyttö irrotettavissa?
Oisko Deorenkin vivuista vaihdenäyttö irrotettavissa?
I väntan på ännu dåligare tidet
Ainakin M591 -mallissa irtoaa, mutta poiketen SLX- ja XT-mallista, sisällä ei olekaan jemmassa peitelevyä. Sellaisen voi askarrella itse tai tilata kaupasta http://www.bike-discount.de/en/buy/x...ay-right-67779
tälleen http://www.youtube.com/watch?v=VCCtwLEOnAM
Kutosessa on M610:t...
Löytyykö tuohon sitten taustalevyä joka korvaisi hirvityksen... Hajotuskuvan perusteella sellaista ei ainakaan itse ole helppo väsätä: http://cycle.shimano-eu.com/media/te...9830820598.pdf
Kuvasta päätellen hyvin on vaihdenäyttö pysyvästi integroitu! SLX-vipuset sitten. Tai jos oikein hyvät haluaa niin sitten I -spec B systeemi jolloin joudut päivittämään myös jarrut. I-specissä vaihdevipu asentuu jarrukahvan pantaan.
I väntan på ännu dåligare tidet
Kuinka tarpeellinen tuo vaihdenäyttö edes on? Onneksi F8:ssa ei tuollaista möykkyä ole. ARGH! odottavan aika on pitkä...
Ei sillä tee hevon uittua. On edessä, on typerän näköinen ja informaatioarvo jalkasensoreihin verrattuna luokkaa nolla.
Shimanolla se lienee tuotestrategiaan kuuluva komponentti jolla liian toimiviksi kehittyneiden keskisarjan komponenttien omistajille annetaan pakottava syy vaihtaa kalliimpaan. SLX vivut kait sitten tännekin kunhan saan kerättyä tarvittavan kasan viitseliäisyyttä...
Tänään pääsi Farley 8 sisureistaan. Vaan olipa tehty Jackalope vanteella homma helpoksi! Renkaat pois, vanteen pinnan puhdistus, kapea teippi pinnojen reikien suojaksi ja sisuskumin kanssa renkas takaisin, jotta teipit liimautuvat kunnolla kiinni. Parin tunnin päästä sisurit pois, tubeless venttiilit tilalle, renkaan ja vanteen raosta pari kuppia litkua / rengas ja ilmat perään. Piti ilmat kerrasta. Tällä samalla tyylillä mentiiin . Naurettavan helppoa verrattuna On-One Fattyn aikaisiin askartelupaskarteluihin...
Painoa lähti 630g ja ajotuntuma parani mukavasti. Vaihdoin pyörään samalla Eastonin hiilikuituisen ohjaustangon sekä Thomson Elite tolpan, niin kokonaisuudessaan pyörän paino on nyt 13,22 kg polkimet ja pulloteline paikoillaan.
Tässä vielä vakio osien painoja:
Etukiekko jarrulevyn kanssa ilman akselia: 1450g
Takakiekko X1 pakan ja jarrulevyn kanssa ilman akselia: 1910g
Sisuskumit 470g ja 420g
Hodag ulkorengas 1190g ja 1220g
Etukiekko sisurilla 3090g ja litkutettuna 2740g
Takakiekko sisurilla 3540g ja litkutettuna 3260g
Jumaleissön, mitä lukemia! Nyt tuli muille kiirus tämän päivän lenkillä.
Ei ole normimaasturien kanssa päästy tuollaisiin keventelyihin enää pitkiin aikoihin. Pitääkö sitä hommata itekin läskiä, niin loppuu se muutaman gramman hiplaaminen titaaniruuveilla.![]()
Muistiin...
Farley L 1780g, haarukka 1150g.
keula ilman maalia. Rungossa maali, muttei mitään osia kiinni.
No ei oo pahan painonen Farley![]()
Tulikin sitten F6 eikä 8 lähinnä siksi kun saapuminen viivästyi jatkuvasti, ei jaksanut enää odottaa ja hain paikallisesta tuon pikkuveljen. Jäipähän tukku rahaa tuunaamiseen ja tuunaaminenhan on kivaa! Pahin Bluto kuumekkin meni vähän ohi kun sain lainaan perusmaasturin rockarin keulalla enkä oikeen päässyt sinuiksi sen kanssa.. heitti mut tangon yli mokoma pari kertaa! Fatty ei tehnyt ikinä niin. Pyörä on auton takapaksissa enkä ole sillä vielä edes ajanut, tänään otetaan "savut" kunhan muutaman komponentin ensiksi vaihdan/poistan.
Veikkaan, että tuolla välisummalla, kun jaksaa kutosta järkevillä valinnoilla päivittää, niin alkaa olla aika kova peli kyseessä. Onnea NBD:n johdosta!
Krossikommuuni / Syöte MTB
OUJEE!!!Eka pikainen lenkki pilkkopimeässä metsässä käyty ja täytyy sanoa että fiilis oli välittömästi sellainen kun olis vanhan tutun selkään hypänny…hyvällä tavalla
Mikään ei häirinny ja tuntui myös pienen asfalttipätkän perusteella rullaavan ihmeen hyvin(paineet 0,5bar)
Ihan vakiokuntoisena en ajanut lainkaan vaan stonga vaihtui heti Answerin 20/20 versioon ja etuvaihtaja lähti kuuseen, tilalle tuli Raceface 32T. Sekin vaihtuu vielä soikioon kun saan noudettua. Ajokunnossa pyörän paino 13,9kg vakio sisureilla, ei paha! tubeles kamat on jo hankittu muuten paitsi venttiilit puuttuu. Nyt ei kyllä harmita yhtään että F8 jäi tulematta.
Asiaa! Jos tuohon Farleyhyn menisi pykälää isompi kumi taakse asiallisen clearancen kera, niin olisin jo kiljuen poistanut paikallisesta sellainen XL-kokoisen itselleni ja alkanut tuunaamaan. Nytkin hieman himottaisi nimittäin ensi kesäksi![]()
Krossikommuuni / Syöte MTB
11 senttinen tubeless GC on toiminu ihan ok takana näillä keleillä ( jäisiä liukkaita polkuja ja kurakeliä) yllättävän vähän roiskaa GC rapaa selkään
Jep! Lähellä on, että riittäisi, mutta Surlyn Bud/Lou kombo ei taida enää mennä, jos sitä jonkinlaisena merkkipaaluna pitää. Tosin pian pääsen koittamaan noit Whiten halpisläskiin eli jos ei mene, niin sitten samahan se olis Trekki laittaa..![]()
Krossikommuuni / Syöte MTB
UK:sta Charlielta tulivat ja kyllä niiden pitäisi tuohon Whiteen mennä, kun nykyisten 4.7" kanssa on hyvin clearancea![]()
Krossikommuuni / Syöte MTB
Moro,
kukaan irroittanut ja huoltanu vapaaratasta 6 ja/tai 8 mallista ?
On se kevyt! Hienoa ! Laita osalistaa niin saa kopsata![]()
Aika arvokas tuo Makwa, katselin Rosen Tusker II keulaa mutta eivät ilmoita mitään mittoja, hinnan kyllä! Kysymällä se tietty varmaan selviäis mutta eipä tässä kiirettä ole tuota päivittää.
Makwasta tai tuskerista ei kokemusta, mut noita käypäsiä hiilarikeuloja on enemmänkin.
Fatbäkin Corvus
Carverin O´Beast
Sarman Hoboy
MRP_n Fatfork
MRP:tä lukuunottamatta kokemusta on noista kaikista (+ parista muusta joita ei enää uutena saa) ja kevennykseen + ohjauksen tarkkuuden parannukseen kelpaa noi kaikki. Corvusta ja O`beastia suositan noista, Corvus on kovempi ja O´beast löysempi, muttei letku sekään. Hoboy oli mulle liika kova. MRP:tä taas kanukkituttu kehu ja se on ajanu noita kaikkia. Paljon.
Eikö ainakin Sarma ollut pari senttiä lyhyempi kuin alkuperäinen? Siitä oli vaan juttua jossain säikeessä että se on aika paljon?
^ en tiedä enkö viitti selvittää mikä farleyn orkkiskeulan ac-mitta on, mut arvaan et 480-490mm?
Kumien korkeudet vaihtelee ja muutujia keulakulmaan on jokusen monta, mut tiukempi / jyrkempi keulakulma ei ainakaan ajo-ominaisuuksia huononna - yks oikea ajomies kevaralta ajaa farleyllä jossa on keulan ac on ~ 442mm ja harva pysyy kannassa - vahvasti oon sitä mieltä et sentti-pari heittoa ac-mitassa tai 10mm rakessa ei oo game_stoppereita; hiukka muutosta ohjaamon geometriaan ja hieman enempi kuskin ajotapaan kompensoi nuo muutokset helposti.
Juu, en minäkään ihan millin tarkuudella ac-mittaa ole mitannut mutta jotakuinkin 490mm se on ja kaikki nuo muut on enempi tai vähempi alle tuon mutta hyvä jos ei ole niin millilleen tuon kanssa.
Kirjanmerkit