Kiitos HePon 30+ ryhmälle. Kaikki taisivat päästä tavoitteeseen, eli maaliin asti tavoitevauhdilla. Joitakin huomioita järjestelyistä: Minulle ei ole ihan auennut tuo ns. saattoajo-osuus, kyseessähän on suurimmalta osalta kuntoajo.
Palvelut Velodromilla, eli ruoka ja poistuminen, oli hoidettu kehnosti/piittaamattomasti.
Sent from my iPad using Tapatalk
Ruokaa oli varmaankin riittävästi. Tarkoitin lähinnä ruoan makua ja tasoa. Vertaan tätä nyt muiden osallistumieni massatapahtumien tarjontaan. Esimerkkinä vaikkapa Pirkan Pyöräily, jossa on ihan omalla toiminimellään toimiva ruokapalvelu.
Siltaratkaisu on sinällään oikein hyvä parannus Velolta poistumiseen. Aika monella oli kuitenkin vaikeuksia sovittaa klossikenkiään niihin erittäin kapeisiin rappusiin, ja huipentumana oli se alasvievä "liukumäki" missä tapahtuikin kaatumisia.
Jos tapahtumaa markkinoidaan "Pyöräilykauden Kruunajaisina" tms. mielestäni esim. edellämainittuihin yksityiskohtiin tulisi kiinnittää enemmän huomiota. Harkituista yksityiskohdista muodostuu hyvä kokonaisuus.
Sent from my iPad using Tapatalk
Jatkuvatko HePon lenkit normaalisti vielä syyskuussa? Millaisia nopeusryhmiä on odotettavissa Vantaankosken lenkeille?
Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.
...valot siis mukaan fillareihin syys-lokakuun ilta-ajeluihin. Jos haluaa, niin lyhyemminkin voi (alkaa) ajella. Keskiviikkolenkillä kandee käydä katsomassa esim. aivan mainio cc-reitti (!) Jokivarrentien, Länsitien, Martiksentien ja Knutersintien; kolme viimeksi mainittua hiekkateitäkautta Landsbohon ja Uudelle Porvoontielle (ja Sotungintietä takaisin Vandaalle).
J.k. Minultakin piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitkä miinus Velon ylikulku"sillalle", joka oli mielestäni lähinnä "huonoa rakennustelinetasoa". Olen aiempina vuosina poistunut (trad). tunnelin kautta, mutta nyt joku vartiointiliikkeen "kerberos" pakotti "kiipelemään". Onneksi edessäni kulkenut wanhempi keski-ikäinen mieshenkilö teki (lähes) kaikki virheet etenemisessään, jotta minun tarvitsi tehdä vain päinvastoin. -- Parhaan eli tasapainoisimman otteen velosta sai, btw, kun sitä piteli pystyputken yläpäästä. Näin menetelleen toisella kädellä sai tukea kaiteesta (mikä olikin tarpeen em. "liukuosuudella").
* PYÖRÄILYÄ HYVÄSSÄ SEURASSA 46 VUOTTA
* Elämyksiä | Kavereita | Kuntoa | Osaamista
Vantaankosken tiistailenkki ajettiin 4 miehen porukalla. Nukarin reilun 65km kierros sujui siististi ja mukavasti rauhallisin ja melko tasaisin tehoin. 33.3km/h oli keskari ennen Juhanilantieltä alkanutta himmausta. Odotimme Katriinantiellä tipahtaneen mukaan. Lopussa keskari oli 33.1km/h. Keskitehoksi riitti meikällä 163W ja diesel jyskytti keskimäärin 119 tahdilla. Kiitos lenkkiseuralle! Puolet pyöristä oli muuten valkoisia Canyoneita ;-)
Auringon nousu- ja laskuajat sekä hämärän kesto Helsingin horisontin mukaan (syyskuu 2014)
--> Valot (etu-/taka-) iltalenkeille
--> Lyhyemminkin voi ajella, jos ei halua hämärällä/pimeällä liikenteen seassa "seikkailla"
--> Kevarit tyhjenevät syksyn edistyessä, joten vuodenajan hyvä puoli on, että wakavammallepyöräilylle tulee tilaa enemmän
--> (Yö)pakkasten alkaessa varokaa irtolehtiä ja jäisiä tienkohtia (-- koskee enemmän loka/marraskuuta, mutta mainitsenpa asiasta hyvissä ajoin...)
* PYÖRÄILYÄ HYVÄSSÄ SEURASSA 46 VUOTTA
* Elämyksiä | Kavereita | Kuntoa | Osaamista
Jep, Pekka on oikeassa noiden valojen kanssa. Itse kiinnitin lampun kotiin lähtiessä. Eilen siis aurinko laski 20.22, ensi viikolla jo 20.01, eli nyt pimeys tulee reilun 20 minuuttia per viikko aikaisemmin!
OT: Jos jollakulla on vinkkiä hyvästä (kevyt, ei säikähdä vettä) satulalaukun lenkkiin kiinnitettävästä takavalosta, saa kertoa. Vauden lamppu bike-discountista on lähellä hakemaani, mutta kastumista eivät oikein kestä. Minulta on jo ainakin 3 mennyt. Eopä toki maksakaan kuin 2€, mutta silti.
Vieläkös torstaisin on ollu porukkaa Vantaankosken lenkeillä? Ajattelin tulla huomenna. Sääkin näyttää kivalta.
"Kaappaamani" 32-ryhmä ajoi oman jälkilaskelmani mukaan 32,5 keskarilla immersbyn loppuun. Olipa hieno ilta munkkilenkkeilyyn.
Ich bin ein Berliner.
- - - - - - - - - - - - -
Oli tosiaan mukava lenkki tänään niin sään kuin ajoseurankin puolesta
Vapaan jälkeen lähtenyt ryhmä ajeli Immersbyn loppuun 37,4 keskarilla http://www.sports-tracker.com/#/work...577onhsm3jk78c
30-ryhmään liittyi 2 uutta kuskia (jotka olivat alunperin tulossa 28-ryhmään) - joten päätimme ajella (osin myötätuulen siivittämänä) 32:n keskarilla + telaketjullaYllättävän hyvin sujui (= jengille on kertynyt kuntoa kevään/kesän ajoista) ja uudetkin kuskit oppivat nopeasti "telaketjunpyörittäjiksi"
13-14 kuskin voimin telaketju pyöri se verran ripeästi ja jokseenkin sujuvasti, että pääsimme hyväjalkaisina rynnäköimään Immersbyn mäkiin.
Risto, arvioisin noin 45-50:n kuskin osallistuneen keskiviikkolenkille.
* PYÖRÄILYÄ HYVÄSSÄ SEURASSA 46 VUOTTA
* Elämyksiä | Kavereita | Kuntoa | Osaamista
Vielä mukavampaa olisi ollut jos tuuli olisi ollut kylmempi ja syysilta viilentynyt äkimmin. Silloin olisin ollut säänmukaisemmin pukeutunut.
Keskari olisi ollut ainakin 37,5 km/h ilman minun puolentoista minuutin vetovuoroani, mutta kun en vain päässyt alamäessä kovempaa.Vapaan jälkeen lähtenyt ryhmä ajeli Immersbyn loppuun 37,4 keskarilla
Mutta jos kuitenkin jatkan ottamassani ikuisen kitisijän roolissa: ryhmä oli jälleen kerran melkeinpä jättikokoinen, 20 ajajasta olisi sujuvasti saatu muodostettua kaksi ryhmää (joissa molemmissa voisi pyöriä (nopeaa hitaampi) telaketju tai joista etummainen voisi olla perinteinen vetäjät + peesaajat -ryhmä), ylipitkässä jonossa syntyi vääjäämättä turhia nykäisyjä ja hidastuksia ja jopa yksi WTF?-hidastus, isossa ryhmässä harvempi halukas pääsi käymään vetovuorossa tai ne jakautuivat kovin epätasaisesti.
Olihan se voittopuolisesti mukavaa noinkin eikä meno ollut mitenkään minkään sovitun vastaista ja ilmeisesti suurin osa mukanaolleista oli tyytyväisiä lenkkiin juuri sellaisena kuin se ajettiin, joten olkoon tämä sitten vaikka pelkkää valitusta valituksen vuoksi.
Joka tapauksessa kiitokset aloitteesta ja tuesta porukan jakamisyrityksessä valkoiselle Rose-kuskille. Ei niinä kyllä tiennyt itkeäkö vai nauraa kun yritti jättää välin edelläoleviin ja porukka rupesi heit lappaamaan ohi hypätäkseen ensimmäisen ryhmän perään. (Ensi kaudeksi täytyy kehitellä joku systeemi millä yllättäisi porukan ja laittaisi sen sellaisen fait accomplin eteen että kakkosryhmään jääminen olisi jo selvästi houkuttelevampi vaihtoehto...)
kuovipolku muokkasi tätä : 04.09.2014 at 10.34
Tänään tarjolla eilisen uusinta: Kl. 17:30 tai 18:00 Viikki, 18:10 tai 18:40 Kuninkaanmäki. Sama vauhti.
Onko kiinnostus vielä herännyt soratielenkkille (ainakin osittain soraa, joten suositeltvaa olisi CC / Maastopyörä/ paksurenkainen retkipyörä) esimerkiksi lauantaina Manulasta 6.9.2014 klo 1030?
Tässä olisi noin 70km ehdotus: http://connect.garmin.com/modern/course/7854565
Osuus Vihdintien ja KehäIII välillä en ole vielä ajanut itse, mutta se näyttää lupaavalta kartalla.
Kun pääsee Serenaan ohitte niin siitä on helppo kääntyä "kotiinpäin" pitkin Vihdintietä jos tuntuu että alkaa jo riittämään. Tämä lyhyeempi lenkki on noin 50km.
Toinen vaihtoehto (jos edelleen nautitaan asfaltista kapearenkasilla kilpureilla) olisi se suosittu Ipan lenkki, yhteensä noin 105km Manulasta meno-paluu jos ajetaan Kuninkaanmäen kautta. Verrattuna seuraavan karttalinkkiin niin reitti takaisin Manulaan olisi Uusi Porvoontie-Itis-Viikki-Oulunkylan asema -Manula
http://ridewithgps.com/routes/1733183
Tämä olisi reittiehdotukset lauantaille, vai keksitäänkö jotain ihan muuta?...
(en ajatellut olla vetäjän/oppaan roolissa tälläkään kertaa).
Sää näyttää jatkuvan aika lupaavana... lauantaina olisi 15-17 astetta, kevyt tuuli ja puolipilvistä.
365 muokkasi tätä : 04.09.2014 at 21.10 Syy: pvm korjattu
Nautitaan nyt ensin tästä syyskuusta!
Tuon tarpeettoman korjauksen lisäksi ajankohtaisena asiana: Nesteentie on tätä nykä katkaistu sen itäpäästä sen verran tehokkaasti että kelvin käyttäminen on ehkä sujuvampi vaihtoehto kuin puomin kiertäminen ns. Metsähallituksen puolelta. Toisaalta jotain hyvääkin: Svartbäckintien kuoppaiset kohdat on päällystetty uudelleen joten saa lasketella ilman rengasrikon pelkoa!
La 6.10.2014 klo 1030 Manulasta - Soratielenkki vai Ipan lenkki ?
Pitäisikö olla 6.9.2014?
juu, niinhän se on: 6.9.2014, siis nyt lauantaina.
Hyvä kun huomasit sen Hannes-60!
Mikään ei estä, että molemmat - sora ja asvaltti - ovat valinnaisina tarjolla syyskuussa (siis lauantaisin). Kuskit tuovat lähtöön/ulkoiluttavat/ sellaisen pyörän, millä haluavat kulloinkin ajella. Varmaan molempiin ryhmiin riittää väkeä. Syksyn sääkin vaikuttaa: pilvisellä/sateen uhatessa/ enemmistö lienee soran kannalla, lämpimässä aurinkokelissä arvatenkin asvaltin. Ja soraksi (ja kuraksi) tämä syksy aivan varmasti kääntyy jossain vaiheessa eli lauantailenkit ovat viimeistään lokakuussa 100 %:n cc:ia (--> ks. lenkkiselostuksen loppuosa Fillarikalenterista). -- Ei siis väliä, että millä ajellaan, pääasia on että ajellaan
J.k. Hyviä cc-reittejä on myös Keskuspuiston ulkopuolella, esim. Sipoo(n korve)ssa. Samoin Nuuksion Pitkäjärven kiertäminen on suositeltavaa (pääosa asvalttia, sopivan lyhyt cc-osuus järven pohjois- ja luoteiskulmassa), tai voi sieltä jatkaa Salmiin(kin) saakka (ja Salmista asvaltin kautta takaisin). Ja Kunnarlasta, ts. Bodomilta, pääsee myös Nuuksioon "metsäpolkuja" pitkin. -- HePon cc-spesialistit varmaan osaavat /jatkaa tästä/ vielä paremmat reitit - ainakin viime vuonna vetisiä/ savisia/ lumisohjoisia soita/peltoja/maita ja mantuja kierreltiin/ajeltiin runsaasti...
J.j.k. Hepon spinning-tunneista tulossa lisätietoa lähiaikoina. Ennakkotietona, että ainakin kunto- ja kilpakuntoryhmät perustetaan. Kk-ryhmiä olisi kahdesti viikossa, kuntoryhmä kerran viikossa. Ilmoittautuminen alkaisi syyskuun puolen välin jälkeen. Tämä siis vielä vahvistamatonta ennakkoinfoa (...mitälie huhupuhetta). Seuraavassa jäsenkirjeessä varmaan jo tarkemmin; ts. seuratkaa mailejanne...
Pekka Sirkiä muokkasi tätä : 04.09.2014 at 23.30 Syy: ...spinnauksesta vielä lisäsin jjk:n...
* PYÖRÄILYÄ HYVÄSSÄ SEURASSA 46 VUOTTA
* Elämyksiä | Kavereita | Kuntoa | Osaamista
Neljä oli kuskeja torstain lenkillä Vantaankoskelta. Ihmeteltiin kyllä hiukan porukan vähyyttä. Ilmakin oli mitä mainioin.
Ajeltiin kuusikymppinen reittiä Vantaankoski-Tuusula-Nahkela-Nurmijärvi-Perttula-Klaukkala-Vantaankoski. Kukaan meistä ei oikein tuntenut seutuja kovin hyvin, niin jonkun verran pysähdeltiin välillä karttoja tutkimaan. Keskariksi tuli 30,5. Selvittiin perillekin vielä suht valoisaan aikaan.
Älkää nyt hepolaiset vielä luovuttako... hyviä lenkkikelejä on vielä pitkäänHommataan vaan hyvät valot (jos ei jo ole) ja lenkit jatkuu.
...jengi oli varmaan Bembölen Tammaraveissa (minäkin olin), jossa oli lähtöpaikalla melkoinen tungos, kun ajettiin 3:ssa ryhmässä.
J.k. Kuonomäen kautta kierrettiin; samoilla seuduilla lähes, siis...
* PYÖRÄILYÄ HYVÄSSÄ SEURASSA 46 VUOTTA
* Elämyksiä | Kavereita | Kuntoa | Osaamista
Tässä vielä vapaan vauhdin Garmin-käppyrät keskiviikkolenkiltä Kuninkaanmäestä, kiitos hyvästä vauhtitreenistä! Meillä oli kompakti porukka, ehkä 7 tai 8 ajajaa, katetulla nojapyörällä ajanut kaveri jätti tosin meidätkin 45 km/h keskarilla.. http://connect.garmin.com/activity/581980824
Kiva että viitsitte jakaa ryhmien nopeustietoja! Mielellään katselen ja ihmettelen miten tuommoisiin nopeus ja sykealueilla jaksaa viipyä noinkin kauan.
Lauantaista (6.9.2014) vielä: Lähtisin mielummin (kuivalle) soralenkkille jos löytyy seuraa, yksin en viitti lähteä... Jos joku ilmoittaa lähtevänsä mukaan soralle ennen klo 2200 niin minusta saa lenkkiseuraa, muuten kulutan renkaita asfalttia pitkin ryhmässä.
Jos Ipan lenkki toteutuu niin noin 45minuttia myöhemin (klo 1115) ajettaisi Kuninkaanmäen ohitte jos joku haluaa hypätä mukaan sieltä.
Millaista speksiä tähän oli suunnitteilla? Pitkien lenkkien kiintiö tosin taitaa olla tältä vuodelta käytetty, mutta paperilla tämä voisi kiinnostaa. Mihin aikaan siis olisi tarkoitus startata ja millaisella vauhdilla? Ratkaisevia tekijöitä lupa-anomuksen läpimenon kannalta![]()
Kirjanmerkit