Tänään, vuoden eka.
Tänään, vuoden eka.
Eilen meni Pro 4. Nyt sitten kokeillaan 4000s
No nyt itselläkin kärmes puraisi sisuria. Edellisestä olikin jo aikaa.
Siitä on muuten aikaa, kun multa puhkes viimeks rengas... Tais olla viime syksynä. Mahtaakohan puolen kilon deehoo-sisureilla olla näppinsä pelissä...![]()
Tänään puhkes taas. Nyt ei mennyt ulkorengas, pinnojen kohdalla näyttäis olevan "repeämä" sisurissa.
Tänäänhän se meni. Metallipiikki teki tehtävänsä.
Lähetetty minun GT-I9100 laitteesta Tapatalkilla
Wappuaattona pääsi joku puraisemaan päälikumissa olevan pienen vekin kautta. Vähän aikaa ruiskusi stanin litkuja ulos reiästä ja loppui siihen. Hyvä niin, eipä olisi ollut varakumia saati työkaluja mukana. Kotona uusi päälikumi paikoilleen - sisurista en löytänyt reikää vaikka annoin kumille normaalia enemmän turvotusta. Sisuri palvelee yhä vain täysillä paineilla. Lisäsin litkua sopivan määrän.
muoks: Ei ole tarvinnut sitten helmikuun kaivella sepeleitä tai pelätä flättejä kun siirryin litkuttamaan sisurit.
"Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."
Tänään Lastulahdessa Gasthausin jälkeen Kt75:lla mieletön pamahdus satulan takaa, tuplana (eli vasta hetki sitten hankkimani, mukana olleet minipumppu ja Vittoria Pit Stoppi hyödyttömiä).
Lisäsin ennen lähtöä lisää ilmaa renkaisiin mukaan ottamallani jalkapumpulla; kaipa sitten hellepäivä nosti vielä ilmanpaineen yli 8,5 bar - PUM!
Suunnitelma A: Kävelen Nilsiän taksitolpalle ja hyppään kyytiin.
Suunnitelma B: Soitan taksin heti.
Suunnitelma C: Kävelen Tahkolle sen jäljellä olevat 20 km lämpöisessä kelissä.
A) Tiirinlahden jälkeen tiellä St577 Pelastava Enkeli ilmestyi autolla takaani, ohitti, pysähtyi ja kysyi, tarvinko kyytiä. KYLLÄ. Tämä naisautoilija on itsekin maantiepyöräilyä harrastava henkilö, joten varmasti tietää tunteen, mitä se pyörän talutus teettää.
OIKEIN SUURI KIITOS SINULLE HUOMAAVAINEN IHMINEN.
Olisin maksanut näin ritarillisesta avusta, mutta kehoitti minua vaan muistamaan kyyditsemään vastavassa tilanteessa olevan sykkelistin samaisella periaatteella - harrastekamua ei jätetä pulaan. Muistakaa tekin tätä palstaa lukevat toimia samoin.
| PKK |
Irma eksytti seuraajat, lenkillä laite näytti isoja lukuja. (11)
Muutama vuosi sitten puhkesi kaksi kertaa kesän aikana tehden 10 vuoden saldoksi kaksi puhkeamista.
Eilen taas. Viime vuonna puhkesi ehkä kaksi sisuria, mutta nyt snakebiteja on ollut joka viikko. Olemme yrittäneet optimoida rengaspaineet ja ajomme muuttunut aggressiivisemmaksi, joten säätämistä on ilmeisesti vielä jäljellä ;-).
Size is a matter of preference - http://pienetpyorat.blogspot.com
Toissapäivänä ihmettelin kun jotain märkää roiskui naamalle pilvettömältä taivaalta ja kuivalla tiellä, Renegade oli saanut osuman ja suhisteli muutaman kerroksen litkua kunnes tiivistyi takaisin.
Joskus 8 vuotta sitten. *kopkop*
Ei kai tuommoisen paineen pitäsi pamauttaa maantierengasta? Osoittamaat ketään syyttävällä sormella veikkaan jotain muuta syytä, valmistusvikaa, jostain raosta ulos pullistunutta sisuria tai jotain kuorma-auton renkaasta tai kuormasta peräisin olevaa terävää metallikappaletta jollaisia maantien pientareilta löytyy.
Jos ulkorenkaan repeämä on kyljessä eikä mahdottoman iso, parempiin paikkausrasioihin sisältyvä tai erikseen myytävä "tire boot" auttaa yleensä pääsemään takaisin kotiin.
Käytän tilaisuutta hyväkseni kiittääkseni sitä tuntemattomaksi jäänyttä kuskia joka viime kesänä ajoi 9 km suuntaansa hakeakseen minulle ulkorenkaan, kun seisoin ilmeisen avuttoman oloisena pyöräni vieressä. (Valmistusvikainen ulkorengas oli revennyt ajopinnan kohdalta niin pahasti ettei mikään ensiapu enää toiminut koska pullistuma oli niin suuri.) Vielä ei ole tullut tilaisuutta jeesata vuorostaan kanssapyöräilijää, mutta pysähtymättä en ole ajanut ohi.Olisin maksanut näin ritarillisesta avusta, mutta kehoitti minua vaan muistamaan kyyditsemään vastavassa tilanteessa olevan sykkelistin samaisella periaatteella - harrastekamua ei jätetä pulaan. Muistakaa tekin tätä palstaa lukevat toimia samoin.
Pitää koputtaa puuta, mutta edelleen rengasrikot 0kpl litkujen jälkeen.
varmaan toissa kesänä - tosin sain vaihdettua ennen kuin tyhjeni
äsken butyyliä lateksiin vaihtaessa sanoi lateksisisuri poks![]()
-- not fast but furious --
Tänään kaksi rengasrikkoa, ja vielä peräjälkeen![]()
Et sitten tosiaan ottanut opiksi Tour de Helsingistä? Olisit vaan kävellyt taas sen 20km, kun kerran omalla toiminnallasi tämän ongelman aiheutit, vaikka hyvin kokemuksesta tiesit mitä varasisureitta ajosta seuraa.
Kirjoitat hauskalla tyylillä, mutta taidat tosiasiassa olla totaalinen 100% puupää.
Jaa milloin viimeksi? Viikko sitten kun ajoin Viitasaarelta Kajaaniin. Oma moka, kun ajoin tielle jääneeseen multakokkareeseen edessä olevaa tietyömaata katsellen. Mukana oli hiekkateiden varalta 4 varasisuria, joten en joutunut kävelemään jäljellä olevaa 180 kilometriä tai turvautumaan takseihin tai pelastaviin enkeleihin.
Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff
"Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."
Viime sunnuntaina, mutta onneksi vain kahdesti 27 km lenkin aikana...
Tänään porukkalenkin paluusiirtymällä alle kymmenen minuutin matkan päästä kotoa. Onnistuin itselleni tyypilliseen tapaan ajamaan takarenkaan männynkävyn päältä - lensi muuten komeasti! - eikä Schwalben extralight-sisuri selvinnyt siitä ilman snakebitea.
Sisurin edellinen omistaja luopui siitä ajettuaan kelvillä kiven yli samalla tuloksella; voi silti olla että olisi kannattanut tarkistaa rengaspaineet ennen lenkkiä.
PS Siirryin pois tieltä ja varjoon auringosta viereisen omakotitalon portinpieleen ja kissaansa ulkoiluttanut rouva tuli tarkistamaan mitä hänen tontillaan oikein puuhataan. Kävinkin renkaanvaihdon lomassa mukavan keskustelun mm. Sondbyn ja Vessölandetin teiden kunnosta ja pyöräteiden puutteesta ja onnistuin luullakseni myös hieman valottamaan miksi maantiepyöräilijät joskus ajavat ajoradalla vaikka vieressä kulkee pyörätie. Olisin saanut juotavaakin ellen olisi ollut "niin nopea" ja ellen olisi kertonut matkaa olevan niin vähän jäljellä.
kuovipolku muokkasi tätä : 10.08.2014 at 18.15
kesän toinen rengas rikko pyörälenkin päätteeksi melkein kotona.
Tänään. 20km oli vielä matkaa kotiin. Ulkorenkaassa jokin muodonmuutos koska ei enää asettunut nätisti vanteelle vaan jäi epäkeskeiseksi ja pomputti eturengasta. 2300km ajettu yksilö, joten enpä viitsinyt tutkia enää tarkemmin. Loppumatka varovasti ajellen ja huomenna sitten uudet renkaat alle.
Tänään taas, ilma katosi takarenkaasta.
Tänään! Päälle 1000km palvellut Rocket Ron sanoi sopimuksensa irti puhkaisten 2 sisuria.
Keskiviikkona töistä palatessa.
Huhtikuussa, muistaakseni.
Eiköhän muotipoliisi-asioissa päde sama kuin työmatkatemmon sääntöjen tulkinnassa, eli jos täytyy kysyä niin olet todennäköisesti hävinnyt.
Tänään iltapäivällä kun lenkki oli jo miltei ajettu.
Normaali terävän kivensirun aiheuttama, ei voi kuin korkeintaan moittia itseään kuluneella renkaalla ajamisesta. (Maanantaina käydään visiitillä lähikaupassa.) Näitä tulee jos ei halua ajaa kaikkia lenkkejään Durano Plussilla.
Ei kauheasti harmittanut. Auringonpaisteessa oli jopa mukava syödä lenkillä kypsytetty banaani ja vaihtaa rengas, edelliseen taisi kulua enemmän aikaa kuin jälkimmäiseen (ja pumppaukseen yhtä kauan kuin molempiin yhteensä).
itseltä taisi mennä viimeksi rengas heinäkuun loppupuolella Pulkkilanharjun paikkeilla lomareissulla, mutta paikkaushommissa oltiin viimeiksi eilen, kun pojalla oli rengas puhjennut mtbcf:n ajoissa..
Ilo ilman pyörää on teeskentelyä..
Eilen töistä lähtiessä pääsin pari kilometria ja takarengas tyhjeni. Tuli varasisäkumille käyttöä.
Eilen töistä kotiin siirtymällä. Näitä sattuu.
Kirjanmerkit