Kiinalaisen pyöräilyvalaisimen omistajan päiväkirja jatkuu.
Koska yllä on paljon keskustelua (kiina)valojen kestosta ja muusta listaan myös omat kokemukset.
Historiaa ja kokemuksiani teholed -valaisimista pyöräilyssä:
Ensimmäinen valaiseva led pyörässäni oli Sigma Powerled. Hämmästytti tehollaan, mutta ei saksalaisella kestävyydellä.
Vuoden käytön jälkeen lakkasi toimimasta(driver). Akku oli laadukas li-ion, joka toimii edelleen vara-akkuna.
Seuraavaksi hankin 900 lumenin Kiinaihmeen dx.com'sta. Parin vuoden kokemuksesta vain hyvää sanottavaa, kovassa käytössä on ollut ja toimii.
Akuiksi hommasin pian lipot, jotka sovitin runkoon Topeak-geelilaukussa. Myös Imax B6AC-laturi tuli hankittua.
Modauksena ostin wide -linssin ebay'sta ja teippasin aluteipillä linssin yläosan tottakai.
Lamppu toimii edelleen crossarin valona.
Ja takaisin nykyhetkeen:
Tässä viestiketjussa aiemmin tapahtunutta:
- Valaisimen hankinta ja ensimmäinen modaus
Jo ensimodaus lampulle oli onnistunut, herättäen ajatuksen tarkemmasta "tuunauksesta". Valaisimessa oli selvästi potentiaalia.
Joten matka Biltemaan hakemaan vesitiiviitä liittimiä, silikonijohtoa ja tarranauhaa.
Vanhemman lamppuni linssi oli onnekkaasti samalla halkaisijalla, joten wide -linssi siirtyi uuteen valaisimeen.
Poistin vain aluteipin linssistä ja puhdistin liimajäämät crc bräkleen'lla.
Johdotus uusiksi letkeällä silikonijohdolla ja samalla tuli korjattua hieman oikosuluille alttiit kiinajuotokset.
Myös Y-johto lipojen balanssiliittimiin tuli tehtyä ja rinnakkainkytkennän vaatimat kolvailut johdotuksineen.
(valaisinosan uudelleenjohdotus oli melko haastavaa ja vaatii ainakin huolellista suunnittelua).
Avattavat johtokiinnikkeet fillarinrunkoon askartelin tarranauhasta. Myös akkupurnukan sisällä korvasin solumuovin teippaukset tarranauhoilla.
Kuvia:
Valaisinosa wide-linssillä ja silikonijohdolla.
Lipo't nipussa ja ja liian alhaisesta jännitteestä varoittava summeri balansointijohdossa.
Lipo't purnukassaan ja latauskalusto.
Valaisin kiinnitettynä paikalleen.
------------------
Olen _tosi_ tyytyväinen valoon ja sen modulaariseen rakenteeseen. Koeajo kosteassa syysillassa ylitti odotukseni toimivuudesta.
(Akkupurnukka on hiukan korkeaa mallia, joten tilasi pari talläistä purkkia ja kymmenen tälläistä kennoa.
Joten tuskin tämä modi vielä lopulliseen muotoonsa valmistui, nyt on kuitenkin kypärävalon vuoro kehittyä.)![]()













Lainaa viestiä vastauksessa

Kirjanmerkit