Paikkauslitkua pitäisi tilata ulkomailta. Olikos näissä kemikaaleissa jotain rajotteita etteivät lähetä ulkomaille? Vai koskee vain jotain lähtömaata tai tiettyjä kemikaaleja tai esim. kaasupatruunoita?
Vai muistanko ihan väärin?
Paikkauslitkua pitäisi tilata ulkomailta. Olikos näissä kemikaaleissa jotain rajotteita etteivät lähetä ulkomaille? Vai koskee vain jotain lähtömaata tai tiettyjä kemikaaleja tai esim. kaasupatruunoita?
Vai muistanko ihan väärin?
Kulkevat hitaammin ei kait noissa muuta eroa liene. Normaalitavarat tulleen n. viikossa, paikkausaineita sisältävät lähetykset kahdessa. Onka muita kokemuksia?
Rosen wishlistiä täytin ensiviikkoa aatellen mutta noita kaasupatruunoita en löytänyt. Siis näitä hiilidioksidipumpun painejuttuja? Voishan noita paikallisiltakin löytyä...
I väntan på ännu dåligare tidet
Niinpäs ei näköjään suomisivuilla ole? Roseversand.de sivuilla taas on. PPtukusta kävin kengät viime viikolla niin siellä katselin noita patruunoita, mutta muistaakseni niissä ei ollut kierrettä...
e: Biltema 82574
Hajin kyllä tuotenumeroilla muttei saksankaan maan sivuilta kolahtanut. Eikä myöskään nippeli-avainta Shimanon kiekoille... Panen HP:n viaksi, siis tietokoneen.
I väntan på ännu dåligare tidet
Meinasin, että nyt tulee itselle enkka ilmaisen toimituksen nopeudessa. Tilasin kuulokkeet toissayönä, ja eilen illalla tuli seurantakoodi ja ilmoitus, että ovat lähdössä matkaan. Yön aikana olivat lennähtäneet Amsterdamista Leipzigin kautta Suomeen ja lähtivät jakeluun aamupäivällä, joten aloin työpaikalla odotella saapumisilmoitusta vaihteesta jo ennen lounasta.
Kun pakettia ei sitten päivän mittaan kuulunut, arvelin, että hidastelevat tahallaan, kun on Economy-toimitus kyseessä. Päivän päätteeksi seurantaan ilmestyi yhteydenottopyyntö, ja asiakaspalvelu sanoi heillä kyllä olevan selvä osoite näkyvillä, mutta että kuskin rahtikirjassa oli jotain ongelmaa...(?). Huomenna taas odotellaan. Nopeaa siltikin, jos huomenna paketin saan, vaikka vähän kummastuttaa tuo osoitesählinki.
Jatkan tänne itse itseäni lainaten bike-discount ketjusta, koska putiikkiahan kritiikkini ei koske. Noniin eli tämä farssi jatkui seuraavana päivänä mielenkiintoisesti. Eli soittelin seuraavana päivänä eli perjantaina aamusta heti DPD:n asiakaspalveluun, jotta saisin sovittua pakettini toimituksen. Heti kahdeksan jälkeen oli jonoa noin kuusi soittajaa ja sain nopeasti huomata, että jonossa oleminen töppäsi puhelun katkeamiseen (dropped call) n. 10 minuutin jonottamisen jälkeen. Siitä sitten uudestaan jonon hännille odottamaan. Noin 40 minuutin kohdalla pääsin läpi jolloin puhelu katkesi juuri sillä kohtaa kun asiakaspalvelija kysyi tuodaanko illalla vai päivällä. Vitutus oli melkoinen. Jälkiviisaana olisin voinut sanoa heti, että puhelut katkeilee ja soita takas jos niin käy. Hyvä asiakaspalvelija olisi myös soittanut takaisin. Katkeilemisen arvelin johtuvan heidän päästään, ihan siitä syystä että itselläni riitti antennipalkkeja, akkua riitti ja olin paikallani kokoajan. Itselläni ei ole ollut ongelmia pidempien puhelujen kanssa. Sataprosenttista varmuutta asiasta ei tietenkään ole. Noh jaksoin vielä 20 minuttia jonottaa jolloin loppui tarmo ja pistin tulikivenkatkuisen sähköpostin. Ajattelin positiivisesti, että asiakaspalvelija olisi laittanu pakettini toimitukseen joka tapauksessa edes iltaan. Ei ollut laittanut.
Naapurilta sitten autoa lainaan ja Vantaalle noutamaan pakettia. Viikonlopun yli odotus ei vaan nyt sopinut. Kuskeille tiedon välittäminen on kuulemma ihan normaalia kesken ajon. Ihmettelivät kovasti miksi tiedot eivät olleet saavuttaneet kuskia ja kyselivät asiakaspalvelijan nimeä. Mihinkään tietokoneelle tiedot eivät olleet päivittyneet. Tänne Vuosaareen kuriirit tulee myös yleensä ajon ihan loppuvaiheessa joten tietojen välittäminen olisi ollut ihan paikallaan. Meiliin laittamani soittopyyntö tuli vielä iltapäivällä joten siitä plussat. Muuten kyllä suosittelen olemaan kärppänä tämän DPD:n kanssa. Heti kun se oma paketti ilmestyy paketinseurantaan niin yhteydenottoa vaan asiakaspalveluun. Toivottavasti se VOIPpi paska vaan toimii.
Itseäni jaksaa ihmetyttää nykybensan hinnoilla nää ympäri kaupunkia suhaamiset ilman tietoa onko kukaan vastaanottamassa pakettia. Tietenkin jos tiedoissa ei ole kuin osoite eivät he oikein muutakaan voi tehdä. Tähän liittyy tietenkin se että miten tiedot tilauksesta siirtyy kuriirille. DHL:llä ovat yleensä soittaneet, mutta sen kanssakin on vähän lottoa meneekö postiin vai kuriirille. Ilmeisesti paketin arvolla saattaa olla jotain tekemistä asian kanssa?
Noh ei muutakuin uutta tilauslottoa vetämään.
Jos joku mode tai aloittaja jaksaa päivittää tuota otsikkoa niin se voisi olla "Yleistä nettitilauksista ja kuriireista".
The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji
Minulla on kaikki kuriirit osanneet hyvin tai kohtalaisesti tuoda paketin. Välillä ei tiedä kuka sen toimittaa, mutta ei sillä niinkään väliä kunhan toimittaa. Kun asun haja-asutusalueella niin joskus paketti on jätetty ihan ovelle ja se on minulle ok.
Rosen paketit taitaa pääsääntöisesti jakaa usb eiku ubsja sieltä kuski soittaa aina ja kysyy ollaanko paikalla klo 12-17. Olen nämä paketit tilannut työpaikan osoitteella ja paketin toimitusaika on, sen pari kertaa jolloin tilannut, ollut likempänä viittä.
Jos paketti tulee postin kautta ilman seurantakoodia menee siinä päivä hukkaan koska paketti on perillä asiamiespostissa edellisenä päivänä ja siitä saa lapun postilaatikkoon myöhemmin. Kortissa lukee että teille on saapunut ylisuuri lähetys?? Sinällään ei haittaa kun sitä edellisenä viikonloppuna tilattua pakettia ei vaadi ilmaisella toimituksella perjantaiksi. Joskus jos ei toimituspäässä saada tavaraa heti keräilyyn jää myös seuraava viikonloppu väliin. Siksi ostan, jos valikoimasta löytyy, tavarat bikeshopista. Viikonloppuna tilaa niin aivan sama kuinka posti viivästyy on paketti kourassa keskiviikkona viimeistään![]()
http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119
UPS:sta on jäänyt ehkä parhaimmat kokemukset, mutta ne kaverit on ruskeissa pukineissaan ja pakettiautoissaa kyllä kaikista tunnistettavimpia.
![]()
The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji
DPD on ehkä paskin kuriiri koskaan. En käytä jos ei ole aivan pakko.
DPD toimii ainakin täällä loistavasti. Zooplussan eläintarvikkeet ja satunnaiset fillarikamat on aina tulleet ajoissa ja ehjänä ja perille. DPD:lle voi muuten antaa valtakirjan joko kertaluonteisesti tai pysyvästi (http://www.dpd.com/fi/media/files/va...man_kuittausta) jättää paketit sovittuun paikkaan ilman että kenenkään tarvitsee olla kuittaamassa. Toimii ainakin meillä OK. Toki kerrostalot taajamissa ovat tässä suhteessa haasteellisempia.
Uus fillari pitäis tulla DPD:llä, pitäisöhä suoraan jo soittaa sinne että tuovat sen sitten kuitenkin töihin...
Tsätti: #fillarifoorumi @IRCNet
Tsau,
Tämän topikin innoittamana pitää laittaa vaatekaappi uusiksi ja yritin etsiä listaa kotimaisista ja/tai ulkolaisista fillari nettikaupoista, mutta en löytänyt haulla, tai Kuukkelista. Onkohan jossain listattuna nettikauppoja, joista löytyisi myös laadukkaita pöksyjä.
Nimimerkillä; Perse kuntoon fillarikauden kynnyksellä. Kiitos ja kumarrus vinkeistä![]()
Tuon kun kahlaa läpi niin eiköhän jotain löydy: http://www.fillari-lehti.fi/Linkit.aspx
Vartioharjun Voigt
Milläköhän kuriirilla TNTpost toimii Suomessa? Tarkemmin Helsingissä. TNT:llä sanottiin että ehkä posti, matkahuolto tai dpd. Missään noissa ei seurantanumero toimi ja arkenakin pääsee vasta soittelemaan perään. TNTpostin seuranta kertoo että 2.5 lähtien lojunu depotilla.
Itsellä huonoimmat kokemukset UPS:sta.
Toimitusosoite oli kotiosoite ja pakettia oli yritetty toimittaa 3 kertaa erillisinä päivinä. Lopulta postin kautta tuli lappu, että "emme pystyneet toimittamaan pakettia, voitte noutaa sen terminaalista." Noh, noudin paketin ja tutkailin lappuja, sama UPSin lähetti oli 3 x yrittänyt toimittaa pakettia/lappua kotiin, mutta joka kerralla oli kirjoitettu estymisen syyksi "ovikoodi". Tuli vain niin hölmö olo, kun mietin että sama kaveri on käynyt samassa osoittessa kolme kertaa pällistelemässä ovikoodia.. ^_^ Vai onko vaan kerran käyty paikalla ja loput kirjoteltu saman tien, noh joka tapauksessa mielenkiintoinen keissi.
Paketin lähetystiedoissa kuitenkin oli minun puhelinnumeroni, johon soittamalla jo ensimmäisellä kerralla olisin voinut sen koodin ilmoittaa, että voivat sitten laittaa lapun luukusta, mikäli en oo kotosalla sillä hetkellä.
Rennosti paikat jäykkänä
Minulle on kanssa tulossa fillari On-Onelta TNT Post:in kautta. Sitten alkoikin arpominen toimittaako kuljetuksen Suomessa DPD, Posti vai joku muu taho kun lähetystunnuksella ei löytynyt minkään firman seurannasta mitään. Soittelin edellämainittujen asiakaspalveluun muutamia kertoja ja laitoin s-postia koska lähetystiedoista oli jäänyt asunnon numero pois (tai tätä ei ainakaan TNT Post näyttänyt lähetysten seuranta- sivullaan) ja halusin korjata oikeat yhteystiedot. Asiakaspalvelussa DPD pesi Postin 6-0, siellä vastattiin puhelimeen nopeasti ja yhteystietojen korjaus onnistui sähköpostilla, tämä ei onnistunut Postin kanssa. Postin asiakaspalvelusta vain sanottiin että seuraile tilannetta ja ole itse aktiivinen asian suhteen..
Tänään tärppäsi kun soitin DPD:lle, lähetys näkyikin heidän järjestelmässään ja on itse asiassa jo Lappeenrannassa kuljetusliikkeen terminaalissa. DPD:n asiakaspalvelija kysyi vielä voiko soittaa minulle takaisin kun varmistaa että lähetyksen voi hakea sieltä (olen menossa lähistölle asioimaan joten nappaan pyörän samalla kyytiin). Viiden minuutin päästä soittikin ja homma on ok eli voin noutaa fillarin terminaalista. Hienoa asiakaspalvelua DPD:ltä!
^^ Mulle kyllä on molemmilla kerroilla soitettu, kun UPS pakettia on tuonut. Sen sijaan DPD:stä ei enää soitella. Mikäköhän siinäkin on?
Viimeksi kun DPD toi oli autona pieni farkkupösö josta pakettia sitten kaivettiin purkamalla ensin auto. Veipä hieman aikaa löytää oma pakettini. Kustannustehokasta säästämistäkö?
Aika vaihtelevaa palvelua tuntuu olevan. TNTpostin kautta ensin matkalla ollut paketti löytyi DPD:ltä mutta eivät voineet päivittää tietoja (ovikoodi, puhelin) vielä aamulla kun paketti ei ollut Suomessa. Seurantakoodi kyllä löytyi ja toimi.
DPD:n kuriiri yllätti. Tekstasi ja soitti. Sovittiin tällit työmatkan varrelle. Tyyppi manasi, että "sun osoitteeseen tulee kamaa kovasti, mutta ovikoodia ja numeroa ei ole ikinä missään". Koitin selittää, että oon kyllä yrittäny asiakaspalvelun kautta niitä järjestää. Kaveri tokas, että "otan sun numeron nyt talteen".![]()
5.5 tilasin wiggleltä garmin 500:n ja muuta tavaraa, normaalilla kuljetuksella, joten ei kiireellisenä ja arkipyhä tulevalla viikolla välissä joten ok että kestää, mutta eilen yrittivät jakaa ja jättivät lapun että kävimme mutta kukaan ei ottanut vastaan, ota meihin yhteyttä. Soitin kotiin tultuani että olen 14.30 jälkeen varmasti kotona tai vaimo tarvittaessa aiemmin ja hänen numero annettu, että voivat soittaa jos tulevat aikaisemmin. Tuossa noin 16.30 kuski soittaa et sori tänään ei keretty, mites huomenna? Kyllä rupee sapettamaan... vanhan langallisenmittarin otin jo eilen irti joten nyt ei sitten ole ees mittaria kiinni ja aurinko paistaa
Kyseessä Uudenmaan Pikakuljetus Oy, eivät voineet eilen soittaa ja kysyä suoraan tilannetta vaan piti heidän aspansa kanssa sopia, mutta tänään soitti suoraan...
ps. avautuminen helpottaa aina![]()
Tilastoa:
5 pakettia/lähetystä
Ja 3 rytättyä laatikkoa
Mutta tärkeintä on, että tavarat ehjiä. (Miltei kun tilaamani heijastintarra-arkki on rypistynyt aika pahasti)
http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119
Itse odottelin pakettia CRC:stä DHL:n kautta(en tuolloin vielä tiennyt DHL:n myyneen yhtä kuljetustapaa näille sankareille), perus iltatoimitusta klo 16-19. Uudenmaan Pikakuljetus Oy soitteli klo 10:n aikoihin, että on tuomassa pakettia, oletko kotona. Kysyin, että voisiko kuriiri tuoda paketin toimistolle(5 minuutin ajomatka, kävellen 15 minuuttia) johon kuriiri sanoin, että oli juuri tullut sieltä suunnalta. Siinä hetken aikaa yritin puhua kuriiria yrpäri, että heittää paketin vaan respaan, mutta ei kuulemma käy kun paketti pitää nimenomaan luovuttaa minulle ja että pakettia ei voida toimittaa toiseen osoitteeseen ilman, että on soittanut kyseisen putiikin aspaan ja pyytänyt muutosta.
Huonoa asiakaspalvelua minun mielestä. Oman kokemukseni mukaan DHL:n UPS:n sekä DPD:n kaverit soittelevat(usein tien päältä), että mihin aikaan paketin voisivat toimittaa ja tässä vaiheessa toimitusosoite on mahdollista muuttaa. Muistui mieleen, että kerran DHL:n kaveri soitti aamulla klo 8:00, että teille on tänään tulossa paketti ja että mihin aikaan voisi toimittaa. Hetken aikaa rupateltua iltakuljetus saatiin vaihdettua aamukuljetukseen ja paketti oli toimistolla klo 11:sta aikoihin.
Still rides with 26er
Tuli tilattua sälää Sports Directistä ja toimitus on DHL Internationalin kautta. Kellään tietoa kuka jakaa täällä Suomen päässä. On muuten varsin hyvä ja ajan tasainen lähetyksen seuranta firmalla.
Vai mitä, Tetsa
Posti toi Planet-X:stä tilatut kamat, joille oli DHL:n kuljetus valittu. Ilmeisesti tästä syystä: https://www.posti.com/tiedotteet/201...in-kanssa.html .
Erikoista tässä lähetyksessä oli se, että aiemmin DHL:n hoitaessa toimituksen ei tuollaista nyt tapahtunutta 3 päivän päivittymättömyyttä paketin tilassa ollut. Minä vähän luulen, että paketin siirto DHL:n hoteista Postille tarkoittaa paketin makuuttamista joitain päiviä kuittaamattomana Postin varastolla.
Rule #1: Obey The Rules
Kirjanmerkit