Mulle menee Goren (talvi)hanskoista koko 10/XXL. Sen vaatii sormien pituus, kämmenen puolesta menisi pienempikin, sillä siitä kohdin hanska jää vähän löysäksi. XL saattaisi olla kämmenestä napakampi, mutta sormien pituus jää sitten vähän vajaaksi, eikä alle mahdu alushanskaa. Alla on vähän mittoja, jos niistä vaikka olisi apua.
Mittoja:
etusormi kärjestä juureen (kämmeneen): 8 cm
keskisormi: 9 cm
peukalo: 6,5 cm (tai 7 -riippuu mittauskohdasta)
kämmenen pituus ranteesta keskisormen juureen: 11,5 cm
kämmenen leveys peukalon hangasta (peukalo ei mukana): 9 cm
käden pituus: 20,5 cm
Useimmiten mulla on hanskoissa ongelmana valmistajasta riippumatta se, että niiden sormet ovat liian lyhyet minulle. Siis pitkä ja kapea käsi.
Mittoja:
etusormi kärjestä juureen (kämmeneen): 8 cm
keskisormi: 9 cm
peukalo: 6,5 cm (tai 7 -riippuu mittauskohdasta)
kämmenen pituus ranteesta keskisormen juureen: 11,5 cm
kämmenen leveys peukalon hangasta (peukalo ei mukana): 9 cm
käden pituus: 20,5 cm
Useimmiten mulla on hanskoissa ongelmana valmistajasta riippumatta se, että niiden sormet ovat liian lyhyet minulle. Siis pitkä ja kapea käsi.

Jos mittaustapani on millään tavalla vastannut omaasi, kätemme ovat käytännössä saman kokoiset! Rehellisesti sanottuna en olisi ikinä edes harkinnut XXL:lää. Sen voinemme kuitenkin todeta, ettei L ole meikäläisen koko. Vaa´ankieli keikkuu nyt siis XL:n ja XXL:n välillä. Jos kukaan ei sekota pakkaa uusilla mitoilla tms., lähden siitä, että XL on meikäläisen koko.
. Mutta asiaan, mulla on goren lobster-hanskat kokoa XL ja koko on ok. Muutama lisämilli ei haittaisi sillä kun sormet ojentaa hanskassa aivan suoraksi, ottavat ne hieman hanskan kärkiin kiinni, mutta tämä ei haittaa sillä ajaessa sormet ovat koukussa ja tilaa hanskassa sopivasti.

enkä nyt ole mikään älyttömän pitkä saatika leveä (183/80).

Comment