Näyttää tulokset 1 - 12 / 12

Aihe: Trail-pyörän rengastus

Trail-pyörän rengastus

Täältä löytyy aiheita märälle kelille ja 29*2,6 koolle, mutta semmonen yleistopic ainakin omaan silmään puuttuu. Jos haetaan hyvää allround rengasta maastoon nykyaikaiselle trail pyörälle, millä pärjää keväästä syksyyn ok ja rullaa kohtuullisesti. Jätetään laskuista bike park pois, koska varmaan se on aika ääritapaus myös renkaiden osalta.
    Olen valmis tinkimään vähän märkäpidosta (ja pidosta vähän muutenkin) jos sillä saadaan paremmin rullaava rengas. Ajoa tulee sen verran vähän, että tarkotus oli mennä kaikki ajot samalla rengastuksella nyt alkuun. Alla nyt edessä Nobby nic 29*2,5 mihin olen suht tyytyväinen. Takana Aggressor 29*2,5 mikä tuntuu vähän hitaalle reilun barin paineella, nyt kun kelit jäähtyy niin myös pito alkanut heiketä. Rekonista olen kuullut että rullaa hyvin. Samoin hans dampfia kehuttu (ilmeisesti addix speedgrip).

Jos aihe kiinnostaa ja herättää keskustelua, voisin tähän alotusviestiin tehdä linkkien kera listaa sekä 27,5 että 29 vaihtoehdoista helpottamaan muita? Kokohaitarina varmaan 2,3-2,6 jos jätetään plussat omiin aiheisiinsa

Itse tykkäsin plussa-kumeilla RocketRon 2.8" sekä edessä, että takana. Hyvä pito joka paikassa ja erittäin rullaava kumi. 29":n vaihdon jälkeen ajoin NobbyNic 2.6":lla ja nekin toimi yllättävän hyvin. Sen jälkeen kokeilin Bontragerin 2.4" XR4:a edessä ja takana ja sekin toimi ok mutta kokeilu jäi lyhyeksi, koska myin Trekkini pois. Bontragerin uutta XR3:a (2.3") olisin halunnut testata takana mutta sitä ei vielä kesällä tahtonut mistään löytää.

Sinun setuppiin kokeilisin eteen NobbyNic 2.4"/2.6" (ei taida olla 2.5":a?) ja taakse RocketRon 2.35".

Tämä testaussivusto lienee tuttu?
    https://www.bicyclerollingresistance...speedgrip-2017

Otsikon käyttöön laittaisin siis Schwalben Rocket Ronin Speed rippinä eteen (sininen nauha renkaassa) ja taakse tai sitten eteen painavamman mutta isonappulaisemman ja silti yhtä hyvin rullaavan Hans Dampfin pace starina. Tai vielä lisäpitoa haettaessa Hanssi sofitina eteen ja pace starina taakse.
    https://www.bicyclerollingresistance...-pacestar-2017

edit. Omassa takajäykässä työmatkamaasturissa jolla poikkean joskus myös poluille, on Maxxiksen Ardent 2.4 leveänä edessä ja taakse aion vaihtaa kotona jo odottamassa olevan Raketti Ronin Speed gripin. Laittaisin eteen kuitenkin mieluummin syksylle ja keväälle tuon Hanssin ja kesäksi sitten Rocket Ronin mutta en raaski kun Ardentti on niin hyväkuntoinen vielä.

Tämä keskustelu kiinnostaa minuakin nyt kun on se 29'er FS työn alla ja pääasiallinen käyttötarkoitus 120-milliä joustavalle on puiden kiertely ja nopeahkot neulaspolut. Eli rullaavuutta ja pitoa 2.6" leveänä.

Onko sekaleveydestä suurta hyötyä? 2.4" eteen ja 2.6" taakse?

Itse olen miettinyt tuon tyyppiseen käyttöön Maxxis Rekon 2.6" + Ikon 2.6" yhdistelmää. Tykkään ajaa aika rullaavalla renkaalla. Taakse voisi ehkä laittaa Rekon Racenkin, mutta sitä ei oo 2.6" leveänä.

Nyt on Ardent 2.2" edessä ja Racing Ralph 2.35" takana. Alkaa olla varsinkin tuossa takarenkaassa nappulat niin pyöreänä, että kääntyilee aika hyvin kun vetää silleen vähän ylikovaa.

Hanssi on melkein kilon jytky 2,6 koossa, 2,35 tuntuu vähän pienelle, tietty en oo selvittäny mikä todellinen mitta on. Ja ilmeisesti kulkee ihan hyvin painosta huolimatta kuitenkin. Eteen siis pienemmän kuvion kautta saadaan ennakoitavampi pito? Ja takana vetopito isoista nappuloista, iso nappula ei kuitenkaan hidasta rullausta? Onko eturenkaan vaikutus rullaavuuteen piten iso?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Onko sekaleveydestä suurta hyötyä? 2.4" eteen ja 2.6" taakse?
    Ostin just 2020-mallin Stumpjumperin, joka tuli tehtaalta 2.6"(eteen)/2.3" kombolla. Paino, rullaavuus ja pitohan näissä on aina se hyöty-haittasuhteiden optimointikysymys

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sampo12 Katso viesti
    Eteen siis pienemmän kuvion kautta saadaan ennakoitavampi pito? Ja takana vetopito isoista nappuloista, iso nappula ei kuitenkaan hidasta rullausta? Onko eturenkaan vaikutus rullaavuuteen piten iso?
    Itse olen aina suosinut pitoa ja nappulaa eteen ja rullaavuus taakse.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JariL Katso viesti
    Itse olen aina suosinut pitoa ja nappulaa eteen ja rullaavuus taakse.
    Näin olen itekkin tähän mennessä ajellut. Kokemusta vaan niin kovin vähän, että aina kyseenalaistaa itsensä kun joku tekee eri tavalla. Takana se on tietty vetopito vs rullaus mietintää kokoaika

Täällä on Hans Dampf 2.35" edessä softina, koska SpeedGrippiä ei saa tähän kapeampaan malliin. Takana Nobby Nic 2.35" SpeedGrippinä. Vähän oli raskaanoloista ajaa Oulun poluilla 100km lenkki niin taidan vaihtaa Nobby Nicin eteen ja Rock Razorin taakse SpeedGrippinä.

Alaspäin kun pääsee pidempään kuin 5 sekuntia niin HD/NN kombo toimii mukavasti.

Vertailukohtana jäykkäperässä samoilla kiekoilla olleet Ardent Race ja Ikon kombo.

Minulta löytyy pari 27.5x2.6 3C MaxxTerra Rekoneja. Ovat tosin nyt pojan pyörässä kiinni kun ei pito ihan itselle riittänyt. Ovat kyllä todella hyvin rullaavat ja kevyet renkaat. Punnitsin 726 g uutena suoraan paketista. Kuvio aika maltillinen, hyvä suht kovalla alustalla.

Itsellä nyt toisessa pyörässä EXO+ Minion DHF & DHR II 2.6 kombo ja toisessa Michelin WildAM 2.6 pari. Minionit ovat huiput, minulle pito vaihtelevissa olosuhteissa tärkeintä. Misukoita en ole oikein kunnolla päässyt vielä testaamaan, mutta ihan hyvältä vaikuttavat. Pitoa tuntuu olevan ihan kohtuullisesti, rullaavat ehkä vähän tahmean tuntuisesti. Viskovat myös pientä kiveä ja hiekkaa todella tehokkaasti ainakin näin uutena...

Märkäketjussa on aika paljon keskustelua trail-rengastuksesta, samoin 27,5+-ketjussa.

Omassa trail-henkisessä jäykkäperässäni on näin syysliukkailla edessä Magic Mary Soft ja takana Hans Dampf SpeedGrip. Hyvin tuntuvat toimivan, mutta osaa oikein mihinkään verrata. Isot pojat suosittelivat. Kesällä keskimäärin kuivemmissa olosuhteissa oli edessä Nobby Nic ja takana Rocket Ron. Tämäkin yhdistelmä oli oikein toimiva.

Kaikki edellä mainitut koossa 2.8 x 27.5". Jotenkin yllättävän pieni ero tuntuisi rullaavuudessa olevan näiden yhdistelmien välillä, mutta toisaalta eipä tuohon NN/RR-yhdistelmäänkään osannut varsinkaan kuivalla kaivata lisäpitoa.

Samanlaisia aiheita

1. Radeon Skeen Trail 10.0 (tai 9.0)
    By JanneKii in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 0
    Viimeinen viesti: 14.09.2018, 10.02
  2. SC Hightower vai Pivor 429 Trail
    By HPee in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 16
    Viimeinen viesti: 09.10.2016, 14.53
  3. 27.5er All-mountain/Trail
    By Rikkutus in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 77