Näyttää tulokset 1 - 8 / 8

Aihe: Trek Rail

Trek Rail

Onko muilla vielä kokemusta? Itse koeajoin viime viikonloppuna Rail 9:n. Sen verran hyvältä tuntui, että tilasin 9:n paikallisesta eli pyöräliike Lundbergilta itselleni. Suurin epäilyksen aihe tällä hetkellä, kuinkahan sillä pärjää talvisilla poluilla kun joutuu mahdollisesti myymään sähköläskin nyt pois?! Kapeampirenkaisella ei ole vielä tullut talvipoluilla ajeltua.

Eiköhän noilla ole ajettu jo vuosia ennen läskejäkin, lähinnä kuskista kiinni.

Reippaat 20 vuotta olen talvipoluilla ajanut, mutta läskipyörä on vielä testaamatta.
    MC KRAMPPI - Meillä ei venytellä!
    Mud, sweat and coffeebreaks, since 2000

Mulla on Rail 9.9.
    3 tuumaiset renkaat mahtuu eteen hyvin, taakse nippa nappa, joten saa vähän muhkumpaa alle jos niin haluaa.
    Hyvä peli ajella, geometriakin on menossa oikeaan suuntaa eli pidemmäksi.

Lundbergilla katseltiinkin asiakkaan 9.9:ä. Siinä oli edessä 3" rengas asennettuna, hyvin näytti olevan tilaa. Takana oli vakio 2.6". Myyjä epäili silloin, että 3" voi olla liian iso taakse. Minä tilasin talvirenkaiksi Terrene Cake Eaterit nastoilla 29x2.8" koossa. 3" leveinä ei juurikaan taida nastarenkaita löytyä? Myyjän mielestä myös 30mm. leveä vakiovanne vähän liian kapea 3" renkaalle.

Joo se oli mun pyörä.
    Kyllä se kolmonen taaksekin mahtuu niukasti kun soviteltiin Stachen renkulaa sinne. Tänään sain vasta aikaiseksi laittaa 3" renkaan toiselle takakiekolle niin pääsee laittamaan isompaa myös taakse. Mulla on siis 40mm kiekot olemassa joihin noi 3 tuumaiset olen laittanut, ja teen noista Railin orkkis 30 millisistä talvirengasvanteet. Kolme tuumainen tosin on edessä niissäkin.

Pidentynyt? Saman mittainenhan tuossa on vaakaputki, kuin jo 2018-mallissa (2018 L 63,4 ja uusi 63,3 cm). Takahaarukka on lyhentynyt parisen senttiä.
    Onko jollain kunnollista perstuntumaa verrata vanhaa ja uutta Boschia. Uusi vastustaa vähän ilman virtoja. Tiedetään, tiedetään, mutta miten toimii kovilla kampikierroksilla ja miten todella alhaisilla. Vanha oli ainakin kova kiipeämään, vaikka jalat pyörivät älyhitaasti.

Vanhasta Boschista 3v. kokemus, uudesta vain demolla ajetut n.50 km: Hyvällä tavalla tutun tuntuinen, voima tulee ilman turhia viiveitä käyttöön. Ainakin nopealla kadenssilla pysyy avustus mukana. Erityisen hitaalla kadenssilla en huomannut kokeilla. Avustus tulee sen verran luontevasti, että tulee välillä tunne kuin ajaisi luomulla joka vaan kulkee kevyesti! Jotenkin Rail 9 tuntuu painoaan kevyemmälle ajaessa. Avustuksen loppumista ei helposti huomaa ainakaan tasamaalla kovempaa ajaessa. Parhaiten sen huomaa kun moottorin ääni lakkaa. Kannattaa käydä itse vaan kokeilemassa, esim. Lundbergilla muutamia Rail demoja saatavilla.

Samanlaisia aiheita

1. Trek powerfly 8 ja Trek powerfly LT9 erot??
    By joni_p in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 3
    Viimeinen viesti: 27.09.2019, 14.38
  2. Trek DS2
    By Satunen in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 6
    Viimeinen viesti: 21.11.2017, 19.10
  3. 29" Trek Cobia vai Trek X-Caliber. Mielipiteitä!
    By hekee in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 27
    Viimeinen viesti: 14.06.2016, 16.21
  4. Trek 8.4 DS
    By Mauno in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 19
    Viimeinen viesti: 26.07.2015, 12.44
  5. Trek 1.2 vai 1.5
    By hemppalero in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 14.05.2014, 08.05

Kirjanmerkit