Näyttää tulokset 1 - 5 / 5

Aihe: Portimon Polut, Hamina

Portimon Polut, Hamina

https://www.vehkalahdenveikot.fi/portimon-polut-3/

Hienon reitin ovat rakentaneet ja hyvin merkattu, vaihteleva monipuolinen reitti jonka varrella useampi hyvin hoidettu laavu polttopuineen. Nähtävyyksiäkin reitiltä löytyy, suksimuseo, Salpalinjan muistomerkki, Siliävuoren näköalatorni ja Viitavuoren rapakiviluola, suosittelen käymään.

jälkikin löytyy

https://jalki.fi/reitit/2894-8-9-2019-11-13

Vinkki: tuossa, missä reitti osuu tielle Merkjärven eteläpäässä, jos lähtee etelästä tullessa tietä pitkin vasemmalle ja nousee siitä ylös Sikovuorelle, pääsee aika hyville maisemille. Maasturilla pääsee nousemaan ylös asti.

Miten mä oon päissäni missannut tämän täysin. Patikoitu tuolla kyllä on.
    No to-do listalle tämä!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Malamuutti Katso viesti
    Vinkki: tuossa, missä reitti osuu tielle Merkjärven eteläpäässä, jos lähtee etelästä tullessa tietä pitkin vasemmalle ja nousee siitä ylös Sikovuorelle, pääsee aika hyville maisemille. Maasturilla pääsee nousemaan ylös asti.
    Kävin Legon innoittamana ajelemassa Portimon Polkuja.

Suuri Sikovuorelta löytyi supersikahieno polku länsilounaaseen loivaan alamäkeen. Aivan polun vieressä oli joku jyrkänne vasemmalla puolella joten varovasti. Viiva

Lainaus Alkujaan tämän lähetti heccu Katso viesti
    Kävin Legon innoittamana ajelemassa Portimon Polkuja.

Suuri Sikovuorelta löytyi supersikahieno polku länsilounaaseen loivaan alamäkeen. Aivan polun vieressä oli joku jyrkänne vasemmalla puolella joten varovasti. Viiva
    Olen tainnut itse ajaa juuri saman lenkin vasemman kautta Sikovuorelle noustessa. Sileärenkaisella fillarilla loppui pito, maasturilla pääsi sitten ylös asti.

Suullisen perimätiedon mukaan tuolla Sikovuorella olisi sotien aikaan ollut ilmavalvontapaikka, mutta netistä ei löydy mainintoja siitä. Korkeimmalla kohdalla on kyllä muistaakseni kalliossa pultteja, että jotain siellä on joskus ollut.

Portimon polkujen reitillä olevasta Kotterinmäen tukikohdasta Näkintietä pohjoiseen on Merkjärventien ja Näkintien risteyksessä myös panssariesteitä jäljellä. Salpalinjan taka-asemien juttuja.

Samanlaisia aiheita

1. Rokuan polut
    By -Albert- in forum Pyörämatkailu
    Vastaukset: 14
    Viimeinen viesti: 21.08.2018, 15.45
  2. Hangon polut?
    By JouMar in forum Yhteislenkit ja ajoporukat
    Vastaukset: 9
    Viimeinen viesti: 31.07.2017, 15.43
  3. Lahden polut
    By Tuomas Juntunen in forum Yhteislenkit ja ajoporukat
    Vastaukset: 2