Näyttää tulokset 1 - 9 / 9

Aihe: Ensimmäinen pyörä

Ensimmäinen pyörä

Heippa! Olen uusi jäsen täällä foorumilla, toki on tullut vähän välillä lueskeltua teidän muiden jorinoita. Olen 24 -vuotias mimmi ja harrastanut sisäpyöräilyä että maantiepyöräilyä/retkipyöräilyä semmoiset 7 vuotta.

Nyt olisi kuitenkin ajankohtaista ostaa oma ensimmäinen "kunnon" pyörä.

Matkoja oon polkenut joko siskon pyörällä tai tavallisella naisten pyörällä. Haluaisinkin vinkkejä, millainen pyörä kannattaa ostaa. Olen ihan blondi näissä asioissa.

Olisiko hybridi hyvä? Lisäksi olen kuullut fitnesspyöristä.

Tulee pyöräiltyä asvaltilla pääsääntöisesti. Ja budjetti ei näin opiskelijana vielä ole kovin suuri...

Olisiko pyörän tarkoitus olla harrasteväline vai kulkuneuvo?

Harrasteväline.

Kulkuneuvona toimii naisten Helkama ja auto!

Kyllähän tuo sitten maantiepyörältä kuulostaisi!

Hybridit ovat aika paljon raskaampia ajaa kuin maantiepyörä. Fitness-pyörissä suora tanko rajoittaa ajoasennon muutoksia jos innostuu ajamaan pitempiä lenkkejä. Voisin myös kuvitella että maantiepyörän jälleenmyyntimahdollisuudetkin ovat paremmat jos homma ei kiinnostakaan.

Maantiepyörä on varmasti hyvä valinta ensimmäiseksi kunnon pyöräksi, mutta ehkäpä se cyclocrossi ta gravel grinderi olisi kelpo vaihtoehto maantiepyörälle. Niillä ajat maantiet ihan samalla tavalla, mutta niillä aukeaa sinulle uusi tieverkosto hiekkateiden muodossa, koska saat tuhdimpaa rengasta alle. On mieltä virkistävää ajella laajemmalla tieverkostolla, kuin jyystää aina samoja reittejä. Jos sitten innostut maantiepyöräilystä ihan urheilumielessä, niin sitten hommaat siihen rinnalle maantiepyörän. Jos tosiaan innostut harjoittelemaan maantie ajoa tavoitteellisesti, niin silloinkin ihan varmasti tarvitset tuota cc tai gg pyörää. Sehän olisi jo sinulla silloin valmiina tukemaan maatie harjoittelua. Rengas valinnaksi voisin suositella esim. 28 mm Gatorskinin renkaita, niin voit ilman paikkuu huolia poiketa koska tahansa hiekkateille. Se olisi hyvä yleisrengas eri alustoille, ei nopein, mutta yksi varmimmista pistosuojauksen osalta.

Tällaisella setillä ero maantiepyörään on marginaalisen pieni, eikä sitä huomaa, ellet aja kelloa vastaan. Vauhdikasta ja varmaa kurvailua laajalla tieverkostolla. Siitä sitten into harrastuksen kehittämiseen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laroute Katso viesti
    Tällaisella setillä ero maantiepyörään on marginaalisen pieni, eikä sitä huomaa, ellet aja kelloa vastaan. Vauhdikasta ja varmaa kurvailua laajalla tieverkostolla. Siitä sitten into harrastuksen kehittämiseen.
    Ja sekin varmaan crossarin eduksi näillä rouhituilla ja routavaurioisilla asvalteilla. Minun on jatkuvasti vaikeampi nähdä, miksi kukaan "tavis" ostaisi puhdasta maantiepyörää, ellei tykkää pyöristä itsessään.

Minä suosittelen, että renkaat ovat vähintään 40 mm. Mukavammat ja myös nopeammat sekakäytössä.

Ei kannata ostaa crossaria. Nykyaikainen allroad tai gravel-pyörä on parempi tiekäyttöön.

^^ Itse ajelen kaikki hiekkatie lenkit seuraavalla setillä. 28 Gatorskin edessä ja 25 mm takana. Toki puhdas mukavuus edellä ajateltuna, niin toki paksummilla saa sitä haluamaansa asti.

^^^Itsellä 28mm. 4Seasonit ja toimii mainiosti yleisajossa gravelissa tai mikä lie tuo onkaan...

Samanlaisia aiheita

1. Vastaukset: 4
    Viimeinen viesti: 04.05.2019, 20.31
  2. Ensimmäinen pyörä
    By kermeli in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 18
    Viimeinen viesti: 25.05.2016, 18.48
  3. Ensimmäinen oikea pyörä hakusessa.
    By Moonlooper in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 6
    Viimeinen viesti: 02.04.2016, 06.35
  4. Ensimmäinen pyörä ympärivuotiseen ajoon