Näyttää tulokset 1 - 5 / 5

Aihe: Pitkäjoustoiset (yli 160mm) sähkötäpärit

Pitkäjoustoiset (yli 160mm) sähkötäpärit

Keskustelua raskaammista sähkötäpäreistä.

Itsellä on ollut nyt about 3 vuotta Lapierren SX-800 fillari. Pyörä on ollut ihan kiva ajaa, mitä nyt ehkä vähän kankea hitaassa vauhdissa, mutta nyt alkaa tuntumaan siltä ettei pyörää ole kuitenkaan suunniteltu ihan mihinkään downhill ajoon. Olen mm. rikkonut 2 taka-akselia ja nyt tein lopulta itse kestävämmän version itse. Ja viimeisimpänä takajarrusatula repesi irti pyörästä? Lisäksi vara-osien saatavuus on todella hidasta, mikä yhdistettynä heikkoon kestävyyteen ei ole kovin hyvä yhdistelmä

Nyt on herännyt vähän haaveita tuon päivittämisestä ja nappasinkin pitkään koeajoon Spessun Kenevon. Lapierreen verrattuna tuo paljon ketterämpi ja takajousitus toimii paljon paremmin. Moottorissa on myös puolensa, ei jarruta ilman avustusta poljettaessa ja on hyvässä mielessä huomaattomampi, mutta ei toisaalta avustakkaan ihan niin raivolla kaikilla kampikierroksilla kuten Boschin moottori Lapierressä.

Vaimolla taas on ollut reilun vuoden Focus Sam2 mikä on toiminut loistavasti tasamaa ajossa ja myös bikepark käytössä. Tuossa on vaan vähän pienempi akku ja ehkä haluaisin tuon vieteri-iskarin taakse. Focus on myös pysynyt ehjänä, toisaalta vaimo on 30kg kevyempi ja ajaa huomattavasti siistimmin

Onkohan muita hyviä vaihtoehtoja? Lapierre oli verrattaen halpa, mutta jälkikäteen mietittynä pyörä johon todennäköisesti tarvitsee usein varaosia olisi ehkä hyvä olla merkkiä, jolla on hyvä varaosien saanti ja osaava huolto tarvittaessa kivijalkakaupassa. Eli itse pysyn ehkä eksoottisemmista merkeistä jatkossa etäällä.
    Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
    Jälleen ensi vuonna

Hinnasta ei ollut puhetta, niin mondraker crusher voisi olla soiva peli.
    Miten niin tyhmä kysymys??

Vitus E-Sommet on 160/170 joustava mutta ei mikään DH-pyörä Hintakin on varsinkin Wigglellä suorastaan halpa mutta saatavuudesta en tiedä kun on käsittääkseni melko suosittu.

Devincin AC kannattaa ehdottomasti katsastaa. Löytyy Helsingistä kivijalasta (Ridemore). Reilun vuoden ajellut tuolla ja olen varsin tyytyväinen.

Tässä on tosi huono vaihtoehto, kun ei täsmää kuin jouston määrä, mutta linkkaan silti
    https://www.emtb-news.de/news/en/rot...ultra-36-test/

Kauhea sähköpyöräkuume vaan meinaa olla, mutta tuo koeajossani ollut Trekin Powerflu LT ei taida sun makuun ihan riittää?
    Ride happy!

Samanlaisia aiheita

1. Cube Stereo super hpc 27.5 160mm -> 11000g
    By Kanuunadale in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 137
    Viimeinen viesti: 15.01.2015, 16.35
  2. 150-160mm Joustava kevyt maastopyörä?? 1700-2000e
    By Jjp85 in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 9
    Viimeinen viesti: 01.10.2012, 20.06

Kirjanmerkit

Viestin säännöt