Näyttää tulokset 1 - 15 / 15

Aihe: Kypärien Crash replacement

Kypärien Crash replacement

Onko tietoa onko suomessa bellillä käytössä crash replacementtia? Kuulin huhua, että olisi mutta bellin sivuilla ei ole suomea mainittuna. Googlesta ei ollut apua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Onko tietoa onko suomessa bellillä käytössä crash replacementtia? Kuulin huhua, että olisi mutta bellin sivuilla ei ole suomea mainittuna. Googlesta ei ollut apua.
    Hahah Menikö kuitenkin nurin paloheinän laskussa?

Eeei tällä kertaa Meni jo rovaniemellä roketraileilla ja typeränä ajelen hittiä saaneella potalla kun en ole uutta kerenny vielä hommaamaan.. Haluisin uuden samanlaisen mut heikosti tuntuu olevan tarjolla.

Noniin, belliltä tuli viestiä että pitää olla yhteyksissä huntteriin joka suomen maahantuoja. Katsotaan mitä he vastaavat.

Onko muilla merkeill tätä, kuten esim Girolla?

Enduralla ainakin, joillain muillakin kyllä muistaakseni.

Käsittääkseni vakuutusyhtiöt korvaavat myös kypäriä. Yleensähän niiden kanssa saa onnettomuustilanteissa kai vääntää, mutta ilmeisesti kypärät korvataan aina. Itselläni ei (onneksi) omaa kokemusta eli toisten kertomia juttuja.
    If you are not riding solo, you're cheating.

Omavastuu on ainakin itsellä enemmän mitä mun kypärät makselee.

Huntteri merkitty maahantuojaksi valmistajalle ja kuukausi sitten laitoin laitoin saatavuuskyselyä. Eivät viittineet edes vastata mitään kun en ole yritys.

Toivottavasti sulle vastaavat paremmin.

Bontrager lienee yksi harvoista valmistajista joilla on todellinen "crash replacement" eli tehtävänsä tehneen tilalle saa tietyin edellytysin ja tietyllä viipeellä uuden. Mutta ei Bontragerkaan tätä tarjoa kuin vuoden kypärän ostosta.

Useimpien valmistajien "crash replacement" ei tarkoita kuin 30-50% alennusta normaalihinnasta - eli voi mielestäni hyvin kysyä onko se vaivannäön arvoista etenkään silloin kun samaa kypärää saatetaan myydä tarjouksessa kutakuinkin samaan hintan ja sen saa ilman hakemuksia, kuitteja, tositteita, kaavakkeiden täyttöä ja odottelua.

Eikä "crash replacement" merkitse edes minkäänlaista takuuta siitä että samanmallinen (ja -värinen) kypärä olisi maahantuojalta saatavilla. Siis silloin kun valmistajan "crash replacement" ulottuu koskemaan myös Suomesta ostettuja kypäröitä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    .....
    - eli voi mielestäni hyvin kysyä onko se vaivannäön arvoista
    ...
    Olen vähän samaa mieltä. Lisäksi olen mieltä, että jos nyt olen hajottanut kypärän (ja itse asiassa olen hajottanut useamman kypärän) ja ne on homman hoitanut (suojannut päätä) niin mielelläni maksan uuden kypärän hinnan. Halpa vakuutus.

Ihan mielenkiinnosta ajattelin kokeilla. Sain tuon nykyisenkin niin halvalla että tuskin crash replacementillä tulis uutta halvemmalla, mutta olen mieltynyt malliin ja ajattelin joka tapauksessa uuden vastaavan ostaa niin kokeillaan tätä kautta ensin kun joku siitä mulle mainitsi. Kypärä kerkesi olla mulla alle vuoden niin kyllä itteä harmittaa maksaa uudesta samanlaisesta öpaut tuplat. Ja esim värillä ei ole mulle väliä, epäilen myös että koko malli edes löytyisi maahantuojalta, mutta ei sitä koskaan tiedä. Mun mielest ei myöskään ole hirveen vaivalloista lähettää paria meiliä. Sen sijaa on vaivalloista etsiä uutta kypärää joka sopii omaan päähän, tarpeisiin ja lompakolle.

Huntterilta tuli viestiä, että mun viesti on ohjattu eteenpäin jollekkin henkilölle.

Asiahan on valmistaja-, tapaus- ja henkilökohtaisesti harkittava juttu ja tietenkin kannattaa toimia juuri niin kuin itse parhaaksi näkee - tai sattuu huvittamaan.

Proseduurin helppoudessa tai hankalauudessa on varmasti merkkikohtaisia eroja - alkaen jo siitä riittääkö maahantuojalle tai valmistajalle valokuva vai halutaanko kolaroitu kypärä nähtäväksi.

Jos selviää parilla meilillä, niin mikäs siinä! Lycka till! Toivon vilpittömästi että homma etenee nopeassa tahdissa oikeaan suuntaan ja että olet tyytyväinen lopputulokseen!

Spessun kypärien crash replacement on -50% ja toimii suomessa (kauppiaat hoitavat omat myymänsä kypärät).
    Kaverilta joka asuu Saksassa meni Bell Super2R laskussa rikki ja otti yhteyttä ton crash replacementin puitteissa, alennus tais olla -30% ovh:sta ja toimistuaika oli viikkoja. Bell super3R ja SuperDH kypärää sai alennuksista halvemmalla.

Bellillä mitä luin niin jollain vaikutti alennukseen kypärän ikä. Äskön katoin jotain listaa niin super3 sai 40% halvemmalla. Toki kaupoissa voi olla parempia alennuksia, jos sattuu löytymään oikeeta mallia ja kokoa. Itellä siis tuo super3 ja halvin mitä nyt löytänyt ollut 104e posteineen ja sen todnäk tilaan jos tuo replacement menee puihin. Ellen kokeile sitten met roamia seuraavaksi.

Samanlaisia aiheita

1. Vastaukset: 0
    Viimeinen viesti: 27.09.2018, 12.10
  2. Crash pants
    By Vertti83 in forum Varusteet
    Vastaukset: 9
    Viimeinen viesti: 14.04.2016, 06.54

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja