Näyttää tulokset 1 - 4 / 4

Aihe: Mavic etunapa kitisee ja oireilee

Mavic etunapa kitisee ja oireilee

Parisen päivää ihmetellyt Neuronin eturenkaan suunnasta tulevaa kitinää ja äsken sitten irroitin eturenkaan lähempään tutkimukseen. No jotain siinä navassa nyt on kun pyörii niin vaikeasti ja pitää ääntä. Tässä nyt miettinyt että kun pyörä on kuitenkin uudehko, ajettu noin 300 kilometriä, turvaudunko Canyonin takuukorjaukseen vaiko alanko itse laakeriremonttiin.
    Ihmettelen miten helposti on ottanut itteensä kun en ole edes vettä napojen suuntaan ruikinut kun nyt pari kertaa olen kerennyt pyörän pesemään.
    Luulisin että jos laittaa takuuhuoltoon niin siinä menee useampi päivä siinä reissussa. Yritin soittaa sinne tiedustellakseni, muttei sieltä kukaan vastannut. Ja olisi myös kiinnostanut tietää että pitääkö sinne lähettää koko pyörä vai riittääkö pelkkä eturenkaan lähettäminen takuuhuoltoon.
    Alkoi hieman arveluttamaan nuo Mavicikit, että jos jo 300 kilometrin jälkeen tuli ryppy rakkauteen niin miten menee jatkossa. Olisiko kenties viisampaa hankkia suoraan laadukkaammat kiekot.
    Antakaas nyt viisaammat minulle neuvoa miten tästä etenen.

Mikä napamalli? Ainakin uusissa XA Eliten navoissa on muoviset suojakupit laakereiden päällä. Näiden alla kuuluisi olla rasvaa, jota ainakaan mun tehdasuudessa kiekossa ei ollut tai oli ollut HYVIN vähän. Alkoi myös kitistä n. 100km ajettuna. Kupit pois, rasvaus ja kiinni ja ovat nyt pysyneet ~1000km hiljaa.
    MTB Engineer -blogi: Http://mtbengineer.blogspot.com

Navan mallista en osaa sanoa mutta kiekot on XA. Samanmoiset muoviset suojakupit tuossakin on. Kurkin niitten alle ja kyllä siellä rasvaa oli ennestäänkin, mutta pistin pikkasen lisää. Isompaa remonttia en sille tee, on muutakin rassaamista ihan tarpeeksi.
    Maahantuoja laittaa uuden kiekon tulemaan ja laitan vanhan vaihdossa. Aikas jumissa se tuntuu olevan kun sormivoimin ei tahdo jaksaa laakeria pyörittää. Hirvittää hiukan päästellä polkuja jos leikkaa lopullisesti kiinni.
    Handbuilt-Made in Romania kypsyi yllättävän nopeasti tällä kertaa.

Tässä mun kokemuksia XA Elitestä. Aika kuoppainen on minunkin polkuni näiden kiekkojen kanssa ollut, mutta nyt uusimmat 2019 ovat toimineet ihan kivasti. Vanhoissa sen sijaan riitti "ominaisuuksia", jotka Mavic onneksi hoiti kunnialla aina kun reklamoin.
    MTB Engineer -blogi: Http://mtbengineer.blogspot.com

Samanlaisia aiheita

1. Canyon Lux CF 7.9 päänivel kitisee. Mitä nyt ?
    By T.M in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 35
    Viimeinen viesti: 11.01.2019, 11.24
  2. Etunapa naksuu
    By -jamo- in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 10
    Viimeinen viesti: 03.12.2018, 20.34
  3. Mavic Crossride
    By Jenesse in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 43
    Viimeinen viesti: 26.11.2018, 22.07
  4. Shimano Nexus SG-3C41 oireilee?
    By mikkokh in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 3
    Viimeinen viesti: 13.08.2016, 18.38
  5. Etunapa vaihtoon, vinkkejä nöösille?
    By wekkuli in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 14
    Viimeinen viesti: 25.09.2014, 18.52

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •