HelkamaCanyonGiantRideHuntteriElectrobike
Näyttää tulokset 1 - 13 / 13

Aihe: Cube nutrail hybrid 500 runkokoko?

  1. #1
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    19

    Cube nutrail hybrid 500 runkokoko?

    Olis tarkoitus hankkia kyseinen menopeli lähiaikoina. Tuo rungon koko vaan mietityttää että onkohan 17" liian pieni 178cm pituiselle? Ei oo ihan lähettyvillä kyseisen laitteen jälleenmyyntiä ni hankala kokeilla nyt.

  2. #2
    Liittynyt
    09/2010
    Viestit
    31
    Minulla on tämän vuoden mallia oleva kyseinen pyörä. Itse olen 177 cm ja inseam on 86. Kävin ajamassa 17” ja se oli kyllä pieni koko selkeesti mulle. 19” on nyt tuo koko minkä valitsin ja siihen en ole muuttanut edes stemmiä ja hyvältä tuntuu. Ensimmäinen sähköavusteinen pyörä mulle, noiden kauravetosten rinnalle, laadukkaan oloinen laite.

  3. #3
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.864
    Joo kyllä pitää olla 19" noilla mitoilla.

  4. #4
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    19
    Mulla on tuo jalan sisämitta vaivaiset 78cm. Tuo cuben poikkitankon korkeus kuitenkin on 19 tuumaisessa 811mm.

  5. #5
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    17.979
    ^Suht epäolennainen mitta, liian pienessä tärkeämmät mitat myös muuttuu.

  6. #6
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.864
    Cubet on jo valmiiksi lyhyitä. Jos stand over on liian korkea kannataa kattoa jotain muuta pyörää mutta 17" ohjaamo tulee syliin 178 cm pitkällä. Juniorilla on 17" kauramoottori Cube enkä minä sillä 178 cm pitkänä pysty tosissaan ajamaan.

  7. #7
    Ekaa sähköpyörää hommaamassa, aika kujalla vähän kaikesta fillareiden nykytekniikasta Cubea kanssa katsellut, 178cm/ inseam 80.
    Katselin mallia jossa vain runkoa 20" jäljellä, onkohan mahdoton valinta? Entäs tarviiko noihin laturit ostaa erikseen, Saksasta siis tilaamassa.

  8. #8
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    17.979
    ^Linkki olis poikaa mutta jos maastopyörämäinen geo niin ehdottomasti liian suuri.

    Jami täysin oikeassa, jos pyörä ei sovellu niin jatka vaan etsimistä!

  9. #9
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    13.983
    Mittaatteko inseamin oikein?

  10. #10
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    19
    Ok. Täytyy ehkä käydä kuitenkin koeajamassa tuota pyörää niin selviää löytyykö edes oikeaa kokoa. Säästyypähän iso kasa rahaa jos ei löydy 😁

    Eikös tuon inseam mitata juurikin niin että vaikka kirja jalkojen väliin ja kirjan yläreunasta mitta lattiaan?

  11. #11
    Liittynyt
    09/2010
    Viestit
    31
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti john_anthony Katso viesti
    Ok. Täytyy ehkä käydä kuitenkin koeajamassa tuota pyörää niin selviää löytyykö edes oikeaa kokoa. Säästyypähän iso kasa rahaa jos ei löydy 😁

    Eikös tuon inseam mitata juurikin niin että vaikka kirja jalkojen väliin ja kirjan yläreunasta mitta lattiaan?
    Juurikin noin se mitataan.

    Kyllä tuo 19" on juuri oikea koko sinulle.

    Suomesta olisin omanikin mielelläni ostanut, mutta hintaero oli merkittävä, Saksan liikkeen viikonloppu tarjoukseen nähden.

  12. #12
    Liittynyt
    08/2017
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    353
    Mulla on 19” cube mutta jalan pituus yli 10cm pidempi. Voisin jopa epäillä että satulatolppa voipi riittää tuollaiselle töpöjalalle kivasti mutta toisaalta sulla taas on sitten vastaavasti selkä komeasti pidempi kuin mulla eli mainittu ohjaamo jäädä lyhyeksi. Itse joudun stemmin lyhentämään isommassa koossa koska olen vain 175cm ja pituus siis jaloissa.

    Itse olen ajanut 17” mutta siinä loppuu itselle tolpasta pituus, ohjaamo olisi ollut juuri oikean kokoinen.

  13. #13
    Liittynyt
    06/2008
    Viestit
    333
    19" varmaan menee, mutta kannattaa olla aika tarkkana eli sinuna kokeilisin myös tuon 17" pelin. Itse olen 180cm/80cm ja olen koeajanut pari vuotta sitten muistaakseni just 19" nutrail hybridin, 17" versiota ei ollut saatavana koeajoon. Koko tais olla meikäläiselle suht ok, mutta silti meinasin silloin hommailla just tuon 17" version. Nimittäin liian iso pyörä on vähän sellainen juttu, että siinä menee rahat hukkaan. Kaverini käy just oppituntia liian isosta pyörästä vai jokohan se itseasiassa möi sen liian ison pois, pitääpä kysellä kun tuli puheeksi. Pienen pyörän kanssa pärjää paremmin kuin ison. Jos ajelet maastossa tuolla paljon niin 17" voi olla pyörän hallinnan kannalta parempi ratkaisu. No, Spectral:ON meikäläisellä on taas 19" eli M koossa ja se on kyllä spot on niin sanotusti, mutta Tunturi eMax on 43 eli se pienin (Tunturi ilmoittaa tuolle max kuskin pituudeksi 180 cm). Mutta olikos Cubella niitä suuntaa antavia pituussuosituksia eri runkokoolle? Missään nimessä älä nyt ainakaan isompaa kuin 19" osta Parasta olis koeajaa molemmat ja jos 17" toimii sulla niin osta se.

Samanlaisia aiheita

  1. Cube nutrail hybrid 2018/2019
    By heimat in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 16
    Viimeinen viesti: 01.03.2020, 18.59
  2. Cube nutrail pro vaiko canyon dude CF 8.0 trail?
    By JarppA5274 in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 0
    Viimeinen viesti: 23.08.2018, 21.57
  3. Cube nutrail eturenkaan irroitus?
    By Paka in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 2
    Viimeinen viesti: 22.06.2018, 18.05
  4. Serious Tenaya Hybrid
    By liinu in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 18
    Viimeinen viesti: 03.08.2016, 12.33

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •