Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Näyttää tulokset 31 - 38 / 38

Aihe: Cyclocross vai Gravel

^ Signature, Sportax, Nippeli.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kristo Katso viesti
    Onko suosituksia pyöräkaupoista Tampereen seudulla? Itse olen törmännyt ainoastaan Suomenurheilypyörän ja Rtechin liikkeisiin.
    Pyöräkauppa Keskiö on mainostanut Cannondalen Gravel-pyöriä, esim. Cannondale Topstonea.

Lisätään manselistaan myös M&M, jossa tarjolla Konaa.

Noniin. Taidankin ottaa yhden päivän vapaaksi kaikesta muusta hommasta ja pyhitän päivän Tamperetta kiertäen ja pyöriä testaillen. Eiköhän hyvä pyörä löydy varmasti iltaan mennessä...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ikispessu Katso viesti
    Ihan mielenkiinnosta, kun täällä näyttäisi tietoa olevan. Onko specialized diverge cyclocross vai gravel pyörä?
    Olen tähän asti luullut että nuo ovat suurinpiirtein sama asia, mutta ei kai sittenkään.
    Diverge taitaa mennä ns "adventure-osastolle" eli pikemminkin gg kuin cc.

Asiaan väljästi liittyen...olin hankkimassa maantie/hiekkatie kelpoista käyräsarvista pyörää vuonna 2014. Silloin taikasana oli cyclocrossari. Vaikka JackOja oli aloittanut Gravel Grinding säikeensä jo melkein vuotta aiemmin, niin en muista, että gravel grinding olisi vielä ollut juurikaan esillä. Kävelin Oscarin (RIP) putiikkiin ja tilaukseen lähti Gir’s g-crosser.

Pyörä on toiminut mallikkaasti mutta yksi asia häiritsee suuresti… keskiö on maasta 30 cm korkeudella (renkaat G-One 30 mm) ja kun jalkaa riittää 90 cm, niin tunnen istuvani todella korkealla, eikä se taida olla pelkkä tunne. Kun samaan aikaan pyörästä tuli ehkä puoli numeroa liian suuri ja ohjaamosta pitkähkön oloinen ja kun tätä kompensoidakseni lyhensin stemmiä, niin todennäköisesti näistä kahdesta syystä (korkeus/lyhyt stemmi) johtuen pyörä on hieman epävakaa. Tämä ei tuo luottamusta varsinkaan suuremmissa nopeuksissa alamäissä, jos vielä asiaan liittyy muita manöövereitä.

Jos tänä päivänä tekisin hankintaa samat vaatimukset mielessä, niin cyclon sijaan mukaan lähtisi gg -fillari, ehdottomasti. Toki oikean kokoinenhan pyörä saa ja pitää olla mutta ymmärtääkseni cyclocrossissa lajinomaisuuteen kuuluu tuo korkeampi rungon painopiste… tätä ominaisuutta tuskin kovin moni itse alalajia harrastamaton tarvitsee.

Itse tässä noin vuosi takaperin juoksentelin pitkin Helsinki-Vantaa akselin pyöräkauppoja koeajoilla ja omat kokemukseni myötäilivät hyvin Weclimitsin tarinaa. Varsinkin kun hankinnan kohteena oli aloittajan tavoin ensinmäinen kippurasarvinen fillari niin monissa paikoissa vaatimuslistani mukaisesti tarjotut cyclocross pyörät eivät lainkaan herättäneet luottamusta epävakaisuutensa/nopealiikkeisyytensä vuoksi varsinkin kun koko kippurasarvet tuntuivat oudoilta. Lopulta mukaan lähti gg -fillariksikin luokiteltava Pelago Stavanger, kyseistä pyörää en tosin ehkä lähtisi tällähetkellä hankkimaan kun firmalta on tulossa huomattavasti päivitetty seuraaja kyseiselle pyörälle.

Ostin viime syksynä hiekkatielle ja sekalaiseen käyttöön: https://www.cube.eu/en/2018/bikes/ro...uengreen-2018/ runkokoko on 61, ihan mukava tuolla on hiekkateitä ja latupohjia ollu ajella. Äkkiä mitattuna keskiön keskikohta on 27.5cm maasta 27.5 vanteilla, renkaina mulla on niissä wtb resolute 42/650b.

Samanlaisia aiheita

1. Gravel Grinding ja Gravel Racing
    By stenu in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 458
    Viimeinen viesti: 19.09.2018, 11.56
  2. Vastaukset: 57
    Viimeinen viesti: 17.09.2018, 18.43
  3. Pieni cyclocross tai gravel
    By Lyhytpyöräilijä in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 10.06.2018, 09.50
  4. Vastaukset: 196