Näyttää tulokset 1 - 11 / 11

Aihe: Kumin hoitoaine?

Kumin hoitoaine?

Millähän aineella uskaltaisi elvyttää vanhoja kuivuneita rengaskumeja? Silikoni on kuulemma huono, näyttää hetken hyvältä mutta ei auta?

Wurthilla on mineraaliöljypohjainen kuminhoitoaine. Onko tästä kokemuksia? https://eshop.wurth.fi/Kategoriat/Ku...gid/fi/FI/EUR/

Autoglymillä on vastaava Vinyl & Rubber care mutta tuoteselosteesta ei ota tolkkua että mitä tossa on.

Ulkomaanpalstoilla on suositeltu jotain "303" polymeerinestettä. Mitähän se on ja saako vastaavaa Motonetistä tjms?

Durexilta löytyy kumin kanssa yhteen sopivia aineita.

Jarrunestettä on käytetty

Jarruneste ei todellakaan sovi kaikille kumilaaduille.

ja on ihan eri aineita jarruista riippuen. dot 4/5 joissain, mineraaliöljy toisissa.

Jarruneste on sitten myrkkyä maalipinnalle sen kannattaa ottaa huomioon.

niin mutta vain dot, ei mm. shimanon jarruissaan käyttämä mineraaliöljy. Ei tää silti vastaa siihen mitä kysyttiin. Eka vastaukseni oli toki tässä suhteessa vielä huonompi huumorilinjainen.

Itse en lähtisi fillarinrenkaita rasvailemaan vaan ostaisin uudet jos ovat kovettuneet tai hapertuneet.

Tuollainen "renkaan säilöntä" jotain kemikaaleja käyttäen vaatsisi ihan oman tutkimuksensa. Esimerkiksi jarruneste on tekemisissä jarrukumien kanssa pitkäaikaisesti ja säilyttää ne ilmeisen hyvin. Mutta ympäristö on aika vähähappinen verrattuna renkaan säilyttämiseen jossain laatikossa tms. Silikonia käytetään kumin hoitoon aika paljon, mutta renkaassa on muutakin kuin kumia. Miten silikoni vaikuttaa renkaan runkoon ja kudoksiin pitemmällä ajalla? Eli minusta on aika vaikeaa sanoa mikä aine antaisi hyvän vaikutuksen ajatellen pitempiaikaista säilyttämistä.

Monien materiaalien vanhenemiseen vaikuttaa haitallisesti ilman happi ja uv-säteily, eli auringonvalo. Jos pitäisi äkkiseltään heittää joku säilöntäohje, niin mieleen tulee ilmaton tila, eli vakuumipakkaus ja pimeä viileä säilytystila.
    Vakuumissakin rengas käytännössä taittuu jyrkille mutkille ja tämäkään ei ole oikein hyvä pitempiaikaisesti, joten siinäkin taitaa olla ongelmansa.

Olisin itse kyllä edellä kauriin linjoilla, ostaa uudet kun näyttävät huonoilta. Uusia ja parempia tulee koko ajan.

Ja voihan ne kumit pariin hyvin suljettuun muovipussiin laittaa varastoon pimeään jos pitempään haluaa säilyttää, ei siitä haittaakaan ole.

Vanhojen kuivuneiden renkaiden paikka on oikeassa kierrätysroskiksessa, viimeinen käyttöpäivä silloin jo ohi eikä rengas välttämättä turvallinen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Vanhojen kuivuneiden renkaiden paikka on oikeassa kierrätysroskiksessa,...
    Offtopiccina kysyisin mikä on oikea kierrätysroskis renkaille? Itse olen laittanut sekajätteisiin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ? Itse olen laittanut sekajätteisiin.
    Joo, Vantaalla ei ainakaan ole mitään erityisiä roskiksia renkaille tai yleensäkään kumitavaralle. Ihan yleisjätteeseen olen itsekin laittanut vanhat renkaat. Menevät sitten jätteiden polttolaitokseen jossa kumi hyvin palavana ja runsaasti lämpöenergiaa sisältävänä poltetaan, eli viimeinen hyötykäyttö.

Samanlaisia aiheita

1. Kumin (vene) paikkaus fillarimateriaaleilla?
    By Timoa in forum Off-topic
    Vastaukset: 5
    Viimeinen viesti: 27.05.2017, 18.19
  2. Vanhan hussen kumin vaihtaminen
    By Tsuppis in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 6
    Viimeinen viesti: 29.11.2016, 14.34
  3. MTB kumin vaihto?
    By ambient in forum Renkaat
    Vastaukset: 17
    Viimeinen viesti: 31.01.2015, 13.52

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään