Näyttää tulokset 1 - 10 / 10

Aihe: Millä renkailla tri-kisaan ilman rengasrikkoa?

  1. #1
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Österbotten
    Viestit
    197

    Millä renkailla tri-kisaan ilman rengasrikkoa?

    Olen täysin nöösi näissä asioissa enkä halua opetella tätä asiaa keskeytyneellä Tahkon tri-puolimatkalla.
    Viime kesänä 4.ssä tri-kisassa Cervelo P3.sessa oli takana bontrager r2 700 x 25. Kaikki kisat meni hyvin, ei rengasrikkoa (perusmatkoilla).

    Ensi kesänä samat kisat, mutta pitemmillä matkoilla, Tahkolla puolimatka. Ostin f.torista uudet continental gp attack vectranit 700 x 23 ja 25.

    Tänään sain renkaat, mutta kun kokeilin renkaiden paksuutta etusormi peukalo otteella, bontrager on huomattavasti paksumpi.

    Kysymys kuuluu; kumpi rengas on luotettavampi valinta?
    Vai pitäiskö pienestä budjetista puristaa jokin toinen rengaspaketti = maaliin vs kaksi yötä hotellissa sekä 620km bensakulut 4x4autoon = keskeytys?

    Kymmeniä jopa satoja tunteja treenejä talvikaudella laittaa pohtimaan skenarioita.....

    -747
    Arjen adventuristi joka luottaa hyrrävoimiin

  2. #2
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    1.762
    Kyllähän tri puolikkaan kisassa voi hyvin renkaan vaihtaa, mieluummin kuin keskeyttää. Co2 patruunalla aikaa menee alle 5 minuuttia, ja samalla voi vähän huilata, joten loppuaikaan ei tule välttämättä sitäkään lisää. Rengasrikko on huonoa tuuria, kovin todennäköistä se ei ole kunhan on suht uudet renkaat alla.

  3. #3
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    780
    Contin GP 4000/5000 lienee aika hyvä kompromissi kestävyyden/nopeuden suhteen.

  4. #4
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    96
    Vuodet 2012-2016 ajelin kisat GP4000:lla, 0 rengasrikkoa kisoissa, treeneissä kymmenkunta. 2017-18 vaihtui alle Schwalbe Pro One tubeless+litkut, kisat+treenit 1 rengasrikko ja sekin kolarin seurauksena revennyt kylki. Tälle kesää alle vaihtui GP5000 TL, ensimmäinen 30km ulkoilutus tehty.

    Varasisuria ja co2 patruunaa olen kantanut matkassa niin treeneissä kuin kisoissakin myös tubeless-aikakaudella.

    Schwalbe vaihtui Contiin lähinnä märkäpidon takia, sateen sattuessa Pro Onella saa ajaa kääntöpaikat tooodella varovasti tai on just turvallaan.

  5. #5
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    3.708
    Jos ulkokumi on uusi, on rengasrikkojen todennäköisyys (kuivalla kelillä) aika vähäinen millä tahansa renkaalla. Mikä sitten on uusi, vaihtelee renkaan ja kuskin jne jne mukaan.

    Yhtenä vuonna ajettiin pre-TdH märällä tiellä. Olin vaihtanut uudet Vittoria Open Corsa Evo II renkaat. Heti Kunnarlantien alussa meni ensimmäinen rengas, johon oli jäänyt kivensiru kaivautumaan läpi, ja 10-15 km kuluttua toinen.

    Vanneprofiilistakin riippuu paljonko menee aikaa renkaanvaihtoon. Esimerkiksi Shimano C24 Misukan nakeilla tarkoittaa, että sisuri vaihtuu alle viidessä minuutissa vaikka olisi vain pieni käsipumppu. Toisaalta sisurin vaihto vaikkapa Huntin 4Season vanteilla ja Contin kumeilla vie minulta parikymmentä minuuttia neljällä rengasraudalla.
    10k-kerhon jäsen

  6. #6
    Kerran puhkesi uusi 25mm gp4000II trikisoissa, kun ajoin tulitikkuaskin kokoiseen terävään kiveen. Vieläkin harmittaa vaikka oli oma virhe, koska olin todella hyvissä asemissa ja tekemässä elämäni kilpailua. Se onkin ainut rengasrikko mitä on tullut gp4000 omassa käytössä.

  7. #7
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hiekkahentunen Katso viesti
    Olen täysin nöösi näissä asioissa enkä halua opetella tätä asiaa keskeytyneellä Tahkon tri-puolimatkalla.
    Viime kesänä 4.ssä tri-kisassa Cervelo P3.sessa oli takana bontrager r2 700 x 25. Kaikki kisat meni hyvin, ei rengasrikkoa (perusmatkoilla).

    Ensi kesänä samat kisat, mutta pitemmillä matkoilla, Tahkolla puolimatka. Ostin f.torista uudet continental gp attack vectranit 700 x 23 ja 25.

    Tänään sain renkaat, mutta kun kokeilin renkaiden paksuutta etusormi peukalo otteella, bontrager on huomattavasti paksumpi.

    Kysymys kuuluu; kumpi rengas on luotettavampi valinta?
    Vai pitäiskö pienestä budjetista puristaa jokin toinen rengaspaketti = maaliin vs kaksi yötä hotellissa sekä 620km bensakulut 4x4autoon = keskeytys?

    Kymmeniä jopa satoja tunteja treenejä talvikaudella laittaa pohtimaan skenarioita.....

    -747
    GP5000:set verkkokaupasta. Nopeammat ja kestävämmät. Sisureiksi latexit jos viimeiset watit kiinnostaa.

  8. #8
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.336
    Tai sitten TL vanteet ja renkaat. Rengasrikon todennäköisyys on siten entistä alhaisempi. Esim contin gp 5000 TL-versiona.

  9. #9
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    270
    TL-rengas litkuilla ja vähän liian suuri paine. Ekasta rengasrikosta matalampi paine rengasrikon jälkeen, kun litku on paikannut. Mutta paine ei kuitenkaan ole liian alhainen, että tarttis lisätä painetta. Vain kisoihin suosittelen korkeampaa painetta, koska kova kumi puhkeaa helpommin.

  10. #10
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    1.078
    Muistan lukeneeni jostain, että joku ameriikan heppu voitti jonkun merkittävän tri-kisan Gatorskineillä. Niillä voi olla melko varma, että ei paikkuu hommiin tarvitse ryhtyä.

Samanlaisia aiheita

  1. Maaatopyörä stemmillä vai hybridi paksummilla renkailla?
    By Nopsajalka in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 16
    Viimeinen viesti: 29.07.2018, 20.10
  2. Jokapaikanhöylä metsään tai jopa kisaan
    By HDsnowblind in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 21
    Viimeinen viesti: 22.05.2017, 19.02
  3. Cannondale SLATE (maantiepyörä 27,5'' renkailla)
    By jcool in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 39
    Viimeinen viesti: 11.05.2016, 14.33
  4. Vastaukset: 25
    Viimeinen viesti: 03.09.2015, 22.59
  5. Pyörämatkailu 25mm renkailla?
    By van damme in forum Renkaat
    Vastaukset: 9
    Viimeinen viesti: 10.06.2014, 17.35

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •