Näyttää tulokset 1 - 2 / 2

Aihe: 1000w ebike ongelma

1000w ebike ongelma

Tervehdys.

Olen rankentamassa sähköpyörää vanhasta pyörästä. Tilasin Saksan amazonista 1000w 48V moottorisetin takapyörään 200e. Lisäksi tilasin juomapullotelineen kohdalle kiinnitettävän 48V 13Ah 624WH Li-ion akun 300e. Rupesin pyörää kasaamaan ja kaikki sujui hyvin. Jätin poljinsensorin sekä setin mukana tulleet jarrukahvat pois koska halusin tankoon ja runkoon mahdollisimman vähän johtoja. Kun kaikki oli laitettu pyörään kiinni, nostin pyörän pukille ja laitoin virrat päälle akun kytkimetä ja kaasukahvan kytkimestä ja testasin lähteekö takapyörä pyörimään kun kaasua kääntää. No hyvinhän se takapyörä pukilla vapaana lähti pyörimään.

Sitten olikin aika lähteä testiajolle. Nousin satulan päälle ja siirryin tielle. Pintakaasulla ja tasaisella asfaltilla pääsin hölkkävauhtia 20m eteenpäin kunnes koitin lisätä vauhtia kaasukahvaa kääntämällä. Vauhti ei suinkaan lisääntynyt vaan pyörästä hävisi kokonaan virrat ja veto loppui tyystin. Napsautin akusta päävirrat pois ja takasin päälle ja virrat palasivat. Koitin uudestaan kääntää kaasukahvaa jotta vauti kasvaisi edes 10km/h mutta virrat hävisi pyörästä taas.

Pukilla moottori reagoi kaasuun hyvin ja voi pyörittää täydellä kaasulla vaikka kuinka kauvan mutta kun vastus lisääntyy niin virrat katkeavat. Mittasin juuri ladatun akun jännitettä pukilla täydellä kaasulla takarengasta pyörittämällä ja lukemaksi sain noin 52V. Kun lisäsin takajarrulla aavistuksen vastusta moottorin pyöriessä jännite ei laskenut alle 50V kunnes vastus lisääntyi niin paljon että akusta lähti virrat pois päältä.

Ongelmaa olen koittanut selvitellä. Liittimiä olen tarkastellut ja vaihtanut alkuperäisiä heikon näköisiä mutta ei mitään vaikutusta vikaan. Osaisiko joku viisaampi kertoa mistä vika voisi johtua?

Ihan ensiksi voisit korjata laitteesi merkistöasetuksen; aikamoista suttua tuo teksti ainakin minun näytöllä.

Toiseksi: hanki jostain toinen akku ja testaa sillä. Sen jälkeen kun vika on paikantunut tuohon ostamaasi akkuun, niin avaa se katso, mitä BMS on syönyt ja tsekkaa sen liitännät. Eiköhän se vika löydy sieltä tai sitten koko BMS on viallinen.

Samanlaisia aiheita

1. Gozero ebike?
    By straight in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 1
    Viimeinen viesti: 01.09.2016, 06.21
  2. Nexus 7 ongelma
    By Tompsukka in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 5
    Viimeinen viesti: 03.08.2016, 17.27
  3. X9 vaihtajavivun ongelma
    By Kettu-Pekka in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 26.04.2016, 07.19
  4. Akillesjänne ongelma
    By Pumppu in forum Kuntoilu ja ajotekniikka
    Vastaukset: 23
    Viimeinen viesti: 05.08.2015, 11.07
  5. 23-622 ja 25-622 ongelma
    By Lamse in forum Renkaat
    Vastaukset: 12
    Viimeinen viesti: 22.07.2012, 08.51

Kirjanmerkit

Viestin säännöt