Sivu 2 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 76

Aihe: Sähkömaastopyörä hankinnassa

  1. #31
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    43
    Focus Jam2 6.7+ koeajettu Lauttasaaren kallioilla ja mettikössä. Oli kyl huis mukavaa, en jaksais tavallisella tollasia paikkoja kyllä mennä.
    Maastoajoon sähköpyörä on kyllä hyvä juttu!

    Meinasin jo ostaa focuksen, mut mietityttää.... sen NeuronON 5:sen sais halevammalla, ja SpectralON 6 olis saman hintainen kuin focus. Miksi SpectralON 6 olis parempi
    Jotenkin vaihtoehdot olis Neuron tai Focus, focuksessa 27,5+ renkaat. Ja focuksesta tykkäsin, Canyonin joutuis ostaa niinkuin sika säkissä, voihan sen tiety palauttaa, mut hankalaa.

  2. #32
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    442
    Edellinen lenkki oli 375 wh ja 42 km. Ajo sekalaista metsäpolkua pääosin. Eli kyllä aika paljon saa ajella. Toki akun riittävyyteen vaikuttaa aika monta muuttujaa.

  3. #33
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    43
    En malttanut enää vaan pistin Focus Jam2+san tilaukseen, sen sai postimyynnin kautta 150e halvemmalla ku paikan päällä tingitty hinta

  4. #34
    Liittynyt
    06/2008
    Viestit
    269
    No niin, onnea! Nyt vaan kovaa käyttöä

  5. #35
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    43
    Kiitos! Ja juu kunhan pyörä saa, tuli just ilmoitus että alustavasti viikon päästä

    Millasiakohan lokareita kannattaa virittää, vai kannattaako ollenkaan?

  6. #36
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    93
    Lokarit on aika jäätävän näköisiä maastopyörässä. Takana käytän joskus lokaria, kun pahimmat kelit kyseessä.

  7. #37
    Liittynyt
    06/2008
    Viestit
    269
    Itseltä jäi yli nämä fatbike lokarit kun GZR black raw meni palautukseen niin laitoin hätäratkaisuna taakse tuon takalokarin ja on toiminut hyvin eli hätäratkaisusta tais tulla pysyvä ratkaisu:
    https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...YaAj9AEALw_wcB

    Etuiskarissa mulla on kiinni sellainen joustava noin 20 cm pitkä nippusiteillä kiinnitettävä lokari a'la ~10 eur.

    Kyllä nuo lokarit kannattaa olla jos työmatkaa ajaa tähän aikaan vuodesta tai tulee muista syistä ajoa myös huonossa kelissä, nuo kyllä auttaa paljon. Mun työmatka sähköhybridissä oli enemmän lokaria laitettuna mutta nuo yo. lokarit riittää ihan hyvin suojaukseltaan. Toi SKS on yllättävän päheen näköinen omassa pyörässä, ainoo vaan että hissitolppaa ei voi käyttää koska se tulee siihen kiinni tai muuten ottaa takarenkaaseen ajon aikana jouston takia. Harrastepyörissä mulla ei oo lokareita kun vesisateella ei tuu ajeltua.

  8. #38
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    367

  9. #39
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Ääni täältäkin Mudhuggereille.

  10. #40
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    43
    Joo Mudhugger vaikuttaa hyvältä, täytyy laittaa tilaukseen

  11. #41
    Itse ostin Proguardit eteen ja taakse. Mielestäni parhaimman näköiset.

    Ei tuo takalokari kyllä hanuria säästä, mutta ehkä vähän pyörää. Jos joskus satun työmatkaa polkemaan niin Ass Saver vielä siihen lisäksi.

    Etulokari ihan ok, toki moottorille vielä rapa lentää lyhyellä mallilla.

  12. #42
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    599
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Reba Katso viesti
    Lokarit on aika jäätävän näköisiä maastopyörässä.
    Niinhän ne on. Itse pääsin oman estetiikan tajuni kanssa sopuun virityksellä, joka näkyy viestissä http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...51#post2853951

  13. #43
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    Niinhän ne on. Itse pääsin oman estetiikan tajuni kanssa sopuun virityksellä, joka näkyy viestissä http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...51#post2853951
    Mitkäs noi on? Vihdoinkin sennäköinen setuppi ettei heti tarvitse itkeä verta nähdessään.

  14. #44
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    599
    Tuunatut Mughuggerit. Edessä kuumailmapuhaltimella haarukaan paremmin istuvaksi sovitettu (levitetty) ja takana levitetty, taivuteltu ja lyhennetty.

    Jengi näyttää normaalisti niputtavan tuon takalokarin "seatstay" putkien päälle, jolloin lopputulos on mun silmään melko tökerö. Itselläni tuo mahtui muotoiltuna hyvin sinne seatstayn ja renkaan väliin piiloon ja lopputulos ei ole ihan niin pääälleliimatun näköinen.

  15. #45
    Eipä tuo kauheasti selkää suojaa, joten miksi ollenkaan lokari takana? Itsellä Mudhugger normaalisti asennettuna ja suojaa selän kokonaan. Kiva kun esim. työmatkalla menee kauppaan ja ottaa repun selästä, niin ei se ole märkä ja kurainen. Ja kun lokarista ei ole mitään haittaa maastossakaan, niin eipä sitä jaksa pois ottaa kun ajaa enemmän maastoa.

  16. #46
    Liittynyt
    04/2002
    Paikkakunta
    Mehän vieres
    Viestit
    244
    Itellä Mucky Nutz edessä ja takana. Tässä taannoin pyörän selkään hypätessä potkaisin takalokarin mäkeen (ei ensimmäinen kerta). Hieman ratkesi mutta kestää kiinni edelleen. Talvisin jalkautumisen jälkeen pudotan satulan alas kyytiin pääsemisen helpottamiseksi hangesta. Uudemmat näyttäs olevan hieman erilaisia, mutta jos potkii pakkasessa eikä irtoa niin mahdollisesti repeää perusteellisemmin.

  17. #47
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ElBike Katso viesti
    Eipä tuo kauheasti selkää suojaa, joten miksi ollenkaan lokari takana? Itsellä Mudhugger normaalisti asennettuna ja suojaa selän kokonaan. Kiva kun esim. työmatkalla menee kauppaan ja ottaa repun selästä, niin ei se ole märkä ja kurainen. Ja kun lokarista ei ole mitään haittaa maastossakaan, niin eipä sitä jaksa pois ottaa kun ajaa enemmän maastoa.
    Joo, enemmän tuollaisella lirpakkeella mielestäni pyörää suojaava vaikutus. Aluksi Mudhuggerin takafenderi näytti aika silmiä kirvelevältä, mutta kummasti tuohon on silmä tottunut. Ja tarvittaessa eli ajaessa vähemmän näkee lokkaria.
    Mucky Nutzin se Butt Fender ei kovinkaan hääppöinen keksintö; takamus ravassa, tiellä käytössä...

  18. #48
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    2.759
    Itse käytän takana Mucky Nutzia tai vastaavaa pientä lirpaketta suojaamassa lähinnä takaiskaria pahimmalta ravalta. Muuten ihan sama, kura on hyvästä. Edessä Mucky Nutz pitää pahimmat roiskeet pois ajolaseista.

    Ymmärrän kyllä työmatkat, ym. hyötypyöräilyn, mutta metsästä tullessa pitää olla metsästä tulleen näköinen. Polvet veressä, naama nokinen ja selkä ravassa.

  19. #49
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    599
    Vai lirpakkeella. Sanonko mistä se lirpakkeenne löytyy?

    Mutta joo, tottakai lyhyt lokari suojaa vähemmän kuin täysverinen ja täyspitkä roiskeläpällinen versio, mutta aika hyvin tuo silti suojaa, ehkä jotain 70% täyspitkästä. Sama homma etulokarin kanssa, ei tuo mudhuggeri suojaa jalkateriä lainkaan, mutta silti ero kokonaan ilman ajamiseen on tosi iso.

    Tämä siis käytännön kokemuksella, kuvasta katsoen ja näppäimistön takaa voi tietysti tietää asian paremmin.

  20. #50
    Itsekin ajelin pitkään maantiefillarilla ilman lokareita. Sitten kekkasin ostaa kevyet lokarit kevään ja syksyn märimpiin keleihin ja oli aika kiva ajella kun suusta ei tarvinnut sylkeä hiekkaa jatkuvasti ja selkä ja takareidet säästyi kylmältä vesisuihkulta. Taukokahvillekin oli inhimillisemmän oloinen mennä kuin yltä päältä ravassa.
    Maastossa en ole lokareita juurikaan aiemmin käyttänyt, mutta kun MudHuggerin kiinni laitoin työmatkapyöräilyä varten, huomasin ettei se haittaa metsässäkään ajelua lainkaan. Ja reppua ei tarvi pestä aina lenkin jälkeen. Etulärpäkkene suojan huomasin jos siinä että ajolasit säilyi kurattomana ja sitä myöten niitä ei tule myöskään pyyhkäistyä sormella ja naarmutettua. Vaikuttaa myös että näin keväisin lentää koirankakka muualle kuin naamalle tai selkään.

  21. #51
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    2.759
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    Vai lirpakkeella. Sanonko mistä se lirpakkeenne löytyy?
    Ilmanko niitä roiskeita on sitten pitkin seiniä...

  22. #52
    Kaikissa ketjuihin linkatuissa kivijalkamyymälöiden pyörissä paistaa silmään se, että etu ja takajousitukset ovat hyvin pitkälti esim. Canyon Spectralin vastaavia halvempia. Näköjään niissä on ensisijaisesti päätetty säästää ja seuraava on osasarjat. Kivijalkamyymälät ei tietty pystykään kilpailemaan suoramyynti valmistajia vastaan muuten kuin palvelun helppoudella. Eli jos nyt joku tuleva pyörää harkitseva tätä lukee, niin mieti onko sinulle tärkeää saada paras hinta/laatu suhde ja parhaat osat vai onko ajosi enemmän maltillisempaa polkuajoa ja arvostat palvelun helppoutta. Paremmat osat on tärkeämpiä jos ajaa "kovaa", teknistä maastoajoa ja/tai hyppyjä/droppeja. Jos rahaa löytyy reilummin niin sitten saa tietysti kaikkea.

    Toki sitten jos pääset kunnolla eri pyöriä vertailemaan ihan itse ajamalla tai edes satulaan istumalla, niin sopivan rungon valinta on tärkeintä. Osia voi aina vaihtaa myöhemminkin.

  23. #53
    ^Muotoilisin asian siten että jotkuthan väittää että läskipyörä on todella riittävä kaikkeen maastoajoon ja jäykkäperälläkin pärjää. Aivan totta. Yleensä yksin tai samanhenkisessä seurassa, jossa kaikilla on vastaavaa kalustoa, pärjääkin mainiosti. Kilpailut on asia erikseen, mutta jos ajatellaan harrastusta ja lenkkeilyä, niin itse ainakin huomasin jousituskomponenttien erot parhaiten siinä kun yrittää pysyä porukkalenkillä kaverin perässä - eikä pysy. Jos sitten saa kaverin fillarin lainaan ja toteaa miten eleettömästi hänen fillarinsa menee ne paikat, joissa itsellä oli täysi työ hallita pyörää, tajuaa mitä se jousitus oikein tekee. Aika usein jousitus mielletään vain töyssyjen tasoittajaksi. Kuvitellaan vain kuinka pehmeää on ajaa portaita alas tai ylös tai paukutella juurakossa suoraan. Toki jousitus auttaa näissäkin asioissa, mutta vieläkin tärkeämpi rooli sillä on pidon säilyttämisessä. Moni tietää sen tilanteen kun märässä metsässä ajaa sivulle kaltevaa rinnettä jossa vielä märkiä juuria. Fillari meinaa väkisin karata alarinteen suuntaan. Jos jousitus ei ole herkkä tai vaimennus ei toimi, fillari todellakin alkaa valua kohti alamäkeä. Sen sijaan laadukas jousitus pitää renkaat kontaktissa maahan paremmin ja fillari menee vaikeammista paikoista tai ainakin helpommin.
    Itse aina kun testaan jotain fillaria, etsin muhkuraisen, kivisen ja/tai juurakkoisen mutkan, johon kelaan vauhtia kerta kerralta kovempaa ja kokeilen miten kovaa muhkuraisen kurvin voi ajaa, ennenkuin pyörä muuttuu hallitsemattomaksi.

    Kai sekin on loppujenlopuksi "kilpailua" kun lenkillä pyritään nokittamaan tai pyrkimään ainakin samaan kuin lenkkikaverit. Ja jos ero tuntuu syntyvän kaluston eroista, niin saattaa tulla tarve päivittää kalusto vähintään samalla tasolle kuin kavereilla. Mutta yksin tai pienporukassa harrastaessa pärjää kyllä halvemmillakin jousitusosilla. Suhteuttaa vain vahdin fillarin ominaisuuksiin.

    Olen ehkä täällä ennenkin verrannut asioita moottoripyörien kautta, mutta niitä harrastaessa itselle vasta aukeni kunnolla, mikä merkitys jousituksen toiminnalla on. Esimerkiksi spoorissa (syvä ura metsässä/lumessa) ajaessa oma prätkä haki etupäätä ja pyrki kokoajan pois spoorista. Kaveri meni vain kuin juna. Hävetti omat taidot. Vaihdettiin sitten pyöriä kokeeksi ja kaveri jäi tulemaan. Hänen endurollaan spoorissa pystyi ajamaan rennosti, koska pyörä tuntui vain niin helpolta ajaa eikä etupää hakenut koko ajan. Vastaavia kokeiluja sai tapahtua useasti eikä pelkillä säädöillä (edes shimmittämällä) jousitusta saanut hyväksi. Ei muuta kuin parempaa jousitusosaa vaihtoon ja jo alkoi meno maistua. Fillarissa jousitus on vieläkin tärkeämmässä roolissa, koska huonosti toimivaa keulaa ei saa kevennttyä kaasuttamalla/kiihdyttämällä niinkuin prätkällä voi hetkellisesti tehdä.

  24. #54
    ^Hyvin avasit kyllä tuota jouston merkitystä. Tuohon vielä itse lisäisin myös sen (aloitteleville ostajille), että kalliimmissa keuloissa säätömahdollisuuksiakin on usein ihan eri tavalla kuin halvemmissa. Tämä voi olla joko hyvä asia, jos kiinnostaa säätää kohdalleen, taikka turhempi, jos ei. Spekuloisin myös, että menee osittain kalliin keulan ominaisuudet hukkaan jos ei säätöön käytä aikaa.

  25. #55
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    442
    ^^ Edelleen off topic linjalla, mutta kokemus tämäkin. Jääradalla en kokemattomuuttani pystynyt ajamaan 450cc 4T endurolla samaa vauhtia kuin kaverini 250 2T crossilla. Rengastus suurin piirtein sama. Omani piti olla periaatteessa nopeampi johtuen siitä, että puutteellisella pidolla nelarin vääntö olisi pitänyt saada hyödynnettyä, mutta en osannut vain ajaa. Kaveri kokeili omaa pyörääni ja käski tiputtamaan tankoa ja etutolppia alemmas. Ja kas, tämän jälkeen kokemattomuudetani huolimatta päästelin suoraan 2-3 sekuntia nopeampia kierrosaikoja, enkä enää jäänyt jälkeen. Eli samalla linjalla kuin Ekasalmi. Monesti ongelma on vaan siinä, että ei tiedä mitä pitää säätääja mihin päin.

  26. #56
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    43
    35 kilsaa takana pääsiäisen aikana ja tyytyväinen kyllä olen. Tosi mukavaa ajella metsäteitä ja polkuja, jaksaa mennä aivan eri tavalla. Tiedä sitten noista keuloista ja joustoista, montakohan tossa mulla on...kaksiko, kerran laitoin pois kun joutu polkee ilman sähköä. Itsellä ei nyt ehkä rahkeita edes vedellä mitään kunnon crossivauhtia, alkaa nuo parhaat päivät olla jo kohta takana
    Mutta, kivempi se on kivijalka myymälästä ostella, saa huollotkin sieltä. Vaikuttaako muuten takuisiin nuo huollot? ainakin jälleenmyynyiarvo voisi olla parempi jos huollattanut.

  27. #57
    Onko husqvarnan täysjousitetuista pyöristä mitään kokemuksia? Itselleni mietin mc6 tai mc7 mallin hankkimista ensimmäiseksi sähköavusteiseksi fillariksi.

  28. #58
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    68
    Mitä mieltä raati on että kannattaako maksaa vajaata lisää 700€ tällaisesta komponentti erosta? Molemmissa sama Shimanon 8000 näyttö ja voimansiirto.




    BRAKE LEVERS

    +700€ eka sarja
    Shimano BR-MT520 Magura MT2


    BRAKESYSTEM

    Shimano BR-M520, 200 mm / 180 mm
    Magura MT2 Plus, 203 mm / 203 mm



    REAR DERAILLEUR

    Shimano Deore XT 8000, 11-speed Shimano Deore M6000


    SHIFTERS

    Shimano SLX 7000 Shimano Deore M6000


    SPROCKET DESCRIPTION

    Shimano SLX 11S, 11-46T Shimano HG500, 11-42T


    TRAVEL
    FOX 34 Rhythm, sweep adjust, 110x15 mm QR, 120 mm travelRockShox Recon RL, 110×15 mm QR, 120 mm


    WHEELSET

    DT Swiss H1900, 584-35, 148x12 mm / 110x15 mm Race Face AR40, 584-40, Novatec, 148x12 mm / 110x15 mm


    CHAIN DESCRIPTION

    Shimano CN-HG601 Shimano CN-HG54




  29. #59
    Liittynyt
    03/2018
    Paikkakunta
    Keminmaa
    Viestit
    150
    Kannattaa.

  30. #60
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    90
    ^^ Kai se vähän riippuu myös siitäkin että mihin vertaa.

Samanlaisia aiheita

  1. Sähkömaastopyörä ehdotuksia
    By NikkeKnakkerton in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 1296
    Viimeinen viesti: 09.07.2019, 15.37
  2. Vastaukset: 32
    Viimeinen viesti: 27.11.2018, 20.45
  3. Sähkömaastopyörä CFS:ää sairastavalle
    By immudium in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 13
    Viimeinen viesti: 04.12.2017, 14.09
  4. Uusi pyörä hankinnassa
    By Alamäkipyöräilijä in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 2
    Viimeinen viesti: 06.03.2017, 22.29
  5. Pyörätietokone hankinnassa ?
    By Ithra in forum Varusteet
    Vastaukset: 22
    Viimeinen viesti: 26.09.2016, 19.37

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •