Sivu 1 / 38 12311 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 1114

Aihe: Vaali -studio 2019

Vaali -studio 2019

Kansalaiset! Tämä studio on varattu 2019 vuoden vaalikeskusteluun. Ole hyvä ja esitä kommenttisi aiheesta tässä. Tuliko selväksi?

Itse kävin hoitamassa velvollisuuteni eilen. Jään jännittämään kuinka suureksi "Jytky" muodostuu! Veikkaan ehdokkaani puolueelle ensimmäistä tai toista sijaa ja erittäin vaikeaa hallituksen muodostamista.

Mitäs sinä tuumailet asiasta?

Hallituneuvotteluista tulee pitkät ja vaikeat. Ihan sama kuka niitä vetää, niin helpolla ei pääse.

Kiistakapuloita entisten tavallisten lisäksi on ilmasto, nato, maahanmuutto...

^ Ilmastomuutos on ideoliginen kynnyskykysymys, Nato on poliittinen kysymys ja maahanmuutto on pelkästään päätös. Näiden alle jää monia kansalaisia koskevia päätöksiä, joissa kansalaiset ovat päättäjien armoilla, ansaitusti!

Me olemme äänestäneet sen näköisen eduskunnan ja sen myötä hallituksen, joka meillä on. Me voimme kritisoida sitä vaaliuurnilla tai olla kritisoimatta. Me voimme tyytyä siihen, että kansalaisturvallisuus ja yleinen kyykyttäminen jatkuu, tai voimme esittää vastakkaisen mielipiteen. Voin luottaa siihen, että iso osa haluaa homman jatkuvan yhtä huonosti!

"In democracy it's your vote that counts; In feudalism it's your count that votes."
    -Mogens Jallberg

Kaverin kanssa pohdittiin vaalivaikuttamista ja mietittiin, että mikähän taho masinoi esim tämän attendo/hoitajadebatin just tähän ennen vaaleja? Koska tarkastajat ovat juuri nyt yllättäen muutamaa kuukautta ennen vaaleja löytäneet rikkeitä ja en millään usko, että niitä on alkanut tapahtumaan vasta nyt... Mitähän ne tarkastajat ovat tehneet 3 vuotta ja 9kk tästä eduskuntajaksosta, kun ne vasta viimeisen 3kk aikana löysi kaikkea julkisessa debatissa viihtyvää sopivasti ennen vaaleja?
    .•.•. Urheilu on hiekkaa elämän laakereissa .•.•.

Edelleen vähän sama linja etten äänestä ellei ehdokasta löydy ja eihän niitä tunnu löytyvän.

Kuinka moni ehdokkaista on "oikealla asialla" ja kuinka moni ajaa omaa etuaan tai haluaa valtaa/kuuluisuutta/rahaa tms. itsekästä? Nimetkää ihmeessä, jos tällaisia aitoja, oikean asian tyyppejä on.
    Tympiintyneen geezerin lifestyleblogi http://gunmonk.blogspot.fi/

Joo, vaikealta tuntuu löytää se oikea ehdokas, jolle äänensä antaisi. Niistä pyrkyreistä mielestäni hyvä esimerkki on täällä Kaakkois-Suomen vaalipiirissä eräs ehdolla oleva Espoossa syntynyt ja nykyisin Helsingissä asuva mamma, joka on kuulemma joskus asunut muutaman vuoden Etelä-Savossa. Ehdottomasti uskottavaa? No ei ainakaan minun mielestäni.

Vedin jytkyt tiskiin. Olen aiemmin äänestänyt kokoomusta, mutta lehmänkaupat kepulaisten kanssa ja niiden vesittyminen vei viimeistään pohjan uskottavuudelta. Pohjana Orpo, joka luultavasti on mukava kaveri mutta ei näissä hommissa mukavuudesta palkita vaan teoista ja jämäkkyydestä. Sitä tässä herrassa ei ole.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Kuinka moni ehdokkaista on "oikealla asialla" ja kuinka moni ajaa omaa etuaan tai haluaa valtaa/kuuluisuutta/rahaa tms. itsekästä? Nimetkää ihmeessä, jos tällaisia aitoja, oikean asian tyyppejä on.
    Hyvää pohdintaa. Mutta mikä on ''oikea asia''? Eikös se ole aika subjektiivista. Ja eikös kansanedustajan tehtävään kuulu vallankäyttö, siitähän se palkka maksetaan että valtaa käytetään ja päätöksiä tehdään. Onhan siellä eduskunnassa myös paljon rivikansanedustajia, jotka eivät pahemmin kuuluisuutta tavoittele vaan tekevät työtään valiokunnissa poissa valokeilasta.

^Tottakai, lähinnä haen varmaan rehellistä tyyppiä, aidosti jonkun asian puolella olevaa. Tekoja eikä puhetta.

Työkaverin kanssa jeesusteltiin sitä, kun kommunisteja on kahta sorttia. Tavallisia- ja Työväen Kommunisteja (pienpuolueiden vaalitentistä bongattu).

Sattupa "korviin" haaska tappaas paikallisen cittarin pihamaalla männä viikolla erään nimeltä mainitsemattoman ehokkaan soppatykin edustalla.

-tännepäen, oes hernerokkoo eekä maksa mittää.
    -ilimasta juustoo ee oo kun hiirenlookussa.
    -ee se soppa pysy hiirenlookussa.
    -otan jos suan mukkaan ja voen vähä maksookkii. Suapiko Teolisuusliiton jäsenkortilla alennusta?(epätietosta päiden pyörittelyä)
    -vaen ommiin astijoehin.

Maistaa soppaa ja keskustelu jatkuu.
    -minkälaesta olj soppa?
    -kokkareista, kokkareistahan se tuppoo olemaan soppa työmiehen suussa.
    -linna taetaa olla tuttu?
    -onneks vuan kirjana
    -seoroovalla kerralla laetaan parempoo soppoo eettee oes kokkareista.
    -vaekka lahtisoppoo(vilkaisee vaalimainokseen)

Keskustelu päättyi yleiseen narunremakkaan
    *keski-iän ylittänyt, putkiaivoinen plösö hiihiville*

Äänestäisin Jussia, mutta kun se on eri vaalipiirissä niin sitten vaikka joulupukkia.

<klisee>Jos sopivaa ehdokasta ei löydy, täytyy parantaa laatua asettumalla itse ehdokkaksi</klisee>
    No rain - no gain.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PK1 Katso viesti
    Äänestäisin Jussia, mutta kun se on eri vaalipiirissä niin sitten vaikka joulupukkia.
    Jos haluat jussin pääministeriksi niin anna äänesi samalle puolueelle

Edelleen vähän sama linja etten äänestä ellei ehdokasta löydy ja eihän niitä tunnu löytyvän.

Minä äänestän aina pienimmän pahan periaatteella. Eli vähiten huonoa. Täältä vaalipiiristä olisin voinut ehdottaakin jotakin. Mutta se ei auta sun vaalipiirissä, niin olen hiljaa.

Itsellä oli alkuun vähän samat fiilikset, mutta vaalikoneitten pyrittelyn jälkeen jäljelle jäi 3, joitten ajatuksia ja tekemisiä kaivelin, jäljelle jäi lopulta 1 ja päätös oli aika helppo lopulta.

Äänestämässä on käyty ja sain yhden nukkuvaksi aikoneenkin ääneltämään, kun käskin tutustua ko. ehdokkaaseen. Mahtaako päästä läpi, hieman epäilen, kun pienellä budjettilla on liikkeellä.

Toisaalta vaalikoneet voi tehdä tepposet ja pienelläkin budjetilla voi pärjätä, toivon niin.

Vaalikoneiden kautta tuo mulle esille tuli. Kun sama nimi rupes hyppimään kärkeen useammassa koneessa päätin tutustua lähemmin.

Mä valitsen itse vaihtoehoistani sen, joka todennäköisimmin pääsee läpi. Tälläkin kerralla kolme ehdokasta pyörivät vaalikoneissa kärjessä, hieman eri järjestyksessä ja yksi heistä (nykyäänkin kansanedustajana) saa mun ääneni, koska kahdesta muusta en usko, että menevät läpi. Vielä kun toi edustaja oli eri mieltä mun kanssa mulle ihan mitättömistä asioista, niin erimielisyyskään ei haittaa, koska pääasiat on linjassa.

Mä oon kuitenkin useita kertoja vuodessa yhteydessä edustajaani ja keskustelen hänen valinnoistaan ennen ja jälkeen mulle tärkeiden äänestyksien. Siksi pitää olla sellainen tyyppi, joka voi johonkin vaikuttaa, ei sen pitää päästä läpi.
    .•.•. Urheilu on hiekkaa elämän laakereissa .•.•.

En tosiaan jaksa edes hirveästi seurata politiikkaa, mutta korjatkaa nyt jos olen väärässä, mutta eikös puolue vähän niinkun sano noille kansanedustajilleen miten pitää äänestää päätöksissä ja vastaavissa? Iski vaan silmään, kun jossain äänestyksessä kukin kansanedusta "sai" tehdä oman päätöksen. Vaalijärjestelmää en ole ikinä tajunnut, taas saa korjata, mutta eikös joku muu samasta puolueesta saata saada minun ääneni, vaikka yksilölle sen antaisin? Sekavaa ja hämmentävää.

Vähän on hankalaksi menny, kun kaikki puolueet vetää vain tota ilmastohömppää.
    Talousasiat ei oikein tunnu kiinnostavan ketään, paitsi lisän rahan jaossa. Ikävistä asioistahan ei toki tavan ole kiva jutustella, mutta jos siihen ei löydy rahkeita, niin sitten olisi parempi siirtyä Esson baariin maailmanparantajaksi.
    Jytkyttelijät taitavat olla ainoita, jotka vetävät rakoa tohon ilmastohömppään.

Mitä tähän mennessä on saatu aikaiseksi, niin Sipilän aikana autojen keski-ikä on saatu kasvamaan 0,6 v ja käytettynä tuotavien autojen määrä puolestaan kasvatettua 30 000 -> 50 000 autoon/vuodessa.
    Lisäksi nyt auton rattiin pääsee jo 3 vuotta aikaisemmin harjoittamaan juurikin sitä tarpeetonta ajelua. Samaan aikaan työssäkäyvien autoilua pyritään hankaloittamaan parhaan mukaan.
    Nuoretkin ovat lakanneet tekemättä lapsia ahdistuttuaan ilmastohömpästä ja samalla näiden tulevien eläkevarojen kerryttäjien määrä hiipuu.

Voi, voi.

Omaa äänestyskäyttäytymistä en vielä tiedä, kun en ole vaivautunut perehtymään edes tyrkylläolijoihin. Katsotaan sitten pyhänä mitä tehdään, vai tehdäänkö yhtään mitään.
    cycle to the hills - cycle for your lives

En tosiaan jaksa edes hirveästi seurata politiikkaa, mutta korjatkaa nyt jos olen väärässä, mutta eikös puolue vähän niinkun sano noille kansanedustajilleen miten pitää äänestää päätöksissä ja vastaavissa? Iski vaan silmään, kun jossain äänestyksessä kukin kansanedusta "sai" tehdä oman päätöksen. Vaalijärjestelmää en ole ikinä tajunnut, taas saa korjata, mutta eikös joku muu samasta puolueesta saata saada minun ääneni, vaikka yksilölle sen antaisin? Sekavaa ja hämmentävää.
    Ennen ehdokkaan valintaa olisi syytä valita puolue ja sen teen puolueohjelman ja aiempien linjausten (toteutuneiden ja tavoitteiden) perusteella. Tämä siksi, että ehdokkaat voi toivoa saavansa olla mitä mieltä vain, mutta lopulta puolueen johto päättää linjaukset hyvin pitkälti.

Kun on saanut mieleisensä puolueen valittua, niin valkkaa siitä porukasta itselleen mieleisen ehdokkaan.

Vaalikoneita räpeltäessä huomaa, että osa ehdokkaista vastailee täysin vastoin puolueensa linjauksia. Joko tällainen ehdokas on aidosti tietämätön, kuinka homma toimii tai (todennäköisemmin) ehdokas kalastelee ääniä ja valehtelee sumeilematta. Oli kumpi vain, niin tällaista tuskin kannattaa äänestää.

Oma valinta on suoritettu ja ääni annettu.
    Miten niin tyhmä kysymys??

^Toi onkin sitten ongelma... puolueet on kaikki epämieluisia. Paitsi se nukkuvat. Olen taas puolueeni valinnut.

tommi2. Jos olet tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen, niin nukkuvien puoluekin on ihan ok valinta. Turha siis keikuttaa venettä omalla äänellään, vaan nukkuu rauhassa muiden styyratessa venettä. Tosin venettä ollaan nukkuessasi ohjailtu kohti likviditeetti kapeikkoja ja maahanmuuttojäävuoria. Hyvillä unenlahjoilla niitä ei edes huomaa. Sitten vasta kun kokka karahtaa karille, niin unihäiriintyy ja aletaan sättimään muita unen häiritsemisestä.

^Kyllä mä aina noi lupaukset ja vaaliteemat kattelen. Ei ole vielä kolahtanut. En oikein jaksa uskoa että mikään puolue saa oikein mitään aikaiseksi. Viime eduskuntavaaleissa äänestin, että oikeesti "katson ja jos en löydä mielestä en äänestä". Aina löytäisin jonkun jolta haluaisin ottaa äänen pois. Vaaleja voisi uudistaa...

Onkohan tuon yhden vaalivideon katsojamäärä roboteilla saatu vai oikein aito asia? Joka tapauksessa puolueiden päämajoissa kirskuvat hampaat ja itkukin voi päästä. Ehkä ensi vaaleissa muutkin ostavat ammattilaisia tekemään.
    I have never said that you are not good at what you do. It’s just that what you do is not worth doing.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti
    Ennen ehdokkaan valintaa olisi syytä valita puolue ja sen teen puolueohjelman ja aiempien linjausten (toteutuneiden ja tavoitteiden) perusteella. Tämä siksi, että ehdokkaat voi toivoa saavansa olla mitä mieltä vain, mutta lopulta puolueen johto päättää linjaukset hyvin pitkälti.

Kun on saanut mieleisensä puolueen valittua, niin valkkaa siitä porukasta itselleen mieleisen ehdokkaan.

Vaalikoneita räpeltäessä huomaa, että osa ehdokkaista vastailee täysin vastoin puolueensa linjauksia. Joko tällainen ehdokas on aidosti tietämätön, kuinka homma toimii tai (todennäköisemmin) ehdokas kalastelee ääniä ja valehtelee sumeilematta. Oli kumpi vain, niin tällaista tuskin kannattaa äänestää.

Oma valinta on suoritettu ja ääni annettu.
    Tämän kun lukee ja sisäistää niin ei mene vaikeaksi. Aina puolue/vaaliliitto ensin ja sitten vasta henkilö ja kannattaa sisäistää että se oma annettu ääni todennäköisesti auttaa jotain toista pääsemään listalta sisään.
    Hyvin ehdokkaat koettavat pelata tätä vastaan, niin monen mainoksesta/fb/nettisivusta joutuu ihan työllä etsimään että minkä puolueen janari oikein on kyseessä.

Täällä Vuosaaressa mainostaa joku kokkari "Vahva julkinen talous takaa toimivat palvelut" ..voisitte siellä EK:ssä nyt vähän skarpata ku kentällä väki päästelee tämmösiä pieruja. Tai kai tolla joku reppana huijataan äänestämään etujansa vastaan.

Puolue on valittu jo vuosia sitten. Nyt pitäisi varmaan jaksaa valita se ehdokas tai sitten pistää varman läpimenijän numero niinkun aiemmin meinasin.

Jos kysyt muilta puolueilta, niin videon katselukertoja on varmasti jollain manipuloitu. Eihän voi olla todellista, että kansalaiset olisivat noin kiinnostuneita vaalivideosta. Samaan aikaan taustavoimat jo kuumeisesti miettivät, että miten voisivat seuraaviin vaaleihin tehdä yhtä vetovoimaisen vaalivideon.

Eilen, kun olin lenkillä, kovasti diesel-autokieltoa vastaan kampanjoiva paikallinen persu "Saunamäki" veti hienosti vanhan diesel-Octaviansa punaisia päin suojatien yli ja pysähtyi ajoradan ja suojatien väliin eli ei kuitenkaan ajoradalle ajanut päin punaisia. Isolla kyljessä toki nimi ja numero. Mainosta se kai on tuokin.

Ovat politiikot kovia autoillaan. Kokoomuksen Kimmo Sasikin sai yhden hengiltä ja pikkasen vain "tukistettiin" ja sanottiin "soo,soo, tuhma poika"!

^Kyllä mä aina noi lupaukset ja vaaliteemat kattelen. Ei ole vielä kolahtanut. En oikein jaksa uskoa että mikään puolue saa oikein mitään aikaiseksi. Viime eduskuntavaaleissa äänestin, että oikeesti "katson ja jos en löydä mielestä en äänestä". Aina löytäisin jonkun jolta haluaisin ottaa äänen pois. Vaaleja voisi uudistaa...
    Jo niin voisi.

Esim. yksi positiivinen ja yksi negatiivinen ääni olisi jo nykyistä parempi. Jos ei löydä millään ketään, jota voisi kannattaa, niin voisi edes vastustaa mielestään huonointa vaihtoehtoa ja jättää kannatuspuolen tyhjäksi.

^ Ai, se olisi sitten oikeudenmukaista, kun henkilö, joka ei tiedä ketä äänestää, saisi sitten mitätöidä sellaisen henkilön äänen, joka tietää ketä äänestää? Kuulostaa järjettömältä!

^Ei todellakaan kuulosta! Mulla on useampi tyyppi, jolta haluaisin äänen veke, pois tekemästä vahinkoa, mutta ei oikeastaan yhtään jolle haluaisin äänen antaa... Tuohan se vasta demokratiaa olisi.

Samanlaisia aiheita

1. Imatra MTB 2019 10.8.2019 - Koko perheen pyöräilytapahtuma ja XCM-Cup.
    By jonihom in forum Kilpailut ja pyörätapahtumat
    Vastaukset: 3
    Viimeinen viesti: 06.07.2019, 14.09
  2. Fiskars Village Bike Expo 2019 - 4.5.2019 10-18
    By FiskarsVillageTrailCenter in forum Kilpailut ja pyörätapahtumat
    Vastaukset: 17
    Viimeinen viesti: 04.05.2019, 19.39
  3. Tour De Riihimäki 2019 4.5.2019
    By Poromies in forum Kilpailut ja pyörätapahtumat
    Vastaukset: 0
    Viimeinen viesti: 26.02.2019, 12.47
  4. Salsa Beargrease Carbon Deore 2019 vs trek farley 9.6 2019