Näyttää tulokset 1 - 14 / 14

Aihe: Pieni kysymys jarrujen mineraaliöljystä.

  1. #1
    Liittynyt
    04/2019
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    3

    Pieni kysymys jarrujen mineraaliöljystä.

    Eli olin ottamassa jarrupaloja pois muutama päivä sitten jotta voisin tarkistaa ovatko samanlaiset uusien kanssa jotka tilasin.
    Kyllä ne olivat mutta tuli sitten idioottina pumpattua sitä jarrua ja takaa alkoi kuulua tip tip, minä sitten katoin että mistä se tulee ja painoin UUDESTAAN sitä jarrukahvaa ja sillä hetkellä muistin sen ainokaisen ohjeen mikä minulle annettiin palojen vaihtoon "älä pumppaa sitä kahvaa".

    Kun toisen kerran siis pumppasin niin sieltä tippui toiselta puolelta sellainen alumiinin värinen pyöreä juttu, varmaankin mäntä.

    Mutta siis kysymykseni on että voinko vain laittaa sen männän sinne takaisin ja ilmata jarrut?

    Ja toinen kysymys. voinko laittaa tätä -- https://www.biltema.fi/autonhoito/mo...lhm-2000022986 -- Citroënin mineraaliöljyä sinne sisään?

    Ihan vain siitä syystä että en ole täältä Seinäjoelta löytänyt sitä shimanon omaa mineraaliöljyä, eikä huvittaisi enää alkaa tilailemaankaan.

    https://www.tektro.com/products.php?p=223 (pyörässä olevat jarrut). (Tektro HD-M285).

  2. #2
    Liittynyt
    04/2019
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    3
    Eilen yönä tungin sen metallisen homman (männän?) sinne sisään ja laitoin uudet jarrupalat, mutta ei siellä mitään tapahdu kun nyt kahvasta painaa.

    Etujarrussa oli kanssa hieman se (mäntä?) ulkona ja laitoin sen syvemmällä sisään, vaihdoin palat ja pelittää normaalisti.

    Eli kysyn nyt samaa että voinko ilmata jarrut ja laittaa sinne sisään aloituksessa mainittua Citroënin mineraaliöljyä?

  3. #3
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    367

  4. #4
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    18.943
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sakul Katso viesti
    Eli kysyn nyt samaa että voinko ilmata jarrut ja laittaa sinne sisään aloituksessa mainittua Citroënin mineraaliöljyä?
    Kyllä tuota moni käyttää.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Voisin arvailla, että koska Biltemasta tuon saa "heti", edullisemmin ja enemmän.


  5. #5
    Liittynyt
    04/2017
    Viestit
    60
    Citikan öljy toimii ihan hyvin.

  6. #6
    Liittynyt
    04/2019
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    3
    Kiitos tiedoista. Asia on sillä selvä.

  7. #7
    Onko paha, jos lainaan viestiketjuasi? Kävisköhän tällainen ympärivuotiseen ajoon:
    https://www.puuilo.fi/epages/puuilo....ducts/10001695

    Shimanon jarrut, mineraaliöljyä haluavat. Muistan että takavuosina puhuttiin että Febi M6162 sopii, mutta tää Febi LHM+ lienee eri tuote? Tuli vain tuosta Bilteman LHM+ -linkistä mieleen...

  8. #8
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.110

    Pieni kysymys jarrujen mineraaliöljystä.

    Olen ymmärtänyt, että kaikki markkinoilla olevat LHMt ja LHM+ käyvät Shimanoihin. Merkit vain vaihtelevat, mutta väri on veikeän vihreä.

    1960-luvun puolivälissä (noin) siirryttiin näihin LHMiin punaisesta litkusta (LHV), joka voiteli ei-synteettisiä tiivisteitä. Tätä litkua ei varmasti ole enää hyllyillä. Sitten on vielä ns. hydraulipesu systeemiä varten, mutta siinäkään ei käytetä LHM-merkintää.

    Itse en ole käyttänyt nyt noita nesteitä kuin mehu-Sitikoissani, mutta on kuulemma notkeampaa tavaraa talviajossa kuin Shimanon/Tektron litkut


    Sent from my iPad using Tapatalk

  9. #9
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    98
    Hyvin toiminut viime syksystä asti Motonetin Motox LHM+ halvoissa shimanon jarruissa. Talvipakkasilla aavistuksen notkeampaa kuin Shimanon alkuperäisöljy, mutta kyllä tuokin aika kankeaksi vetää kahvat -10c ja alaspäin.

  10. #10
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    2.784
    Täällä voi huoletta käyttää notkeampia öljyjä kuin jossain Keski-Euroopassa, jollei nyt ihan työkseen DH:ta vedä. En jaksa uskoa, että täällä öljyjen ylikuumeneminen olisi kovin yleinen ongelma.

    Puuilon/Motonetin öljyissä säästää äkkiä useamman kympin, jos vaikka vaihtaa öljyt jarruihin vuosittain. Tosin enpä ole sellaista tehnyt, ainoastaan jos on joku tarve ilmata tms. niin saatan samalla vaihtaa öljyt kokonaan varsinkin jos kovin mustalta näyttää.

  11. #11
    Citroën LHM on mineraalipohjainen neste hydraulijärjestelmiin ja sitä käytettiin kaikissa Citroënsissa, joissa oli hydropneumaattinen jousitus. Se toimi myös jarrutuspiirille. Siksi se riippuu kunkin jarrun valmistajasta.

  12. #12
    Uskaltaako tätä käyttää Shimanon jarruihin alkuperäisen sekaan? https://www.motonet.fi/fi/tuote/5900...m-FordVolvo-1l

    Ei iso asia mutta tuota sattuu olemaan varalla ja lähin kauppa on kaukana...

  13. #13
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.110
    Eikös tuo ole synteettinen kun Shimano/Citroën on mineraali? Jos näin on niin ei missään nimessä.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  14. #14
    Joo, saattaa olla viisaampi antaa olla vielä ilmailematta ja ostaa sitikkaöljyä kaupungissa käydessä.

Samanlaisia aiheita

  1. Pieni cyclocross tai gravel
    By Lyhytpyöräilijä in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 10.06.2018, 09.50
  2. Pieni kuiturunko maantielle
    By _ja_ in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 2
    Viimeinen viesti: 18.09.2016, 10.08
  3. 29" ja pieni runko?
    By JimmyR in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 13
    Viimeinen viesti: 20.06.2016, 12.52
  4. Jarrujen päivitys cycloon kysymys
    By stohe in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 3
    Viimeinen viesti: 17.06.2016, 12.01
  5. Pieni varoitus nettiostamisesta
    By Tuomo O in forum Kaupat
    Vastaukset: 120
    Viimeinen viesti: 29.04.2015, 21.40

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •