RideHuntteriElectrobikeImatraCanyonVerkkokauppa
Näyttää tulokset 1 - 12 / 12

Aihe: Kuva raadille ruodittavaksi

  1. #1
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    107

    Kuva raadille ruodittavaksi

    2 kuukautta sitten tilaisin 1. sähköpyöräni ja se oli käyttämättömänä sisällä muutaman viikon. Kunnes sitten vahingossa katsoin moottorin kopan alle ja tältä näytti:

    https://imgur.com/IVBGyOa



    Puuttuukohan kopasta luukku joka estää veden ja hiekan pääsyn moottoritilaan.
    Pera Pertsa muokkasi tätä : 23.03.2019 at 19.32 Syy: EDIT: En tiedä kuinka kuvaa sivulla voisi pienenetää

  2. #2
    Liittynyt
    10/2018
    Viestit
    68
    helpottaa salapoliisityötä kun tietää mikä pyörä kyseessä

  3. #3
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    107
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kooo Katso viesti
    helpottaa salapoliisityötä kun tietää mikä pyörä kyseessä
    En kerro pyörän merkkiä koska se viittaisi pyörän toimittajaan. Pyörän toimitin takaisin ja olen jo rahatkin saanut takaisin eikä pyörän myyjä pullikoinut vastaan ollenkaan. Mutta moottori on Shimano DU-E6002. Siis puuttuuko mootorin pohjasta luukku kun siltä näyttäisi?

  4. #4
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    18.253
    vertaa vastaavaan niin eiköhän se siitä selviä...

  5. #5
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.100
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pera Pertsa Katso viesti
    En kerro pyörän merkkiä koska se viittaisi pyörän toimittajaan. Pyörän toimitin takaisin ja olen jo rahatkin saanut takaisin eikä pyörän myyjä pullikoinut vastaan ollenkaan. Mutta moottori on Shimano DU-E6002. Siis puuttuuko mootorin pohjasta luukku kun siltä näyttäisi?
    Mitähän se haittaisi, jos tiedettäisiin pyörän merkki? Luuletko, että Biltema tms. haastaa sinut oikeuteen asiallisen kysymyksen takia?

  6. #6
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    10.274
    ^Niinpä... ei kai tässä olla hakemassa mitään joukkokannetta, vaan aito kysymys että pitääkö tämä olla näin. Jos jollain nyt sattuisi olemaan samanlainen fillari, niin voisi katsoa.

    Mutta noin äkkipäätään vaikuttaisi, että sieltä puuttuu jotain. Tosin jos tuo näkyvä ruuvi ei ole sähköliitin, niin sitten taas nuo Di2-liittimet ovat kyllä säänkestäviä. Eli ei välttämättä aihetta huoleen.

  7. #7
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    18.253
    Ehkä jokin ominaisuus noissa halvimmissa, ei laadunvalvonta niin kummoistakaan jos kootessa unohtunut kiinanpojalta luukku pois...

  8. #8
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    146
    Sekä räjäytyskuvassa https://si.shimano.com/pdfs/ev/EV-DU-E6002-4290B.pdf että Dealer Manual:issa https://si.shimano.com/pdfs/dm/DM-SP0001-14-ENG.pdf näyttää olevan vain suojakansi eikä luukkua löytyy. Kuvassa näkyvät navat on tarkoitettu valoille (kts. DM sivut 46-47), itse moottori näyttää olevan hyvin suojattu.

  9. #9
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    107
    Minäkin olen noita dokumentteja moottorista (Shimano DU-E6002) katsellut ja kuitenkaan mitään varmaa niistä ei näy, että onko sitä pölyn ja veden kertymisen estoluukkua moottoritilaan olemassa - tai onko koppa avoin. Tuntuu oudolta että moottorin kopassa olisi avoin tila juuri siihen suuntaan mistä ja vesi, kivet ja pöly tulevat moottorin kopan sisälle. No voihan se olla jonkin moinen huohotusaukko ja kosteuden kannalta poistoaukko - mene ja tiedä. Itse aluksi luulin, että ovat lähetäneet minulle tuotekehitysversion jolla testataan kuinka paljon vettä ja pölyä moottorin tilaan kertyy. Mutta kun joku katsoisi omaa Shimano DU-E6002 moottoria ja kertoisi tänne sivustolle paluuna mitä näkyy. Luulen että Shimano DU-E6001 on melkein samanlainen mutta liitin valoille puuttuu.

  10. #10
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.100
    No eihän tonne nyt hirveästi vettä ja hiekkaa voi mennä ja vesi ainakin tuppaa valumaan alaspäin. Onhan monessa autossakin moottoritila alta paljaana.

  11. #11
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    107
    No nyt löytyi kuva moottorin (tosin kuva on DU-E6001 mootorin kopasta) kopasta ja kyllä se avoin pohjasta on. Onko tuohon sitten "lisäluukku" olemassa erikseen jää nähtäväksi.

    https://www.bike24.com/p2138584.html

  12. #12
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.100
    Jesarillahan sen saa umpeen, jos häiritsee.

Samanlaisia aiheita

  1. Pyöräsi kuva Vol III
    By troh in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 10659
    Viimeinen viesti: Eilen, 23.10
  2. Etupyöräsi kuva
    By Santtu T in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 58
    Viimeinen viesti: 11.12.2013, 00.00

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •