Näyttää tulokset 1 - 9 / 9

Aihe: Suvikumit

Suvikumit

Kesä on taas tulossa kovaa vauhtia. Millä kumeilla tänä kesänä tahi sulan aikaan matka olkoon se sitten työmatka, lenkki tai mikä muu tahansa matka taittuu? Ja minkä kokoisena?

Mulla ei oo tullu niin paljoa kilometrejä vuosittain että välttis ihan joka kesäksi tarviis ostaa uusia kumeja alle mutta nyt olis taas aika miettiä jotain sopivaa kuluneiden tilalle.

Männä vuosina mulla on ollut maantiepyörässä 25mm Continental gp4000:et ja toisessa huonommankelin pyörässä 40mm vittorian hyper voyagerit. Jostain syystä olen noihin jämähtänyt mut voishan sitä ihan hyvin jotain muutakin kokeilla ja tuosta välimaastosta vaikkapa. Onko muilla joitain luotto kumeja joita vois suositella tai joista on vaikea muihin vaihtaa?

Maxxis Ardent 2,4" on hyvä jokapaikan kumi ja Jumbojimi toinen.
    Iglumies muokkasi tätä : 22.03.2019 at 17.20 Syy: Tarkennus Tompan pyynnöstä

Ehkä tässä haetaan "kesäkumi" https://fi.wikipedia.org/wiki/Kes%C3%A4kumi fiilistä myös?

On topic: ostan maastureihin ja katufillareihin aina

- mahdollisimman leveän
    - mahdollisimman kevyen
    - mahdollisimman halvan

kompromissejä. Vaihtelee tarjonnan mukaan.
    Tympiintyneen geezerin lifestyleblogi http://gunmonk.blogspot.fi/

Samapa tuo, eiköhän tää aikanaan siirry.

Just pistin plussa kokosen pehmoisen maagisen maarian tulemaan Saksanmaalta eturenkaaksi.

4Season, SpeedKing ja RaceKing, pyörästä riippuen... Kevyet yleensä haussa ja leveydet 28millistä 2.2 tuumaan...

Sähkömaastopyörään pitäisi ostaa uudet renkaat. Koko on 27.5x2.60". Nastarenkaat on tätä kokoa. Millaiset renkaat hankin, kun ajo on pääasiassa kaupungissa asfaltilla? Kapeammat ja leveämmätkin renkaat käyvät. Tällaisia olen miettinyt. https://www.bike-discount.de/en/buy/...e-wired-587033

Conti GP 5000 25mm, Voyager Hyper 37mm, 2,4" Fat Albert ja 2,1" Maxxis mallia joku.

Sopivat renkaat riippuu aika tavalla pyörästä. Onko maantiepyörässä gravel-pyörän ominaisuuksia eli voisiko siihen ajatella jotain 30-32 mm rengasta, esim. WTB Explorer tms. huonolle asfaltille sopivaa vaihtoehtoa? Entä onko toisessa pyörässä tarvetta parantaa pistosuojausta vaikka retkeilyä ajatellen?

Sähköpyörä, johon nuo renkaat tulevat, on TrekPowerfly LT 7 Plus, jolla on siis tarkoitus ajella vain kaupungissa ja myös pyöräteillä. Maasto-ominaisuuksia en oikeastaan tarvitse. Jousituskin on lukittuna.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •