Näyttää tulokset 1 - 6 / 6

Aihe: Aloittelijan pohdintaa

Aloittelijan pohdintaa

Tervehdys!

Pyöräiily alkoi taas kiinnostaa muutaman vuoden hiljaiselon jällkeen. Pari paikkakunnan vaihtoa töiden perässä ja työt lopettivat aikanaan aktiivisen työmatkaliikunnan pyörällä Viime vuosina pyöräily on ollut satunnaista ja ei ole herättänyt intoa.

Nykyinen työpaikka on kuitenkin reilun 10km päässä Lähestyvä kesä ja kasvava maha motivoivat kuitenkin liikkumaan eri tavoin ja pyöräily alkoi kiinnostaa taas kovasti.

Ensiksi kävin pyörävarastossa silmäilemässä vanhaa Kona dew:tä jolla aikanaan sotkin menemään työmatkoja ja paljon muutakin liikuntaa. Vuodet, kilometrit ja pyörävarastot eivät olleet tehneet vanhalle taistelutoverille hyvää. Kyselin pyöräkorjaamolta arviota vanhuksen elvyttämiseen ja reilun 200€ arvio ei kuulostanut sen arvoiselta että olisin sitä ollut valmis enää Konaan sijoittamaan. Kona siis myyntiin tori.fi ja uutta katselemaan.

Aluksi katselin netistä uutta Konaa koska vanha oli miellyttänyt kovin. Sitten kuitenkin päädyin tutkimaan eri sivustoja ja vertailuja ja kävin hypistelemässä pyöriä parissa liikkeessä, kovin on vehkeet kehittyneet viime vuosina.

Pohdin että ostan budjettiratkaisuna Scott-pyörän Xxl-liikkeestä, mutta asiaa pyöriteltyäni tulin siihen tulokseen en halua "ensipyörääni norjalaisliikkeestä ja muutenkin itsellä tulee mieleen halvoista Scottin pyöristä citymarketin pyörätarjoukset plussakortilla.

Loppujenlopuksi valintani osui netistä silmään osuneeseen Focus Arriba 2.0. Hybridiä olin kyllä miettinyt mutta näköjään fitness-pyörään päädyin. Focus on toki uusi, mutta vuoden 2016-mallia, hintakin oli näinollen aloittelijaystävällinen Saksalaismerkistä ei ole aiempaa kokemusta, mutta luulen että tuossa on minulle pyörää hyväksi toviksi.

Myyjäliikkeestä tuli viesti että pyörä kasataan ja säädetään 26.3 pientä odottelua siis, mutta eipä nuo kelitkään nyt suosi.

Nyt pitäisi vielä alkuun hommata joku kypärä, kaikki vaihtoehdot näyttävät minusta rumilta, ehkä haen sen vaan hinta edellellä Biltemasta vai onko jollakulla parempaa ehdotusta? Mites muut ajovarusteet housut, takki ja ajohanskat varmaan alkuun? Ehdotuksia jollakin?

Innolla siis odottelen uuden kulkineen saapumista kotiin, pääsee sitten ostosta testaamaan ja kuntoa kasvattamaan.

Ainakin pyöräilyhousut kannattaa ostaa ja hyvä sellainen jos meinaa pidempiä lenkkejä tehdä, tosin jos pelkkää10 km työmatkalenkkiä ajaa, niin menee huonommallakin jopa ilman pehmustettakin. Käy tsekkaamassa paikalisista liikkeistä valikoimaa. Ajolasit on kanssa tärkeä, lentävä kivi rikkoo jopa tuulilasin autosta, kyl se ainakin sattuu jos silmään osuu.

Luulen että ajaminen maistuu muutenkin kun alkuun pääsee.Tällä hetkellä hyötyliikunnan virkaa hoitaa lastenvaunujen työntäminen, lenkkit on jo venyneet alun 5 kilometristä 10-12 kilometrin maisemamatkailuksi.

Oletkos miettinyt vaihtoehtoa että itse elvyttäisit Konan? Pääset halvemmalla ja eikä tuo Focus välttämättä kovinkaa paljoa Konaa parempi...

Kyllä laskeskelin sitä Konan korjuuttamistakin, mutta päädyin kuitenkin uuteen kun oma aika on rajallista ja ammattimies ottaa omansa korjuutöistä. Yleensä olen itse noita pyöriä rassannut mutta nyt ajattelin päästä helpommalla.Voi olla että jälkeenpäin harmittelen valintaani, mutta eiköhän tuo Focus minun tarpeeni täyttä ja ei sitä hinnaneroa niin valtavasti jää kun kauppaan Konan etiäpäin.

Itse vain pidän rakentelusta, yhtään "valmista" pyörää pariinkymmeneen vuoteen hankkinut...
    Kyllä tulet toimeen ja paljon mukavia kilometrejä!

Samanlaisia aiheita

1. Aloittelijan mokat?
    By Auli77 in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 23
    Viimeinen viesti: 25.07.2014, 08.57
  2. Maantiepyörä pohdintaa
    By Oreton in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 23.11.2013, 19.01
  3. uuden budjettikeulan pohdintaa enduroon.
    By IlkkaH in forum Jousitus
    Vastaukset: 12
    Viimeinen viesti: 20.08.2013, 11.21
  4. Pohdintaa automaattivaihteista
    By pesuman in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 34
    Viimeinen viesti: 15.08.2013, 20.21
  5. Yleistä aloittelijan pohdintaa..
    By mpmasama in forum Kuntoilu ja ajotekniikka
    Vastaukset: 95
    Viimeinen viesti: 28.05.2013, 15.22

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään