Sivu 3 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 126

Aihe: Pyöräkuumetta potevien tukiryhmä

Oireita havaittu. Onneksi budjetti rajoittaa.
    *

La chance, c’est comme le Tour de France : on l’attend longtemps et ça passe vite. -Jean-Pierre Jeunet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ilmora Katso viesti
    Oireita havaittu. Onneksi budjetti rajoittaa.
    When there is need, man finds means.

Really? Where There’s a Will, There’s a Way?

Mä en ymmärrä, Aikaisemmin mua ei kiinnostanut pätkääkään eikä mikään oleellinen asia ole muuttunut, mutta eilen huomasin lukevani mitä Orbea Gainista on kirjoitettu.

En halua päästä kovempaa enkä helpommalla enka tarvitse sähköavustusta edes helpottamaan rasitustason pitämistä halutulla tasolla - siihen riittää muualla kuin maastossa mielestäni pelkästään se että pää kestää ajaa hitaammin - mutta haluaisin todella kokeilla miltä se sähköavustuksen kanssa ajaminen tuntuisi.

Ja kieltämättä myös sekin että miten se jonka paras kaveri on pikkupiru olkapäällä eli oma ego suhtautuisi siihen ja kestäisi sen että alla olisi sähköavusteiseksi tunnistettava menopeli.

Mutta taitaa olla sama juttu kuin mulla yleensä flunssien ja muiden kuumetautien kanssa: lämmönnousu on mulla hyvin lievää, hyvä jos mittari näyttää päälle normaalin.

Ryhmän tukea ei kuitenkaan pidä aliarvioida, sillä koskaan ei tiedä milloin heikko hetki iskee ja omin voimin ei sen yli ehkä selviä.

"Olen kuovipolku ja olin jo astumassa pyöräliikkeen ovesta sisään,"

Ei se kuume mihinkään katoa kun suhkot sopivaa tarjousta tarjotaan runkosetistä. Eli Time Alpe d´Huez harkinnassa. Runko ei mitenkään kevyt (M-koossa ~880g ilman tolppaa) vaikka onkin kiipeämiseen suunniteltu. Haarukka hieman möhkö ja erittäin painava (~550g), mutta pitää sisällään elastomeerivaimennuksen minkä pitäisi 30% syödä pientä tärinää pois. Erityisesti näissä kuitenkin houkuttelee Timen käsityön määrä ja heidän spesiaali oma kuidunvalmistus in house. Miinuksina 404mm chainstay ja ei paljoa leveämpää kuin 25mm clincheriä niele leveemmällä vanteella. Olisiko tämä ny kuitenkaan järkevä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    When there is need, man finds means.
    Osa-aikatyöstä ei paljon taskuun säästy, joten pitäisi vaihtaa työtä, mutta sitten jäisi vähemmän aikaa ajaa ja tehdä muuta. Nyt kun on kauniissa kevätkelissä ajanut vanhalla crossarilla muutaman lenkin, niin ihan kelpo työjuhta se edelleen on. Mitä nyt tankonauhan voisi päivittää.
    *

La chance, c’est comme le Tour de France : on l’attend longtemps et ça passe vite. -Jean-Pierre Jeunet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    järkevä?
    Haha, ei taida järkevyys ja pyöräkuume kuulua yhteen. Mutta jos fillari on ykköskategoriaa, sopii itselle ja siitä tulee hyvä fiilis, niin onhan sillä kiva ajaa eikä kellokaan varmasti tykkää pahaa.

Tsekkaa myös nämä kuvat: https://road.cc/content/tech-news/23...st-ride-report
    Näyttää hiukan arkisemmalta kuin sun linkkaamassasi kuvassa.
    10k-kerhon jäsen

Joo eihän ne ole käsikädessä.

Muutenkin eihän tuossa ole mitään järkeä jos miettii painoa ja aerodymiikkaa. Halvemmallakin saa parempaa Kiinasta.

Toisaalta arvostus brändiä kohtaan korkealla - ei taida olla enään yhtään eurooppalaista valmistajaa pois lukien customit, jotka valmistaisi runkoansa täällä. Uniikki valmistusmenetelmä, joka mahdollistaa lähes virheettömään kuidun. 50 kpl valmistuserä tätä ulteam mallia ja Timen mukaan kaikki myyty, on netissä muutama myynnissä oikeasti. "Lifetime" takuu varmistettu Timeltä vaikka ei olisi virallinen dealer. Sit hinta alhaisempi kuin keskiluokan Spessu tei BMC vaikka ovh 5k€ luokkaa. Nykyiset madalletut seatstayt näyttää rumalta.

Lisäksi jälleenmyyntiarvoa saattaa olla ihan ok, koska vanhemmatkin Timen kuiturungot menee ebayssä hyvää hintaan.

Oliko jo tarpeeks tekosyitä. 😂

Puhelimella ei toimi editointi täällä, mutta piti vielä todeta, että ei noikaan kuvat oikein puhuttele. Hämärässä/pilvisessä säässä ei saa oikeen mistään kivoja kuvia. Ehkä noi google kuvahaun kuvat kertoo todellisuuden ja youtube videot.

Ohops, luulin linkkaamani artikkelin perusteella, että DA:lla tuo malli on kymppitonnin. Nythän puhutaan sitten jo ihan erilaisesta hinta-laatusuhteesta. Onko kiekot nuo kuvan Envet? Jos on tai jos sulla on itselläsi tuohon sopivat, niin ilman muuta kukkaro auki
    10k-kerhon jäsen

Tarkennuksena, että runkosettiä vailla. Vanhasta pyörästä irtoaa muut osat.

Katsoo nyt mitä tästä tulee...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mk Katso viesti
    Aika kova 29 täpärikuume.. ois kiikarissa sopivasti käytetty stumpjumper.. Lähti vielä takaiskarikin huoltoon ja ois varmasti kunnossa.. vaihdokkina tullut liikkeeseen.. saa nähä miten käy. Kun löytyis jotain negatiivista

Lähetetty minun SM-T580 laitteesta Tapatalkilla
    Prkle! Pyörä tarttui sitten mukaan, kun oli niin hienoksi puuhattu ja takaiskarikin huollettu.. hyvät kylkiäiset yms.. ulkovaraston seinälle nostin eilen odottamaan polkimia ja ajokelejä.. sais poluilta loput jäät sulaa.

Lähetetty minun SM-T580 laitteesta Tapatalkilla
    -- not fast but furious --

Kertokaa mulle, että voin ihan hyvin huoltaa nykyisen 29erin, vaihtaa kuluneet osat ja ajella sillä tyytyväisenä sen sijaan että sijoittaisin johonkin, joka maksaa monta kertaa huolellisen kotihuollon verran. Olis rahalle aika paljon muutakin käyttöä. Mukamas tarvis kärryn vetojuhdaksi jonkun uuden pelin, mutta sitä kärryä ei vielä ole eikä sen hankinnalla ole mitään kiirettä varmaan seuraavaan vuoteen.

Pyöriä saa kaupasta tulevaisuudessakin, eikö?

Byhyhyy. Yritän todistella itselleni, etten tarvitse sinkulaa. Kerran jo kaikken fixi/sinkula kaman myyneenä olisi tyhmää polttaa rahaa uudestaan yksivaihteiseen kärsimykseen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 0802905 Katso viesti
    Byhyhyy. Yritän todistella itselleni, etten tarvitse sinkulaa. Kerran jo kaikken fixi/sinkula kaman myyneenä olisi tyhmää polttaa rahaa uudestaan yksivaihteiseen kärsimykseen.
    Juu, ei kannata. Päättynyttä huonoakin parisuhdetta kaipaa hetken, mutta eivät ne kariutumiseen johtaneet seikat mihinkään muutu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MTS Katso viesti
    Juu, ei kannata. Päättynyttä huonoakin parisuhdetta kaipaa hetken, mutta eivät ne kariutumiseen johtaneet seikat mihinkään muutu.
    En ole vielä sisäistänyt syytä sinkulaan? Yhden koon sukkahousut? Ei hyvä mihinkään?
    Vaihtelevaa vastatuulta...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti oppes Katso viesti
    En ole vielä sisäistänyt syytä sinkulaan? Yhden koon sukkahousut? Ei hyvä mihinkään?
    Sinkulassa on hyvää yksinkertaisuus ja se ettei laiskistu vaihteita hyväksikäyttämään. Saa väkisinkin vaihtelua kadenssiin ja voimantuottoon.

Ajoshortseja kevääksi hankkiessa tuli LBS:n ovesta sisään lasti fillareita, jollaista olisi mielenkiintoinen kokeilla käytännössä. Perstuntumakin oli kokeillessa toimiva.
    Speksitkin ovat sopivat, ettei kauheasti tarvitse muutella omiin mielihaluihin, gripparin vaihtamalla olisi valmis..
    Täytyy käydä vanhaa varastoa läpi, että vieläkö n+yksi mahtuisi.

Puhukaa mut pois gravelista... pääsin kokeilemaan kaverin ihka uutta alumiinigravelia kuitukeulalla ja onhan se peli. Verrokkina mun samalla lenkillä käytössä ollut 29" täyskuituinen jäykkä maasturi 2.2" renkailla. Ajotuntuma (kovuus/pehmeys) hyvin samaa luokkaa, mutta ajossa heti sellainen menemisen meininki.

Myin pari vuotta sitten cc:n pois, kun ei vaan ollut mun juttu, mutta gg tuntui istuvan heti kuin hanska. Ohjaamo on juuri sen tarvittavan verran rennompi ja alaotteellakin voi ajaa ilman että on puolen metrin niska pallonivelellä varustettuna.

Pyöräkuumetta potevien tukiryhmä

^perusvinkki, älä kokeile pyöriä, jos et halua ostoksille ja myy ensin yksi pois äläkä huijaa itseäsi, että kyllä sitten jälkikäteen myyt Tosin cc:hän oli sulta jo myyty..

Hyvin sama havainto oli itsellä kun kävin viime viikolla gg-koeajolla, alaotteellakin oli mukava ajaa ja pyörä tuntui istuvan mukavampana ja alaselälle armollisempana kuin oma cc. Eihän se ehkä ihan yhtä nopea ole, mutta ei jäänyt kauppaan se pyörä. Eikä ole yhtään vanhaa pyörää myynnissä.

Jaa.. Minä menin myymään vanhan pyörän pois ennen kuin oli uutta alla ja nyt on aika paha ongelma, kun sitä uutta ei tunnu tulevan eikä mieleisiä vaihtoehtojakaan ole löytynyt. Aiemmin oon aina ostanu ensin ja myyny pois sen, mikä tuntuu huonommalta.. Mutta toki, kun käy kokeilemassa jotain uutta pyörätyyppiä niin ostettavahan se yleensä on. Mulla gravel korvasi maantiepyörän..
    Miten niin tyhmä kysymys??

Minä olen miettinyt Cc/Grävel korvaamaan yleiskulkineena 26" täysjäykkää maasturia, sillähän pärjää poluillakin jollain tavalla. Kun kokeilin jotain 28 hybriditankkia ja se kulki monta kilsaa kovempaa kuin 26 maasturi jossa takana sliksi. Ja sitten on jäykkäperä 26" ruhtinaallisella 120mm joustolla ja 2.4" läskikumeilla joka pitkästä aikaa kokeiltuna olikin maastossa melkoista luksusta kun tottunut mökillä 2" kumeihin ja 80mm joustoon v-jarruttimellisella muinaismaasturilla.

Nyt on paha, kävin piiitkästä aikaa maantieporukan(hitto ne ajaa lujaa) mukana lenkillä tuolla köpö hybridillä ja se oli kyllä huippua, paitsi että kippurasarvikuume lähti heti valloilleen... En tiedä, laittaisiko vain kapeammat kumit ja tangon tuohon Felttiin vai onko pakko mitä.
    Toisekseen keväällä päivitin lyhytjoustoisen trailipyörän pitkäjoustoiseen, ja nyt haluankin xc-täpärin otan nyt taas selvää tästäkin.
    Fättiin ei mahdu tarpeeksi isot renkaat, se ei ole kesä_ongelma, mutta mielessä kuitenkin
    Ja arkipyörä ei miellytä olemuksellaan...

Lähetetty minun Pixel laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    ^perusvinkki, älä kokeile pyöriä, jos et halua ostoksille ja myy ensin yksi pois äläkä huijaa itseäsi, että kyllä sitten jälkikäteen myyt Tosin cc:hän oli sulta jo myyty..
    Mikä on perussääntönä näissä myynneissä? Montako uutta voi ostaa yhtä myytyä kohden. Myin CC:n ja ostin sähkötäpärin. Sen jälkeen on tullut myös täpärifätti. Eli meniskö vielä kolmas fillari ns. samoilla lämpöisillä? Vai voiko sen myydyn laittaa odottamaan ja käyttää tarvittaessa, kuten vaikka nyt? Eli nuo kaksi em. fillaria ovat selvästi ylimääräisiä, mutta tämä gravel olisi cc:n korvaaja.

Kuullostaisi kyllä hyvältä ja varsin järkeenkäyvältä...

Ostin jo toisen uuden fillarin tälle kesälle. Hitto, ei edes kaduta yhtään!

^Pieni katumus on pyöränhankinnan suola. Sanoisin että kolme Ave Mariaa, niin homma on sillä kuitattu.

Itseasiassa se olikin jo kolmas, jos vaimon lahjacyclo lasketaan 🤐

Ei pidä mennää sekoittamaan lahja-/mökki-/kauppa-/baari- yms pyöriä kokonaislukuun määrää korottavana tekijänä. Varsinkaan puolisolle. Niitä käytetään vain kokonaisluvussa mukana kun kilpaillaan kenellä on eniten.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti maalinni Katso viesti
    Ostin jo toisen uuden fillarin tälle kesälle. Hitto, ei edes kaduta yhtään!
    Joo.. Alkukesästä gravel, traili juuri tulossa matkahuollossa, tänään pitää mennä hakemaan sähkötäpäri kokeelle. Meinaa lähteä laukalle. Olisivat edes saman värisiä niin emäntä ei huomaisi jos ei yhtä aikaa esillä pidä..
    Miten niin tyhmä kysymys??

Tässähän mun pohdiskelu yhden vaivaisen gravel-pyörän hankkimiseksi alkaa tuntumaan merkityksettömältä näpertelyltä. Harmittavasti vielä mun vaimo ei ole pätkääkään kiinnostunut mun pyörien määrästä, laadusta tai väristä.

^onnellinen tilanne. Täällä vaimoa erityisesti kiinnostaa pyörien määrän vähentäminen taloudesta.

Mun vaimolta puuttuu totaalisesti kateellisuusgeeni. Mulla onkin sitten onneksi niitä tuplat.

Samanlaisia aiheita

1. Pyöräkuumetta(maantie)
    By hansibal in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 30.07.2018, 08.55

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään