Sivu 3 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 104

Aihe: GZR Raw/Black Raw

  1. #61
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    3
    Eilen saapui GZR. Kasaaminen onnistui hyvin mutta koeajolla ilmeni että takarengas "vipottaa" pyörimissuunnassa. Missä voisi olla vika?

  2. #62
    Liittynyt
    11/2018
    Viestit
    97
    Rengas ei ole kunnolla vanteella tai vanne on soikea.

  3. #63
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    367
    Renkaassa on yleensä kohouma tai viiva juuri vanteen reunan kohdalla. Katso että tämä on yhtä kaukana vanteen reunasta koko kierroksen matkalta.

  4. #64
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    3
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kine1974 Katso viesti
    Eilen saapui GZR. Kasaaminen onnistui hyvin mutta koeajolla ilmeni että takarengas "vipottaa" pyörimissuunnassa. Missä voisi olla vika?

    Juu, rengas ei ollut kunnolla vanteella. Baiksissa saatiin saippuaveden kanssa kohdilleen

  5. #65
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 123456789 Katso viesti
    Suunnittelin että vaihtaisin renkaiden akseleiden pikalinkut sellaisiin jotka saa auki vain erikoistyökalulla.

    Sen onton akselin sisälle meneviä (5 mm paksuja) sisäakseleita ei löydy mistään myytävänä tarpeeksi pitkiä tavallisinakaan.

    Verkkokaupan sivulla sanotaan näin:

    • Etunapa: GZR 9 mm QR, 135 mm
    • Takanapa: GZR 9 mm QR, 195 mm


    Epäilen että Verkkokaupan sivuilla on virhe noissa tiedoissa. Mittasin huolella nämä osat ja irrotin pikalinkku-sisäakselin edestä ja takaa. Mittasin pyörän haarukoiden sisäpuolelta (näiden sisä-akseleiden pituus ilmoitetaan kaupoissa tämän sisämitan mukaan), minkä pituiset sisäakselit niihin tarvitaan:

    Etu = 150 mm
    Taka = 195 mm

    Kokonaismitta sisä-akseleilla kahvoineen (lukitusasennossa):

    Etu = 205 mm
    Taka = 250 mm

    Näistä kokonaispituuksista jos vähentää noin 4 mm, niin saa sisä-akselin puhtaan pituuden, jollainen se olisi jos pikalinkku olisi kokonaan irroitettu akselista.

    Engl: "skewer"
    Löysitkö sopivia mistään?
    Itse olisin vaihtamassa myös, ei tarviisi aina viritellä levyjarruhälytintä parinminuutin kauppakäynnin takia..

  6. #66
    Mulla on ollu Black Raw nyt reilu pari viikkoa ja oon testaillut pyörää ja ollut toistaiseksi ihan tyytyväinen. Toisaalta mulla ei oo sähköavusteisista pyöristä aiempaa kokemusta, joten välillä epäilyttää, onko avustus tarpeeksi tehokas verrattuna muihin pyöriin. Te, joilla on ollut kyseisessä pyörässä moottorin hiipumisongelmia, niin voisitteko vielä kuvailla vähän tarkemmin, miten ongelma ilmeni? Ite en oo huomannut sellaista ongelmaa, että muutaman kilometrin päässä avustus hiipuisi, mutta mielestäni toisena päivänä avustus toimii tehokkaammin kuin jonain toisena päivänä. Voi tosin johtua siitäkin, että oon ehkä liiankin kriittisesti havainnoinut pyörän toimintaa, kun oon tätä palstaa lukenut ja palautuspäiviä on vielä jäljellä

  7. #67
    Liittynyt
    06/2008
    Viestit
    269
    Joo itsellä oli kanssa just samaa fiilistä että toisena päivänä tuntui että avustus toimii paremmin kuin toisena. Silloin kun lähdin ajamaan pyörän kanssa Verkkokaupalle palautukseen niin avustus toimi varsin "räyhäkkäästi". No joo, ei ole jäänyt kyllä ikävä tuota pyörää, koska noita tuon sortin ongelmia on todella ikävä selvittää. Joka tapauksessa hieman liian kova hiki sen kanssa tuli työmatkapyöräilyssä täysavustuksella ja näin ei käy nykyisen pyörän kanssa. Nykyisen pyörän Shimano E8000 kanssa mitään tälläisiä hiipumisfiiliksiä ei ole tullut koskaan.

  8. #68
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.303
    Olisko syy akkujännitteissä.
    Täyteen ladatussa esim 36V nimellisjännitteisessä on 42V josta vähenee käytössä latausrajalle.
    epäasiallinen maastopyöräilijä

  9. #69
    Liittynyt
    06/2008
    Viestit
    269
    Työkaveri teki akkutestiä ja sen mukaan akku ei vakuttanut asiaan. Sillä oli hetken aikaa 2 samanlaista Inseraa Bafangilla jossa toisessa pyörässä oli tämä hämärä ongelma ja toisessa ei.

  10. #70
    Liittynyt
    09/2018
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    32
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kokko666 Katso viesti
    Löysitkö sopivia mistään?
    Itse olisin vaihtamassa myös, ei tarviisi aina viritellä levyjarruhälytintä parinminuutin kauppakäynnin takia..
    Terve, en löytänyt. Tein kokeeksi sellaiset itse. Ostin vahvinta M5 kierretankoa (10.9 vahvuus), josta sahasin sopivan mittaiset akselit. Molempiin päihin laitoin sitten 4 mm paksut prikat ja niiden päälle lukkomutterit. Niiden päälle tein vielä 3D-tulostimella tiukat suojakupit, jotka estää mutterien auki pyörimisen jos lukitus pettäisi omia aikojaan, ja niissä on korvake josta ne kiinnitetään lyhyellä ruuvilla kierrereikään jollainen löytyy joka kulmasta. Hyvin ovat kestäneet ja toimineet käytössä. Ei ole näkynyt venymistä tai mutterien löystymistä. Sitä viritystä ihmetellessä menisi kyllä varkaalta sormi suuhun . Kun vien pyörän huoltoon niin vaihdan pikalinkut takaisin.

  11. #71
    Nyt on about 80 km työmatkoja GZR Black Raw:lla takana. Lokarit pitää kyllä tilata ja satula vaihdettu leveämpään. Kiva peli. Ketju tipahteli pari kertaa vaihtaessani pienimmälle rattaalle, ja säädin takavaihtajan ulompaa rajoitusta hieman sisemmäksi. Tiputtaa kuitenkin joskus kun vaihtaa pienimmältä kiekolta isommalle. Oletteko asennelleet jotain ketjunohjainta tms?

  12. #72
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hanek Katso viesti
    Nyt on about 80 km työmatkoja GZR Black Raw:lla takana. Lokarit pitää kyllä tilata ja satula vaihdettu leveämpään. Kiva peli. Ketju tipahteli pari kertaa vaihtaessani pienimmälle rattaalle, ja säädin takavaihtajan ulompaa rajoitusta hieman sisemmäksi. Tiputtaa kuitenkin joskus kun vaihtaa pienimmältä kiekolta isommalle. Oletteko asennelleet jotain ketjunohjainta tms?
    Hyvin on ketjut kestänyt kun sääti kohalleen heti kasatessa, oli vähän sinnepäin säädetty.

  13. #73
    Liittynyt
    09/2018
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    32
    Mitään ylimääräistä ketjunohjainta ei tarvitse laittaa. Kuten sanoitkin, takavaihtajan päällä on kaksi kirkasta ruuvia, joista toisesta säädetään vaihtajan liikealueen alaraja ja toisesta yläraja. Jos rajat säätää oikein niin ketjun ei ole mahdollista mennä pidemmälle sivusuunnassa.

  14. #74
    Kyselinkin toisessa ketjussa, saako tuohon jollain adapterilla 15mm läpiakselia? Ostin Manitou Mastodon joustokeulan ja näyttäisi siltä, että menee etukiekon hankintaan.

  15. #75
    Liittynyt
    06/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    49
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tareone Katso viesti
    Kyselinkin toisessa ketjussa, saako tuohon jollain adapterilla 15mm läpiakselia? Ostin Manitou Mastodon joustokeulan ja näyttäisi siltä, että menee etukiekon hankintaan.
    Adapterista tiedä, mutta halpa etukiekko täällä.

    https://www.bike-discount.de/en/shop/wheels-17962

  16. #76
    Itse itselleni vastaten: etukiekko menee vaihtoon. 15mm akselia ei alkuperäiseen kiekkoon saa sovitettua.

  17. #77
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    31
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 123456789 Katso viesti
    Terve, en löytänyt. Tein kokeeksi sellaiset itse. Ostin vahvinta M5 kierretankoa (10.9 vahvuus), josta sahasin sopivan mittaiset akselit. Molempiin päihin laitoin sitten 4 mm paksut prikat ja niiden päälle lukkomutterit. Niiden päälle tein vielä 3D-tulostimella tiukat suojakupit, jotka estää mutterien auki pyörimisen jos lukitus pettäisi omia aikojaan, ja niissä on korvake josta ne kiinnitetään lyhyellä ruuvilla kierrereikään jollainen löytyy joka kulmasta. Hyvin ovat kestäneet ja toimineet käytössä. Ei ole näkynyt venymistä tai mutterien löystymistä. Sitä viritystä ihmetellessä menisi kyllä varkaalta sormi suuhun . Kun vien pyörän huoltoon niin vaihdan pikalinkut takaisin.
    Täällä saman tapaiset suunnitelmissa. Oisko sulla lähettää stl tiedostoa tuosta tulostuksesta.

  18. #78
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 123456789 Katso viesti
    Mitään ylimääräistä ketjunohjainta ei tarvitse laittaa. Kuten sanoitkin, takavaihtajan päällä on kaksi kirkasta ruuvia, joista toisesta säädetään vaihtajan liikealueen alaraja ja toisesta yläraja. Jos rajat säätää oikein niin ketjun ei ole mahdollista mennä pidemmälle sivusuunnassa.
    Joo, kyllä nuo säätöruuvit on tuttuja. Ketju jotenkin kovasti pomppasi vaihdettaessa isommalle rattaalle pienimmältä. Veikkaan että takarengas oli ihan millisti vinossa kiinni, käytin pois ja takaisin niin ei poksu enää niin kovasti ketjut.

  19. #79
    Eggrider asennettu ja eka lenkki heitetty. Suosittelen, vaikkakin firmware päivitys ja ”ohjelmointi” olikin hieman säätämistä. Nyt avustaa off-road moodissa yli 25 km/h ja tuntuu, että 100% avustuksen säätö toi hieman lisää puhtia täydelle avustukselle.

    Seuraavaksi Manitou Mastodon asennukseen.

  20. #80
    Eggrider on kyllä suositeltava kaikille, ihan kuin eri pyörä

    Piti vähän paremmin rullaavat renkaatkin kesäksi vaihtaa, onhan ne nätitkin

    Lokarit alumiiniset Fatbikeshopista. Tarakka (Gzr) ja korkeastemmi (Gzr) Verkkikseltä.
    Valot (Magicshine) ja lukko (Trelock) Xxl:stä.
    Joustosatula mallia Biltema

    Vielä pitää päivittää valot ja sähkönotto pyöränakulta, samalla 5v ja 12v lähdöt.

    Ajotietoja tallentaa Suunto spartan sport wristl hr ja puhelin.

  21. #81
    Liittynyt
    09/2018
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    32
    Onpa Kokko666:lla siinä hienoa tuunausta pyörässään Minullakin on EggRider ollut pidemmillä matkoilla käytössä. Pyörässäni on myös asfaltille suunnitellut renkaat: Chaoyang Sandstorm 120TPI 26x4". Vaikka Black Rawissa on 4,8" renkaat alkuperäisenä niin niiden sisuskumi on tavallinen 26x4". Postikulut ja tullimaksut oli asfalttikumeille noin 170 euroa. Tosi hyvät ovat ja hintansa arvoiset, jos aikoo kesästä nauttia pyöräillen ja ajelee paljon asfaltilla. Ja kyllä niillä ajaa kaikkialla muuallakin paitsi tosi pehmeässä hiekassa. Olen ajanut pyörällä noin 600 km, joista 200 Eggrider-ohjaimella. Tässä on liitteenä kaksi kuvaa Eggriderin tallentamista ajotiedoista, joissa näkyy monia tietoja 40 km ajoreissun ajalta. Poljin suurimmalla avustuksella 99% ajasta. Matkan puolivälissä oli pari suurta ylä- ja alamäkeä. Kännykässä taulukkoa pystyy venyttämään, mutta tässä se näkyy litistettynä. Alla on siis kaksi kuvaa samasta ajosta, joista ensimmäinen on aikaan verrannoillinen ja toinen matkaan. Tässä näkee että moottori toimii kuten pitää, eikä mitään mystistä tehon laskua muutaman kilometrin ajon jälkeen ole omassa pyörässäni tapahtunut. Olen ihan tyytyväinen laitteen toimivuuteen, mutta etujousitus olisi kyllä mukava parannus.

    Time Graph:




    Distance Graph:

  22. #82
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    114
    Ihan mielenkiinnosta oletteko kokeilleet jo maksiminopeutta kun ohittaa rajoituksen EggRiderilla? Jossain vaiheessa lähiaikoina pitäisi tulla päivitys EggRideriin, jolloin voi säätää momentintunnistimen asetuksia, ja kuinka paljon painoa pitää polkimille antaa, että avustus alkaa jne.

    Tuossa tulevasta päivityksestä kuvaa :


  23. #83
    Liittynyt
    09/2018
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    32
    Hei kaikki!

    Huomasin pyörää huoltaessani että keskellä oleva eturataspaketti on löysällä/hölskyy. Voisiko joku ystävällinen GZR Black RAW:in omistaja katsoa pyörästään, kuuluuko tämän kuvassa olevan sisäpuoleltaan hammastetun (kiiltävän metallipintaisen) renkaan olla tuolla tavalla pari milliä ulkona keskiöstä? Käytin eturattaan ja molemman puolen suojalevyt irti (4 ruuvia), mutta en löytänyt mistä tuota voisi kiristää, koska se ei ole kiinni polkimissakaan, vaikka samalla akselilla onkin. Monissa pyörissä ratas on kiinnitetty myös kampiin, mutta tässä eturatas on omalla hammastetulla kiinnikkeellä kiinni keskiöakselissa. Kammet eivät ole ollenkaan löysällä. Kiitos etukäteen!




  24. #84
    Liittynyt
    05/2019
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 123456789 Katso viesti
    Hei kaikki!
    Huomasin pyörää huoltaessani että keskellä oleva eturataspaketti on löysällä/hölskyy. Voisiko joku ystävällinen GZR Black RAW:in omistaja katsoa pyörästään, kuuluuko tämän kuvassa olevan sisäpuoleltaan hammastetun (kiiltävän metallipintaisen) renkaan olla tuolla tavalla pari milliä ulkona keskiöstä? Käytin eturattaan ja molemman puolen suojalevyt irti (4 ruuvia), mutta en löytänyt mistä tuota voisi kiristää, koska se ei ole kiinni polkimissakaan, vaikka samalla akselilla onkin. Monissa pyörissä ratas on kiinnitetty myös kampiin, mutta tässä eturatas on omalla hammastetulla kiinnikkeellä kiinni keskiöakselissa. Kammet eivät ole ollenkaan löysällä. Kiitos etukäteen!
    Omassa pyörässä kyseinen rengas on samaan tapaan pari milliä ulkona keskiöstä. Ratas ei tosin heilu.

    Täytyi nyt vihdostaviimein tänne rekisteröityä pitkän lurkkaamisen jälkeen. GZR Black raw pyörä ollut käytössä siitä lähtien kun pyörä tuli verkkokaupalla myyntiin. Hyvin on toiminut, noin 400km ajokilometriä takana. Ainoastaan pikkuvikaa ollut kuten hankaava etujarru, joka ei keskittämällä tahtonut korjaantua, sekä kuiva vapaaratas. Kaikki pikkuongelmat on tosin saanut hoidettua takuun piikkiin. Ajotietokone vaihtui myös itsellä aika nopeasti eggrideriin ja ollut erittäin tyytyväinen kyseiseen kapistukseen. Renkaat vaihtui kesää varten paremmin rullaaviin 4.8 Jumbo Jimeihin. Nyt pohdinnassa pitäisikö sitä tilata Manitou Mastodon

  25. #85
    Liittynyt
    09/2018
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    32

    Otsikko

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Azze Katso viesti
    Omassa pyörässä kyseinen rengas on samaan tapaan pari milliä ulkona keskiöstä. Ratas ei tosin heilu.

    Täytyi nyt vihdostaviimein tänne rekisteröityä pitkän lurkkaamisen jälkeen. GZR Black raw pyörä ollut käytössä siitä lähtien kun pyörä tuli verkkokaupalla myyntiin. Hyvin on toiminut, noin 400km ajokilometriä takana. Ainoastaan pikkuvikaa ollut kuten hankaava etujarru, joka ei keskittämällä tahtonut korjaantua, sekä kuiva vapaaratas. Kaikki pikkuongelmat on tosin saanut hoidettua takuun piikkiin. Ajotietokone vaihtui myös itsellä aika nopeasti eggrideriin ja ollut erittäin tyytyväinen kyseiseen kapistukseen. Renkaat vaihtui kesää varten paremmin rullaaviin 4.8 Jumbo Jimeihin. Nyt pohdinnassa pitäisikö sitä tilata Manitou Mastodon
    Hyvä tietää ettei se ole ainakaan tipahtamassa siitä. Kiitos tiedosta. Käytän pyörää huollossa lähiaikoina...


    Halvin uusi jousitettu etuhaarukka 135 mm navasta leveälle vanteelle taitaa olla 125€. Tiedätkö mikä on halvin jousitettu etuhaarukka, johon käy 150mm navasta leveä vanne (GZR blackin etuvanne)? Löysin vain 500€ ja 800€ hintaisia. Sillä hinnalla voisi ostaa tietysti kokonaan uuden maastopyörän, jossa on mukana jousitettu etuhaarukka...

  26. #86
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    2.816
    Jollain porsinut GZR Raw:ista takahaarukka...
    https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater

  27. #87
    Liittynyt
    05/2019
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 123456789 Katso viesti
    Hyvä tietää ettei se ole ainakaan tipahtamassa siitä. Kiitos tiedosta. Käytän pyörää huollossa lähiaikoina...


    Halvin uusi jousitettu etuhaarukka 135 mm navasta leveälle vanteelle taitaa olla 125€. Tiedätkö mikä on halvin jousitettu etuhaarukka, johon käy 150mm navasta leveä vanne (GZR blackin etuvanne)? Löysin vain 500€ ja 800€ hintaisia. Sillä hinnalla voisi ostaa tietysti kokonaan uuden maastopyörän, jossa on mukana jousitettu etuhaarukka...
    Ei tuollaisia taida juurikaan olla. Ehkä kiinasta suoraan voisi löytyä, mutta aika arpapeliä halpojen joustojen kanssa että onko niistä mihinkään.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Jollain porsinut GZR Raw:ista takahaarukka...
    https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater
    Mielenkiintoista, linkki ei tosin toimi.

  28. #88
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Azze Katso viesti

    Mielenkiintoista, linkki ei tosin toimi.
    Toimii, mutta sisältö ei toki näy jos ei kuulu kyseiseen suljettuun fb ryhmään (SÄHKÖPYÖRÄT (sähköavusteiset, 250W, 25km/t, tieliikennekelpoiset)

  29. #89
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    2.816
    Sorry joo... eli takahaarukka mennyt poikki vetopuolelta satulaputken vierestä heti hitsisauman jälkeen. Mielestäni ihan selvästi tuotevastuuseen kuuluva asia riippumatta siitä, onko takuu voimassa vai ei.

  30. #90
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Sorry joo... eli takahaarukka mennyt poikki vetopuolelta satulaputken vierestä heti hitsisauman jälkeen. Mielestäni ihan selvästi tuotevastuuseen kuuluva asia riippumatta siitä, onko takuu voimassa vai ei.
    Juu kyllähän se menee tuotevastuuseen. Tuollahan Marko Virtanen kommentoi siihen postaukseen, että ei kun ottaa yhteyttä verkkokauppa.com:in huoltoon ja vaihdetaan uusi runko. Marko on siis verkkokauppa.com:in työntekijä ja ilmeisesti ei ihan rivimyyjä, joten eiköhän se asia ole tuolla selvä. Ylipäätänsä verkkokauppa kyllä hoitanut hyvin reklamoinnit ja takuuasiat jne.

Samanlaisia aiheita

  1. Black Friday 2018
    By 90kg in forum Kaupat
    Vastaukset: 36
    Viimeinen viesti: 28.11.2018, 19.41
  2. focus black forest,ostanko?
    By erski koleman in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 9
    Viimeinen viesti: 06.03.2016, 11.19
  3. Fokus black raider
    By inkaliinuska in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 6
    Viimeinen viesti: 04.12.2015, 09.04
  4. Focus Black Forest 29r 1.0
    By lousku80 in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 6
    Viimeinen viesti: 22.08.2012, 21.59
  5. Focus Black Forest 3.0 vai jokin muu ?
    By Tomi Oja in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 14
    Viimeinen viesti: 24.07.2012, 20.32

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •