Sivu 1 / 4 123 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 104

Aihe: GZR Raw/Black Raw

  1. #1

    GZR Raw/Black Raw

    Fatbike ketjussa on jonkun verran juttua näistä Verkkokaupan sähköavusteisista fatbikeista, mutta lienee aiheellista perustaa oma ketju pyörille. Oma GZR Black Raw on tulossa ylihuomenna. Tilasin n. vuosi sitten Raw:n, mutta sen myynti loppui ja Verkkis tarjosi samaan hintaan tilalle Black Raw:n, jota olen nyt odotellut reilut puoli vuotta. Odotus palkitaan kohta.

    GZR Black Raw:n ohjekirja: https://cdn-a.verkkokauppa.com/files...bea5b/c14b.pdf

  2. #2
    Tilasin tänään saman pyörän, keskiviikkona pitäisi hyppysissä olla

  3. #3
    Liittynyt
    02/2019
    Viestit
    31
    Kuvassa näyttäisi, että pyörästä löytyy pieni etulokasuoja, joka ois runkoputkessa kiinni, kertokaahan onko toimiva systeemi vai täytyykö ostaa renkaan päälle kiinnittyvä lokasuoja. Sopivaa takalokasuojaa saa kans suositella.

  4. #4
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sminä Katso viesti
    Kuvassa näyttäisi, että pyörästä löytyy pieni etulokasuoja, joka ois runkoputkessa kiinni, kertokaahan onko toimiva systeemi vai täytyykö ostaa renkaan päälle kiinnittyvä lokasuoja. Sopivaa takalokasuojaa saa kans suositella.
    Pyörässä on pieni lokari, joka on rungossa kiinni. Ihan toimiva systeemi, mutta aika näyttää, heittääkö kuraa haarukan ja lokarin välistä, jonne jää n. 15 cm rako. Lähinnä kai tuon tarkoitus on suojata akkua.

    Sain pyörään tänään ja laitoin kasaan. On muuten helvetin hauska peli ja renkaissa riittää hyvin pitoa n. 0,8 barin paineilla.

  5. #5
    Tollaset: https://www.fatbikeshop.fi/fi/shop/v...teel-material/

    Just irrotin vanhasta pyörästä oottamaan uutta. kun posti taasen hidastelee, taitaa huomiseen jäädä.

    Olisi siis itsesähköistetty etuvetofatti myynnissä

  6. #6
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    114
    Itse tilasin tuollaiset täyspitkät lokarit https://classic-cycle.de/alle/488/fa...8-124-mm-breit ja olen ollut tyytyväinen. Toki täyspitkät ei ehkä ole parhaat maaston, mutta työmatka ja arkiajoon sopii oikein hyvin, jossa oma pyöräni pääasiassa on.

    Tuossa vielä kuva miltä näyttää pyörässä (vaikka ei olekkaan raw, mutta gzr sähköläski kuitenkin)


  7. #7
    Verkkokaupan parkkihallissa oli vanha Raw ja siinä SKS Fatboard lokarit. Hain tänään samanlaiset XXL:stä. Sopii mun mielestä hyvin Black Rawiin ja takalokarin saa helposti pois ilman työkaluja. Irroitin sen alkuperäisen etuläpän ja laitoin ton SKS:n eteenkin. Joutui irroittamaan akkutelineen, että kiinnitysremmit sai kiinni. https://www.xxl.fi/sks-germany-fatboard-set-lokasuojasarja/p/1144674_1_style?

    Verkkiksestä ostin Fenix BC30R ajovalon: https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...attava-1800-lm

    Koitin myös räplätä valikoita ja 25 km/h rajoitinta pois, mutta Black Rawissa taitaa olla lukittu toi rajoitin?

  8. #8
    Liittynyt
    02/2019
    Viestit
    31
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tareone Katso viesti
    Koitin myös räplätä valikoita ja 25 km/h rajoitinta pois, mutta Black Rawissa taitaa olla lukittu toi rajoitin?
    Mietin kans, että rajoitin ohitettavissa tilaamalla uuden ajotietokoneen, sillä uskoisin, että se on speedboxia halvempi. Tosin pikaisella Googletuksella en löytänyt, että missä sitä myytäisiin.

  9. #9
    Liittynyt
    09/2018
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    32
    Hyvä että on oma ketju tälle 2019 vuoden RAW mallille. Itsekin tilasin alkuviikosta Black Rawin ja mahdollisesti viikonloppuna pääsen sitä testaamaan. Pyörän ostoa harkitsin yli vuoden päivät ja katselin eri malleja, mutta budjettikatto tuli vastaan. Verkkokauppa julkaisi samaan aikaan uuden RAW:in kanssa uuden mallin Urban Ramblerista, joka on edullisempi ja kevyempi kuin RAW. Ramblerissa ajajan painoraja on 100 kg minkä verran itse painan joten liian äärirajoilla liikuttaisiin. RAW:ssa painoraja on 120 kg joten se on sopivampi.

    RAW:ssa on kyllä erittäin leveät 4,8 tuuman renkaat, joiden soveltuvuutta epäilen asfaltilla ajamiseen. Puolet ajokilometreistäni tapahtunee pyöräteitä pitkin. Mikäänhän ei tosin estä esim. kesällä hankkimasta sileäpintaisempia renkaita ja laittamasta niihin enemmän painetta?

    Kirjoittelen tulevina päivinä ja viikkoina tänne ajatuksiani ja kokemuksiani pyörästä. Kiintoisaa lukea myös muiden kokemuksia ko. pyörästä.

  10. #10
    Liittynyt
    06/2008
    Viestit
    269
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sminä Katso viesti
    Mietin kans, että rajoitin ohitettavissa tilaamalla uuden ajotietokoneen, sillä uskoisin, että se on speedboxia halvempi. Tosin pikaisella Googletuksella en löytänyt, että missä sitä myytäisiin.
    AliBabassa myydään ohjelmointipiuhaa jollain ~10 eurolla, työkaveri tilasi tuon. Pitää katsoa kun se saapuu että mitä sillä saa aikaiseksi, mutta pitäisi kuulemma hoitua rajoituksen poisto ja muutkin viilaukset. Itse en ole tuohon ohjelmointiin/rajoituksen poistoon jaksanut ottaantua tässä vaiheessa, koska sitä 25km/h jälkeistä "äkkikuolemaa" en ole omissa ajoissa havainnut. Näkyy tuo pyörä kulkevan vakionakin parhaimmillaan jopa 28km/h tasamaalla kun katsoo GPS jälkeä eli mittari näyttää vähemmän nopeutta mitä todellisuudessa on.

    Akku näköjään hujahti hieman vajaa 30km ajosuoritteella kolmeen pykälään. Ajo pääasiassa pyöräteitä. Hieman huolestuttava kulutus näille pikkupakkasille. No, iso akku tuli siis tarpeeseen Kyllä tuolla työmatkat kuitenkin hoituu ja siihen ajoon tämän pyörän ensisijaisesti hommasinkin. Lataus on kuitenkin varsin nopea mikä on hyvä.

    Metässäkin tuolla ajelee näitä Oulun tasamaapolkuja ihan siinä missä Canyon Spectral:ONillakin. Ehkä voisi tangon vaihtaa riseriin ja hieman leveämpään, mutta kyllä tuo ainakin toistaiseksi menettelee.

    Lokarit voisi kyllä hommata ainakin taakse.

  11. #11
    Liittynyt
    02/2019
    Viestit
    31
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tane Katso viesti
    AliBabassa myydään ohjelmointipiuhaa jollain ~10 eurolla, työkaveri tilasi tuon. Pitää katsoa kun se saapuu että mitä sillä saa aikaiseksi, mutta pitäisi kuulemma hoitua rajoituksen poisto ja muutkin viilaukset. Itse en ole tuohon ohjelmointiin/rajoituksen poistoon jaksanut ottaantua tässä vaiheessa, koska sitä 25km/h jälkeistä "äkkikuolemaa" en ole omissa ajoissa havainnut. Näkyy tuo pyörä kulkevan vakionakin parhaimmillaan jopa 28km/h tasamaalla kun katsoo GPS jälkeä eli mittari näyttää vähemmän nopeutta mitä todellisuudessa on.

    Akku näköjään hujahti hieman vajaa 30km ajosuoritteella kolmeen pykälään. Ajo pääasiassa pyöräteitä. Hieman huolestuttava kulutus näille pikkupakkasille. No, iso akku tuli siis tarpeeseen Kyllä tuolla työmatkat kuitenkin hoituu ja siihen ajoon tämän pyörän ensisijaisesti hommasinkin. Lataus on kuitenkin varsin nopea mikä on hyvä.

    Metässäkin tuolla ajelee näitä Oulun tasamaapolkuja ihan siinä missä Canyon Spectral:ONillakin. Ehkä voisi tangon vaihtaa riseriin ja hieman leveämpään, mutta kyllä tuo ainakin toistaiseksi menettelee.

    Lokarit voisi kyllä hommata ainakin taakse.
    https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?t=93000
    Tos näyttäis olevan hyvä topic tohon uudelleen ohjelmointiin 👍. Akku vissiin saa täyden varauskykynsä muutaman latauskerran jälkeen. Infoohan tänne sit kun pääset joskus ajaa tyhjäks asti, että kuinka pitkälle pääsit 😊.

  12. #12
    Kokosin Black Raw:n eilen ja tänään pääsin kokeilemaan työmatkaa ladatulla akulla ja kovilla rengaspaineilla. Samalla polkemisteholla millä esimerkiksi GZR Commuter (jossa sama moottori) kulkee helposti 25 km/h, kulki Black Raw ehkä 18km/h. Käytössä oli maksimiavustus ja ulkona -18 astetta, akku lämpimänä mutta pyörä kylmänä. Avustusta kyllä tuli lisää kunhan vaan antoi momenttia polkimille, mutta eihän tämän näin nihkeästi pitäisi toimia.

    Onko muilla samanlaisia kokemuksia, vai onko pyöräni momenttitunnistin tms. sökönä?

    Mainittakoon vielä, että eilen noin -6 asteessa testaamalla kulki pyörä vajaallakin akulla 25km/h.

  13. #13
    Tässä oma Black Raw.

    tareone muokkasi tätä : 22.02.2019 at 23.37

  14. #14
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    207
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mjatti Katso viesti
    Kokosin Black Raw:n eilen ja tänään pääsin kokeilemaan työmatkaa ladatulla akulla ja kovilla rengaspaineilla. Samalla polkemisteholla millä esimerkiksi GZR Commuter (jossa sama moottori) kulkee helposti 25 km/h, kulki Black Raw ehkä 18km/h. Käytössä oli maksimiavustus ja ulkona -18 astetta, akku lämpimänä mutta pyörä kylmänä. Avustusta kyllä tuli lisää kunhan vaan antoi momenttia polkimille, mutta eihän tämän näin nihkeästi pitäisi toimia.

    Onko muilla samanlaisia kokemuksia, vai onko pyöräni momenttitunnistin tms. sökönä?

    Mainittakoon vielä, että eilen noin -6 asteessa testaamalla kulki pyörä vajaallakin akulla 25km/h.
    No onhan noissa kahdessa nyt ainakin aivan valtava ero renkaiden rullaavuudessa. Varmaan kulkee jo luonnostaan ilman avustuksiakin tuollainen kapearenkainen citypyörä tuplasti sen mitä möhköläski. Mutta jos eroa on pakkasesta johtuen, niin sitten kuulostaa vähän oudolta..

  15. #15
    Liittynyt
    09/2018
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    32
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mjatti Katso viesti
    Kokosin Black Raw:n eilen ja tänään pääsin kokeilemaan työmatkaa ladatulla akulla ja kovilla rengaspaineilla. Samalla polkemisteholla millä esimerkiksi GZR Commuter (jossa sama moottori) kulkee helposti 25 km/h, kulki Black Raw ehkä 18km/h. Käytössä oli maksimiavustus ja ulkona -18 astetta, akku lämpimänä mutta pyörä kylmänä. Avustusta kyllä tuli lisää kunhan vaan antoi momenttia polkimille, mutta eihän tämän näin nihkeästi pitäisi toimia.

    Onko muilla samanlaisia kokemuksia, vai onko pyöräni momenttitunnistin tms. sökönä?

    Mainittakoon vielä, että eilen noin -6 asteessa testaamalla kulki pyörä vajaallakin akulla 25km/h.
    Itse kokosin oman pyöräni tänään ja ajamiset jää huomiselle. Kasaamiseen meni puoli tuntia. Olen ajellut tämän talven töihin tavallisella hybridi-pyörällä jossa on tavalliset kumit (tosin on niissä nastat). Kun pakkanen kiristyy nollan tienoilta -20 celcius asteeseen, tulee vanhasta pyörästäni melko raskas polkea. Kettingin ja muiden osien rasvaaminenkaan ei siinä tilanteessa auta. Kun ilmat lauhtuvat, pyörä kulkee taas kovalla alustalla kevyesti, olettaen että renkaissa on painetta tarpeeksi. Nyt kun kokosin RAW:in, niin nuo renkaiden nappulathan on tosi järeät, joten on selvää että renkaat vastustavat polkiessa enemmän kun nappulat hierovat tietä... Ensituntumalta hämmästyin sitä kuinka kevyet renkaat vanteineen olivat. Moottori ja akku puolestaan olivat painavia. Minulle 179 cm pitkälle runkokoko 19 on juuri sopivan oloinen (sitä ei saakaan muun kokoisena). Syvennys rungon vaakasuorassa palkissakin on hyvä, koska se on juuri oikealla korkeudella jos liikuttelee pyörää käsin. Lähempää katsottuna ja itse käpälöitynä pyörä vaikuttaa paljon hienommalta ja laadukkaammalta kuin kuvissa. Ruma ja halpa takalokari ei tietenkään vaikutelmaa paranna. Itse ajattelin BBB:n fatti takalokaria. Rungossa akun alla oleva lokasuojahan pyörässä tulee valmiina. Pitää vain kääntää siivet auki.

    Etupyörästä ohjekirjassa sanottiin että pikalinkku on valmiina kiinni etupyörässä. Minulla ei ollut, vaan se oli erillisessä laatikossa polkimien ja etu- ja takaheijastimien kanssa. Ilmeisesti tuohon on tullut viime hetken muutos joka on unohtunut päivittää suomenkieliseen ohjekirjaan. Täysin merkityksetön asia sinänsä. Etupyörässä oli onton keskiakselin mutterin päällä muovinen hattu, jonka vedin irti pihdeillä, melkein vahingoittaen samalla kumirengasta joka suojaa laakereita... Etuhaarukassa oli paikoillaan väliaikainen muoviakseli. Lisäksi jarrupalojen välissä oli väliaikainen muovisuojus. Muuten kaikki oli helppo asentaa. Oikea kiristysmomentti myös luki pienellä tekstillä eri ruuvien lähellä, kuten ohjaustangossa. Pikalukoissa oli varoituslaput. Ennen ajelua viikonloppuna käyn vielä kaikki ruuvit läpi. Akku tosiaan saavuttaa täyden kapasiteettinsa vasta viiden latauskerran jälkeen. Suomenkielinen ohjekirja on hyvin kattava.

  16. #16
    Nonii nyt on eka ajelu suoritettu jäällä tietenkin, hyvin kulki ja jääkin kantoi

  17. #17
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 123456789 Katso viesti
    runkokoko 19
    Kyl miun on 17"

  18. #18
    Liittynyt
    09/2018
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    32
    Olet oikeassa! En huomannut että verkkokaupassa oli kaksi eri tuotetta, joista toinen 17" rungolla ja toinen 19" rungolla. Minulla on 19

  19. #19
    Liittynyt
    09/2018
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    32
    Noniin ensimmäinen testiajo on ajettu. Koska olen aiemmin ajanut moottoripyörillä niin vähän jännitti lähteä testaamaan sähköpyörää koska pelkäsin että jos se olisikin pettymys

    Flunssasta ja päänsärystä huolimatta lähdin lumimyräkkään ja tuiskuun pyörää testaamaan. Ajoin 21 km lenkin, täydellä avustuksella lähes koko aika. Pari kertaa piti jarrutella ettei jäänyt muita tiellä liikkujia alle. Keskinopeus oli 18,5 km/h. Isoa ja vakaata pyörää on helppo ajaa myös ilman käsiä, joten ajoinkin tuota vauhtia vastatuuleen ilman käsiä usein. Ajoasento on yllättävän etukeno, kun penkki ja kahvat ovat samalla korkeudella. Aiemmassa peruspyörässäni ajoasento oli pystympi ja mummopyörämäisempi. Luulen että joudun korottamaan tankoa vastaamaan mieltymyksiini. Renkaisiin laitoin ohjekirjan mukaan painaville henkilöille suositellun, renkaassa lukevan maksimipaineen 2 baria, koska painan itse noin 100 kg. Pito oli todella hyvä. Renkaista jäi näillä asetuksilla tiehen vain kolmen keskimmäisen nappularivin jäljet, paitsi tietysti niissä paikoissa missä lunta oli enemmän. Kaikki toimi loistavasti ja ajotietokone nappeineen on miellyttävä käyttää. Uskon että tällä tulee olemaan hauskaa tutkia lähiseutuja, koska saa ajaa pyöräteitä pitkin. Ilman akkua pyörä ei tuntunut painavan sen enempää kuin aiempi rautainen peruspyöränikään. Pikalukitusakselien tilalle pitäisi vaihtaa tavalliset kuusiokolo- tai "pitlock" tms. akselit jotta pyörää uskaltaisi edes hetkeksi jättää (lukittuna) parkkiin. Runkolukoksi ajattelin mahdollisesti hankkia "ABUS Granix X-plus 540". Takalokariksi mahd. BBB:n fat takalokari. Olen tyytyväinen ostokseeni.

  20. #20
    Eiliseltä lenkiltä, polut oli ihan jees kunnossa ja pyörä pelaa mainiosti.

  21. #21
    Liittynyt
    04/2016
    Viestit
    33
    Kiinnostaisi ostaa joko tuo raw tai rambler, mutta onko tuo isoin 19" runkokoko aivan liian pieni kun ukon mitat 192cm/110kg/89cm inseam? Nykyinen maasturi 21"

  22. #22
    Liittynyt
    09/2018
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    32
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Johnson Katso viesti
    Kiinnostaisi ostaa joko tuo raw tai rambler, mutta onko tuo isoin 19" runkokoko aivan liian pieni kun ukon mitat 192cm/110kg/89cm inseam? Nykyinen maasturi 21"
    Ota huomioon että Ramblerissa on max. ajajan painoksi suositeltu 100 kg ja RAW:ssa 120 kg. Siihen vielä jos tulee mukaan reppu, jossa juomavettä yms. ja vaikka vara-akku, niin tulee helposti lisäkiloja. Itse olen ~180 cm pitkä, 100 kg ja minulla on 19" rungolla oleva Black Raw. Uskon että 19" riittäisi sinullekin säätövaroineen hyvin. Alkuperäisen penkin jouduin mm. siirtämään niin eteen kuin pystyi, että kädet ylsi mukavammin tangon kahvoihin.

    Pyörän satulan vaihdoin tänään jousitettuun ja pehmeämpään (memory foam) satulaan, jonka löysin motonetistä parilla kympillä (siinä on siis jouset). Lisäksi kahvat vaihdoin leveämmänlaisiin "ergo grip" kahvoihin, joissa ei tosin ole iskunvaimennusta sen enempää kuin alkuperäisissäkään. Tangon kannattimen myös vaihdan jousitettuun/iskunvaimennettuun malliin jossain vaiheessa.

    Olisi hyvä kun jossakin lukisi tarkat speksit noista eri vaihdettavien osien putkien halkaisijoista, kun minulla ei satu olemaan työntömittaa kotona... Ohjekirjassa ei ollut ko. mittoja.

    Siis ohjaustangon halkaisijaa (keskeltä), etuhaarukan keski-pystyputken halkaisijaa (johon ohjaustangon kannatin kiinnittyy), ja satulaputken halkaisijaa...

  23. #23
    Verkkokauppa.comin sivuiltahan noita mittoja näkee.

  24. #24
    Liittynyt
    09/2018
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    32
    On se kyllä tykki vehje! Vääntöä riittää ja pitoa. Ei vain malta ajaa hitaasti, kun koko ajan tulee ajettua täysillä. 25 km/h vauhti myös tuntuu jostain syystä kuin 50 km/h vauhdilta, pyöräteitä ajaessa. Semi-slickseillä renkailla voisi olla kesällä kiva ajella vähän rauhallisemminkin ja voisi helpommin käyttää pienempää avustusta. Nämä Snow Avalanche renkaat on kyllä talveen aivan lyömättömät. Pito on erinomainen, mutta en kyllä noilla nappularenkailla ajelisi avustuksen ollessa kokonaan pois päältä, koska silloin olisi liian raskasta. Onhan tuo tavallista pyörää raskastekoisempi kapistus. Avustuksen ollessa täysillä ihan mahdoton voimanpesä (25 km/h asti). Ajaminen rosoisilla jääteillä muuttui paljon pehmeämmäksi sekä käsille että takapuolille kun laitoin leveämmät käsikahvat ja jousitetun satulan:


  25. #25
    Liittynyt
    09/2018
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    32
    Vaikka olen uutuuden innostuksessa tätä pyörää tässä ylistänytkin, niin en haluaisi kirjoituksillani ketään yllyttää tämmöistä ostamaan, ikäänkuin ratkaisuna kaikkiin ongelmiin. Hieman hämmentäväkin laite. Pyöräilyltä ajelu ei tavallaan tunnu, koska pyöräilyssä poljetaan polkimia jotta päästään eteenpäin, mutta tässä tapauksessa (täydellä avustuksella) vain pyöritetään polkimia, että moottori kuljettaa pyörää paikasta toiseen. Tulee vähän kuin mieleen että mikä tässä on pointtina? Hyvin tällä kyllä siirtyy paikasta toiseen ja kesällä ja varsinkin kesälomalla on hienoa ajella luonnossa äänettömästi (toisin kuin moottoripyörällä). Kesällä tulee ajeltua varmasti useamman tunnin lenkkejä, maisemia ja luontoa katsellen, jolloin vara-akku varmaankin tulee tarpeelliseksi. Ulkona oleskelu ja eri paikoissa liikkuminen varmasti moninkertaistuu tämän pyörän hankinnan seurauksena.

    Huomasin että oli julhlallisen mukavaa käydä vanhalla peruspyörälläni lähikaupassa tällä ajelun jälkeen, koska vanha pyöräni on niin kapea ja kevyt. Perus pyörän voi myös jättää huoletta mihin tahansa lukittuna, eikä sitä kukaan halua varastaa. Tälle pitäisi laittaa järein mahdollinen lukko, että uskaltaa jättää esim. työpaikan pyöräkatokseen päiväksi. Lisäksi etu- ja takarenkaan pikalukot olisi vaihdettava turvallisempiin. Ehkä semmoisiin joihin tarvitaan erikoisavain (esim. 5-kulmainen, tai joku ihme L-mallinen). Tavallisen kuusiokoloruuvinkin saa auki minuutissa parin euron kuusiokoloavain-nipulla. Pikalinkulla kiinni olevat renkaat ja penkki lähtee vieläkin vikkelämmin varkaan mukaan..

    Aluksi ajattelin että sähköläskillä voisi talvellä ajella hiihtoratojakin pitkin, mutta luulen että tulisi joiltakin hiihtäjiltä niin vihaisia katseita, että on parempi pysyä muilla reiteillä ;D

    Näkisin etuja siinäkin että ostaisi sähköpyörän joka olisi peruspyörän tai maastopyörän mallinen, muttei läskipyörä, ja että siinä akku olisi piilotettuna rungon sisään. Maantierengas jossa on painetta 3-5 baria, myös rullaisi uskomattoman keveästi ja akku kestäisi pidempään, mutta rosoisella jäällä ja pehmeässä maastossa sillä ei voi ajaa, kun taas e-fatilla voi jyrätä vauhdilla yli melkein mistä vain. Toki tätä RAW:takin voisi vähän naamioida huomiota herättämättömämmäksi, esim. voisi käyttää rungossa räikeää maastokuvioista kolmiolaukkua jonka sisään akku jäisi piiloon.

  26. #26
    Liittynyt
    06/2008
    Viestit
    269
    Mistä 123456789 ostit nuo kahvat? Vanhassa Giantissani on lähes samanlaiset ja ne ovat kyllä hyvät eli voisi tähänkin hommata samanlaiset.

    Tulipa tilattua CRC:ltä Nukeproof Sam Hill Series Riser 31.8 mm / 38 mm riser / 780 width tanko, koska tuo originaali on omasta mielestä vähän huono tässä. Kyllä silläkin nyt ajelee, mutta uskon että ajotuntuma paranee paljon tuon tangon myötä. Halkaisija siis oli omien mittausten mukaan 31.8 mm, mutta en irroittanut tankoa mittaukseen eli tuohon kannattaa pienellä varauksella.

    Pointtina itsellä sähköpyörissä on korvata auto työmatkoissa ympäri vuoden. Sähköllä pystyy ajamaan kaikista huonoimmissakin keleissä 10 km ilman että tarvii hikipäissään rehkiä ja välttää työpaikan päässä sen suihkussakäynnin. Sen verran tullut tällä metsässäkin ajeltua että kyllä tällä hienkin saa irti kuten normi maastopyörälläkin. Ja tosiaan eihän tuota pakko ole ajaa aina sillä maksimi-avustuksella jos haluaa kuntoilla hurjemmin. Kyllä se sähköpyörälläkin kunto nousee, vaikka jotkut irvileuat ehkä muuta saattaa väittääkin. Ja autolla ajaessa se kunto ei ainakaan nouse, se on fakta! GZR on alustavasti hommattu talvikäyttöön, kesäksi on sitten toinen peli, mutta pitää nyt katsoa tuleeko tälläkin kesällä ajeltua.

    Varmaan se pitäis tosiaan nastoittaa nuo renkaat, eipähän ollut aamulla osaa matkasta hiekoitettu. Tosin pitoa tuntui riittävän silti, mutta vielä ei ollut vettä pahemmin pyöräteillä, silloin voi tulla nastoja ikävä.

    BTW Sminä: koitan aina välttää akun tyhjäksi ajamista koska se ei tee akulle hyvää enkä muutenkaan halua akuttomalla sähköpyörällä ajella, eli todennäköisesti en pysty koskaan kertomaan kuinka pitkälle akulla pääsee

  27. #27
    Meinasin vielä pykälän tankoa korottaa ja hommata jonkun ton tapaisen kuin tuo:
    http://www.foxcomp.fi/surly-sunrise-handlebar
    Tosiaan tuo satula menee miullakin vaihtoon, malliin Biltema

  28. #28
    Liittynyt
    09/2018
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    32
    Motonetistä. Kahvat selkeästi helpottaa ajamista koska on leveämpi alue johon voi nojata. Sopivasti joustaa vielä se läppä siinä.

  29. #29
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti -W- Katso viesti
    No onhan noissa kahdessa nyt ainakin aivan valtava ero renkaiden rullaavuudessa. Varmaan kulkee jo luonnostaan ilman avustuksiakin tuollainen kapearenkainen citypyörä tuplasti sen mitä möhköläski. Mutta jos eroa on pakkasesta johtuen, niin sitten kuulostaa vähän oudolta..
    Eroa rullaavuudessa tietenkin, muttei noin paljoa. Viime talvena ajoin 36V sähköillä varustetulla GZR Urban Ramblerilla ja se kulki kireimmilläkin pakkasilla vähintään 28km/h. GZR Black Raw on 48V sähköillä, joten olettaisin että paksummista renkaistakin huolimatta pitäisi menohaluja olla enemmän. Onneksi kaveri osti kaksi Black Rawia, joten pääsen kokeilemaan onko omassani todella vikaa.

    Muita havaintoja:
    - Oman Black Rawin takavanne on todella epäkesko. Pystytäänkö tällainen yleensä korjaamaan pinnoja säätämällä?
    - Kokeilin huvikseni GZR Commuterin ulkoisesti samanlaista näyttöä Black Rawiin. PIN-koodin syötön jälkeen tämä mahdollisti nopeusrajoituksen säädön ja rengaskoon muuttamisen virheellisesti lukitusta 26-tuumaisesta isommaksi.

  30. #30
    Liittynyt
    06/2008
    Viestit
    269
    ^ Jos vanne on epäkesko niin vie se takuukorjaukseen. Jos ei tule kuntoon niin palauta pyörä ja ota tilalle toinen.

    Ehkä sun sähköissäkin on jotain häikkää, mene ja tiedä. Työkaverilla kokemusta kahdesta samanlaisesta Inserasta (bafang) varkauden takia ja niissä kuulemma se alkuperäinen oli selvästi luihkakkaampi pyörä kuin tämä jälkimmäinen. Ootko tsegannu ettei jarrut laahaa?

Samanlaisia aiheita

  1. Black Friday 2018
    By 90kg in forum Kaupat
    Vastaukset: 36
    Viimeinen viesti: 28.11.2018, 19.41
  2. focus black forest,ostanko?
    By erski koleman in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 9
    Viimeinen viesti: 06.03.2016, 11.19
  3. Fokus black raider
    By inkaliinuska in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 6
    Viimeinen viesti: 04.12.2015, 09.04
  4. Focus Black Forest 29r 1.0
    By lousku80 in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 6
    Viimeinen viesti: 22.08.2012, 21.59
  5. Focus Black Forest 3.0 vai jokin muu ?
    By Tomi Oja in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 14
    Viimeinen viesti: 24.07.2012, 20.32

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •