Näyttää tulokset 1 - 25 / 25

Aihe: Cycle Center

Cycle Center

Minkälaisia kokemuksia muilla on Helsingin Cycle Center -myymälöistä?

Itselleni tuli täysin kusetettu olo pyörän ostamisen jälkeen - olivat kovia myymään mutta eivät välittäneet lainkaan maineestaan puhumattakaan asiakassuhteen rakentamisesta myyntihetken jälkeen kun tuli ongelmia vastaan - kaikki on asiakkaan syytä vaikka tuliterä tuote hajoaa käsiin, ja laskevat sen varaan, että asiakkaat eivät keskimäärin jaksa muutaman satasen ostoksesta lähteä oikeusteitse hakemaan ratkaisua. Lisäksi rahastavat muuten asiakaspalvelun 0100-numerolla (hinnoista ei mainita mitään nettisivuilla, mikä taitaa jopa olla laitonta). Täysin ala-arvoista toimintaa.

Yllätyin siis vain tästä, kun Suomessa ei yleensä keskustasta löydy näin hämäriä bisneksiä, ja käsitykseni ennen tätä kaupasta oli hieman erilainen - toisaalta olen jälkeenpäin kuullut muiltakin huonoista kokemuksista, ja Googlesta löytyvät arvostelut eivät myöskään ole kovin imartelevia. Tämän kokemuksen jälkeen vältän kyllä jatkossa paikkaa kuin ruttoa.

Feltin syklo ja maantiekonkeli on tullut ostettua kyseisestä puljusta. Maantiepyörä jopa siirtyi Treelle maksutta, kun päälliköllä oli tänne jotain asiaa. Annan aikaisemmista kokemuksista Littipeukun. Harmi kohdallasi.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Canyon Endurace CF 9.0 / Giant TCX SLR 2 / Titania Terässiipi

Eiköhän olisi myös asiallista kertoa että mitä hajosi ja miten?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Eiköhän olisi myös asiallista kertoa että mitä hajosi ja miten?
    Olisi, topikin aloituksesta jäi kusetettu olo, kun asia ei selvinnyt.

Lähetetty minun Nokia 8 Sirocco laitteesta Tapatalkilla

Olis ihan kiva tietää koko tarina tosiaan...

Kiinnostaisi myös tarina tai jos saisi hieman enemmän johtolankoja. Aloittajan kirjoituksesta voi päätellä vain, että hän osti muutaman satasen tuliterän pyörän joka hajosi. Asiakas soitti CycleCenterille ja puhelu maksoi. CycleCenter syytti hajomisesta asiakasta.
    Ainakin vinkki siitä, mikä hajosi ja mitä CycleCenter vastasi, avaisi tarinaa lisää. Toki jos vielä tietäisi oliko kyseessä uusi vai käytetty pyörä ja minkä hintainen

Sekin voisi kiinnostaa oltiinko Helsinginkadun vai Mäkelänkadun liikkeen asiakkaita? Tai taisihan niitä olla kolmaskin, Aleksanterinkadulla riittävän vanhojen ihmisten entisenä Elannon tavaratalona tuntemassa paikassa.

PS Ilmeisesti ne ovat samassa omistuksessa eivätkä vain jonkun "Cycle Center" -nimen alla kulkevia ja samaan ketjuun kuuluvia liikkeitä? Mutta joka tapauksessa henkilökunta tekee joskus jopa suuremmassa määrin kuin omistajan asenne tai johdon määräämä politiikka kaupasta sellaisen kuin miksi sen asiakas kokee.

Mäkelänkatu taisi lopettaa. https://www.cyclecenter.fi/
    Mielestäni CC:ssä oli joitakin vuosia sitten todella kovia pyörätarjouksia mutta viime vuosina hinnat ovat asettuneet normaaleihin raameihin

Osittain sivuttu jo muissa aiheissa, mutta tässä minun kokemukseni kokonaisuudessaan:
    Huomasin netissä huipputarjouksen Meridan maantiepyörästä 999€ ja päätin ostaa mokoman. Laitoin yhteydenottopyynnön nettisivujen kautta koskien kokoa, siihen ei vastattu ja se ei kuulemma tullut perille. Syytä tähän en tiedä.
    Soitin sitten myymälän numeroon ja pyysin kokosuositusta. Myyjä tokaisi heti kun kuuli pituuteni, että oikea koko on 52, sitten vähän kerroin lisää mittojani ja oman ehdotukseni 54. Päädyttiin siihen, että sovitellaan paikan päällä näiden kahden väliltä se oikea.
    Halusin myös eroon vanhasta konkelista, joten pyysin vaihtohinnan. Puhelimessa tarjottiin vuoden vanhasta Merida ride 90 pyörästä 300€. Asun Lappeenrannassa, joten myyjä ehdotti, että maksan käsirahan ja loput noudettaessa. Laitoin hänelle vastatarjouksen sähköpostilla, jossa pyysin vaihdossa 350€ ja maksaisin koko kauppahinnan 999€ etukäteen nettikaupan kautta. Itselleni yllättäen kauppa syntyi heti (itse olin vanhasta pyörästä maksanut 399€). Maksoin helmikuussa ja sovittiin, että pitävät minulle 52 ja 54 varattuna huhtikuuhun saakka. Soittelin muutama päivä etukäteen tulevani noutamaan pyörää sunnuntaina, myyjä kertoi, että paikka on silloin Kluuvi. Varimistin vielä, että minulle on myymälässä juuri nuo kaksi kokoa odottamassa, "Näin hoidetaan kun on sovittu" oli vastaus. Fiilis oli tietysti katossa, koska kaikki oli mennyt hyvin ja kohta pääsee uuden pyörän kanssa kotiin. Kluuviin saapuessani pyysin molemmat pyörät kokeilukuntoon (selvisi tässä kohtaa, että Tomi joka hoiti mun kanssa asiaa tähän asti oli aina Hesarin liikkeessä ja tämä toinen kaveri Kluuvissa) ja myyjä sanoi, että voin valita M/L (54) tai XS (olettaisin 46-48) väliltä. Kysyin, että miten tämä on mahdollista, kun erikseen monta kertaa asiasta sovittu. Hän vastasi, että tieto ei kulkenut ja loput oli jo myyty. Onneksi 54 tuntui heti hyvälle. Olisin kannatuksen vuoksi ostanut vaihtoketjun ja ehkä muutakin, mutta ketjuja ei ollut heillä myydä. Kerroin, että tässä on vaihtopyöräni. Kaveri ei tästäkään ollut perillä vaan kysyi hinnat ym ja pyysi jättämään tilitiedot paperilapulle. Kuitin siitä, että olin pyörän jättänyt sain pyytämällä, erillistä luovutuskuittia en maksukuitin lisäksi saanut. Kysyin koska rahat tulevat tilille, tähän vastattiin, että pitäisi tulla viikon sisään. Odotin kaksi viikkoa kunnes laitoin sähköpostin asiasta. Minulle pahoiteltiin ja kysyttiin maksutiedot uudestaan, nyt rahat sitten saapuivat jo omalle tilille.

Suosittelenko? En, tai vahvalla varauksella. Oikeastaan mikään syy, miksi ostaa kivijalasta netin sijaan ei tässä toteutunut. Kaikkea piti itse kysyä ja asioita piti itse tietää. Halpa hinta kompensoi toki vähän, mutta en silti oikein ymmärrä, miksi kaikki pitää tehdä vasemmalla kädellä.

Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia, oliko vain huono tuuri. Sitä tarjouspyörää minkä itsekkin ostin on sen verran mennyt, että ehkä joku täältäkin on sen ostanut.

Olen Tomilta ostanut muutaman pyörän ja aina on kaikki mennyt ihan ok. Kerran oli yhden käytetyn pyörän kiekkojen kanssa ongelmia mitä eivät saaneet omassa huollossa kuntoon. Käytin kiekon muualla korjattavana ja kulut siitä sovittiin. Helpointa tietenkin kivijalkakaupan kanssa on asioida paikan päällä, kuten itse olen sijaintini puolesta voinut tehdä, mutta jos myy pyöriä myös netin kautta, niin olisi hyvä että fasiliteetit siihen olisi myös kunnossa.

Sesonkiaikaan useamman pyörän pitäminen varattuna pidempään (helmikuusta huhtikuuhun) ei välttämättä ole hyvä business. Tuossa sampo12:n casessa katsoisin myös ostajana hieman peiliin, ja olisin pyrkinyt järjestämään käynnin paikan päällä hieman nopeammassa aikataulussa.

Nyt mitenkään viittaamatta kehenkään erityisesti, totean että eri liikkeissä (ja etenkin netin second hand -kauppapaikoilla) nuo no show -varaajat ja muka tosi ostajat ovat tuttu ilmiö, aivan jokapäiväinen. Tässä tapauksessa ostaja oli toki maksanut käsirahan, joten oli periaatteessa tosissaan liikkeellä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Sesonkiaikaan useamman pyörän pitäminen varattuna pidempään (helmikuusta huhtikuuhun) ei välttämättä ole hyvä business. Tuossa sampo12:n casessa katsoisin myös ostajana hieman peiliin, ja olisin pyrkinyt järjestämään käynnin paikan päällä hieman nopeammassa aikataulussa.

Nyt mitenkään viittaamatta kehenkään erityisesti, totean että eri liikkeissä (ja etenkin netin second hand -kauppapaikoilla) nuo no show -varaajat ja muka tosi ostajat ovat tuttu ilmiö, aivan jokapäiväinen. Tässä tapauksessa ostaja oli toki maksanut käsirahan, joten oli periaatteessa tosissaan liikkeellä.
    Jos herrasmiehet jotain soipivat , se lienee pidetään ? Jos kauppiasta "ahdistaa" pitkä aika, hänen lienee soveliasta tästä mainita? Kyseisessä tapauksessa käsirahalla asia ikään kuin lyöty " kättä päälle" , en asioisi itse toista kertaa.
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti

Nii siis kyse on oikeastaan siitä, että kaikki sujuu kun unelma, kunnes saapuu liikeeseen. Mun mielestä olis ollut asiallista toki myyjän puolelta heti sanoa, että ei voi varata, jolloin asia on sillä kunnossa. Nythän olin maksanut 999€ jo kuukauden etukäteen (raha siis heillä käytössä esim hankintoihin) ja he maksoivat vaihtohyvityksen vasta saatuaan vaihtopyörän Yhtenä vaihtoehtona oli postitse tavaran liikuttaminen, mutta käynti oli heidänkin mielestään parempi idea. Eli se mikä kaivelee on (tarpeettoman) isot lupaukset ja toteutus vähän vajaaksi.

Edit: Siis samaa haen mitä twentyniner tossa

Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sampo12 Katso viesti
    Osittain sivuttu jo muissa aiheissa, mutta tässä minun kokemukseni kokonaisuudessaan:
    Huomasin netissä huipputarjouksen Meridan maantiepyörästä 999€ ja päätin ostaa mokoman. Laitoin yhteydenottopyynnön nettisivujen kautta koskien kokoa, siihen ei vastattu ja se ei kuulemma tullut perille. Syytä tähän en tiedä.
    Soitin sitten myymälän numeroon ja pyysin kokosuositusta. Myyjä tokaisi heti kun kuuli pituuteni, että oikea koko on 52, sitten vähän kerroin lisää mittojani ja oman ehdotukseni 54. Päädyttiin siihen, että sovitellaan paikan päällä näiden kahden väliltä se oikea.
    Halusin myös eroon vanhasta konkelista, joten pyysin vaihtohinnan. Puhelimessa tarjottiin vuoden vanhasta Merida ride 90 pyörästä 300€. Asun Lappeenrannassa, joten myyjä ehdotti, että maksan käsirahan ja loput noudettaessa. Laitoin hänelle vastatarjouksen sähköpostilla, jossa pyysin vaihdossa 350€ ja maksaisin koko kauppahinnan 999€ etukäteen nettikaupan kautta. Itselleni yllättäen kauppa syntyi heti (itse olin vanhasta pyörästä maksanut 399€). Maksoin helmikuussa ja sovittiin, että pitävät minulle 52 ja 54 varattuna huhtikuuhun saakka. Soittelin muutama päivä etukäteen tulevani noutamaan pyörää sunnuntaina, myyjä kertoi, että paikka on silloin Kluuvi. Varimistin vielä, että minulle on myymälässä juuri nuo kaksi kokoa odottamassa, "Näin hoidetaan kun on sovittu" oli vastaus. Fiilis oli tietysti katossa, koska kaikki oli mennyt hyvin ja kohta pääsee uuden pyörän kanssa kotiin. Kluuviin saapuessani pyysin molemmat pyörät kokeilukuntoon (selvisi tässä kohtaa, että Tomi joka hoiti mun kanssa asiaa tähän asti oli aina Hesarin liikkeessä ja tämä toinen kaveri Kluuvissa) ja myyjä sanoi, että voin valita M/L (54) tai XS (olettaisin 46-48) väliltä. Kysyin, että miten tämä on mahdollista, kun erikseen monta kertaa asiasta sovittu. Hän vastasi, että tieto ei kulkenut ja loput oli jo myyty. Onneksi 54 tuntui heti hyvälle. Olisin kannatuksen vuoksi ostanut vaihtoketjun ja ehkä muutakin, mutta ketjuja ei ollut heillä myydä. Kerroin, että tässä on vaihtopyöräni. Kaveri ei tästäkään ollut perillä vaan kysyi hinnat ym ja pyysi jättämään tilitiedot paperilapulle. Kuitin siitä, että olin pyörän jättänyt sain pyytämällä, erillistä luovutuskuittia en maksukuitin lisäksi saanut. Kysyin koska rahat tulevat tilille, tähän vastattiin, että pitäisi tulla viikon sisään. Odotin kaksi viikkoa kunnes laitoin sähköpostin asiasta. Minulle pahoiteltiin ja kysyttiin maksutiedot uudestaan, nyt rahat sitten saapuivat jo omalle tilille.

Suosittelenko? En, tai vahvalla varauksella. Oikeastaan mikään syy, miksi ostaa kivijalasta netin sijaan ei tässä toteutunut. Kaikkea piti itse kysyä ja asioita piti itse tietää. Halpa hinta kompensoi toki vähän, mutta en silti oikein ymmärrä, miksi kaikki pitää tehdä vasemmalla kädellä.

Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia, oliko vain huono tuuri. Sitä tarjouspyörää minkä itsekkin ostin on sen verran mennyt, että ehkä joku täältäkin on sen ostanut.
    Hirvee tilitys ja loppujen lopuksi sait jäätävän hinnan vanhasta pyörästä vaihdossa ja uuden kuitupyörän todella halvalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Hirvee tilitys ja loppujen lopuksi sait jäätävän hinnan vanhasta pyörästä vaihdossa ja uuden kuitupyörän todella halvalla.
    On ollut kumminkin raskasta.
    -L.

Suomen kielen sana 'eläke' on lyhenne sanoista 'elä keskiviikkona'.

Isoin virhe tuossa kaupassa on vahingossa (?) liian hyvä hinta vaihdokista. En tiedä onko ko myyjä ollut juovuksissa vai muuten vain sekaisin kun on tuollaisen hinnan mennyt tarjoamaan.

Asia meni hyvin, kun koko 54 oli sopiva, eikä sinänsä valittamista. Jos 54 olisi ollut liian iso, olisi tilanne ollut mutkikkaampi.

Tarinan sävy ehkä vähän jyrkkä, mutta se mitä ajan takaa on se, että hintaa lukuunottamatta homma ei mennyt putkeen. Tein heiltä hinta edellä heräteostoksen, mutta edelleenkään minulla ei ole hinnan lisäksi muuta pätevää syytä ostaa heiltä tai suositella muille.
    Hinta ei ole osa palvelua ja jos kaupat tehdään oletan perus asiallisen palvelun (pidetään mitä luvataan) pitävän. Ymmärrän, että isomman katteen kauppa motivoi enemmän, siksi olisin voinut vähän tarvikkeita kannatusmielessä ostaa heiltä jos olisi löytynyt. Kuten aiemmin sanoin myyjä lupasi monta asiaa, mitä ei olisi tarvinnut luvata ja olisin niitä ilman ollut myös tyytyväinen, mutta huono maku jää jos paljon luvataan ja vähän tehdään. Kritisoin siis palvelua, en tuotetta tai hintaa. Itse myyjänä myös en voisi kuvitella asiakkaan palaavan luokseni kaupoille, jos palvelisin näin.

Hankintaan olen tyytyväinen, hinta naurettavan halpa kuten jo mainittu.

Edit: Niin jos koko ei olisi natsannut olis kauppa täytynyt perua

Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jim717 Katso viesti
    Asia meni hyvin, kun koko 54 oli sopiva, eikä sinänsä valittamista. Jos 54 olisi ollut liian iso, olisi tilanne ollut mutkikkaampi.
    54 oli sopiva koska sitä luvattua 52 kokoista ei edes päässyt kokeilemaan sovitusti. Itse näkisin juuri kivijalkaliikkeen etuuden olevan se että oikeasti pääsee kokeilemaan vaikkapa kahta eri kokoa, eikä tarvitse ostaa taulukon mittojen mukaan vaan sen mukaan mikä oikeasti tuntuu itselle paremmalta. Nythän ostettiin se mikä tuntui hyvälle, miltä se pienempi luvattu koko olisi tuntunut ? Sitä ei koskaan saada tietää.
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Minusta tällä ei ole mitään merkitystä, kun kauppias ei pitänyt lupauksiaan, jolloin asiointikokemus muuttuu väistämättä heikoksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Minusta tällä ei ole mitään merkitystä, kun kauppias ei pitänyt lupauksiaan, jolloin asiointikokemus muuttuu väistämättä heikoksi.
    Minusta tuo taas on tyhjänpäiväistä tilitystä internettiin. Tuossakin tapauksessa, jos koko ei olisi ollut sopiva, olisi ratkaisu aila varmasti löytynyt.

Cycle Center

Perheeseen ostettu sieltä 3 pyörää, kaksi Ridleytä ja yksi Merida. Kaikki on sujunut hyvin ja hinnat olleet kilpailukykyiset. Asiaa on ehkä helpottanut että koko- ym. speksaus on tehty päöosin omin toimin eikä ole tarvinnut kuin ostaa. No cycloihin tuli lokarit, ja ne kyllä asentui hyvin ja sovitusti. Ja tytär sai kyllä oikeaan osuneen vahvistuksen kokovalinnalle.

Sent from my iPad using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Suomesta löytyy valitettavasti aivan hanurista olevia kivijalkoja joihin ei pidä mennä ikinä (omat kokemukset koskevat myös ja oikeastaan erityisesti muun kuin fillarialan liikkeitä). Eikös tästäkin firmasta on varoittavia esimerkkejä siinä toisessa ketjussa, vai onko se topiikka hävinnyt. Jos ei tunne alan toimijoita ja/tai selvitä firman taustoja niin näin voi käydä. Asetoni & Asetoni on loistava ja myös muita hyviä on, sanottakoon tasapuolisuuden nimissä. Hyvän olemassaolo ei kuitenkaan kumoa hanurin olemassaoloa. Onneksi sentään HUH:hah-heitä ei ilmeisesti enää ole.
    -L.

Suomen kielen sana 'eläke' on lyhenne sanoista 'elä keskiviikkona'.

Helsinginkadulla on ollut ihan kiva käydä ja asiallisesti asioida, useampia tekstiili- ja varusteostoksia sieltä on vuosien saatossa tullut tehtyä. Tomina tunnettu kaveri, ilmeisesti kauppias itse, on mukavan ja pätevän oloinen, mutta ilmeisen kiireinen - kuten yksityisyrittäjät yleensä.

Liikkeen varsinaisena ongelmanahan satunnaisen tai uuden asiakkaan kannalta taitaa olla henkilökunnan vaihtuvuus ja ennen kaikkea sen laadun vaihtelevuus niin myymälän kuin huollon puolella. Loppuarviona voisi olla: kannattaa katsastaa siinä missä muutkin pääkaupunkiseudun liikkeet, voi tehdä löytöjä, ei mitään syytä karttaa tai välttää tekemästä pyöräkauppoja tai muita isompia hankintoja, mutta ei pidä unohtaa sanontaa ostaja varokoon.

Samanlaisia aiheita

1. Cycle Center Mäkelänkatu - oma kokemukseni
    By tk_fillaroi in forum Kaupat
    Vastaukset: 289
    Viimeinen viesti: 14.10.2017, 07.44
  2. Cycle Center Outlet
    By PyöräIle in forum Kaupat
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 17.04.2015, 07.12
  3. Open source cycle computer
    By jankinnu in forum Varusteet
    Vastaukset: 8