Sivu 2 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 96

Aihe: Gravel / CX pyörä työmatkoille

  1. #31
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    11.848
    Tietenkin hieman hätävarjelun liioittelua tuo suolan pelko versus teräs, kuitenkin kyseisen kaltaisilla pyörillä ajeltu kymmeniä vuosia ilman vaurioita. Nyt annetaan sellainen vaikutelma että hetkessä hajoavat, ehkä enemmän olisin huolissani alumiinisen omistajana kun syntyy näkyviäkin vaurioita...

  2. #32
    Liittynyt
    04/2016
    Viestit
    47
    Paksumpaa terästä nuo pyörät on kuin autot, eikä nekään ihan 10 vuodessa ilmaan haihdu. Toivoo nimimerkki Amazon65.

  3. #33
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.515
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Useissa nykyisissä teräsrungoissa harrastetaan ED coating käsittelyä runkojen vaurioitumisen varalta. Toisaaltaan suola vahingoittaa myös alumiinia ja komponentteja kaikissa pyörissä.
    ED-käsittely onkin sellainen, mikä pitäisi lisätä EC-normeihin pakolliseksi, kun suolan käyttö kelveillä on arkipäivää monessa Euroopan maassa. Ei sekään täysin ruostumattomaksi runkoa tee, mutta hidastaa ainakin merkittävästi.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti EvilOne Katso viesti
    Itse käsittelin Sutra Ltd:n Dinitrol ML ruosteenestoaineella. Tosin pyörä odottelee kyllä tällä hetkellä keväisempiä kelejä, nyt mennään vielä läskillä
    Dinitrolointikin auttaa, mutta se pitäisi jaksaa uusia riittävän usein, jotta siitä on hyötyä.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Tietenkin hieman hätävarjelun liioittelua tuo suolan pelko versus teräs, kuitenkin kyseisen kaltaisilla pyörillä ajeltu kymmeniä vuosia ilman vaurioita. Nyt annetaan sellainen vaikutelma että hetkessä hajoavat, ehkä enemmän olisin huolissani alumiinisen omistajana kun syntyy näkyviäkin vaurioita...
    Ei muuten ole. Suolan käyttö kelveillä on uusi juttu, ainakin Hesassa. Viisi vuotta sitten vielä sen käyttöä välteltiin kaikin mahdollisin keinoin. Hepon aloitteesta(?) alkaneen harjasuolakokeilun myötä kaupunki sai "luvan" suolata pyöräteitä ja sen jälkeen suolaa on käytetty ajoittain myös muilla reiteillä kuin noilla kokeilureiteillä.

    Multa ruostui siitä surullisenkuuluistasta Gunnarista viidessä vuodessa puhki molemmat chainstayt keskiön päästä ja viistoputki pikkasen keskiön yläpuolelta. Runko oli suojattu Dinitrolila uutena, mutta en ollut tajunnut uusia käsittelyä. Ja oma runkoni ei ole ainoa ruostevauriorunko Hesassa. Just meni Yksivaihdefoorumin puolella yksi jo keraalleen korjattu Pelagon runko hyllylle.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Divi Katso viesti
    Paksumpaa terästä nuo pyörät on kuin autot, eikä nekään ihan 10 vuodessa ilmaan haihdu. Toivoo nimimerkki Amazon65.
    Ei välttämättä pidä paikkansa. Perus-CroMo-putketkin ovat ohuimmasta kohdin yleensä 0,6 mm, hipommat putket voi olla 0,4 mm:kin ohuita. Lisäksi teräslaatu taitaa olla eri.

    Jalostetummille teräksille, kuten erityyppiset CroMot, on tyypillistä se, että laihemman suolaliuoksen korroosiovaikutus on suurempi kuin kylläisemmän ja siksi pienetkin suolajäämät jää helposti tekemään tuhojaan. Jos pyörää säilytetään sisätiloissa, korroosionopeus moninkertaistuu lämmön vaikutuksesta. Periaatteessa kerran saatu kunnollinen suolakylpy voi riittää tuhoamaan rungon pikkuhiljaa. Ikävää, mutta totta.

    Mikään edellämainituista ei tietenkään tarkoita, että kaikki rungot ruostuu viidessä vuodessa puhki. Omani oli sanamukaisesti jokapäiväisessä käytössä, kelissä kuin kelissä ja varmasti mukana oli myös huonoa tuuria. Mutta se riski on siis ihan todellinen. Onneksi terästä voi korjata ja Suomestakin löytyy jo muutamia tyyppejä, jotka runkoja osaa juotella. Omaani Konga juotteli uudet chainstayt, mutta viistoputkea ei kannattanut alkaa vaihtaman ja siinä oleva reikä vaan paikattiin. Vähän huolettaa, koska katkee se..
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  4. #34
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.210
    Kyllä hienon teräsrungon ja mummopyörän teräsrungon seinämävahvuuksissa on vissi ero. Mummon putket on usein ohentamatonta putkea, kun taas Reynoldsin kolmesti ohennetun putken seinämävahvuudet ovat 0.9mm/0.5mm/0.7mm. Ei siinä hirveästi ole materiaalia ruosteen raiskattavaksi. Tuosta Kona Sutra LTD:stä muistan lukeneeni, että se on jäykkä runko ilman kunnon kuormausta eli kun se on poissa sen tarkoitetusta retkikäytöstä.

    Eilen oli taas Vantaan ja Pohjois-Helsingin klv:t sellaisssa kunnossa että Krossarin sijaan olisi parempi vaihtohto ollut 29" maasturi tuossa työmatkailussa.

    Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla
    Ride harder - Ride a totally rigid.

  5. #35
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    Kangasala
    Viestit
    21
    Suunnittelen ensimmäisen Cyclocross-pyörän hankkimista. Pääkäyttö ympärivuotisella työmatkapyöräilyllä 14 km / sivu, mutta myös lenkkeilykäyttöön. Hintahaarukka on n. 1000–1500 euroa ja olen katsellut lähinnä sillä perusteella että löytyy Tampereelta, ja pääsen koeajamaan.

    Cuben kävin tänään koeajamassa, oli ensimmäinen crossarikoeajoni ikinä, ja hyvältä tuntui. Kunhan totun ajoasentoon...ja vaihde/jarrukahvayhdistelmiin. Aiemmat ajelut 40 v aika paljon pystymmässä asennossa..

    Taisi olla tämä, hydraulisilla jarruilla minkä koeajoin
    https://rtech.fi/cube_cross_race_pro...ml?attr1_id=45

    Tämä voisi olla riittävä, Shimano 105:lla, mekaanisilla levyjarruilla.
    https://rtech.fi/cube_cross_race_cyc...l?attr1_id=173

    Mutta, niin muodikasta kun lokarittomuus nykyään onkin, en välitä mennä töihin lärvi kurassa, perse märkänä ja reppua 3 h kurasta hinkaten. Eli lokarit haluaisin.

    Konalta ja Crescentiltä löytyisi lokarilliset versiot, mutta Sora vaihteistolla
    https://www.pyorahuoltomm.fi/tuote/kona-rove-dl-2019/
    https://www.suomenurheilupyora.fi/cr...o-sport-vm2016

    XXL my Whiteä, minkä laadusta ei ole mitään käsitystä. Kilpailukykyinen hinta, 1200€ hydraulisilla jarruilla SRAM Apex vaihteistolla.
    https://www.xxl.fi/white-gx-ltd-apex...143988_1_style

    Merkeistä ei siis ole hajua, enkä osaa vertailla vaihteistoja. Shimanosta siis ymmärtääkseni paras (tämän hintaluokan) 105, sitten Tiagra, sitten Sora (alaspäin). Mutta SRAM?

    Mitähän muuta näillä spekseillä löytyisi / kannattaisi katsoa? Meridasta/Feltistä(kään) en tiedä mitään.

    Anteeksi tyhmä kysely, ja jos on väärässä paikassa niin siirrän kysymykseni oikeaan paikkaan opastetusti.

  6. #36
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    780
    Cuben crossareihin sai mun mielestä vielä pari vuotta sitten lokarit. Onko sitten nyt muuttunut? Mitäs kuskilla olis pituutta? Fillaritorilla oli meinaan ainakin yks Merida 500 M/L koko.

    Edit: Cuben crossareihin näyttää edelleenkin saavan lokarit. Eiköhän Rtechissä asenna ne sulle kaupan päälle.

  7. #37
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    2.312
    Krossari (cyclo, gg, adventure tms.) kuulostaa hyvältä valinnalta. Talvella voi pientä ongelmaa ajoittain tulla, jos tiet ovat huonossa kunnossa. Mutta tuo tiedostaen asia on ok.

    Pyörien merkin merkitys on hiukan vaikea hahmottaa. Runko on ehkä ainoa osa, joka kulkee pyörämerkin brändillä. Toki se on tärkeä, mutta ostajan on sen laatua vaikea arvioida. Suunnilleen kaikki muut osat ovat komponenttitoimittajan tavaraa ja usein ovat niiden omilla tuotemerkeillä. Niiden osalta kyse on siis siitä, mitkä osat pyörään on valittu. Linjakasta tuo ei silti ole, koska vaihteistot ovat se, jolla pyöriä myydään ja valmistajan on helppo valita pari pykälää muita komponentteja laadukaampi takavaihtaja (lisäkustannus 20 €). Kiekot, keskiö yms. vaikeammin hahmotettavat asiat jäävät tällöin helposti hunningolle.

    Eräs periaatteellinen ratkaisu on tuo keskiö. Niissä on olemassa kierteellisiä ja kierteettömiä eli press fit-keskiöitä. Jälkimmäiset ovat kuuluisia ongelmistaan, mutta pyöräkauppiaat eivät ole asiasta kuulleetkaan tai heidän mielestään kierteellisissä on vähintään yhtä paljon ongelmia. Toisaalta moni ajaa pressfitillä ilman ongelmia. Itse en mieti asiaa enempää, vaan valitsin aikanaan ja valitsen jatkossakin pyöriini kierteellisen.

    Lokarit ei tarvitse olla pyörässä vakiona. Kunhan kaikki kiinnityspaikat löytyy. Sama koskee tavaratelinettä. Itsekään en ymmärrä lokarittomuutta ja mielestäni reppukin kulkee mukavammin telineellä kuin selässä. Lisäksi pääsee helpommin maitokauppaan.

    Ympärivuotisessa käytössä rengastila on aina ajankohtainen asia. Talvirenkaat saattaa vaatia hiukan kesärenkaita enemmän tilaa ja lokarit ottaa omansa. Lisäksi kun 27,5" (650B) kiekot ovat yleistyneet, kunnollisia talvirenkaita ei niihin ole maastureita (leveä rengas, ei mahdu krossariin) lukuunottamatta ainakaan vielä saatavissa. Oletettavasti tilanne muuttuu, mutta ajankohta on vielä avoin. Sinänsä tuo 650b-muoti on positiivinen asia, koska leveä rengas on monessa tilaneessa erinomainen valinta ja sen merkitys korostuu talvella. Kona Sutra LTD on esimerkki pyörästä, jossa saadaan sama lopputulos 28" vanteella. Valitettavan vähän tuollaisiakin malleja on tarjolla.

    Krossareissakin on erilaisia ajoasentoja. Osa on matalampia, osa pystympiä. Kannattaa käyttää aikaa ja etsiä itsellen sopiva. Kun käy kokeilemassa jotain, kannattaa selvittää geometriataulukosta sen stack ja reach mitat. Sen jälkeen voi arvioida muiden pyörien mitoitusta noiden lukujen perusteella.

    Toinen geometriaan liittyvä asia tiedostettavaksi on se, osuuko varpaat eturenkaaseen. Monissa pyörissä osuu ja hyväksyykö tuon, on puhtaasti maksuasia. Itse en siitä pidä, vaikka ilmiön kanssa maantiellä pärjäänkin. Maastossa en sitä voi hyväksyä.

    Tärkeintä on silti, että ostat itsellesi oikean kokoisen rungon. Väärä ei ole hyvä, vaikka myyjä sen 35% alennuksella myisikin. Hienosäätöä voi stemmin vaihdolla (35 €) tehdä, mutta väärää kokoa ei sillä oikeaksi saa.

    Jarrut ovat nykyään usein jo hydrauliset ja se on hyvä asia. Mekaanisetkin levyt toimii yleensä riittävän hyvin, mutta takakolmion sisällä oleva jarru on talvella ongelma. Sen vaijerinkuoren sisään ui vesi alakätistä vaijeria pitkin ja jäätyy. Kolmion päälle sijoitettu jarru on tässä suhteessa parempi, mutta saattaa vaikuttaa mahdollisen tavaratelineen asennukseen.

    Pyörän keveys on huomioitava asia. Riittävän kevyt on miellyttävä ajaa, mutta paperitietojen perusteella ilmoitetun luvun tuijottamisen ansaan ei pidä mennä. 9,8 kg on vain vähän parempi kuin 10,5 kg. Ja pyörivät massat eli kiekot merkkaa enemmän kuin muun pyörän paino. Keveys voi sitten vaikuttaa myös kestävyyteen ja se kannattaa huomioida, jos retkeilyä aikoo harrastaa. Tosin raskaatkin kiekot (vanteet) voi olla heikot. Renkaissa paino yleensä korreloi jollain tavalla pistosuojauksen kanssa ja kääntäen vierintävastukseen.

    Tarkkoja mallisuosituksia en voi antaa, kun en uusiin malleihin ole perehtynyt. Mutta mm. Kona, Felt, Trek jne. ovat merkkejä, joilta voi sopiva malli löytyä. White on hiukan hankala sikäli, että hinta ja komponenttiluettelo näyttää hyvältä. Maalasjärki sanoo, että jostain on tingitty. Mutta mistä, se ei ole minun tiedossani. Puhutaan siitä, että esim. Trekissä saa maksaa brändistä, mutta mahdollistaako markkinatilanne tämän, sitäkin voi yrittää miettiä. Oikeaa vastausta ei taida olla. Mutta jospa harjoittaisit tamperelaisittain extreme-matkailua ja otat junalipun Turkuun. Ajopyörässä on hyvä valikoima sopivaa kalustoa. Jossain viestiketjussa koottiin porukkaa yhteishankintaan, jossa saa 15% alennusta.

  8. #38
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    Kangasala
    Viestit
    21
    @Vivve, pituutta löytyy 179 cm, eli käyn kurkkaamassa tuon Meridan, kiitos. Rtechissä eilen kävin koeajamassa ja kyselin lokareista, myyjä enemmänkin ihmetteli asiaa kuin vakuutti minut. Olisko ollut enemmän MTB-miehiä. Mutta eiköhän lokariasia selvinne.

    @Mohkku kiitos todella kattavasta ja valistavasta vastauksesta. Itseänikin epäilyttää Whitessä tuo yhdistelmä hyviä komponentteja ja alhaista hintaa. Turusta löytyy jopa sukulaisia, joten täysin poissuljettu ei Ajopyörä ole. Käynpä kurkistelemassa tarjontaa netissä ensin. Hyvää tässä tilanteessa on se, että vaikka kuume jo iski, ollaan vasta helmikuussa. Sillä saan itseäni hillittyä nopeasta ostopäätöksestä, eli teen kunnollisen vertailun koeajoineen ennen ostamista. Talvea varten suunnittelen nastarenkaiden ostamista, mikä täytyy huomioida lokarien kanssa. Loskakeleillä en lähde luikertelemaan.
    SUP X-Mud Gravel Discillä kohti ensimmäisiä triathlon-kisoja ja muita seikkailuja

  9. #39
    ^ Kannattaa ostaa sitten suoraan pyörä mihin menee myös taakse lokarin kanssa 38mm nasta, niin saa vaikka terrenen griswoldit alle tai jos 45nrth gravdal 120tpi tekee vielä paluun markkinoille. Hintaa noilla kumeilla on reilut 100€/kpl, mutta ovat mielestäni rahansa arvoiset. Nuo reunavaijerilla varustetut nastarenkaat(marathon winterit yms.) ovat niin kovia ja epämukavia ajaa, että pilaavat mielestäni hyvänkin pyörän ajotuntuman. Continentalin uudesta nastarenkaasta ei ole kokemusta, mutta vaijerillinenkin se on, joten tuskin se on mitenkään huomattavasti mukavampi.

  10. #40
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    780
    Omasta mielestäni tuo Contin uusi nastarengat on mukava. Minulla ei toki ole kokemusta 100€ renkaista ja tuskin tuleekaan kun nuo Contit on hyvät.

  11. #41
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    2.312
    Sportax Tampereella myy Whyteä (eri asia kuin White). Tuolla merkillä on kiinnostava sarja krossareita. Hiukan kolkutellaan budjetin ylärajaa, mutta geometria on erikoisen pitkä ja ohjaustanko leveä. Meridalla on samantyyppinen geometria Silexissä ilman leveää tankoa. Sen ulkonäkö kyllä voi jakaa mielipiteet, samoin se, onko tuosta geometriasta hyötyä tai peräti haittaa. Whyte taisi olla Fillari-lehden krossaritestissä syksyllä ja Silexkin oli joskus jossain testissä, ehkä Tekniikan Maailmassa tai aiemman vuoden Fillari-lehdessä? Testejä kannattaa kyllä lukea varovaisesti. Lopputulokseen vaikuttaa moni asia, joten pyörämallin eri versiot saattaa olla erilaisia (esim. toisessa kevyemmät kiekot). Lisäksi jokaisella kuskilla on oma käsitys hyvän pyörän ominaisuuksista.

    Merkkinä Merida menee samaan sarjaan Konan, Feltin yms. kanssa. Whyte on ainakin Suomessa harvinainen, mutta ilmeisesti yhtä laadukas kuin nuo muutkin.

    Minulla on muuten lokarit maastopyörässäkin, joten jos jollain menee siitä nokka kippuraan, se on sen ikioma ongelma.

  12. #42
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Walkeala
    Viestit
    61
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kiloWatti Katso viesti
    ...Itseänikin epäilyttää Whitessä tuo yhdistelmä hyviä komponentteja ja alhaista hintaa.
    Minulla on tuosta linkin Whitestä edeltävä (kaiketi) versio, mallimerkinnältään cx killer 17 tms, punavalkoinen alumiinirunko. Osat vaikuttaisivat pitkälti olevan samat, rengaskoko on hieman pienempi. Se onkin pyörän ehkä ainoa toisinaan hiukan häiritsevä asia, nastarenkaiden kanssa ei mahdu takahaarukan, seatstayn siis, sisältä menevä lokari. Olen ajanut sillä likimain päivittäistä työmatkaa reilun puolitoista vuotta ilman mainittavampia ongelmia. Vaihtajan vaijeri kuorineen piti vaihtaa tässä taannoin. Työmatkojen lisäksi silloin tällöin ajelen pidempiä lenkkejä kun haluan maantiepyörää monipuolisemman lenkin ja hyvin pyörä sopii siihenkin. Uutena oli hieman takakiekon pinnojen kanssa ongelmia, jotka lopulta ratkesivat uuden pinnasarjan ja rihtaamisen myötä, takuusen tietysti.
    Kyllä minä tuota uskallan suositella.

  13. #43
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    1.419
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ande749 Katso viesti
    Whitestä edeltävä (kaiketi) versio, mallimerkinnältään cx killer 17 tms, punavalkoinen alumiinirunko.
    nastarenkaiden kanssa ei mahdu takahaarukan, seatstayn siis, sisältä menevä lokari.
    35mm Mara Winter mahtuu SKS Longboardien kanssa. Nappulaisempi 38mm nastarengas ei mahtunut edes ilman lokaria.

  14. #44
    Liittynyt
    09/2018
    Viestit
    109
    Giant toughroad slr 0 2018 ollut nyt tovin käytössä Contin spike 120 nastalla. Kohta vaihtuvat alle taas pyörän 50mm ensiasennusrenkaat.
    Paino 10.3 kg polkimilla.
    Olen erittäin tyytyväinen ja sopii vaihtelevaan työmatkailuun. Jäätä ja röykkyä, hiekkaa ja asfalttia.

    Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

  15. #45
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    243
    Mulla on Specialized Sequoia Pro Module runkosettiin rakennettu työmatka/lenkki ajokki. Menee heittämällä 42mm marawinter lokareilla. 50mm mahtuu tod näk myös. 27,5 menee eteen esim. spessun CG 2,3 ja taakse sama 2,1.

  16. #46
    Liittynyt
    09/2018
    Viestit
    109
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lammy Katso viesti
    Giant toughroad slr 0 2018 ollut nyt tovin käytössä Contin spike 120 nastalla. Kohta vaihtuvat alle taas pyörän 50mm ensiasennusrenkaat.
    Paino 10.3 kg polkimilla.
    Olen erittäin tyytyväinen ja sopii vaihtelevaan työmatkailuun. Jäätä ja röykkyä, hiekkaa ja asfalttia.

    Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla
    Matkavarusteissa. Rungossa kiinnityspaikat lokareille mutta rungon oma "integroitu" etulokari ja maantiepyöräni takalokari suojaavat hämmästyttävän hyvin.
    En ainakaan vielä koe tarvetta kiinteämille asennuksille. Mieluiten ajelen ilman tuota takalokariakin. Ulkonäkökysymys .
    Tästähän on sitten droppitankoinenkin versio olemassa.


    Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

  17. #47
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    91
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lammy Katso viesti
    Giant toughroad slr 0 2018 ollut nyt tovin käytössä Contin spike 120 nastalla. Kohta vaihtuvat alle taas pyörän 50mm ensiasennusrenkaat.
    Paino 10.3 kg polkimilla.
    Olen erittäin tyytyväinen ja sopii vaihtelevaan työmatkailuun. Jäätä ja röykkyä, hiekkaa ja asfalttia.

    Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

    Mistä olet pyörän hommannut. Googlella koitin katsoa mutta ei oikein löytynyt jälleenmyyjää, saati suomesta.

  18. #48
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    2.312
    Täältä kannattaa kysyä, vaikkei juuri sopivaa mallia liikkeessä olisikaan:

    http://www.foxcomp.fi/giant-toughroad-slr-gx-1-2018

  19. #49
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vivve Katso viesti
    Omasta mielestäni tuo Contin uusi nastarengat on mukava. Minulla ei toki ole kokemusta 100€ renkaista ja tuskin tuleekaan kun nuo Contit on hyvät.
    Juu, täälläkin käytössä. Pari viikkoa sitten vaihdoin halpishybridin Meridan 500:en, ja 42 kokoiset Contikan nastat vaihtui myös päikseen samassa kaupassa ja mahtuu hyvin pyörimään ilman lokareita. Hieman ylileveä tuo 42-622 on mutta mennään nyt lopputalvi niillä.

  20. #50
    Liittynyt
    09/2018
    Viestit
    109
    Ostin pyörän vähän käytettynä.
    Pyörä hankittu vllmesyksynä saksalaisesta verkkokaupasta jonka nimeä en nyt muista. Hinta oli kuulemma reilu tonni...

    Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

  21. #51
    Liittynyt
    09/2018
    Viestit
    109
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Täältä kannattaa kysyä, vaikkei juuri sopivaa mallia liikkeessä olisikaan:

    http://www.foxcomp.fi/giant-toughroad-slr-gx-1-2018
    Toi ei ole ihan sama pyörä.

    Tämä on mulla: https://www.giant-bicycles.com/int/toughroad-slr-0
    Taitaa sisältää hieman paremmat osat.
    Runko lienee sama.

  22. #52
    Liittynyt
    09/2018
    Viestit
    109
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PeZu Katso viesti
    Mistä olet pyörän hommannut. Googlella koitin katsoa mutta ei oikein löytynyt jälleenmyyjää, saati suomesta.
    Eipä näytä enään löytyvän mistään.
    Harmi - hyvä pyörä mutta eiköhän samanlaisia ole kaupat täynnä.
    Foxcomp osaa varmaan auttaa.

  23. #53
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    91
    Googlettelin eilen vähän lisää ja tuota nollaa on myynnissä vain osassa markkinoita. Saksasta tuota saisi, ainakin Giantin omien sivujen kautta mutta on tällä hetkellä loppuunmyyty tämän vuoden malli jo...

    https://www.giant-bicycles.com/de/toughroad-slr-0-2019

  24. #54
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Täältä kannattaa kysyä, vaikkei juuri sopivaa mallia liikkeessä olisikaan:

    http://www.foxcomp.fi/giant-toughroad-slr-gx-1-2018
    Tossa Giantissa näyttäis olevan joku todella hämmentävä semi_hydro_jarru_systeemi eli kahvoista lähtee vaijerit stemmissä olevaan mötikkään josta taas lähtee letkut jarruille. Näen ratkaisussa enemmän uhkia kuin mahdollisuuksia.

    Kenellä on valta ostaa ja myydä?

    Julkinen hylkylista:
    1. Nassetäti

  25. #55
    Itsellänikin tulee keväämmällä ajankohtaiseksi toisen pyörän osto läskin rinnalle. Oma läskini on whiten 6fat pro johon olen ollut tyytyväinen siksi olen nytkin katsonut whiten tarjontaa yhtenä vaihtoehtona. White GX LTD Apex 1x11 18 1199€ hintaan on kyllä houkutteleva ja kun siitä saa tasaisin väliajoin alea -20 - -25% jää hinnaksi ainoastaan 899-950€. Moni täällä "väheksyy" whiteä vaikkei sitten lopulta tiedä edes miksi kuten mohkku viestissä #37.. Käyttäjien kokemukset kuitenkin ok. Toinen mikä kiinnostaisi olisi kona rove dl.

  26. #56
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    2.312
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kugelschreiber Katso viesti
    Tossa Giantissa näyttäis olevan joku todella hämmentävä semi_hydro_jarru_systeemi eli kahvoista lähtee vaijerit stemmissä olevaan mötikkään josta taas lähtee letkut jarruille. Näen ratkaisussa enemmän uhkia kuin mahdollisuuksia.

    Onpa erikoinen järjestelmä. Giantin sivuilla ei ole tuosta mitään mainintaa, eikä kuvissakaan sellaista näy:

    https://www.giant-bicycles.com/fi/toughroad-slr-gx-1

  27. #57
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    245
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zwäng Katso viesti
    Itsellänikin tulee keväämmällä ajankohtaiseksi toisen pyörän osto läskin rinnalle. Oma läskini on whiten 6fat pro johon olen ollut tyytyväinen siksi olen nytkin katsonut whiten tarjontaa yhtenä vaihtoehtona. White GX LTD Apex 1x11 18 1199€ hintaan on kyllä houkutteleva ja kun siitä saa tasaisin väliajoin alea -20 - -25% jää hinnaksi ainoastaan 899-950€. Moni täällä "väheksyy" whiteä vaikkei sitten lopulta tiedä edes miksi kuten mohkku viestissä #37.. Käyttäjien kokemukset kuitenkin ok. Toinen mikä kiinnostaisi olisi kona rove dl.
    Whiten huonopuoli on katalogirungot, eli koska se on isomman urheiluketjun oma merkki ei merkiltä löydy saman mittakaavan suunnittelu- ja testiosastoa kuin varsinaisilla pyörämerkeillä. Pyörien kontekstissa tämä ei tosin ole iso asia koska kaikki osat paitsi runko on pyörämerkistä riippumattomia Shimppaa, Sramia, vannevalmistajaa ym ja pyörän merkin vastuulle jaa vain fiksun paketin kokoaminen näistä järkevään hintaan. Halvimmat Whiten pyörät ei taida kummoisia olla, mutta ei kyllä ole yhtään sen parempia samanhintaiset Konat, Trekit ym vaan lähtökohtaisesti huonommilla osilla voimansiirron ja jarrujen ym puolesta kuin Whiten vastaavat. Sitten kun mennään arvokkaisiin pyöriin, tulee Whitelle takkiin juurikin noissa geneerisistä tehtaista tilatuissa rungoissa joiden geometriat ja yksityiskohdat ei välttämättä ole ihan ajan hermolla vrt isot pyörämerkit jotka laittaa paljon massia suunnitteluun. Jos Whitelta hyvän tuntuinen pyörä löytyy, ei siinä sikäli mitään vikaa yleensä ole, esim tuo katselemasi GX Apex on ihan hyvä pyörä tuohon rahaan, eikä tuo emäputkikaan niiin iso ole (whitebikesin kuvassa on joku hervoton runkokoko). Yleisesti ottaen, ei White merkkinä ole sen kummempi kuin muut Euroopan OEM merkit jotka ei tee itse runkoja kuten Boardman, Planet X ym (kiinarungot mutta fiksut osat, toistuvasti alennuksissa ym) ja niillä porukka tuntuu ajelevan tyytyväisenä.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Onpa erikoinen järjestelmä. Giantin sivuilla ei ole tuosta mitään mainintaa, eikä kuvissakaan sellaista näy:

    https://www.giant-bicycles.com/fi/toughroad-slr-gx-1
    Kyseessä siis tämä systeemi: https://www.giant-bicycles.com/global/showcase/conduct



    Jotain keskustelua aiheesta löytyi googlesta.

    https://www.reddit.com/r/cycling/com...semihydraulic/

    https://www.bikeforums.net/bicycle-m...ulic-disc.html

  28. #58
    Liittynyt
    09/2018
    Viestit
    109
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kugelschreiber Katso viesti
    Tossa Giantissa näyttäis olevan joku todella hämmentävä semi_hydro_jarru_systeemi eli kahvoista lähtee vaijerit stemmissä olevaan mötikkään josta taas lähtee letkut jarruille. Näen ratkaisussa enemmän uhkia kuin mahdollisuuksia.

    Sellainen semi-hydraulinen... Ainakin konepyörä puolella nuo semi-hydrauliset ovat tunnottomia. Tuossa omassa slr 0:ssa on normi-jarrut.

    Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

  29. #59
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hitlike Katso viesti
    Whiten huonopuoli on katalogirungot, eli koska se on isomman urheiluketjun oma merkki ei merkiltä löydy saman mittakaavan suunnittelu- ja testiosastoa kuin varsinaisilla pyörämerkeillä. Pyörien kontekstissa tämä ei tosin ole iso asia koska kaikki osat paitsi runko on pyörämerkistä riippumattomia Shimppaa, Sramia, vannevalmistajaa ym ja pyörän merkin vastuulle jaa vain fiksun paketin kokoaminen näistä järkevään hintaan. Halvimmat Whiten pyörät ei taida kummoisia olla, mutta ei kyllä ole yhtään sen parempia samanhintaiset Konat, Trekit ym vaan lähtökohtaisesti huonommilla osilla voimansiirron ja jarrujen ym puolesta kuin Whiten vastaavat. Sitten kun mennään arvokkaisiin pyöriin, tulee Whitelle takkiin juurikin noissa geneerisistä tehtaista tilatuissa rungoissa joiden geometriat ja yksityiskohdat ei välttämättä ole ihan ajan hermolla vrt isot pyörämerkit jotka laittaa paljon massia suunnitteluun. Jos Whitelta hyvän tuntuinen pyörä löytyy, ei siinä sikäli mitään vikaa yleensä ole, esim tuo katselemasi GX Apex on ihan hyvä pyörä tuohon rahaan, eikä tuo emäputkikaan niiin iso ole (whitebikesin kuvassa on joku hervoton runkokoko). Yleisesti ottaen, ei White merkkinä ole sen kummempi kuin muut Euroopan OEM merkit jotka ei tee itse runkoja kuten Boardman, Planet X ym (kiinarungot mutta fiksut osat, toistuvasti alennuksissa ym) ja niillä porukka tuntuu ajelevan tyytyväisenä.
    Kiitos ja kumarrus selkeästä vastauksesta!!

  30. #60
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    984
    Merlin myy Sensa Fermoa hintaan 666€ https://www.merlincycles.com/sensa-f...19-137680.html. Tuollaisella hinnalla ei mitään ihmefiloa saa, mutta yllättävän paljon 105 osaa kuitenkin on tuohon hintaan.
    26 ain't dead.

Samanlaisia aiheita

  1. Vastaukset: 57
    Viimeinen viesti: 17.09.2018, 18.43
  2. Pyörä työmatkoille
    By Arikk in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 8
    Viimeinen viesti: 30.09.2017, 08.21
  3. Pyörä maastoon ja työmatkoille (900€)
    By Bamsed in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 18
    Viimeinen viesti: 01.09.2016, 22.42
  4. Nopea pyörä työmatkoille
    By Miggo in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 26
    Viimeinen viesti: 04.09.2013, 09.21
  5. Pyörä työmatkoille, Hybrid
    By Maggie in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 35
    Viimeinen viesti: 24.08.2013, 09.14

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •