Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Näyttää tulokset 61 - 76 / 76

Aihe: Espoo 200 km brevet 13.4.2019

Juuri nyt on 98 ilmoittautunutta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nikobiker Katso viesti
    Rakkaudesta lajiin? Esim. kuovipolku, rakkaudesta lajiin heität loukatun ylpeytesi/neuroottisuutesi romukoppaan ja suunnistat lauantaina lähtöpaikalle. Haluat sitä kuitenkin. Tästä tilastani käsin revin hiuksia päästäni lukiessani tekstiäsi.
    Ensinnäkin niin sinun polvellesi kuin VesaP:n selälle ihan saatanalliset ennalleen paramisen toivotukset - ja kyllä ainakin mulla riittää uskoa siihen että niin käy!

Mutta sen tahdon myös sanoa että mulla ei ole mitään sellaista ylpeyttä mitä tässä olisi voitu loukata eikä mulla ole edes kuvitelmaa siitä että mun kannattaisi tehdä tai olla tekemättä jotain sillä perusteella että sillä olisi jotain vaikutusta siihen mitä joku minusta tai minun pyöräilystäni tai foorumikirjoittelusta ajattelee. Tai siis on ajattelematta, niin kuin kuuluukin olla.

Mä olen edelleen tulossa niin kuin koko ajan olen ollut tulossa - Bemböleen ajamaan ihan juuri sitä 200 km brevettiä mikä sieltä lähteväksi on järjestetty. Mulla ei siis ole missään vaiheessa ollut pyrkimyksenä tai tavoitteena tehdä jotain omaa viritelmää siihen päälle. Itse asiassa mun idea breveteistä pitää sisällään nimenomaan sen että on olemassa tapahtuma johon osallistutaan ja ajetaan sen mukaan, ajajilla vaan voi olla oma vauhti tai sama vauhti kuin jollain muodostuneella ryhmällä osan matkaa tai koko matka.

Mä olen ehkä neuroottisuuden lisäksi ahdasmielinen, mutta VesaP:n reseptin mukainen yhden miehen oma brevetti ei mua lainkaan houkuttele, vaikka se olisi kuinka sääntöjen mukainen - ja niinhän se onkin, eikä vain niiden kirjaimen vaan hengenkin, mutta ei vaan kiinnosta. Ei vaikka 99% niistä asioista joista neuroottisuuteni vuoksi etukäteen stressaan tai jotka saavat minut etukäteen miettimään tuntisinko viihtyväni tai kuuluvani joukkoon olisi niin toimien yksinkertaista sulkea pois. Enkä mä sitä paitsi syö suklaapatukoita enkä juo Pepsiä enkä juo olutta, joten mä en tiedä miten mä saisin ne tarvittavat leimat...

Nikobikerille vielä ystävällisenä neuvona: jos mä vielä brevet-aiheesta missä tahansa ketjussa jotain kirjoitan ja sen lukeminen saa sinut taas repimään hiuksia päästäsi, niin kokeile vaihtaa lukutapaa. Ehkä tarkoitin jotain muuta kuin mitä vaikutan sanoneeni.

PS Jotta olisin kp63:n minulle antaman lisänimen arvoinen, haluan esittää omana käsityksenäni että niistä 98 ilmoittautuneesta vähintään 27 on lähdössä mukaan yksinomaan minun ansiostani, koska he haluavat äänestää jaloillaan Mikon ja kumppanien puolesta ja kaikkea sitä vastaan mitä katsovat minun edustaneen. (Sillä kuten Fuugakin viisaasti totesi - sen itse koettuaan - mikään ei ole niin varmaa kuin että kommunikointi epäonnistuu aina.)

PPS Ja toivon tietysti sitäkin että osallistujien joukossa on Istumatyöläinen (eli hänen vaitiolonsa tässä ketjussa ei johdu siitä että hän säikähti kirjoitteluni aiheuttamia reaktioita).

Viim, editti: Ai saakeli, taas kävi niin että oli tullut uusia viestejä joita en ollut lukenut! No, jääköön tuo edellinen silti paikalleen! Nähdään lauantaina, jos mitään ihmeempää ei satu! Lupaan olla mahdollisimman incognito ja pitää turpani kiinni!

Ilmoittautuneet (95) saivat sähköpostia. Käykää lukemassa se, samat vanhat jorinat. Saapukaa lauantaina ajoissa paikalle, että saadaan 10 mennessä kaikille kortit.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Ensinnäkin niin sinun polvellesi kuin VesaP:n selälle ihan saatanalliset ennalleen paramisen toivotukset - ja kyllä ainakin mulla riittää uskoa siihen että niin käy!
    Kiitos! Itse uskon myös. Täältä vielä tullaan!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    (Sillä kuten Fuugakin viisaasti totesi - sen itse koettuaan - mikään ei ole niin varmaa kuin että kommunikointi epäonnistuu aina.)
    Ystävällisenä neuvona suosittelen selkeämpää ja suoraviivaisempaa ilmaisua foorumikirjoittelussa.

Hyvää brevettiä Kuoviselle ja kaikille! Sääkin näyttää mainiolta lauantaiksi. Huikeaa, miten paljon porukkaa on menossa. Joku ennätys?

Nikobikerille tsemppiä myös täältä. Voin hyvin kuvitella miltä tuo tuntuu, minulla meni viime vuonna vaivojen takia suunnitelmat uusiksi. Ja ensimmäinen vaiva oli nimenomaan polvikipu. Sitten tuli muitakin juttuja jotka aiheutti koko elämänasenteessa muutoksia. Lähtökohta kun oli se, että onneksi olen terve, josta siirryttiin vaiheeseen että onneksi taas voin ajaa ja viimeiseksi olin lääkäristä päästyäni onnellinen siitä että olen elossa. No, nyt taas yritetään, onneksi vaivat on ainakin jollain tasolla hoidettu. Toivottavasti vaivoihisi löytyy syy ja ne voidaan saattaa siihen kuntoon että pääset tekemään sitä mitä haluat. Se on tosiaan raskasta kun mieli haluaa ja keho panee hanttiin.
    Ontopic; luulisin että tämä on jo nyt ennätysbrevetti osallistujmäärän suhteen. Olisi se hienoa jos saataisiin sata osallistujaa rikki.
    Tietääkö kukaan, paljonko oikeasti 'virallisia' harrastajia vuositain tekee edes yhden brevetin?
    Sika joka ei pyöräile on vain pelkkä sika

Tein kuntoilu ja ajotekniikka -osioon 'Brevet -pyöräilyn perusteet' ketjun, jonne toivoisin kerääntyvän yleistä hälinää ja kysymyksiä pitkänmatkan pyöräilystä yleensä, jolloin tämäkin ketju jäisi enemmänkin itse tapahtumaan keskittyväksi ja toisaalta yleiset kysymykset tulisivat kootusti yhteen paikkaan. Toivoa aina saa että näin kävisi...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti The flying Chocobo Katso viesti
    Tietääkö kukaan, paljonko oikeasti 'virallisia' harrastajia vuositain tekee edes yhden brevetin?
    Paavolta kun kyselin taannoin oman b200 hyväksynnän perään niin tuommoinen määrä oli vastausviestissä. "Käsittelyssä oli yli 210 ajajaa!"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mjjk Katso viesti
    Paavolta kun kyselin taannoin oman b200 hyväksynnän perään niin tuommoinen määrä oli vastausviestissä. "Käsittelyssä oli yli 210 ajajaa!"
    Tosin ihan sata varma en ole tarkoitetaanko tuossa brevetin suorittaneiden kokonaismäärää vai niiden määrää jotka ovat mitalin ajoistaan tilannut.

En tiedä tarkkaa lukua, mutta yhteensä brevetin vuoden aikana ajavia on jossain 200 tietämissä.

Hyvin näytti porukka taas viihtyvän. Uusi osallistujaennätys oli 80 lähtijää. Pääsimme jopa ajoissa liikkeelle eli osallistujat oikeasti tulivat hyvissä ajoin paikalle.
    Käytännön järjestelyistä sen verran, että näköjään kukaan ei lähdössä kaivannut tielistoja. Ilmeisesti ne oli vähän liian hyvin piilossa.

Flickrissä on taas muutama kuva matkalta.

https://www.flickr.com/photos/mkpaa/...h/47548195642/

Kiitos taas hyvästä reissusta. Omalta kohadalta kaikki meni suunnitelmien mukaan Keppanalle asti, jonka jälkeen rengas tyhjeni. Ilmeisesti Keppanan tiellä olleet kivet olivat viiltäneet renkaan kylkeen 'kivan' viillon, josta sitten sisuri pääsi ulos pullotamaan. Hiukan tuli voimasanaluetteloa kerrattua kun tämä minulle valkeni. Eikä varaulkorengasta tietenkään ollut ja kokemus kertoi että pelkkä sisuripaikka tuota ei pidä. Onneksi yksi ohiajanut kuski ehdotti asian hoitamista rahalla. Eli seteli nelinkerroin sisä- ja ulkorenkaan väliin. Kiitos vinkistä! Tällä muodoin sitten päästiin lopulta kotiin asti (120km tapahtumapaikasta), vaikka pikkuhiljaa patti renkaan kyljessä kasvoikin. Nuuksion titetyön soraosuuden taulutin suosiolla. Aikaa kyllä tärvääntyi aika kivasti, mutta maaliin jotakuinkin 10 tunnissa, mikä oli alkuperäinen speksinikin.

Vilpittömät ja ketkuilemattomat onnittelut (tai mitkä tähän nyt sopivatkaan) kaikille mukana olleille ja mukaan päässeille!

Uskallan ihan uteliaisuudesta kysyä (vaikka en mitään sillä tiedolla tee eikä se oikeastaan minulle kuulukaan) onko tavanomaista näissä meidän järjestetyissä breveteissä että 20% ilmoittautuneista ei syystä tai toisesta voikaan lähteä tai lähdekään (vaan peruuttaa ilmoittautumisensa viimeisen vuorokauden aikana)?

Duplikaattien ja ennalta lähtönsä peruuttaneiden jälkeen matkaan piti lähteä 91 henkeä. Paikalle ei saapunut 14 ilmoittautunutta ja paikalle saapui 2 ei ilmoittautunutta (pääsivät mukaan). Pois jäävien määrä on yleensä 10-20 %. Siitä ei ole mitään sanktiota niin ilman perustelua pois jäävien määrä on kohtalaisen suuri.
    Esim. HSH:ssa sillä on vähän enemmän väliä, kun kaikille pitäisi pystyä tarjoamaan myös majoitus. Tähän asti paikat ovat aina riittäneet.

Olin jo googlaamassa HSH:ta kunnes muistin ja hiffasin että sehän on tietysti perinteinen Helsinki - Satakunta - Helsinki 600 km brevet, jossa on puolenvälin krouvissa "bag drop, ruoka, majoitus, sauna"

Siinä tosiaan on ilmoittauminen ymmärrettävästi välttämätön juttu (ja peruuttamisesta ilmoittaminen ehdottoman tärkeä). Näillä lyhemmillä on tietenkin hyvä että ilmoittautumiskynnystä ei tehdä turhan korkeaksi ja että osanottonsa voi peruuttaa vielä viime tinkaankin (mutta siitä ilmoittaminen on tietenkin aivan yhtä asiaankuuluva juttu, oli sanktiota tai ei).

Kokenut järjestäjä osaa tietysti määritellä vuodenajan, sään, reitin yms perusteella jonkinlaisen kertoimen ja siten arvioida lopullisten lähtijöiden määrän melko tarkalleen. Eikä näillä lyhemmän pään breveteillä kovin suurta harmia koitune vaikka starttipaikalle ilmestyisi sittenkin 10% enemmän tai vähemmän väkeä kuin olisi veikannut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti The flying Chocobo Katso viesti
    Ilmeisesti Keppanan tiellä olleet kivet olivat viiltäneet renkaan kylkeen 'kivan' viillon, josta sitten sisuri pääsi ulos pullotamaan. Hiukan tuli voimasanaluetteloa kerrattua kun tämä minulle valkeni. Eikä varaulkorengasta tietenkään ollut ja kokemus kertoi että pelkkä sisuripaikka tuota ei pidä. Onneksi yksi ohiajanut kuski ehdotti asian hoitamista rahalla. Eli seteli nelinkerroin sisä- ja ulkorenkaan väliin. Kiitos vinkistä!
    Tämä toimii myös https://www.parktool.com/product/eme...tire-boot-tb-2

^Kiitos! Pitääpä hankkia tollasia!

Samanlaisia aiheita

1. Espoo 200 km brevet 21.4.2018
    By mkpaa in forum Kilpailut ja pyörätapahtumat
    Vastaukset: 19
    Viimeinen viesti: 24.04.2018, 23.05
  2. Espoo 200 km brevet 22.4.2017
    By mkpaa in forum Kilpailut ja pyörätapahtumat
    Vastaukset: 32
    Viimeinen viesti: 26.04.2017, 12.03