Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 38

Aihe: Droppitankoinen all-rounderi

Droppitankoinen all-rounderi

Moi

Haussa olisi otsikon mukaisesti droppitankoinen jokapaikanhöylä. Mieluiten alumiini-/kuiturunko ja haarukka. Miksei teräskin, jos jokin helmi löytyy. Ainakin edessä saisi olla tilaa 45mm+ renkaalle ja miksei aina kunnon maastorenkaaksi asti. Ice spiker prota voisin edessä käyttää talviaikaan, jos tilaa on.

Whyten Glencoen olen koeajanut ja se miellytti. Hinta tuntuu vähän kalliilta, kun haarukkakin alua ja jarrut vain puolihydrauliset. Fargo mietityttää, mutta terästä ja hintava myöskin. Salsan Cutthroat olisi tietysti ratkaisu kaikkeen ja varmaan loppuelämän pyörä, mutta on sillä hintaakin.

Kärkisijalla tällä hetkellä ehkäpä Konan Rove Nrb. En ole koeajanut ja tulee tällekin hintaa, jos jarruja lähtee päivittämään. TRP:n Spyre C:stä ei ole mitään kokemusta, mutta hydraulisilla olen tähän mennessä vain ajanut. Sitä ennen perus V-jarruilla.

Linkit mainittuihin pyöriin alla. Onko jotain mitä jäi huomaamatta?

http://www.konaworld.com/rove_nrb.cfm

https://salsacycles.com/bikes/fargo/2019_fargo_apex_1

https://salsacycles.com/bikes/cutthr...tthroat_apex_1

https://whyte.bike/collections/roadp...oducts/glencoe

Pinnacle Arcose? Tuolta löytyy linkki kattavaan listaukseen 650b-kokoisista ja seuraavalta sivulta vastaava 29-tuumaisista monsterkrossareista (viesti #3106).
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Rove NRB:tä lähimpänä Salsalla on varmaan Journeyman (alu) ja Vaya (teräs). Journeymaniin saattaisi ISP mahtua 650b-versiona, mutta ihan takuuseen en mene.

Gorilla Monsoon voisi toimia myös, tosin 29" menee max. 42mm mutta 27.5 sitten ihan kunnon maastokumi (2.4). https://allcitycycles.com/bikes/gorilla_monsoon

NS Bike Rag+. Mulla nyt 27.5 ISP:t alla. Vähän huonosti saatavana nyt, mutta täältä löytyy.

Spyre SLC mielestäni yksi parhaista vaijerivetoisista jarruista, tuskin C versio huonompi, raskaampi ainoastaan...

http://www.foxcomp.fi/all-city-macho...sc-52cm-orange Tuolle rungolle olen omani rakentanut, mielestäni ainakin itselle mitä mainioin kapistus!

Bearclaw Beaux Jaxon
    Hintaa on kyllä aika reippaasti.

https://bearclawbicycleco.com/beaux-...vel-plus-bike/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti maapaa Katso viesti
    Bearclaw Beaux Jaxon
    Hintaa on kyllä aika reippaasti.

https://bearclawbicycleco.com/beaux-...vel-plus-bike/
    Tää olis kyl aika just eikä melkein. Mitä lie sit hinta kun maksaa vielä kulut Suomeen?

Vastaava kun olisi vaikka alurungolla ja euroopan alueelta niin hinta tippuisi parilla tonnilla.

Uijuijui! Tuo titaaniraamilla, ihan pikkusen vatun hieno!

Ja jos aluraamilla niin ei erottuisi massasta.

Yksi vaihtoehto voisi olla Singular Swift (Gryphonia ei enää saa), http://www.singularcycles.com/2016/06/14/drop-bar-29ers-gryphon-swift/

https://www.wheelsports.de/Fahrradteile/Rahmen-Rahmensaetze/Singular-Swift-Rahmen-Blue-S.html?force_sid=d602j7r86tf1unk02vd899s9s4&listty pe=search&searchparam=singular

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nipa5 Katso viesti
    NS Bike Rag+. Mulla nyt 27.5 ISP:t alla. Vähän huonosti saatavana nyt, mutta täältä löytyy.
    Minkä verran haarukoihin jää tilaa ISP:ien kanssa? Olisiko mahdollisesti jopa kuvaa tarjolla?

Olen vilkuillut tuota Rag+:aa sillä silmällä jo vähän aikaa, mutta ISP:den sopivuus on askarruttanut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti otski Katso viesti
    Minkä verran haarukoihin jää tilaa ISP:ien kanssa? Olisiko mahdollisesti jopa kuvaa tarjolla?

Olen vilkuillut tuota Rag+:aa sillä silmällä jo vähän aikaa, mutta ISP:den sopivuus on askarruttanut.
    En nyt saa kuvaa kun vaihdoin alle 28" kiekot Gravdaleilla. ISPn kanssa ahtainta on alahaarukan ja reunimmaisten nappuloiden ulkosärmän välissä. Siinä on tilaa 3-4 mm per puoli. Rengas pitää siis asentaa tarkasti ilman heittoja. Vanteen sisäleveys 22 mm. Takana muuten väljää kuten edessäkin.
    Mutta kyllä Gravdal kulkee kevyesti ISPhen nähden!

Lähetetty minun STF-L09 laitteesta Tapatalkilla

Kiitos kaikille avusta ja vinkeistä. Siitä yhdestä listauksesta osui silmään Kona Sutra Ltd ja se lähtee tilaukseen. Ei nyt ihan pysytty budjetissa, mutta on tuossakin pyörää moneksi vuodeksi eteenpäin.

Jos joku muu on ostamassa Bikeshopista pyörää niin nyt sais kimppatilauksella isompaa alennusta. Itse asun Tällä hetkellä Treella. Mikäli tuollainen kimppatilaus siis Bikeshopille käy, en ole oston ehtoja sen tarkemmin lukenut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pancho Katso viesti
    Kiitos kaikille avusta ja vinkeistä. Siitä yhdestä listauksesta osui silmään Kona Sutra Ltd ja se lähtee tilaukseen. Ei nyt ihan pysytty budjetissa, mutta on tuossakin pyörää moneksi vuodeksi eteenpäin.

Jos joku muu on ostamassa Bikeshopista pyörää niin nyt sais kimppatilauksella isompaa alennusta. Itse asun Tällä hetkellä Treella. Mikäli tuollainen kimppatilaus siis Bikeshopille käy, en ole oston ehtoja sen tarkemmin lukenut.
    Minullakin polttelee rove st ja sutra ltd:n välillä.

Osuukohan Sutra LTD:ssä varpaat renkaaseen? Omassa pyörässäni fc-mitta on muistaakseni 626 ja kengän numerolla 43-44 (Lake ja Shimano 45) osuu. Rengas on 40 mm leveä, joten kun Sutrassa on sentin leveämpi, on se myös suunniileen sentin korkeampi eli vie sen verran varvastilaa.

Moonipuoliseen käyttöön (myös maastossa) on tuo seikka minulle vaatimus, jos (kun?) tuollaista pyörää itselleni alan katsella.

Olenko ihan väärässä, jos sanon että riippuu runkokoosta ja kammen pituudesta? 56cm runkokoossa tuo on jo 635. Omassa paddy wagonissa tuo on 608 ja ei mitään ongelmaa. Erityyppinen pyörä tietysti, mutta tuollakin kaikenlaista kikkailua tullut tehtyä. En tiedä keksinkö maastossakaan sen kummempaa ajotyyliä, jossa asia olisi ongelma.

Bikeshop.fi sivuilta

"Alennuspolitiikka - Osta enemmän, maksa vähemmän. Kerää vaikka kimppa."
    Eli pitäisi onnistua kimppa tilaus.

Itsekin miettinyt Sutra LTD tä ns jokapaikan höyläksi, mutta pitäisi päästä koe polkasemaan ennenkun laittaa 2000 euroa pyörään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pancho Katso viesti
    Olenko ihan väärässä, jos sanon että riippuu runkokoosta ja kammen pituudesta? 56cm runkokoossa tuo on jo 635. Omassa paddy wagonissa tuo on 608 ja ei mitään ongelmaa. Erityyppinen pyörä tietysti, mutta tuollakin kaikenlaista kikkailua tullut tehtyä. En tiedä keksinkö maastossakaan sen kummempaa ajotyyliä, jossa asia olisi ongelma.
    Muistin väärin oman pyöräni fc-mittani. Se onkin 609, ei 626 (runko 56). Varpaat joka tapauksessa osuu renkaaseen. Rengaskoko on 40-622, käytännössä leveys on n. 36-37 mm. Korkeutta en ole mitannut, mutta suunnilleen 1:1 leveyden kanssa kai se menee. Ja kun LTD:ssä on vähintään sentin leveämpi eli korkeampi rengas, fc-mitta pitää siinä olla vähintään sentin suurempi, jotta tilaa varpaille on yhtä paljon.

Runkokoko ja kammen pituus tietysti vaikuttaa, mutta yleensä runkokoon kasvaessa kasvaa myös kuskin kengän numero eli tilaa tarvitaan enemmän. Muuttuuko tilanne siis johonkin suuntaan varpaiden osumisen suhteen, sitä en tiedä.

Oman keskustelunsa aihe on, mitä merkitystä asialla on. Mutta jos syystä tai toisesta kaipaan tilaa varpaille (kokemus on osoittanut tietyissä tilanteissa ahtauden haitaksi), silloin ei auta, vaikka joissain toisissa tilanteissa asiasta ei ongelmaa aiheudu.

Sutran 635 on minun mitoillani siinä ja siinä, riittääkö tila. Mahdolliset pitkät lokarit vielä ottaa oman tilansa.

Sinänsä outoa, että kun 1-2 cm vielä lisää poistaisi tarpeen spekuloida aiheesta, sellaisia pyöriä on hyvin vähän markkinoilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Stemu Katso viesti
    Bikeshop.fi sivuilta

"Alennuspolitiikka - Osta enemmän, maksa vähemmän. Kerää vaikka kimppa."
    Eli pitäisi onnistua kimppa tilaus.

Itsekin miettinyt Sutra LTD tä ns jokapaikan höyläksi, mutta pitäisi päästä koe polkasemaan ennenkun laittaa 2000 euroa pyörään.
    Tilaa se demopyörä.

Pitää tilata tai käydä paikan päällä lähipäivinä.

Teoriassa Salsa Journeyman vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta:
    https://salsacycles.com/bikes/journe...man_apex_1_700

Alumiinipyöräksi aika raskas, mutta pärjää varmasti kisassa Sutral Ltd:lle. Rengaskooksi mainitaan 37-622, mutta tilaa ja vaihtoehtoja on riittävästi.

Foxcompista kannattaa kysyä saatavuutta:

http://www.foxcomp.fi/

Suosittelen tietysti omaani eli Vitus Substance V2 Apex1. Teräsrunko, kuituhaarukka, 1x11 osasarja ja iso rengastila. Hintaa vähän yli tonni. Tosin siinä ja siinä, että mahtuuko ISP, voi olla että ei...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SamiMerilohi Katso viesti
    Suosittelen tietysti omaani eli Vitus Substance V2 Apex1. Teräsrunko, kuituhaarukka, 1x11 osasarja ja iso rengastila. Hintaa vähän yli tonni. Tosin siinä ja siinä, että mahtuuko ISP, voi olla että ei...

Onko pressfit keskiö aiheuttanut vielä ongelmia kyseisessä pyörässä? Itse olisin ostanut, mutta pressfit keskiöistä on niin paljon huonoja kokemuksia joka puolelta kuultavissa, ettei raaskinut.

Onko pressfit keskiö aiheuttanut vielä ongelmia kyseisessä pyörässä? Itse olisin ostanut, mutta pressfit keskiöistä on niin paljon huonoja kokemuksia joka puolelta kuultavissa, ettei raaskinut.
    Mulla on BMC Crossmachine CX01 7000km ajettu kesät/talvet ja ei ole mitään ongelmia ollut keskiön kanssa, joten se on vieläkin alkuperäinen. En väitä, etteikö vaikka kierteellinen keskiö olisi parempi, mutta ei noi pressfitit nyt niin paskoja ole, vaikka internet näin väittäisikin. Pressfit on myös halpa uusia, jos sen saa nopeasti rikki, joten en kyllä jättäisi jotain pyörää ostamatta vain pressfit keskiön takia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Mulla on BMC Crossmachine CX01 7000km ajettu kesät/talvet ja ei ole mitään ongelmia ollut keskiön kanssa, joten se on vieläkin alkuperäinen. En väitä, etteikö vaikka kierteellinen keskiö olisi parempi, mutta ei noi pressfitit nyt niin paskoja ole, vaikka internet näin väittäisikin. Pressfit on myös halpa uusia, jos sen saa nopeasti rikki, joten en kyllä jättäisi jotain pyörää ostamatta vain pressfit keskiön takia.

BMC Crossmachine CX01 Two oli lainassa itselläni viime kesän ja tuli päälle tuhat kilsaa ajeltua ilman ongemia. Kaveri, jonka pyörä on kyseessä on ajanut koko syksyn ja talven sillä lähes päivittäin, eikä ongelmia keskiön kanssa. Eli en itsekään voi sanoa, etteikö toimivia pressfittejä löytyisi. Toisaalta veljeni Canyon on pitänyt pientä narinaa muutaman kk käytön jälkeen. Kai siis riippuu valmistajasta ja tapauksesta. Toisaalta vielä yhtään ongelmaa omissa tai muiden kierteellisissä keskiöissä en ole kohdannut, jos ei lasketa kulumista tai maanantai kappaleita. Myöskin kierteellisen keskiön vaihdon helppous on itselleni tärkeää, mutta jokainen makunsa mukaan. Siksi kysyinkin mielenkiinnosta, että miten Vituksen keskiön laita..

Vähän offtopic menee, mutta annettakoon anteeksi.

Samaa mietin itse kun olin ostamassa pyörää, mutta muilta merkeiltä vastaava kokoonpano olisi maksanut yli 500 € enemmän, joten ostin kuitenkin. Pyörällä on nyt ajettu joku 1500 km kaikenlaisissa olosuhteissa eikä mitään ongelmia keskiön kanssa.

Kona Sutra LTD alkoi kiinnostamaan itseänikin tämän topicin takia ja tänään kiinnostus sai vielä vähän lisää tuulta purjeisiin, kun sain kuulla myös 29" ice spikereiden sopivan tuohon runkoon. Kunhan nuo lumet lähtee, niin täytyy koittaa myydä tuo nykyinen työmatkapyörä pois ja sitten alkaa katselemaan varmaan tuollaista alle(ja huudella täällä, jos saadaan yli 4000€ kimppatilaus ja sen myötä -15% hinnasta pois).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Kona Sutra LTD alkoi kiinnostamaan itseänikin tämän topicin takia ja tänään kiinnostus sai vielä vähän lisää tuulta purjeisiin, kun sain kuulla myös 29" ice spikereiden sopivan tuohon runkoon. Kunhan nuo lumet lähtee, niin täytyy koittaa myydä tuo nykyinen työmatkapyörä pois ja sitten alkaa katselemaan varmaan tuollaista alle(ja huudella täällä, jos saadaan yli 4000€ kimppatilaus ja sen myötä -15% hinnasta pois).
    Tervetuloa mukaan joukkoon, jos tarve tosiaan on ja saat pyöräsi myytyä. Nimimerkki Stemu ja allekirjoittanut ollaan näillä näkymin tilausta keväämmällä tekemässä, joten tuo 4000€ raja pitäisi paukkua helposti.

Edit. Ja tosiaan, 29" ISP on myös itselläni pyörälle iso plussa. Eipä noita montaa tuollaista ole, johon sen saisi. Renkaitakin sattuu olemaan jo hyllyllä pari kpl valmiina käyttämättöminä, joten sehän oikeastaan jo vaatii pyörän ostamista.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •