Sivu 8 / 11 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 678910 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 211 - 240 / 324

Aihe: Sähköpyörä-fiilistelyketju

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Nyt on kyllä izmolla erilainen Bosch kuin meikäläisellä.. pari kertaa on akku loppunut kesken Performance CX:stä (2017) ja siitä on alkanut kunnon sykeharjoitus
    Kaippa toi uudempi malli on parempi ja vaikka 28 avella maantielenkki niin sykkeet nousi muutaman kerran ylämäessä mutta tasanen maasto oli ihan peekoota

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Moottori se jarruttaa. Mikä ”muu” se olisi, kun osat on muuten samoja kuin luomuissa. Sähkönavat?
    No, oma testi tehty rullaamalla samaa alamäkeä. Mun olematon pointti oli siinä, että sähkövehkeessä ei tule siihen rullaavuuteen kiinnitettyä niin huomiota, kun sähkö hoitaa sitten eteenpäinmenon. Siksi ei ole tarvetta optimoida rullaavinta rengasta ja/tai painetta.

Ja ylämäkeen on sitten se 5-7 kiloa lisää painoa.

Fiilistellään ny si vähä lisää.

MC KRAMPPI - Meillä ei venytellä!
    Mud, sweat and coffeebreaks, since 2000

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oz Katso viesti
    Fiilistellään ny si vähä lisää.

Miltä meno on maistunu?
    Ride and Smile!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^Taitaa izmolla olla laittomat reidet... mä en pääse noihin huippuihin enkä keskariin edes gravelilla tuolla matkalla.
    Joo. http://kreuzotter.de/english/espeed.htm voi käydä tsekkaamassa kuinka helposti noihin 40 kmh vauhteihin pääsee. Maantiefillarilla yläotteella oletuskuski oletusfillarilla ja tasaisella pitää tuupata napakat 440 wattia. Foorumipyöräily on laji, jossa "helposti" mennään melko kovaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Eilen illalla pikainen lenkki kun työt ja perhe-elämä haittaa harrastuksia.
    Upea kuva!

No, oma testi tehty rullaamalla samaa alamäkeä. Mun olematon pointti oli siinä, että sähkövehkeessä ei tule siihen rullaavuuteen kiinnitettyä niin huomiota, kun sähkö hoitaa sitten eteenpäinmenon. Siksi ei ole tarvetta optimoida rullaavinta rengasta ja/tai painetta.

Ja ylämäkeen on sitten se 5-7 kiloa lisää painoa.
    Vertailu täysjousto skotti 10.2 kg vastaan sähkö täysjousto 22 kg niin taitaa olla yli kymmenen kiloo eroo mutta ero tuntuu vaan jyrkässä ylämäessä ja tasasella varsinkin myötätuuleen sähikäinen menee ilman sähköö kolmeekymppiä ihan samanlailla kuin kaura vetonen maasturi... no tuskin pystyn maantiepyörällä edes kolmenkympin vauhtiin näillä wateilla mitä on jaloissa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    sainpas idean yhtäkkiä tänään päivällä että starttaan maantielenkille Säijään sähkö täysjouskarilla ilman sähköö ja yllättävän hyvin pyörä menee ilman sähköö 49km 1h46 noin 28 ave
    Masokisti. Melko tasaiseen pitää pyörittää, ettei pyörän massa ala ketuttaa, vaikka tasamaalla ajaisikin. Paljon oli pyöräilijän keskiwatit?

^^Joo, no joka tapauksessa raportoin sitä mitä olen itse mitannut. Ei ole kovin tieteellinen, eikä toistojakaan ole ollut, mutta mulle yllätys oli kuinka huonosti se mun sähkäri rullasi alamäkeen vs. gravel vs. fätti JJ:llä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti grebe Katso viesti
    Masokisti. Melko tasaiseen pitää pyörittää, ettei pyörän massa ala ketuttaa, vaikka tasamaalla ajaisikin. Paljon oli pyöräilijän keskiwatit?
    https://www.youtube.com/watch?v=awIj...XqpGJJ-jts4EEE

Tossa maastoo ilman sähköö ja ei moni sanonut että vauhtia on liian vähän

Hyvä video. Kovakuntoinen masokisti . Joo siis kyllähän sähköllä pääsee ja voi ajaa ilman apujakin. Mutta on se paljon miellyttävämpää kun ottaa kympin painoa pois pyörästä. Etenkin jossain kivikkojumpassa.

Jos Izmo on kommentoineille outo hahmo, kannattaa lähtee joskus Izmon lenkille, voi toista tietää sen jälkeen
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

Syksyinen metsä vaan on niin upea temmellyskenttä...
    Ride and Smile!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Jos Izmo on kommentoineille outo hahmo, kannattaa lähtee joskus Izmon lenkille, voi toista tietää sen jälkeen
    Nimimerkkinä tuttu, ei muuten. Kyllä niitä "outoja" tyyppejä löytyy kotikulmiltakin. Niitä ei vaan pidä outoina, koska ne on tuttuja ja hyviä kavereita. Tai ei minulle ainakaan ole tullut ikinä mieleen ajaa sadan päivän aikana 10 000 kilometriä tai 48 tuntiin tuhatta. Kavereiden tekeminä täysin odotettavissa.

Ensi vuonna osallistun Tahkolla sähkösarjaan ja unohdan akun kotiin. Pitää muistaa ottaa myös pari kuvaa tätä viestiketjua varten

Älä nyt hyvä ihminen pyörää kevennä vaan lähde tyhjällä akulla matkaan

Eihän se tyhjä mitään paina muutenkaan.

Sinne se jokerispåra menee joskus...

Ja sieltä se tulee... joskus. Nyt kulkee vaan nysset. Ja hiidenkouru on muisto vain... oliskohan pitänyt käydä hakemassa pala muistoksi?

Loppuihan ne vaihteiden rutinat
    Älyttömän liukas pinta tuossa XT-vaihdevivussa. Vanha SLX on parempi tuon suhteen.

Oli varmaan hyvä fiilis kun Tornikeskuksen hissi pysähtyi vartiksi, niin sähköpyöräilijä polki hissilinjan ylös ja jatkoi alamäkiajoa muiden odotellessa alhaalla hissin korjausta.
    HarMi muokkasi tätä : 13.10.2019 at 22.15
    routaisten peltojen pehtoori

Ja monessa keskuksessa se hissi on vielä niin hidas, että vaikka toimisikin, niin nopeammin ajaa sähköllä mäen päälle kuin hissillä. Näin kävi itselleni joku aika sitten Laajavuoressa kun hissillä menin ylös ja yksi kaveri paineli YT Decoyllä viereistä linjaa ohitse ja sai ihan kunnon etumatkan ennen kuin olin itse ylhäällä. Tuntui hieman typerältä siinä vaiheessa olla hississä itse myös sähköpyörällä...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HarMi Katso viesti
    Oli varmaan hyvä fiilis kun Tornikeskuksen hissi pysähtyi vartiksi, niin sähköpyöräilijä polki hissilinjan ylös ja jatkoi alamäkiajoa muiden odotellessa alhaalla hissin korjausta.
    Kai ne muut kertoivat sille sähköpyöräilijälle, että sähköpyörät on vain huonokuntoisille ja/tai invakortin haltijoille?

Kai ne muut kertoivat sille sähköpyöräilijälle, että sähköpyörät on vain huonokuntoisille ja/tai invakortin haltijoille?
    (Jos jaksaisin, kysyisin itseltäni: miten ihmeessä mä tänne olen taas päätynyt?)

Englantilaisilla on se yksi tässä mieleentuleva sanonta ja siitä erilaisia toinen toistaan hauskempia versioita. "He has a chip on both of his shoulders, each about the size of one of those blocks they used to build the pyramids" voisi ehkä olla se sopivin

Mutta siitä pirunkourusta: ei se ainakaan viimeksi ollut - vielä - pelkkä muisto vain! Siltä kohtaa työt eivät olleet metsänkaatoa ja maastonraivausta pidemmälle ehtineet ja hiidenkouru oli niin paljastuneena ja sen puolustajien putsaamana paremmin nähtävillä kuin koskaan.

Onhan se kieltämättä ihan näkemisen arvoinen ja kysymys siitä olisiko linjan voinut vetää hieman toisinkin - ilman että sen olisi tarvinnut merkitä korkeampaa kustannusarvioita - olisi varmasti ollut ihan paikallaan.

PS Lienee tunnustettava että vaikka olin kuullut hiidenkourusta jo joskus sata vuotta sitten, en ollut koskaan käynyt edes katsomassa mitä siitä mahdollisesti oli nähtävissä silloisessa luonnontilassaan. Kun hiidenkirnuja, ainakin pieniä, oli vähän joka puolella,ei kai sen vuoksi pitänyt jotain kourua joka ei edes ollut miehenmentävän kokoinen mitenkään erikoisena tai tarpeeksi jännänä kuten jotain kalliojyrkännettä tai -halkeamaa...

Menneen kesän kuvia, toivottavasti aiemmin julkaisemattomia:

^Siinähän on ihan ajamaton kaide...

https://drive.google.com/open?id=15T...O24OWRZopf8I5E

Kökkö kuva syyslokarein sunnuntailta, pelkkä linkki koska G-Drive. Hieno keli ajella.

[IMG][/IMG]

Syksyn / alkutalven fiilistelyä.

eipii muokkasi tätä : 07.11.2019 at 09.24

^Varmaan hyvä meininki. Kuva ei aukea ainakaan tänne.

Samanlaisia aiheita

1. Sähköpyörä hakusessa..
    By kiiwi in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 446
    Viimeinen viesti: 28.08.2019, 20.51
  2. Sähköpyörä ja traileri/sivulaukut
    By sammakko in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 17
    Viimeinen viesti: 29.08.2018, 08.13
  3. BH Nitro 27,5 sähköpyörä
    By Samuli24 in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 19