Sivu 1 / 4 123 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 118

Aihe: Sähköpyörä-fiilistelyketju

  1. #1
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    1.849

    Sähköpyörä-fiilistelyketju

    Siirtäköön yp tämän muualle, jos nyt on väärässä paikassa, mutta yleisen ärtymyksen ja pidäkkeettömän spämmin välttämiseksi luon tämän tänne sähköavusteiset pyörät -osioon.

    Eli tähän nyt sitten niitä fiilistelykuvia. Oman korteni kekoon kannan laittamalla syksyn ja alkutalven satoa:

    1. Eräretkellä Jakomäessä



    2. Erämaajärven rannalla @Jakomäki



    3. Sähkö maastoutuu muinaishautaan @Kasakallio(?)



    4. Lumi teki enkelin jäälle @Jakomäki


  2. #2
    Liittynyt
    11/2009
    Viestit
    1.370
    kesäkuva


  3. #3
    Liittynyt
    12/2002
    Paikkakunta
    Lauttasaari
    Viestit
    2.664
    Välillä se aurinko paistaa keskellä päivää:
    Pyöräsi paras ystävä asuu Lauttasaaressa. www.ibike.fi

  4. #4
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska, Espoo, Tampere
    Viestit
    557
    28.12.2018 esialpeilla


  5. #5
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    1.849
    Perinteinen joulumaisema tonttuineen ja poroineen...

  6. #6
    Liittynyt
    10/2018
    Viestit
    60


    Välipäivien kurvailut

  7. #7
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    168

    Vink vink






    Alkoi ahristaa oman pyörän odottelu joulun välipäivinä sen verran, että piti lainata kotkanpoikaa väliaikaisesti helpottamaan tuskaa. Kapeat Jumpo Jimpulat ei kyllä olleet häävit renkaat noihin olosuhteisiin kun nappulat on ihan olemattomat. Suorastaan surkeat jos sanoisin.. Sutii, pomppii, sutii, pomppii... Mutta ihan hauskaa vaihtelua silti luomuiluun!

    MRe:lle pointsit pirteästä Meridan ampparivärityksestä!

  8. #8
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    1.849
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti -W- Katso viesti
    MRe:lle pointsit pirteästä Meridan ampparivärityksestä!
    Tehdasväritys. Mutta etsin tovin, että löytyi tuolla värityksellä oleva eOneTwenty 800. Olisin muuten päätynyt 900:een, mutta kun se oli sininen...

  9. #9

    Vaasassa Suvilahden edustalla

  10. #10
    Tänä aamuna oli vaihteeksi parempi fiilis, kun ei satanut päin naamaa veden kaikkia olomuotoja.
    Kuvatus omasta arkikulkineesta, vaikka tiedänkin että aiheuttaa todennäköisesti shitti myrskyn ja vie toisten fiilikset
    Liikun siis tuolla espoonlahti-tikkurila-ullanlinna akselilla ympäri vuoden kolmatta vuotta.

  11. #11
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    1.849
    Ei taida olla sähköavusteinen... olko tämä Akkutehtaalla teetetty?

  12. #12
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Ei taida olla sähköavusteinen... olko tämä Akkutehtaalla teetetty?
    No miten tuota nyt haluaa tulkita, koska tuota voi ajaa monella eri tavalla.
    Löytyy sekä momentintunnistus jolloin ajetaan oikeasti sähköavusteisena, sekä käsikaasu. Ja ajaessa voi valita ajotietokoneesta eri profiilit mitä haluaa käyttää. Näin normaalissa arki ajossa olen päätynyt ajamaan pääasiassa käsikaasulla ohjaten, koska silloin on kaikkein helpoin ajaa pelkästään polkemalla ilman sähköä ollenkaan, kuin myös ajaa pelkällä sähköllä polkematta.(etenkin vesipintaiset jäiset paikat, koska voi nousta polkimille seisomaan ja ei tule pitoa murtavaa momentin vaihtelua polkemista)
    Tuo portaaton sähkön käytön mahdollisuus polkemisesta riippumatta säästää muuten oman kertyneen datan perusteella n.20% sähköä, siis näin pendelöinti liikenteessä.
    Ja ei ole #akkutehdas.com tekele, vanhempaa diy-tekoa, mutta kehitystyötä olemme tehneet yhdessä nyt myöhemmin. Tuossa on käytössä jo hieman vanhahtavaa akku(4.5vuotta ympärivuotisessa käytössä) tekniikka, eli pussi Li-Po akkua(1200Wh) ja sekä hieman tutkimus/käyttö perusteisesti löytyy kiinteä akkulämmitys jne.
    Tuo on siis liikennevakuutettu tekele alle kilowatin nimellisteholla jne. Tekniset rajat on sitten jotain muuta, jos niitä haluaa ulosmitata ja niistä voi halutessaa keskustella jossain muualla kuin tässä "fiilis" ketjun alla

  13. #13
    Liittynyt
    08/2017
    Viestit
    56
    Fiilikset aika korkealla, fillari ollut huollossa marraskuusta lähtien ja tänään/huomenna kotiutuu.. Vihdoinkin!
    Pyörä oli takuu-huollossa, kun siitä hajosi ihan yllättäen etuvaihtaja + sen seurauksena palikkaa jos toista.. mm takavaihtaja rutistui miltei pallon muotoiseksi kun ketjut meni pinnojen väliin ja moottori rusenti sitten vaihtajan. Työtunteja mennyt useampi, kun samalla hoitui vielä ensihuoltokin. Verkkokauppa.com -liikkeestä ei ole kyllä mitään muuta kuin positiivista sanottavaa!
    Edellämainittu homma meni kokonaan takuuseen töineen osineen(ensihuolto maksoi 50€, kun en hoksannut ostaa sitä samalla kun ostin fillarin. Olisi säästänyt abaut ~15€). E-mtb ensihuolto 50€, minusta hinta oli erittäin hyvä, vai?

    Pyöränlaitto venyi (miltei kohtuuttomaksi) sen takia, että valmistajalta oli loppunut jokin takavaihtajan kiinnike tai jokin vastaava pikku nippeli. Asiakaspalvelu hoiti homman kyllä hienosti! Heti sanottiin että menee takuuhuoltona ja pyörä noudettiin kotiovelta. Yhteydenpito e-maililla oli helppoa ja nopeaa, lyhyellä viiveellä ja kaikki on hoitunut erittäin mallikkaasti. Jäi fiilis, että ostan jatkossakin kamppeeni oheisesta liikkeestä, kun asikaspalvelu on niin huipputasoa!

  14. #14
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    168

    Cool



    Pääsi vähän sisäänajamaan tänään uutta pyörää. Pitänee seuraavaksi virkata joku kunnon neopreenisukka akulle - näkee selvästi kuinka näillä -10c keleillä alkaa varaus tippua kuin lehmän häntä lenkin pidentyessä/akun jäähtyessä. Eka tunti menee kuin ei mitään (kun lähtee lämpimästä), mut lähempänä kahta tuntia alkaa palkit huveta silmissä ja kahden ja puolen tunnin kohdalla alkaa olla tyhjä.. Tietty ehkä vähän raskasta osittain muutenkin nuo ajot, mutta nollakeliin jo eroa minusta jonkun verran. Mut on se vaan hieno laji!

  15. #15
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    1.849
    Upeat maisemat Oli kyllä aika raskasta tänään Itä-Helsingissäkin ja olisi kyllä jäänyt mulla luomulla ajamatta.

  16. #16
    Liittynyt
    11/2018
    Viestit
    77
    Mukavasti lunta jossain päin.

  17. #17
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska, Espoo, Tampere
    Viestit
    557
    Erittäin hieno kuva, suorastaan upea!

  18. #18
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    691
    Hyviä kuvia näyttää olevan tarjolla!
    Jos -W- et itse jaksa virkata tuota neopreenisukkaa,
    niin mulla on käytössä tämmöinen kierrettynä Shimano Steps-akun peitoksi:
    https://www.puuilo.fi/epages/puuilo....ducts/10122152
    Tuo XXL-kokoinen peittää akun just hyvin ja tarranauhakiinnitys näyttää pitävän näin
    vajaan viikon kokemuksella...….
    Tapani cycling > Quest - Catrike - Van Nicholas audio > Hegel H160 - B&W CM10

  19. #19
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    180

  20. #20
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    168
    Tuli jo tilattua 3mm neopreenia suikale - katsotaan mitä saadaan aikaiseksi. "Itse tein ja säästin" ei ainakaan toteudu, kun maksoi enemmän kuin kumpikaan noista ehdotuksista...

  21. #21
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    406
    Onko mitään arviota/mitattua tietoa miten paljon tuollainen neopreeni jeesaa?

  22. #22
    Liittynyt
    08/2017
    Viestit
    56
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti järtsy Katso viesti
    Onko mitään arviota/mitattua tietoa miten paljon tuollainen neopreeni jeesaa?
    Edellämainittua miettinyt aina kun oheisen suojan nähnyt.

  23. #23
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    1.849
    Taitaa sitä mitattua tietoa sähköpyörien kylmäkestävyydestä ja/tai -käyttäytymisestä ylipäätään olla aika vähän.

  24. #24
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    168
    Ulkomaan voorumeilla väittävät auttavan paljonkin, mutta itse uskon kuin näen/koen. Meinasin että teen niin tyköistuvan sukan akulle kuin osaan ja pistän lämpöanturin piruuttani sukan ja akun väliin = näkee ainakin vaikuttaako akun pintalämpötilaan mitään ja kun säännöllisen epäsäännöllisesti meinasin tuon 25km sotkea töihin samaa reittiä, niin siinähän sitä on aikaa seurailla..

    Sit ajattelin et voisi heittää sukan ja akun väliin myös tuollaisen lämmityspussin, sillä tuo voisi jo yhdessä sukan kanssa jopa toimiakin: https://m.clasohlson.com/fi/L%C3%A4m...-kpl/34-1976-6

    Vähän samanlaista kokeilua kun aikoinani ajelin prätkällä joka päivä töihin yhden talven. Ei oltu bemariakaan ihan -30c asteen pakkasille suunniteltu.. Vakio takaiskarikin sylki aina -20c kohdalla öljyt pihalle. Mittatilauksena tehty WP alkoi sitten kestää. Ja moottorille/akulle piti lämmitinkin kehitellä, että sen sai edes kovilla pakkasilla työpaikan pihasta käyntiin.. Mukavaa puuhastetua & uuden kokeilua ja oppimista - vähän kuin tämä sähköpyöräilykin (tosin paljoa -10c kylmemmässä en ajatellut sähkiksellä ajella, mopolla taas -33c oli kylmin päivä)

  25. #25
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    406
    Tuo lämpöanturihan on hyvä idea! Laita rapsaa kun olet päässyt mittauksia tekemään.

  26. #26
    Liittynyt
    09/2018
    Viestit
    70
    Itä-Helsingin ihmeitä. Äiti ja kolme lasta kyydissä.

    Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

  27. #27
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    95
    Lämpömittari akun ulkopinnassa ei kyllä kerro yhtikäs mitään. Pintalämpö voi olla vaikka +2c ja sisällä kennot +24c . Siitä ei saa oikeastaan mitään käsitystä itse kennojen lämpötilasta, joka se tärkein asia on. Eli sisäinen lämpötila-anturi on se toimivin ratkaisu. Onneksi omassa akussa löytyy kennojen välistä anturi ja pääsen puhelimella bt yhteyden yli seuraamaan kennojen lämpötilaa reaaliajassa. Näillä pk-seudun pakkasilla ei ole vielä ollut ongelmaa, kun akku lähtee huoneenlämmöstä (sisälämpö + 25,7) on se kotiin palatessa (tunnin, puolentoista lenkin jälkeen) +24,1c. Toki jos pyörän / akun jättää ulos esim kaupan eteen niin akku ehtii hieman enemmän siinä viilentyä, mutta lämpenee taas hieman ajaessa.

    Voisinkin huomenna kokeeksi katsoa aamulla kuinka paljon 15km työmatka vaikuttaa akun lämpöön, eli tarkastan kennojen lämmöt lähtiessä ja samantien kun pääsen perille.

  28. #28
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    168
    Eihän se pintalämpötilan mittaaminen toki mitään muuta kerro kuin sen, onko tilanne yhtään parempi kuin ilman neopreenia. Sitten jos jotakin lämpöpusseja vielä virittelee, niin kertoo vielä vähemmän. Kennon lämpötilahan se on ainoa millä on oikeasti mitään väliä - sehän on ihan selvää. Mutta eipä sinne sisälle taida anturia saada ilman ettei akun takuu raukeaa samalla..

    Sinällään voisi jopa melkein olettaa, että siellä sisällä saattaa olla lämpötilanaturi jo ihan valmistajankin toimesta, mutta sitä dataa ei taida pihalle saada millään (sikäli mikäli on anturi).

  29. #29
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    95
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti -W- Katso viesti
    Eihän se pintalämpötilan mittaaminen toki mitään muuta kerro kuin sen, onko tilanne yhtään parempi kuin ilman neopreenia. Sitten jos jotakin lämpöpusseja vielä virittelee, niin kertoo vielä vähemmän. Kennon lämpötilahan se on ainoa millä on oikeasti mitään väliä - sehän on ihan selvää. Mutta eipä sinne sisälle taida anturia saada ilman ettei akun takuu raukeaa samalla..

    Sinällään voisi jopa melkein olettaa, että siellä sisällä saattaa olla lämpötilanaturi jo ihan valmistajankin toimesta, mutta sitä dataa ei taida pihalle saada millään (sikäli mikäli on anturi).
    Useimmissa akuissa sisäinen anturi kyllä löytyy, ihan jo sitä varten, että BMS voi hoitaa hommansa, eli estää akun latauksen jos kennot plussan alapuolella, tai pysäyttää latauksen jos kennot liian lämpimät (tämä raja itselläni muistaakseni +55c) Lisäksi BMS katkaisee virran ulostulon jos akkua kuormittaessa (eli käyttäessä) kennojen lämpötilat ylittää jonkun tietyn rajan, itselläni tämä muistaakseni +60c jne. Valitettavasti useimmissa akuissa ei tuota dataa saa ulos itse helposti.

    Toki huollossa saattaa onnistua, mutta onko siitä kauheasti hyötyä. Bms tallentaa logeihin paljon tietoa, esim lataussyklien määrät, ajan kuinka kauan ollut lataamatta, kuinka paljon purettu akkua milläkin kerralla ja kuinka paljon ladattu jne. Sekä tietenkin omia mahdollisia virhekoodejaan, sekä onko lämpötilarajat paukkuneet jne.

  30. #30
    Liittynyt
    04/2004
    Viestit
    483


    Kuva viime sunnuntailta, jolloin Suomen talvi näytti parhaimmat puolensa.

Samanlaisia aiheita

  1. Sähköpyörä hakusessa..
    By kiiwi in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 443
    Viimeinen viesti: 12.10.2018, 09.49
  2. Sähköpyörä ja traileri/sivulaukut
    By sammakko in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 17
    Viimeinen viesti: 29.08.2018, 09.13
  3. BH Nitro 27,5 sähköpyörä
    By Samuli24 in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 19
    Viimeinen viesti: 10.01.2017, 16.55
  4. Monarkin-3v eco sähköpyörä
    By make72 in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 19.05.2015, 05.54
  5. Spessulta uus sähköpyörä
    By mehukatti in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 15
    Viimeinen viesti: 29.03.2012, 21.13

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •