Näyttää tulokset 1 - 22 / 22

Aihe: Selkätaskun korvaaja

Selkätaskun korvaaja

Näin talvisin tulee maastopyöräillessä ja työmatka-ajossa käytettyä windstopper takkia, jossa ei ole sellaista taskua selässä kuten yleensä pyöräilytakeissa. Saako mistään erillistä takin alle tulevaa tasku systeemiä (eli jollain nauhalla menisi ympäri, josta roikkuisi tuo tasku)? Tavallista pyöräily paitaa en halua alle laittaa kun on jo hyvät merinovilla paidat. Toki plussaa voisi olla, jos se samalla suojaisi alaselkää, esim. -15C lenkin jälkeen ei ole kylmä, mutta iho aika kylmä, jo olen ymmärtänyt että ala selän kohdalta olisi hyvä suojata kylmyydeltä.

Huh onpa kallis.. zalandossa myydään monenlaisia vyölaukkuja ja halvemmalla

^Halpa mutta kuinkas tavaroiden pysymisen varmistaa? Tuskin mikään hitti kun tuollainen hinnanlasku...

Väsäät itse vain. Ompelukone pöydälle ja ajelemaan.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Joku hiihtoon tarkoitettu vyölaukku?
    www.icyclelpr.fi

Helposti tulee mieleen että tämmöiset hiostaa ja puristaa ja yms. Miten työkalupullo?

Entä jos ostaa vaan pyöräilyyn tarkoitetun windstopper takin. Maastomallit kannattaa tosiaan unehtaa.

Joku helposti kiinnitettävä/irroitettava satula- tai muu vastaava laukku... Itse en oikeastaan käyttänyt noita selkätaskuja muuten kuin setelin ja avaimen säilytykseen.

Itse käytän villaista pyöräilypaitaa takin alla. Vaikka takissakin on selkätasku, mutta esim. juomat pysyy lämpöisempinä taskumatissa paidan taskussa. Vähän hankalampi päästä käsiksi pulloon, mutta talvikelillä pitää joka tapauksessa pysähtyä juomatauolle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Entä jos ostaa vaan pyöräilyyn tarkoitetun windstopper takin. Maastomallit kannattaa tosiaan unehtaa.
    Mulla on jo windstopper ja gore-tex takit, vasta laittanut noihin jo puolikkaan tonnin, niin ei kiitos enää uusia takkeja. Kaiken lisäksi toimivat todella hyvin, kun ei-maastomallin takit on sen verran tiukkoja keski-ikäiselle miehelle ettei sinne paria merinovillaa mahdu väliin. 2-3 oikeaa pyöräilytakkia mennyt myyntiin, kun ovat joko liian tiukkoja talvi keleillä tai sitten syksyllä liian hiostavia. Iki vanha craftin pyöräilytakki toimii ihan hyvin lämpösemmillä keleillä. Mutta näyttihän noita pussukoita löytyvän linkeistä ja hakusanoilla "waist belt" ja "hips pack", välillä hukassa millä sanoilla pitää etsiä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Joku helposti kiinnitettävä/irroitettava satula- tai muu vastaava laukku...
    Tääkin yksi vaihtoehto, mutta häiritsää maastossa montuissa kun kamat heiluu pyörän mukana. Toisaalta jos käyttää toista pyörää, niin joutuu molempiin pyöriin virittämään omat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Poy Katso viesti
    Tääkin yksi vaihtoehto, mutta häiritsää maastossa montuissa kun kamat heiluu pyörän mukana. Toisaalta jos käyttää toista pyörää, niin joutuu molempiin pyöriin virittämään omat.
    Ei heilu, jos on kunnon laukku mistä saa tyhjät kiristettyä pois.

Poy, ei tosiaan heilu, voi valita juuri sen kokoisen mitä tarvii ja saa just sopivasti täyteen pakatuksi ja vaihto toiseen kestää max. 30 sekunttia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti maalinni Katso viesti
    Ei heilu, jos on kunnon laukku mistä saa tyhjät kiristettyä pois.
    Ja toisaalta sekä kunnon että kunnottoman laukun sisälle ne tavarat voi asetella sillä tavoin tiiviisti että eivät pääse hölskymään. Joku sopiva täyte (vaahtomuovi, varasisuskumi, vanha villasukka) auttaa. Ittelläni Ortliebin laukku ja siinä pitää vähän kattella miten kamat laittaa jotta eivät heilu.

Tässä yksi kunnoton. Eipä kestänyty pyhätöntä viikkoa. https://www.prisma.fi/fi/prisma/rosw...lalaukku-pieni
    Kiinnitys satulan kiskoihin luokattoman heikko. Erehyin tuollaiseen männä kesänä ja piti kiinnityksen pettäessä laittaa vanhan liiton varvaskoukun remmi varmistimeksi.

Ja tässä kunnollinen.
    Pro:n valikoimasta löytyy ainakin kolmea erikokoista satulalaukkua, jotka pysyvät mukana kovemmassakin menossa. https://www.suomenurheilupyora.fi/pr...-satulalaukku-
    *keski-iän ylittänyt, putkiaivoinen plösö hiihiville*

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Väsäät itse vain. Ompelukone pöydälle ja ajelemaan.
    Juuri näin. Mä olen tehny, ja myös tuohon rinnuksien kohdalle pienen taskun puhelimelle ( tosin mun puhelin on aika pieni). Avonaisille selkätaskuille olen ommellu tarrakiinnityksen ainakin siihen minne laitan avaimet.
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

Jostain vanhasta ajopaidasta turha(puro)t saksimalla voisi saada sopivan taskullisen välipukineen merinojen ja takin väliin. Taskut kannattaa ommella hyvin, ettei avaimet putoa sauman pettäessä.

Itse olen pitänyt vyöremmejä turhan kiristävinä ja vyölaukkua mieluummin laitan kevyen juomarepun jotta painon saa olkapäille.
    Liivimallisiakin on kehitetty polkujuoksijoille.

^Itse myös suosinut Evocin kevyttä reppua jos satulalaukku ei ole riittänyt.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Itse myös suosinut Evocin kevyttä reppua jos satulalaukku ei ole riittänyt.
    Reppu onkin ilmeinen vastaus ja hauskaa, että sen ehdottaminen vaati näin monta viestiä

Sehän lämmittää selkääkin kivasti.

Itse innostuin näistä vyölaukuista/sling-bageista, joten tein omaan käyttöni sellaisen.

Isoimpana inspiraationa oli ehkä tuo Mission Workshop Axis, josta otin hieman mallia. Omastani tein tosin hieman isomman ja tein tähän myös erilisen ulkotaskun, jotta kännykän, kameran, lompakon yms. saa erilleen työkaluista yms. varusteista.
    https://www.youtube.com/watch?v=f4GyEbSxV3s

Ensimmäisten testien perusteella tämä toimii todella kivasti ja huomattavasti mukavampi, kuin pienikään reppu - joita olen ennen käyttänyt paljon.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

Samanlaisia aiheita

1. Bianchi Via Nirone 7 105 korvaaja
    By EJH in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 9
    Viimeinen viesti: 21.07.2017, 09.56
  2. Vanhalle hybridille korvaaja
    By Taalen in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 8
    Viimeinen viesti: 20.04.2016, 14.33
  3. Cyclocrossille korvaaja talveksi.
    By jolpe in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 61