Näyttää tulokset 1 - 25 / 25

Aihe: Elämä tubeles renkaiden kanssa

Elämä tubeles renkaiden kanssa

Olis tarkoitus laittaa ensimmäiset tubeles renkaat fatbikeen.Litkussa luvataan säilyy juoksevana 2-7kk.Miten jatkossa,pitääkö litkut vaihtaa säännöllisesti määrä ajoin.Kuinka kauan voi ajaa?Minkälainen systeemi kullakin on?Toiseksi olen käsittänyt että normi vanteet voi muuttaa tubeles vanteiksi teipillä onko näin?Lisäksi jos voi niin jätetäänkö vanne nauha paikoilleen joka on sisärenkaallisissä?

Tosta, kun rullaat vähän alas päin Renkaat-aiheen ketjuja, tulee vastaan DIY fatbike tubelessoinnista juttua ja kun rullaat vielä lisää löydät Pahoja tubeless ongelmia -ketjun. Niitä vaan selaamaan läpi ja käyttämällä hakua voi löytää vastauksia.

Litkua lisäillään, kun vanhat kuivahtaa tai kun on tarvis.

Jotkut jättää vannanauhan paikoilleen ja teippaa päälle. Jotkut ei.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ensimmäinen fatbike rengas litkutettu.Eipä tuo oikein ongelmitta sujunut.Ensimmäinen yritys aamupäivällä aluksi näytti että pitää mutta iltapäivällä tyhjä.Illalla toinen yritys nyt näyttäs pitävän ,napsahti ehkä paremmin paikoilleen.Käytössä kompura.Emsimmäisellä kerralla vuoti joka puolelta.Erityisesti vanteen reiityksestä joka joka vanteen kehällä,litku tuli läpi suhinalla.Toinen yritys niin laitoin toisen kerroksen teippiä.Pitää aika hyvin pientä suotamista reiistä edelleen.Mutta paineet pudonneet yön aikana 0.1 bar.Voi olla että onnistui.Toinen rengas lähipäivinä tarkoitus laittaa.Eipä ollut mikään niin helppo homma.Jotain virheitä tuli tehtyä.

Olisiko joku selvittänyt, mitä se FattyStripperin musta ”stealth” heijastinteippi on ja mistähän sitä saisi lähempää, vaikka ihan rullakamana.
    Jouduin heittämään omani pois, kun tuli käyttötunnit täyteen ja oli niin hienoa, että pakko saada uudestaan, voisi muutenkin pyörään liimailla näkyvyyttä lisäämään.

Jos fatbiken renkaat litkutetaan ni huomaako ajossa eroa? Mites ku ne on litkutettu, ni ajetaanko vaan ja laitetaan ilmaa renkaisiin ku tyhjenee, mistä tietää että litkua pitää lisätä, pitääkö vanhat litkut ottaa pois jossain kohin ja uudestaan litkuttaa? Please, kertokaa joku mulle vähän tästä litkuttamisesta. Kiinnostais tämä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vipa84 Katso viesti
    Jos fatbiken renkaat litkutetaan ni huomaako ajossa eroa?
    Varmasti.

ku ne on litkutettu, ni ajetaanko vaan ja laitetaan ilmaa renkaisiin ku tyhjenee,
    Ajetaan vaan. Paineita säädetään tarpeen mukaan.

mistä tietää että litkua pitää lisätä, pitääkö vanhat litkut ottaa pois jossain kohin ja uudestaan litkuttaa?
    Laittaa kerran tai kaksi vuodessa lisää.
    Ei tarvii. Ei.

kertokaa joku mulle vähän tästä litkuttamisesta. Kiinnostais tämä
    Tää rengasosasto täynnä tietoa aiheesta, etkö ole löytänyt?

Kiitos vastauksista 😊

Kiitän myös vastauksista,näitä vastauksia hain.Vielä yksi nöyrä kysymys,riittääkö litkua lisäyksessä pienempi määrä kuin ensimmäisellä kerralla?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jar56 Katso viesti
    Kiitän myös vastauksista,näitä vastauksia hain.Vielä yksi nöyrä kysymys,riittääkö litkua lisäyksessä pienempi määrä kuin ensimmäisellä kerralla?
    Jos litkun määrä on vähentynyt nollaan, saman verran kuin ensimmäisellä kerralla. Jos litkua on pohjilla niin kaataa vähän vähemmän.
    -L.

Lentoyhtiö SAS:n nimi on lyhenne sanoista "sen, alltid sen".

Kiitos ,eiköhän näillä eväillä pärjää ja foorumin artikkeleita hyödyntäen.Joskus vaan vaikea löytää sopivaa arttikkelia omiin pulmiin.Varmaan hiukan laiskuutta .

En mä kyllä varmuudella voi sanoa, että litkutuseron huomaa edes fatbikerenkaassa. Kovasti mielipide on sen puolella. No oli mulla yksi maastopyörä litkuttamatta, ja se alkoi tuntua traktorilta. Ilmeisesti ei enää, ei ole kerinnyt kunnolla testaamaan. On mulla tosin toinen fatbike viel litkuttamatta.

Ei kai sitä tiedä varmuudella, onko kaikki litku kulunut? Hölskymisestä? Minä olen lisännyt sitten, kun alkaa vuotaa. Ja ei kai niin paljon tarvi kuin alunperin. Ja riippuu käytetystä litkusta Caffelatexia on moitittu mutta olen laittanut enempi, ei kuivu kuukaudessa kuten on väitetty.

Nyt toinen eli eturengas on litkutettu.Laitoin gorilla teipin,pitää näköjään paremmin ei suoda mistään läpi.Vanteen sauma ei pitänyt yhtään,laitoin pienen teippi palasen sauman kohdalle.Ei tämäkään ihan putkeen mennyt.Ehkä seuraava kerta sujuu paremmin.Yllättävän vaikea laittaa rengas paikoilleen kireä kuin mikä.Tuppaa kurttaamaan teippiä reunoilta paikoilleen äheltäessä.

Litkun ei ole tarkoitus auttaa pitämään ilmaa ehjässä renkaassa. Tubeless ready vanne ja rengas tietenkin täytyy olla, voi onnistua ilmankin. TLR vanteessa on renkaalle hyllyt, johon rengas kiristyy. Oma kokemus on, että 5mm viiltoreikä ei paikkaannu litkulla ilman lisäpumppailua. Sinänsä litkusta on ollut vain se hyöty että näkee mistä vuotaa....

On molemmat tubeles versioita.Piti ilmaa aika hyvin yksi pieni sihinä vanteen reunassa mutta sekin alkoi pitään .Eniten ihmetyttää vanteitten laatu molemmissa liitoskohdat vuotivat.Kyseessä sentään tubeless vanteet.

Nyt on muutama lenkki ajettu litkutetuilla renkailla,mitä jäi käteen.Rullaavuudesta ei osaa oikein sanoa,tuntuis paremmalta ,kevyemmältä.Suurin ero minkä huomaa selvästi tuli ohjattavuudessa,semmoinen raskas vetäminen ja muljahtelu jäi pois.Tai miten sen nyt paremmin sanoisi.Tälläiset tuntemukset alkuun,ja jos täytyis valita niin litkutetut ehdottomasti ainakin fatbike.Kesällä vuorossa 2.3 leveät maastopyörän renkaat,katsotaan mikä tunne jää.Ajatuksissa myös maantie ja cyclo.Maantie vanteet jo olemassa renkaineen puuttuu enää litkut sisään,se laitetaan kauden alussa.

Mulla on kaapissa vuosia vanha avaamaton puolen litran pullo Stanin litkua. Eikös se ole vielä ihan käypästä tavaraa ? Ainakin hyvin hölskyy.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuntoilija Katso viesti
    Mulla on kaapissa vuosia vanha avaamaton puolen litran pullo Stanin litkua. Eikös se ole vielä ihan käypästä tavaraa ? Ainakin hyvin hölskyy.
    Kunnolla vaan sekottaa, niin eiköhän se toimi. Kokeilemalla selviää

Jos tarvii lisätä renkaaseen litkua, tarviiko olla samaa merkkiä ja mallia?

^Ei. Mutta eri merkit saattaa sekottuessaan aiheuttaa esim paakkuja. Stania ja Kahvilattee sekoittaessa jostain syystä kerran alko muodostua klöntsejä. Tiedä häntä, sekoittelen edelleen, kovaa ajoa vaan.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenkkejä on ajettu ja tubeles renkaat pelittää tosi hyvin.Ovat kyllä kevyemmät ja paremmat ajettevuudeltaan kuin sisärenkaalliset.Paljon artikkeleita ja asennusohjeita lukenut ja alkaa selvitä mitä pitää tehdä.Oma virhe tuli vannenauhassa jonka jätin paikoilleen,olisi pitänyt kaventaa tai laittaa kapeampi nauha.Nyt lähes täysi leveä niin teipillä ei ole kunnolla kiinnitys pintaa.Ihme että pitävät edes.Edessä vielä uusi laitto ja vanne nauhojen uusiminen ,joka oli kyllä tarkoitus tehdä muutenkin ,muuttaa hieman väriä muuhun sopivaksi.Eli oma tyhmä virhe ,olis pitänyt hieman ajatella asiaa.

Edessä vielä uusi laitto ja vanne nauhojen uusiminen ,joka.
    Tuota, miksi uusisit vannenauhan, sehän on nyt tarpeeton ? Vannenauha suojaa sisäkumia pinnanreikien/nippelin päiden hankaukselta.
    Ilman sisuria sinun tarvitsee vain saada se vanne teipillä ilmatiiviiksi. Tai sitten olen itse ymmärtänyt jotain pahasti pieleen . . .

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SSGT-92 Katso viesti
    Tuota, miksi uusisit vannenauhan, sehän on nyt tarpeeton ? Vannenauha suojaa sisäkumia pinnanreikien/nippelin päiden hankaukselta.
    Ilman sisuria sinun tarvitsee vain saada se vanne teipillä ilmatiiviiksi. Tai sitten olen itse ymmärtänyt jotain pahasti pieleen . . .
    Kyse taisi olla fatbike-renkaista ja varmaankin vanteista, joissa on kevennysreiät. Silloin vannenauha on tarpeen näiden reikien peittämiseksi.

Jep kyse fatbike vanteista jossa kevennys reiät.Varmaan joku paksuhko teippi liimapuoli sisälle päin ajaisi saman asian.En vaan ole löytänyt sopivaa yli 50 mm sinistä teippiä.Ylärajaa leveydelle ei niin väliä kun voi kaventaa.

Nyt laitettu cyclon ja ja 27.5 maastorenkaat.Vanteina mavicin tubeless valmiiksi teipatut.Cyklon renkaina wtb ruskeakyliset cyclorenkaat,hieman oli ongelmia pitävyyden kanssa ,renkaissa paljon valupuikkoja joita valoa vasten katsottaessa valo loisti läpi eli ei pidä ilmaa .Ihmetystä aiheutti että kyseessä tubeless rengas,eli tarkoitus on kai litkulla paikata vuodot.Jos rengas olisi tiivis niinlitkua ei tarvitsisi kuin rikkoihin.Eli paljon vähemmän.Maasto renkaana swalben renkaat toinen rengas täysin tiivis piti ilmat ilman litkua,toisessa rengaassa samanlainen valupuikko josta ilma sihisi ulos.Ihmetyttää jos kyseessä tubeless rengas niin miksei rengas ole tiivis vaan joutuu litkulla paikkaamaan.Olisi ymmärrettävää jos litku olisi rikkojen varalta.Mutta renkaat sai pitämään.Voisiko rengas olla niin hyvin tehty pitäisi ilmaa vanteelle laitettuna.

Jep kyse fatbike vanteista jossa kevennys reiät.Varmaan joku paksuhko teippi liimapuoli sisälle päin ajaisi saman asian.En vaan ole löytänyt sopivaa yli 50 mm sinistä teippiä.Ylärajaa leveydelle ei niin väliä kun voi kaventaa.
    Itsellä 3M heijastinteippiä. Saa eri värisinä. Jos et muualta löydä niin täältä voi tilata: http://fattystripper.com

Samanlaisia aiheita

1. Renkaiden paineista
    By nakamura10 in forum Renkaat
    Vastaukset: 66
    Viimeinen viesti: 16.07.2016, 09.51
  2. Renkaiden täyttäminen huoltoasemalla
    By yannara in forum Renkaat
    Vastaukset: 60
    Viimeinen viesti: 16.12.2014, 19.04
  3. Renkaiden pistosuojaus
    By Martamm in forum Renkaat
    Vastaukset: 22