Näyttää tulokset 1 - 11 / 11

Aihe: Endura kenkäsuojat fläteille.

Endura kenkäsuojat fläteille.

Olipa oikein hyvät lenkillä. Pujotus hankalaa vaikka oli isoimmat mahdolliset niin 44.5 freerider oli aikalailla maksimi noille l/xl (?)koon suojille.

Täällä on pohdinnassa tilata nämä MT500 Plussat. Itellä 43 koon Freeriderit niin tuo L/XL pitäs kyllä mahtua. Käsitin että 43 olisi maksimi kengän koko tuolle koolle

Ainakin Bike Componentsissa näyttäs olevan XL/XXL kokoa myös 43 isommille koolle: https://www.bike-components.de/en/En...rshoes-p59488/

Joo,eli mulla oli nuo isoimmat. Ja oli kireät saada paikalleen.

Itte kyllästyin nuihin suojiin. Oli niin pirun tiukat laittaa paikalleen. Tarratki jo halki. Hieman kehittelyä kaipais vielä. Ostin freerider EPS high kengät tilalle ettei tarvi säätää.

Mulla kans nuo Freeridet. Ostin pikkasen reilut, niin sisään mahtuu sealskinzien kanssa tarvittaessa vielä toiset sukat. -15 oon päässyt nyt testaamaan ja lämmintä oli. Ainoa miinus noissa on, että tuo 5tenin pohja muuttuu pakkasessa sairaan liukkaaksi kävellä. Pedaleja vasten pito on yhä hyvä, mutta jalkaisin karmea.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Itte kyllästyin nuihin suojiin. Oli niin pirun tiukat laittaa paikalleen. Tarratki jo halki. Hieman kehittelyä kaipais vielä. Ostin freerider EPS high kengät tilalle ettei tarvi säätää.
    Ehditkö kuinka kauan käyttää ennen ku alkoi hajoilemaan?

Nyt käytössä normaalit matalat Freeriderit ja ajatuksena ajella alle -10c keleissä, lenkit 1-2h maksimissaan. Lämminjalkaisena haen enemmän lumisuojaa nilkoille ja näyttää aika matalilta noi EPS Hight. Lisäksi saatavuus näyttää olemattomalta

Harmi ku ei kumpaakaan vaihtoehtoa pääse testaa täällä Kuopiossa (MT500 suoja vs EPS High kengät)

Paras varrellinen talviajokenkä flättien kanssa on ollut Icebugin Pace 2 Bugrip, josta on ehditty talsia enimmät nastat kadoksiin o_0 On lämmin, pitää jalat kuivina, tarpeeksi korkea varsi, pohjakuviossa pitoa jos täytyy jalkautua. Ja sopii leveisiin jalkoihin. Nuo jalassa merinosukkien kanssa ajoi –20 asteessa varpaiden jäätymättä.

Pistin silti tilaukseen nuo suojat, koska Icebugit ovat pikkupakkasilla itselleni liian lämpöiset. Toivottavasti nyt vain mahtuvat leveälestisen kengän päälle.

Lähinnä ahtaus oli itsellä siellä kantapää osastolla,joku hyvä liukaste voisi olla paikallaan.. Jotkut kuulemma vähän lämmitelleetkin suojia ennen pujoitusta. Aika hyvin sulki tuo nilkan korkeuden tuo suoja ja päälle mt500 housun kireä lahje niin jalka hyvin suojassa. Mulla oli myös eps high mutta ne oli vähän mohlot, nykysetuppi paljon sulavampi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teromarkus Katso viesti
    Ehditkö kuinka kauan käyttää ennen ku alkoi hajoilemaan?
    Viime talven mie niitä käytin shimanon kenkien kans. tänä syksynä sit huomasin et oli alkanu hajoileen

Itellä MT500 ja on kyl pirun tiukat. Viime talvena ajoin SPD-maastokengillä joista vuolin kantanappulat pois jotta sain vedettyä paikoilleen. Nyt kokeilin FiveTen Freerider kenkien kanssa ja toisen sain paikoilleen, sitten luovutin. Kantapää ahistaa. Muutaman käyttökerran jälkeen sain myös toisen tarranauhan halkeamaan, mutta kaveri ompeli molempiin uudet tikkaukset, sen puolesta toimii mutta muuten ei. Ehkä pitäs olla reilusti suuremmat.

Nyt pitää testata vanhoja T-tossu merkkisiä karvasuojuksia. Noihin pitää itse leikata pohjaan aukko tarvittaessa. Flätin kanssa voisi mennä leikkelemättäkin. On vaan härskisti violetin väriset.

No nyt on nämäkin kokeiltu. 41–42-koolle sopivaksi ilmoitettu menisi varmaan kiroilematta 37–38:n jalkineeseen. 41 ja leveä lesti, niin kiskomiseen meni puoli tuntia, lohjennut sormenkynsi, hermot ja pelihousut. Eikä siinä mitään ettei niitä tahtonut saada jalkaan, mutta kun ei saanut poiskaan. Tuolla ne tönöttävät kengissä kiinni nytkin. Mihin lie ruuvipenkkiin ne pitää laittaa ja kiskoa tongeilla irti.

Mutta oli noiden kanssa kyllä lämmin, käsittämättömän lämmin! Vaikka kokomerkinnät ja tarrakiinnitys ovat "ootko tosissas" -luokan vitsi, neopreeniosa ja kumipohjan pito ovat sinänsä hyvät. Roiske- ja kuratiiviydestä ei hajuakaan, itse olin enemmän vailla suojaa viimalta ja pakkaselta.

Samanlaisia aiheita

1. Endura Mt500 sadehousut
    By Ketjureaktio in forum Varusteet
    Vastaukset: 19
    Viimeinen viesti: 26.09.2018, 15.37
  2. Endura mt500 plus overshoes
    By Poleskelija in forum Varusteet
    Vastaukset: 15
    Viimeinen viesti: 21.02.2018, 15.29

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja