Näyttää tulokset 1 - 15 / 15

Aihe: Suunto App

Suunto App

Eli Suunto on tänä vuonna lanseerannut Suunto App sovelluksen joka nyt toimii ainakin Spartan, Suunto 9 ja Suunto 3 fitness kellojen kanssa.
    https://www.suunto.com/fi-fi/suunto-app/suunto-appi/
    Tämän Suunto Appin on kai tarkoitus korvata kokonaan hiljalleen Suunto Movescount ohjelma.
    Menin sitten jo laitelamaan Appin puhelimeeni ja ihmetyksekseni huomasin, että mulla oli jo tili ja harjoituksia vuodelta 2014. Joltain vanhalta suunto-ajaltani siis Välissä oli pitkään Polarin v800 ja nyt loppukesän jälkeen olen käyttänyt Suunto Spartan trainer wrist hr-laitetta ja siis movescountia. Ensin työllä ja tuskalla siirrettyäni flow-palvelusta harjoitukset sinne movescounttiin.

Mutta nyt siis Suunto App puhelimessa ja salasana palautettuna. Appin yhdistin myös synccaamaan Stravaan tiedot.
    Ja kello eli Spartanin kanssa linkki tehty ja parin viime päivän harjoitukset siirtyivät sujuvasti.

Ajattelin, että tässä keskustelussa voitaisiin siis jutella tästä Suunto App-ohjelmasta. Sen ominaisuuksista, puutteista tietenkin ja käyttövinkeistä jne. Suunto movescounttiin en ole ollut järin ihastunut Polar Flown jälkeen. Josko tämä olisi nyt parempi.

Ensimmäinen ja seuraava kysymykseni kuuluu miten saan movescount-tililtä harjoitukset tänne suunto appiin? Kenties kotona Suunto LInk-ohjelman avulla eli yhdistämällä kellon koneeseen usb-johdolla.
    latasin myös kaikki movescount tiedostot äsken koneelle fit-tiedostoina. Mutta nyt välissä lounaalle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Ensimmäinen ja seuraava kysymykseni kuuluu miten saan movescount-tililtä harjoitukset tänne suunto appiin?
    Kun tuon applikaation latasi ja rekkasi sisään olemassa olevalla Movescount-tilillä ensimmäisenä tuli naamalle popuppi, että Movescountiin synkatut harjoitukset tulee saataville Suunto Appiin keväällä 2019.

Mulla on tuo uusi appi ollut käytössä viime kesästä (keväästä?) beta-ohjelman kautta. Nyt tämä pikkuhiljaa alkaa olemaan käyttökelpoinen, alussa enemmän ihmetteli että mitä tällä pitäisi tehdä. Nyt tällä pystyy muokkaamaan urheilutiloja ja suunnitella reittejä. Tosin se tarkoittaa sitten sitä, että kello ei enää synkkaa sen jälkeen Movescountin kanssa.

Synkkaaminen on edelleen aika epävarmaa. Eikä appi tue useampia kelloja yhtäaikaa, mikä on Suunnolta suuri moka. Luulisi, että siellä oltaisiin riemastuneita käyttäjästä, jolla on useampikin Suunnon härpäke käytössään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Kun tuon applikaation latasi ja rekkasi sisään olemassa olevalla Movescount-tilillä ensimmäisenä tuli naamalle popuppi, että Movescountiin synkatut harjoitukset tulee saataville Suunto Appiin keväällä 2019.
    Mulla kävi itse asiassa niin, että yritin kirjautua samalla sähköpostiosoitteella, joka mulla Movescount-tililläkin on. Kun arvailin pari kertaa väärin salasanan, painoin en muista salasanaa, painiketta ja pyysin lähettämään salasanan nollauksen samaiseen sähköpostiin. Yllätys oli suuri, kun vaihdettuani salasanan ja kirjauduttuani tähän Suunto Appiin, näytölle pamahti tosiaan harjoituksiani vuodelta 2014. Ja joitain niihin liittyviä ottamiani valokuvia. Nyt aloin vähän miettimään, että ne voikin olla sportstracker-tiedostoja? Kytköksiähän on nykyään Suunnolla Amerin kautta siihenkin. Mutta mainitsemaasi huomautusta en siis saanut ja toisaalta nyt mulla on movescounttiin ja samalla MySuuntoon siis tällä sähköpostilla yksi tili mutta silti samalla sähköpostilla avautuu tämä toinen erillinen Suunto App tili. Ja jossa käyttäjätunnus on siis joku vanha 2013-2014 tunnukseni jota en muistanut olemassa olleenkaan. Nyt molemmissa on sama salasanankin kun nollasin ne. Olen hieman hämmennyksissä edelleen

Mutta joo, hyvä juttu että edes keväällä saa vanhatkin harjoitukset siirrettyä messiin. Ja nythän ne saa langallisesti yhdistettyä rannelaitteen latauksen yhteydessä sinne movescountiin. Ja siis bt:n kautta kännykkään Suunto Appiin.

Tämä uusi appi on (tietokannaltaan) erossa Movescountista. Eli samat tunnarit voi olla molempiin, mutta ne ei ole synkronoitu keskenään. Ja käsittääkseni tämä on joku SportsTracker-viritys, eli ihan hyvin voi olla, että vanhat ST-datat ui tuonne.

Itse en kyllä vielä tätä kelpuuta ainoaksi softaksi, vaan käytän mieluummin Movescountia, missä on harjoitukset vuodesta 2009.

Juuri pamahti lootaan ilmoitus uudesta beta-versiosta:

Release ready to Beta testing 4.12.2018

Changes:
    • Unpairing for Ambit3/Traverse devices
    • Change sharing picture aspect ratio + Emoji support fix
    • Ambit3/Traverse UI in pairing
    • Use rounding for ascent, descent, lowest, highest point
    • Dashboard gauges for Ambit3/Traverse
    • 247 data to cloud
    • Photos for paired Ambit3/Traverse devices
    • Marketing consent tick box in Facebook signup
    • Updated localizations
    • Clarified photo access description.
    • Disabled Glonass optimization from devices that don’t support it.
    • Additional sleep data to sleep card
    • Change diary tab button visibilities based on available activity data
    • Watch update needed note for Ambit/Traverse

Fixes:
    • Fixed energy gauges in diary’s energy view
    • Layout issue in workout details grid
    • Route list jumps
    • Check for photos when deciding should the share button in gallery - if only videos, no sharing allowed.
    • Top part of the photo issue
    • Fix for view on map
    • The sharing text is not activated when it shouldn’t.
    • Map view flickering when adding or removing route point
    • Wrong today’s bar height in daily kcal graph
    • Fix unnecessary text truncation in feed and diary table cells
    • Ambit3/Traverse/Dive workouts get duplicated after DST change
    • Sync if device is dive and system reconnects
    • Added internet connection failure alert to Facebook login and Facebook signup if internet not available

Known issues and limitations:
    • Some devices do not support Sport Mode customization at the moment:
    - All Spartan devices with ESW lower than 2.0.42
    - With 2.0.42 customization is supported, but sport mode names cannot be changed
    • Display text for the latest features in Suunto app may appear in English even if your phone is set to some other language.
    • During the Beta we hope to receive feedback in English and we will be communicating in English only.

Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, en halua suututtaa ketään. Mitä te niillä vuosia vanhoilla harjoitustiedoilla teette?

Suunto App

Movescountin verkkoversiosta saa päälle synkkaukseen Sports-Trackkeriin ja sieltä ne näkyy Suunto Appissa.
    Edit: tägit ei näytä vieläkään siirtyvän (tai ainakaan näkyvän) joka on huono juttu. Itse olen tägäillyt pyörä/suksi/kenkä -tietoja jotka tarttis tietää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti maalinni Katso viesti
    Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, en halua suututtaa ketään. Mitä te niillä vuosia vanhoilla harjoitustiedoilla teette?
    Kysehän ei ole pelkästään harjoitustiedoista (syke, matka) vaan reiteistä ja muistiinpanoista.
    Jos historiatiedolla ei ole tarvetta niin mitä silloin tekee mittarillakaan?

...Mitä te niillä vuosia vanhoilla harjoitustiedoilla teette?
    Kun minä nyt vihdoin sain tehtyä mun GPS-aikakauden tekemisistä heatmapin niin ketuttaa rankasti, ettei saa tuonne koko elämän reittejä millään
    En juuri koskaan katso vanhempia kuin viimeisintä harjoitustietoa. Joskus en siitäkään muuta kuin reitin.

Muista en tiedä.

.

Maastossa on kivintä ja juurakointa

No kisavuosina seurasin vähän että miten on harjoitellu aikasemmin, jos kisakausi meni huonommin niin katsoi mitä virhettä on tehny, eli parina vuotena olin ajanu liikaa.
    Nyt noi tiedot on vaan kääk!-muistona, miten mä olen tommosia jaksanu.....reittien pituudet osaan jo ulkoa, ja Säijän pystyi ajamaan sakeassa sumussa korvakuulolta.
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

Onhan tuo ihan aiheellinen kysymys. Voisihan näin KonMari-filosofian aikoina vanhat siivota pois.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Movescountin verkkoversiosta saa päälle synkkaukseen Sports-Trackkeriin ja sieltä ne näkyy Suunto Appissa.
    Siirtyykö muut kuin uudet? Siis synkkauksen jälkeen Movescountiin lisätyt?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Siirtyykö muut kuin uudet? Siis synkkauksen jälkeen Movescountiin lisätyt?
    Kyllä. Muistelen siirrossa menneen kuitenkin päivän tai pari.

Sports Tracker website kai korvaa ajan saatossa Movescountin ja siksi siirtymävaiheessa on haasteita, kun vanhaakin on tekohengitettävä

Toistaiseksi SportsTracker on paska Movescounttiin verrattuna, jos haluaa analysoida treenejään
    Canyon Endurace CF 9.0 / Giant TCX SLR 2 / Titania Terässiipi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Kiitos marco1 tästä vinkistä. Ne mun appissa näkyneet tiedot olivat tosiaan vanhoja sports tracker käytön aikaisia ja nyt kävin tekemässä synkronoinnin Movescountista Sports trackerin suuntaan. Ja Suunto App-sovelluksesta taas on päällä synkronointi Stravaan, jonka käyttöä olen hieman myös aloitellut. Muutamaa lähimetsän kom-aikaa jahdatessa

Minä haluaisin näitä vanhoja tietoja aina siihen aplikaatioon jota pääasiassa käytän, jotta voin katsella tarvittaessa vanhoja treenejä ihan vain muistellen mitä tuli tehtyä tai jotta voin verrata saman tapahtuman suorituksia viimeisimpiin. Esim 10 km tempoajoja keskenään tai katsoa minä vuonna siellä Forssan suvi-illan pyöräilyssä tulikaan ajettua se sijoitus 10 joukkoon ja millä ihmeen sykkeellä ja ajolla se 40 km/h keskari tulikaan saavutettua
    Myös kulloisenkin vuoden ja myös tämän viimeisimmän vuoden jolloin vaihdoin laitetta ja sovellusta kesken kaiken kokonaistreeniaika ja kokonaisajokilometrit on kiva pystyä katsomaan yhdestä paikasta.

Saisi kyllä tulla Suunto Appin lisäksi myös ihan kunnollinen sille yhteensopiva nettipalvelukin. Tietysti nyt voi käyttää movescount.comia ja appia yhtä aikaa, kunhan ei mene jälkimmäisellä muokkaamaan urheilutiloja tai luomaan reittejä. Tykkään itse siitä, että voisi katsella treenitietoja nettiselaimellakin ja esim. urheilutilojen ja reittien räätälöiminen ja hallinta on paljon helpompaa netissä. Mutta nuo Movescount ja appi eivät vaan sitten pelaa yhteen millään tavalla, vaan elävät omaa elämäänsä kumpikin.

Eli samanlaiset systeemit saisi olla kuin Polarilla, Flow on sekä netissä että sovelluksena, kaikki päivittyy kumpaankin automaattisesti ja langattomasti kellosta ja kumpikin Flow:n ilmenemismuoto vieläpä ovat nykyisin erittäin hyviä.

Samanlaisia aiheita

1. Suunto Spartan
    By T6700 in forum Varusteet
    Vastaukset: 217
    Viimeinen viesti: 28.11.2018, 13.39
  2. Suunto Ambit3
    By Mcross in forum Varusteet
    Vastaukset: 435
    Viimeinen viesti: 03.01.2018, 20.29
  3. Suunto Traverse
    By Aslak in forum Varusteet
    Vastaukset: 9