Sivu 4 / 8 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 91 - 120 / 234

Aihe: Continental GP 5000

  1. #91
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    54
    Tulossa 25mm gp5000 26mm vanteelle, voin laittaa kokemuksia kun saa ajoon. Ajattelin kokeilla 6bar alkujaan..

  2. #92
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    1.762
    Useimmat rengasrikot tulee nykyään snake biteista, kun vahingossa ajaa johonkin asvalttireikään. Lasinsiruja on nykyään vähemmän kun ei ole juurikaan kaljapulloja, ja renkaiden pistosuojaukset on kehittyneen niin, että pienet kivet ei haittaa, kun ei nyt ihan tappajasepelissä ajele. Eikä aja renkaita ihan loppuun.

    Käärmespuremiin auttaa, kun on riittävästi ilmatilaa ja riittävästi painetta renkaassa. Mahtaako vanteen leveydellä olla vaikutusta? Tubeles varmaan auttaa myös?

    Pienet aerohyödyt katoaa, jos joutuu useammin rengashommiin.

  3. #93
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    5.927
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esa S Katso viesti
    Useimmat rengasrikot tulee nykyään snake biteista, kun vahingossa ajaa johonkin asvalttireikään. Lasinsiruja on nykyään vähemmän kun ei ole juurikaan kaljapulloja, ja renkaiden pistosuojaukset on kehittyneen niin, että pienet kivet ei haittaa, kun ei nyt ihan tappajasepelissä ajele. Eikä aja renkaita ihan loppuun.

    Käärmespuremiin auttaa, kun on riittävästi ilmatilaa ja riittävästi painetta renkaassa. Mahtaako vanteen leveydellä olla vaikutusta? Tubeles varmaan auttaa myös?

    Pienet aerohyödyt katoaa, jos joutuu useammin rengashommiin.
    Vanteen leveydellä on juurikin vaikutusta tuohon, koska voit hyvillä mielillä käyttää leveämpää rengasta. Kapealla 17c kiekolla on vaan ajettava 23mm renkaalla.
    Marginal gains

  4. #94
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    1.762
    Kapealla kiekolla voi ajaa vaikka vaikka 28mm renkaalla, jos ei välitä aerodynamiikasta, kunhan ne vaan mahtuisivat runkoon.

  5. #95
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    5.927
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esa S Katso viesti
    Kapealla kiekolla voi ajaa vaikka vaikka 28mm renkaalla, jos ei välitä aerodynamiikasta, kunhan ne vaan mahtuisivat runkoon.
    Ei pysty. Kun katselee tarpeeksi kauan sitä lampun muotoista rengasta, niin se alkaa tulla jo uniin.

  6. #96
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Autostania
    Viestit
    6.991
    Vain paras aerodynaaminen suorituskyky kelpaa minulle kun puttailen PK:ta näillä rupisilla poluilla. Pitääkin lähteä Enve/Zipp/HED-hiilarikaupoille koska muut vanteet ovat liian kapeita yli 23mm kumeille ja tulee aerossa ihan liikaa takkiin.
    6.7 WTF/kg

  7. #97
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    5.927
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Vain paras aerodynaaminen suorituskyky kelpaa minulle kun puttailen PK:ta näillä rupisilla poluilla. Pitääkin lähteä Enve/Zipp/HED-hiilarikaupoille koska muut vanteet ovat liian kapeita yli 23mm kumeille ja tulee aerossa ihan liikaa takkiin.
    Noin se menee. Tuollainen tieto alkaa jäkertää takaraivossa. Pakko mennä kaupoille. Mutta älä osta zippejä, eikös ne räjähtäneet jonkin testin mukaan samantien, kun hipaiset jarrukahvaan?
    Räjähtävästä aerokiekosta ei ole mitään hyötyä.

  8. #98
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Autostania
    Viestit
    6.991
    Ja Enveissä on huonolaatuista laminointia...taidan vain ostaa kaliaa kotimatkalla niin välttyy näiltä pulmilta.
    6.7 WTF/kg

  9. #99
    Mun Reynoldsit on 30 mm leveät. Ajattelin laittaa 28 kumit, mutta keskustelun perusteella taidan ostaa 23 milliset ettei mene äeröt ihan plörinäksi.

  10. #100
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    1.042
    Itselleni on tärkeintä miltä rengas tuntuu putkelta ajaessa ja kurveissa, aero on minulle turha juttu. En putoa porukasta 45 kmh vauhdissa, vaan alle 25 kmh vauhdin ylämäessä, koska olen plösö. Minä ajan aina 23 millisillä. Tosin nyt on 28 mm Gatorskin eturenkaana keväällä, kun haluan pientä mukavuutta hiekalla. Peräpää seuraa siinä mukana 23 mm Gatorilla. Kesällä sitten 4000 gp. Kisakekkoihon sitten nuo 23 mm 5000 GP setit. Ja painetta niin perkeleesti!

  11. #101
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Autostania
    Viestit
    6.991
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Coasting Katso viesti
    Mun Reynoldsit on 30 mm leveät. Ajattelin laittaa 28 kumit, mutta keskustelun perusteella taidan ostaa 23 milliset ettei mene äeröt ihan plörinäksi.
    X vai ei X mallit? Mitä oot tykänny kiekoista? Kattelin, että ovat aika kohtuuhinnoissa.
    6.7 WTF/kg

  12. #102
    Canoondale systemsix Knot 64mm vanteissa (32mm leveät, 21mm sisäleveys) käytetään Vittorian 23mm rengasta. Valmistaja todennut että yhdistelmä on nopein. Koko pyörä on toiseksi aeroin maailmassa (uusi madone parempi?). Hurjan näköinenhän tuo on mutta toimii Ainakin turvallisuusaspektin (liian kapea rengas liian sisäleveälle vanteelle) voinee unohtaa.


  13. #103
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    5.927
    Niin, nuo on ihan todellisia eroja. Kannattaa miettiä, kun rakentaa sitä ultimate TMT pyörää ensi kesää varten.

  14. #104
    Alkujaan tämän lähetti Coasting
    Mun Reynoldsit on 30 mm leveät. Ajattelin laittaa 28 kumit, mutta keskustelun perusteella taidan ostaa 23 milliset ettei mene äeröt ihan plörinäksi.
    X vai ei X mallit? Mitä oot tykänny kiekoista? Kattelin, että ovat aika kohtuuhinnoissa.
    AR 41 DB
    https://reynoldscycling.com/products/ar-41-db

    Tuli Canyonin ensiasennuksena. Ei kyllä tähän asti yhtään pahaa sanottavaa. Mulle liian hienot maastorymistelyyn joten otan noi maantiekäyttöön. Nyt päällä 33 milliset X-Onet. Ja muotia tai ei niin noi on PULLEAT!

  15. #105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Joo en ole koskaan kuullut noista aerouksista, rullaattuuksista tai ajo-omaisuuksista.

    Tässä artikkelissa tarkastellaan aika hyvin eri aspektit. https://intheknowcycling.com/2016/04...s-wheel-sizes/

    Jos aeroa haetaan, niin renkaan on tosiaan parasta olla kapeampi kuin vanteen ulkoleveyden. Eastonin testien mukaan 21mm kumi on jopa 23 sekuntia nopeampi kuin 23mm kumi asennettuna Easton EC90SL kiekolle kun matkana on 40km. EC90SL taitaa olla yksi leveimmistä vanteista markkinoilla (28mm jarrupinnan kohdalla ja 29,5mm leveimmillään). Vai oliko Envellä jotain maasturin vanteen levyisiä? Eli jos haluaa aeroimman leveyden GP5000 renkaalle, niin pitää odotella leveämpiä vanteita markkinoille.

    Rullaavuus saman renkaan eri leveyksien ollessa kyseessä on niin marginaalinen tekijä, että sen kanssa ei kannata hikoilla. Rullaavuus eri renkaiden välillä onkin sitten eri asia koska useimmat tarvitsevat renkaat joka tapauksessa, renkaat maksavat suunnilleen saman verran ja eroa voi olla vähän marginaalista enemmän.

    Sitten tulee kuvaan mukaan perskohtaiset fiilistekijät. Uskaltaisin väittää, että vakioidussa sokkotestissä 18C ja 21C vanteen ero saattaisi olla aika hankala tunnistettavaksi ainakaan ennalta odotetun mukaisesti. Leveällä vanteella joutuu laskemaan painetta, jotta saa saman "mukavuusfiiliksen" kuin kapeammalla vanteella. Mun todella vakioimattomassa kenttätestissä 25mm GP4000 asennettuna 19C vanteelle 5 bar paineella tuntuu huomattavasti kovemmalta kuin sama rengas 15C vanteella ja 6-6,5 bar paineella. Mutkaominaisuudet ovat tietty tärkeitä, mutta niin kauan kun puhutaan suht normaaleista maantiepaineista, niin homma toimii niin kauan kun renkaan muoto on pyoreä. Tosin...sokkotestissä ei välttämättä taaskaan tule odotettuja tuloksia jos ajatettaisiin kantikkaaksi kulunutta rengasta vs. uusi rengas.

    Kun käytännossä kaikki uudemmat vanteet ovat vähintään 17C, niin ainakaan minä en ryhdy stressaamaan, että toimiiko 25 tai 28 rengas jollain vanteella jos se mahtuu pyorimään "riittävän" hyvin. En ryhdy etenkään stressaamaan jostain leveyden tuomasta marginaalisesta aerohyodystä siinä määrin, että kipittäisin kauppaan ostamaan usean satasen tai tuhannen kiekkoja leveämmän vanteen toivossa. Tietenkin siinä hiilarikiekkokaupoilla tulee yleensä sekä leveämpi että korkeampi vanne. Ja toisaalta, mistä lähtien järki ja logiikka on ollut merkittävässä roolissa kun puhutaan kaksipyoräisistä harrastusjutuista? Jos ei kiinnosta ajaa 18C kiekoilla, mutta 21C kiekoilla kiinnostaa, niin sitten on laitettava 21C kiekot.

    EDIT: 25mm GP4000 18C vanteella on muuten kapeampi, mutta yhtä korkea kuin sama rengas 21C vanteella. Olisi mielenkiintoista nähdä, käyttäytyyko GP5000 samalla tavalla.
    Helppo yhtyä OJn näkemyksiin, lisäksi totean yleisesti ajatellen että vaikuttavia tekijöitä on niin paljon että kaiken kattava vertaileminen tässä viitekehyksessä on todella vaikeaa. Tämäkin keskustelu todistaa että silloin aletaan vertailemaan jotain yksityiskohtaa jonka joku sitten kumoaa jollain toisella yksityiskohdalla ja/tai kokonaisuudella. Vertailun lähtökohdat ratkaisevat ja jos ne eivät ole samalla viivalla niin vertailtavuus vähenee isosti... mutta keskustelu lisääntyy jota voi pitää hyvänä koska tarkoitus on keskustella.

    Aikaisemmin OJn kanssa keskusteltuun 5tonnnisten (28/tlrl) paineisiin sellaista että 4,5 ja 5,8 paineet osoittautuneet kliinisissä kenttäkokeissa optimaliseksi minun kalustolla. Etupää on kriittinen mukavuuden suhteen, esmes Vanhan Tuusulantien reunalla 4,5 on maksimi mutta jossain hyvällä pinnalla voi olla pari kymppiä enemmän - 5,0 on kuitenin lähes joka paikassa liikaa. Vaikka painetta olisi hyvä jossain olosuhteissa lastea lähemmäs 4bar niin se saattaisi tuntua putkelta löysältä jopa tällaisessa lenkkikäytössä.
    LyhytVäliLoputulema on painiden suhteen minun “olosuhteissa“ on 4,3-4,7 ja 5,5-5,8bar... dataa voi hyödyntää vapaasti... mutta omalla vastuulla...
    Hannes polkee - kunnes halkee.

  16. #106
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JaniM Katso viesti
    Canoondale systemsix Knot 64mm vanteissa (32mm leveät, 21mm sisäleveys) käytetään Vittorian 23mm rengasta. Valmistaja todennut että yhdistelmä on nopein. Koko pyörä on toiseksi aeroin maailmassa (uusi madone parempi?). Hurjan näköinenhän tuo on mutta toimii Ainakin turvallisuusaspektin (liian kapea rengas liian sisäleveälle vanteelle) voinee unohtaa.

    Ja tuokin saavutettu aerohyöty katoaa, kun tuuli käy noihin boan kiristysrulliin

  17. #107
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Autostania
    Viestit
    6.991
    Minä ajelen maantielingolla suht säännöllisesti hiekkateitä ja toisinaan jopa muutamia polunpätkiä, niin se pullea rengas tarjoaa tiettyjä etuja.

    Ja toi Cannondaale...toi etuakseli vie kaiken aero-edun, varmaan työntää fillaria taaksepäin jos lopettaa polkemisen. Tilalle vähintään se DT:n akseli mistä saa kahvan irti.
    6.7 WTF/kg

  18. #108
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    566
    Laitoin äsken reynoldsin hiilari vanteelle 25mm contin tl kumit. Nousi ihan jalkapumpulla hyllylle ilman mitään kikkoja. Kumi paikalleen ja pumpusta ilmaa perään. Schwalben tl kumit oli ennestään vanteilla joiden päälle laitto oli yhtä tuskaa ja poisotto myöskin. En saanut sormivoimilla pois hyllyltä vaan käytin siirtoleukapihtejä apuna.
    Vanteet 17 leveät ja contit 25,5mm kun ovat paikallaan.

  19. #109
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    860
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hans Opinion Katso viesti
    Raportoin että 28mm 5tonnisen tubeleksen nettoleveys on 29,5mm Bontragerin XXX4 TLR kiekolla jonka sisäleveys on 21mm (out 27mm).
    Omat oli 18mm DT Swissin vanteilla aikalailla nimellismitassa eli 27,8mm leveät. Todella helppo tubeless: sormin vääntämällä vanteille, litkut sisään ja pumpulla paineet.

  20. #110
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    566
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Omat oli 18mm DT Swissin vanteilla aikalailla nimellismitassa eli 27,8mm leveät. Todella helppo tubeless: sormin vääntämällä vanteille, litkut sisään ja pumpulla paineet.
    Onko levarivanteet?

  21. #111
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    860
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jone1 Katso viesti
    Onko levarivanteet?
    Ei, vannejarrut.

  22. #112
    Contit tulivat. Tosin 28 mm molempiin päihin kun leveiden toimitusaika oli venähtänyt yli sietorajan.

    En tiedä kuinka helposti asentuivat kun poika oli näemmä hoitanut homman ja ne oli valmiina kun tulin reissusta. Mutta 28 mm 5000 TL Reynoldsnin vanteella on 30.4 mm leveä.

  23. #113
    Tänään pyöräutin 25mm Contit, Fulcrum 3 vanteille. Kumin leveys vanteella 24mm. (Sama leveys kuin edellisillä 23mm DD Ultremoilla.) Muovia piti lopussa käyttää, mutta aika helposti menivät. Painetta laitoin alkuun taakse 6,8 ja eteen 6,5, tosta sitten tiputellaan jos tarvetta ilmenee.

  24. #114
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    54
    Löytyyköhän muuten jostain contilta renkaan leveys vs kuskin paino painesuosituksia..?

  25. #115
    Liittynyt
    09/2018
    Viestit
    109
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mattipuh Katso viesti
    Löytyyköhän muuten jostain contilta renkaan leveys vs kuskin paino painesuosituksia..?
    Hyvä kysymys - kiinnostaisi minuakin.



    Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

  26. #116
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.268
    Alkuun pääsee vaikka hakusanalla "Berto chart".

    My dancing is better than your marching will ever be

  27. #117
    Liittynyt
    09/2018
    Viestit
    109
    Kiitos! Tuon mukaan voisin ajella todella pienillä paineilla. 25mm 59+8kg. Nyt paineet 5.0/5.5. Sisureilla varustettuna.

    Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

  28. #118
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    566
    Pari lenkkiä nyt takana 25mm tl versioilla. Eivät tunnu keräävän yhtään kiveä sisäänsä toisin kuin schwalben vastaavat. Muilla semanlaisia huomioita?

  29. #119
    Sama havainto. 28 mm TL ja ajanut surutta hiekkateitä. Tähän asti mainiot renkaat.

  30. #120
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.988
    Uskaltaako tämmöset laittaa vaimon työmatka-pyörään? Vanhat bontragerin piatosuojatut sliksit toimivat 5v ja huoltaessa huomasin että pitäisi ennen ensi viikon työmatkoja vaihtaa...

Samanlaisia aiheita

  1. Continental Gatorskin
    By kmw in forum Renkaat
    Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 17.09.2018, 14.55
  2. Continental Mud King
    By MK79 in forum Renkaat
    Vastaukset: 0
    Viimeinen viesti: 19.05.2018, 11.42
  3. Merida cyclocross 5000
    By Seniori in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 3
    Viimeinen viesti: 01.12.2017, 22.13
  4. Continental Racesport litkutus?
    By T.K. in forum Renkaat
    Vastaukset: 8
    Viimeinen viesti: 07.06.2017, 20.22
  5. Continental X-King
    By Mikko Kivi in forum Renkaat
    Vastaukset: 184
    Viimeinen viesti: 28.03.2015, 17.01

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •