Näyttää tulokset 1 - 26 / 26

Aihe: Rose vs Canyon

Rose vs Canyon

Onko täällä kenelläkään kokemuksia Rosesta? Ajattelin ostaa joko talveksi talviharjoitteluun (trainer) tai viimeistään ensi keväänä maantiepyörän. Köyhähän ei osta halpaa . Ajatus on ostaa tarpeeksi hyvä, ettei heti tarvitse olla ostamassa uutta. CX:llä olen nyt useamman sataa kilometriä ajellut ja suurin osa ajosta on ollut asfaltilla, joten mietin, miksipä sitä ei voisi vaihtaa kulkineeseen, joka soveltuu paremmin omaan käyttöön. Maraton / Endurance pyörää olen siis katsomassa.

Ja sitten itse asiaan. Tälläista katselin Roselta: https://www.rosebikes.com/rose-team-...k+blue%2Fgrey+

Rosessa on se kiva juttu, että pyörän voin konfiguroida haluamakseen usein vielä ilman lisähintaa tai pienellä lisähinnalla.

Canyonilta katselin tällaista: https://www.canyon.com/fi/road/endur...c-8-0-di2.html

Rosen hinta: 3099 euroa
    Canyonin hinta: 2899 (400 euron alennuksessa nyt)

Teiltä kokeneimmilta kysyisin, että kumpaa noista suosittelisitte ja miksi?

En nyt odota vastauksia, että mikset osta jotakin muuta tai onkohan tuo liian hyvä ensimmäiseksi maantiepyöräksi tai muuta vastaavaa. Kovasti olen itse yrittänyt ottaa etukäteen selvää molemmista malleista ja molemmissa on suhteellisen hyvä hinta-laatusuhde spekseihin nähden. Rosen eri mallit ovat keränneet paljon kehuja ulkomailla. Toisaalta niin on Canyoninkin.

Sent from my BLA-L29 using Tapatalk

Mä olen ajanut tuota Rosen mallia edeltävällä Rose Xeon Team CGF:llä, tosin normijarruilla, ja olen ainakin itse pitänyt tuosta pyörästä. Ja kuten sanoit hyvää Rosella on se että pyörän konfigurointi omien halujen mukaan on tehty helpoksi. Mutta tuskin menet vikaan kummallakaan valinnalla. Sähkövaihteille ehdottomasti propsit.
    - Just a lonesome rider -

Jos päädyt hankkimaan jo trainerikaudelle ja koska köyhällä ei ole varaa kuin parhaaseen (Tacx Neo), niin sitten kannattaa tsekata, että valittu kokoonpano toimii myös sen trainerin kanssa. Pitkähäkkisen takavaihtajan kanssa voi tulla ongelmia sen parhaan trainerin kanssa.

Nyt kaksi kuukautta sähkövaihteilla ajaneena (uusi Ultegra Di2) olen tyytyväinen valintaan. En vaihtaisi pois. Mun ehdottomat propsit menee piilotetuille namiskoille, joilla ohjaan Garmin Edge 520 ajotietokonetta.

Noiden kahden välille on paperilla aika vaikea saada eroa. Itse päätyisin Canyoniin kiekkojen ja hinnan vuoksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IceCyclo Katso viesti
    En nyt odota vastauksia, että mikset osta jotakin muuta tai onkohan tuo liian hyvä ensimmäiseksi maantiepyöräksi tai muuta vastaavaa. Kovasti olen itse yrittänyt ottaa etukäteen selvää molemmista malleista ja molemmissa on suhteellisen hyvä hinta-laatusuhde spekseihin nähden. Rosen eri mallit ovat keränneet paljon kehuja ulkomailla. Toisaalta niin on Canyoninkin.
    Noista merkeistä ja tuolla budjetilla valkaten ei voi mennä vikaan. Hieno fillari tulee postissa joka tapauksessa. Canyonin valikoimassa kokoja on jo aika hintsusti jäljellä. Canyonin satulatolppa joustanee Rosen vastaavaa enemmän, jos sillä on mitään merkitystä :-)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    Noista merkeistä ja tuolla budjetilla valkaten ei voi mennä vikaan. Hieno fillari tulee postissa joka tapauksessa. Canyonin valikoimassa kokoja on jo aika hintsusti jäljellä. Canyonin satulatolppa joustanee Rosen vastaavaa enemmän, jos sillä on mitään merkitystä :-)
    Koon takia ei jää hankkimatta, kun olen suhteellisen lyhyt. Se on siinä ja siinä, kumpi XS vai S olisi parempi mulle. Konfiguraattori suosittelee S:ää, mutta myös XS soveltuu varauksella. Joku täällä sanoi, että mieluummin vähän liian pieni kuin liian iso. Ja Canyonissa tämä vielä korostuu? Näin joku täällä sanoi. Oikean koon valitseminen ilman koeajoa on se ainoa asia, mikä askarruttaa. Vertailuna nykyinen Cannondalen caadx on runkokoolla 54 ja sen koeajoin ja se on osoittautunut mulle juuri oikeaksi kooksi, vaikka laskurit suosittelivat kokoa 56.

Koon takia ei jää hankkimatta, kun olen suhteellisen lyhyt. Se on siinä ja siinä, kumpi XS vai S olisi parempi mulle. Konfiguraattori suosittelee S:ää, mutta myös XS soveltuu varauksella. Joku täällä sanoi, että mieluummin vähän liian pieni kuin liian iso. Ja Canyonissa tämä vielä korostuu? Näin joku täällä sanoi. Oikean koon valitseminen ilman koeajoa on se ainoa asia, mikä askarruttaa. Vertailuna nykyinen Cannondalen caadx on runkokoolla 54 ja sen koeajoin ja se on osoittautunut mulle juuri oikeaksi kooksi, vaikka laskurit suosittelivat kokoa 56.
    No tuohan on helppo juttu. Oikeat mitat ovat siinä nykyisessä cännärissä. Mittailet siitä geometriamitat (tai lunttaat netistä) ja vertaat niitä Rosen ja Canyonin geometriataulukkoihin. Valkkaat sitten lähimmäksi osuvan.

Canyonin runkogeometriat vs. CAADX 54
    Merkki ja malli
    reach

stack

TT

ST

SA

HA

HT
    Canyon Endurace XS 366 541 526 475 73,5 70,9 127
    Canyon Ultimate S 374 546 536 505 73,5 72,5 137
    Canyon Endurace S 373 556 538 510 73,5 71,6 143
    Canyon Ultimate M 383 560 549 537 73,5 73,3 149
    Canyon Endurace M 378 571 547 545 73,5 72,4 159
    CAADX 54 378 555 537 540 73,5 71 132

Jos koet CAADX 54:n sopivan kokoiseksi, niin kyllä Canyonin XS on ehdottomasti liian pieni

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hemppa Katso viesti
    Merkki ja malli
    reach

stack

TT

ST

SA

HA

HT

Jos koet CAADX 54:n sopivan kokoiseksi, niin kyllä Canyonin XS on ehdottomasti liian pieni
    Tuossahan se vastaus tulikin :-) S-koossa Stack ja Reach ovat aivan riittävän lähellä nykyistä kulkinetta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hemppa Katso viesti
    Merkki ja malli
    reach

stack

TT

ST

SA

HA

HT

Kiitos, S näyttäisi olevan melko lähellä. M menee liian isoksi ja XS taas liian pieneksi.

Canyonillahan on 30 päivän palautusoikeus pyörää voi ihan oikeesti käyttää tuona aikana. Jos koko menee väärin niin sen kuin vaihtaa jos pyörä muuten miellyttää.
    Tarkistin kesällä Canyonin asiakas-palvelusta kuinka kovasti pyörä voi olla käytetty palautettaessa. Tässä vastauksen sisältö suoraan lainattuna:

Kiitos viestistäsi.
    Palautusoikeutemme mahdollistaa pyörän käyttämisen. Maastopyörässä normaalit käytön jäljet/kuluma joita tulee tavallisestikin käytön aikana, ovat hyväksyttäviä. Rikkinäistä pyörää emme voi palautusoikeuden puitteissa tietystikään ottaa takaisin, mutta muutoin pyörää saa käyttää kuten omaansa.”

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hakpas Katso viesti
    Canyonillahan on 30 päivän palautusoikeus pyörää voi ihan oikeesti käyttää tuona aikana. Jos koko menee väärin niin sen kuin vaihtaa jos pyörä muuten miellyttää.
    Tarkistin kesällä Canyonin asiakas-palvelusta kuinka kovasti pyörä voi olla käytetty palautettaessa. Tässä vastauksen sisältö suoraan lainattuna:

Kiitos viestistäsi.
    Palautusoikeutemme mahdollistaa pyörän käyttämisen. Maastopyörässä normaalit käytön jäljet/kuluma joita tulee tavallisestikin käytön aikana, ovat hyväksyttäviä. Rikkinäistä pyörää emme voi palautusoikeuden puitteissa tietystikään ottaa takaisin, mutta muutoin pyörää saa käyttää kuten omaansa.”
    Näitä käytettyjä ei varmaan kuitenkaan enää uutena voi myydä, niin onko Canyonilla joku Outlet tms?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti petewow Katso viesti
    Näitä käytettyjä ei varmaan kuitenkaan enää uutena voi myydä, niin onko Canyonilla joku Outlet tms?
    https://www.canyon.com/en/factory-outlet/
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

Tuolla outletissa myydään tietääkseni ihan priimaa tavaraa. Meniskö osa esittely ja koeajo yms.jäyttöön ja loput kierrätetääm niiltä osin kuin pystyy...

Tuolla outletissa myydään tietääkseni ihan priimaa tavaraa. Meniskö osa esittely ja koeajo yms.jäyttöön ja loput kierrätetääm niiltä osin kuin pystyy...
    Aivan randomilla katsoin tuolta yhden pyörän, siitä sanotaan seuraavaa.

https://www.canyon.com/en/factory-ou...bikes&id=26356
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

OK, kiitti korjauksesta.

Kiitos viestistäsi.
    Kiitos tiedosta

pysytään saman topicin alla, mutta vaihdetaan pyöriä: Rose vai Canyon? Rose Backroad vai Canyon Grail? Molemmista miettinyt tuota Shimanon 105 versiota.

Eli siis puhdasta maantiepyörää monipuolisempi käyräsarvinen hakusessa. Työmatkalle, sorateille, syyskeleille maantielle, jne.

Aikaisemmin kokemusta vain Canyoneista (2 löytyy varastosta) ja olen ollut niiihin tyytyväinen, joten Canyon olisi sitä kautta luonnollinen valinta, mutta tuo Grailin muotoilu herättää pieniä ennakkoluuloja. Lisäksi Canyon näyttää Graileissa stack+ ja reach+ mittoja, joita minun vaikea suhteuttaa "perinteisiin" stack ja reach mittoihin. Backroadin koossa 54 näyttää olevan stack 559 ja reach 377 ja niiden suhde 1,48 eli aika leppoisen puolelle kallistuu, mikä hyvä.

Cyclojakin olen miettinyt, mutta niissä usein hieman agressiivisempi ajoasento. Gravel vaimitänäänyonkaannimeltään pyörissä näyttää olevan endurance -pyörien kaltainen leppoisampi ajoasento, mutta sitten tilaa kuitenkin endurance pyöriä paksummille renkaille. Ja lokasuojat saa halutessa myös.

Olen mietiskellyt samaa kuin Hillman tuossa edellä. Rose Backroad vaikuttaa tässä vaiheessa houkuttelevimmalta. Haluaisin sähkövaihteet enkä ole löytänyt muita sähkövaihteisia gravel/cyclocrosspyöriä samassa hintaluokassa. Toisaalta käyttööni voisi myös sopia ketjun aloittajan mainitsemat Rose Team GF Four Disc tai Canyon Endurace CF SL Disc 8.0 Di2. Muistelen lukeneeni jostain että Enduraceen menee jopa 33 mm renkaat, tietääkö kukaan kuinka leveät mahtuu tuohon Rosen maantiepyörään? Haluaisin ajella asfaltin lisäksi jnkv myös hiekkateillä, mutta varsinaista gravelgrindingia tai cylokrossia en harrasta. Lyhyelle työmatkalle on pyörä erikseen, joten tarakkaa tai kiinteitä lokareita tähän pyörän en tarvitse.

Vastaan kysymykseeni itse, jos jotakuta muutakin sattuisi kiinnostamaan: kysyin noista maantiepyörien rengasleveyksistä Roselta ja Canyonilta ja Roseen luvataan menevän todelliselta leveydeltään 32 mm rengas ja Canyoniin 32-33 mm. Ilmeisesti Canyonissa on aavistuksen enemmän rengastilaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hsr Katso viesti
    Olen mietiskellyt samaa kuin Hillman tuossa edellä. Rose Backroad vaikuttaa tässä vaiheessa houkuttelevimmalta. Haluaisin sähkövaihteet enkä ole löytänyt muita sähkövaihteisia gravel/cyclocrosspyöriä samassa hintaluokassa. Toisaalta käyttööni voisi myös sopia ketjun aloittajan mainitsemat Rose Team GF Four Disc tai Canyon Endurace CF SL Disc 8.0 Di2. Muistelen lukeneeni jostain että Enduraceen menee jopa 33 mm renkaat, tietääkö kukaan kuinka leveät mahtuu tuohon Rosen maantiepyörään? Haluaisin ajella asfaltin lisäksi jnkv myös hiekkateillä, mutta varsinaista gravelgrindingia tai cylokrossia en harrasta. Lyhyelle työmatkalle on pyörä erikseen, joten tarakkaa tai kiinteitä lokareita tähän pyörän en tarvitse.
    Tässä on enemmän gravel-henkinen "maantiepyörä". Hintaa ei olisi hirveästi Roseen nähden enemmän, mutta 2018 mallista kokoja on enää hintsusti jäljellä. Ovh taas uudessa 2019 mallissa tulee olemaan liian paljon speksehin nähden, jos noudattelee 2018 mallin hintaa ilman alennuksia. Käytännössä samoilla spekseillä Rose on tonnin halvempi (se on se kivijalasta ostetun lisähinta / Suomilisä?).

https://larunpyora.com/tuote/2018-fo...ra-di2-orange/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hsr Katso viesti
    Avasin ketjun ajatuksella löytää Endurance / maraton maantiepyörä, joista Rose ja Canyon olivat budjetussani spekseiltään mielenkiintoisimmat. Nykyinen cyclo on sitten muualle kuin asfaltille. Sitä voi päättää jo ennen liikkeelle lähtöä, minkälaisen lenkin haluaa sillä kertaa vetää. En siis ollut etsimässä yhtä pyörää kaikkeen.

Rose ja Canyon olivat spekseiltään tasaveroisia. Kuten kommenteista voidaan huomata, kumpikin ovat yhtä hyviä. Se on vähän, mitä kukin preferoi. Jostakin arvostelusta luin, että Roset ovat yleisesti vähän enemmän race-pyörien suuntaan. Päätin nyt kuitenkin venyttää hankinnan ensi kevääseen ja koeajaa myös kivijalkavaihtoehdot rauhassa.

Tässä on enemmän gravel-henkinen "maantiepyörä". Hintaa ei olisi hirveästi Roseen nähden enemmän, mutta 2018 mallista kokoja on enää hintsusti jäljellä. Ovh taas uudessa 2019 mallissa tulee olemaan liian paljon speksehin nähden, jos noudattelee 2018 mallin hintaa ilman alennuksia. Käytännössä samoilla spekseillä Rose on tonnin halvempi (se on se kivijalasta ostetun lisähinta / Suomilisä?).

https://larunpyora.com/tuote/2018-fo...ra-di2-orange/

Tuossa olisi kohtuuhinnalla spekseiltään sopiva pyörä ja värikin miellyttää silmää, lokaritkin tulisi mukaan. Mutta tietenkään sopivaa kokoa ei enää ole.

Avasin ketjun ajatuksella löytää Endurance / maraton maantiepyörä, joista Rose ja Canyon olivat budjetussani spekseiltään mielenkiintoisimmat. Nykyinen cyclo on sitten muualle kuin asfaltille. Sitä voi päättää jo ennen liikkeelle lähtöä, minkälaisen lenkin haluaa sillä kertaa vetää. En siis ollut etsimässä yhtä pyörää kaikkeen.

Rose ja Canyon olivat spekseiltään tasaveroisia. Kuten kommenteista voidaan huomata, kumpikin ovat yhtä hyviä. Se on vähän, mitä kukin preferoi. Jostakin arvostelusta luin, että Roset ovat yleisesti vähän enemmän race-pyörien suuntaan. Päätin nyt kuitenkin venyttää hankinnan ensi kevääseen ja koeajaa myös kivijalkavaihtoehdot rauhassa.

Jep, tarkoitus ei ollut tosiaan suoraan vastata IceCyclon alkuperäiseen kysymykseen omilla pyöräehdotuksilla, mutta laiskana en jaksanut aloittaa omaa ketjua kun kysymykseni kuitenkin sopi otsikon alle...

Mutta ihan hyvä lisäkysymys omalla kohdallani on, että voisiko esim. Canyon Endurace tai Rose Team GF tulla kysymykseen Grail:n tai Backroadin sijaan? Niihin kumpaankaan ei taida saada lokasuojia, mikä nyt välttämättä ei olisi ylitsepääsemätön ongelma. Jos molempiin menee 32/33 mm renkaat, niin kaiketi pitää sitten kysyä että onko kaikki asfaltin ulkopuolella tapahtuva ajo sitten niin "rankkaa", että tuo rengaskoko ei riitä. Geometria niissä kuinteknin miellyttää cycloja enemmän. Ei kai noissa pyörissä ole mitään syytä miksei niillä voisi hyvin ajaa sorateillä tai erittäin hyväkuntoisilla poluilla?

Vähän liikaa tuntuu olevan vaihtoehtoja, että meinaa mennä pasmat sekaisin.

Siis Canyoniin luvattiin menevän 32-33mm, Roseen vain enintään 32 mm todelliselta leveydeltään oleva rengas. Tuo edellä mainittu Focus Paralane olisi spekseiltään omaan käyttööni lähes täydellinen, siihen menee ilm. 35 mm rengas ja lokaritkin tulisi mukana, nekin voisi sadekelillä olla mukavat vaikka en niitä välttämättä tarvitsisikaan. Harmi vaan että sopivaa kokoa ei tarjouspyörissä ole, todennäköisesti ensi vuoden malli tulee olemaan ainakin tonnin kalliimpi kuin nuo Roset ja Canyonit.

No 32 ja 33 mm nyt on ihan sama asia. Jos toinen lupaa 32 ja toinen 33 niin totuus voi olla millin pari tuosta kumman hyväksi tahansa. Eri asia jos lupaukset olis ollut vaikka 30 ja 35

Tuossa Rose Team GF:ssa eniten arveluttaa rengastila. Monet 32mm nimellisleveydeltään olevat renkaat on oikeasti reilusti leveämpiä, esim Vittoria Voyager Hyper 32 mm on oikeasti lähes 34mm leveä ja minulla nyt käytössä olevat 32mm Gravelkingitkin muutaman kymmenyksen nimellisleveyttään leveämmät. Monet 32 mm renkaat siis eivät ehkä mahdu Roseen. Canyon Enduracessa todennäköisesti on rengastilaa hivenen enemmän, mutta siinä on 52/36 eturattaat ja 11-30 takapakka, Roseen saisi 50/34 kammet ja 11-32 pakan.

Samanlaisia aiheita

1. Vastaukset: 3
    Viimeinen viesti: 04.03.2018, 16.45
  2. Canyon Grand Canyon AL 3.9 vs 5.9 erot? +Ehdotuksia 750€
    By Lewanderi in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 2
    Viimeinen viesti: 07.06.2016, 17.36
  3. Bianchi vs Rose
    By gnu79 in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 14
    Viimeinen viesti: 13.10.2011, 22.49
  4. Rose vs. Radon vs. Canyon -vain kokemuksia