RideGiantHuntteriElectrobikeHelkamaCanyon
Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2
Näyttää tulokset 31 - 45 / 45

Aihe: Katalien KOM varkaiden salaklubi!

  1. #31
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juide Katso viesti
    Kun liputetun suorituksen "kuittaa" yllämainitulla tavalla kerran, mahdollisista KOMeista lähtee "Uh oh" -muistutukset uudelleen. Jos/kun muutamissa tunneissa on liputettu sama suoritus uudestaan, tästähän voisi taitava sherlock vetää jonkinlaisia johtopäätöksiä liputtajasta.
    Jos oikein ymmärsin, niin viittaat siihen että ennen liputusta kakkosena olleelle tulee sitten muistutus menetetystä KOM:sta mailiin kun liputettu aika tulee takas, niin en lähtis tekeen johtopäätöksia kakkos ajoista liputtajina, kun itsellekkin on tullut ainakin kolme nuita sun liputuksista johtuvia KOM maileja kun aikasi tullut takaisin, enkä esim itse ole ikinä liputtanu kun yhden selvän Virpiniemen mopoilijan 2014 vuodelta jonka keskari oli 64km/h ja huiput yli 80km/h

    Ja btw yhdestä KOM:ista(Mikonmäentie nyppylä) on tullu nyt lähipäiviän 3 ylimäärästä "Uh oh" muistutusta, eli liekö sitten mahdollista yhden kaverin liputella moneen kertaa, vai sekoileeko strava, mutta aivan kun olis liputettu 3 kertaa sama segmentti(jossei kyseessä ole sitten epäilevä yhteisö...)

    Olisko kyseessä joku joka ei tuon aikasemman krypisemmän Stravanimen takaa uskonut että kukaan voi mennä puhtaalla lihasvoimalla nuin lujaa, kyllä olisin itsekkin ollu epäilevä jossen olis tietänyt entuudestaan kuka kyseessä, onhan nuo melkosia aikoja parhaimmillaan ja se että kohta kaikki Oulun segmentit on sulla, niin voi aiheuttaa eipäilystä jos ei tiedä kuka kyseessä, että joku voinut vilpittömästikkin uskoa/uskoo ehkä vieläkin että segmentit ajettu sähkön tai fossiilisten polttoaineiden avustuksella

    Mutta tyly homma jos jatkuu vielä nyt kun Strava nimikin muutettu...

  2. #32
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.699

    Katalien KOM varkaiden salaklubi!

    Kyllä Stravassa pääsee oikomaan ainakin 15 metriä. Tai no, voi ajaa 15 metriä sivussa. Eräs nimeltämainitsematon segmantti, Ylöjärvi-nousu, on merkattu kevlille, mutta ajorataa ajamalla segmentti lasketaan suoritukseen ja sitä pitkin ajasta saa muutamia sekunteja pois. Tällä hetkellä KOMia pitää hallussaan s-pyöräspesialisti.
    Pääsinpähän avautumaan.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  3. #33
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Autostania
    Viestit
    4.860
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 7uomo Katso viesti
    Jos oikein ymmärsin, niin viittaat siihen että ennen liputusta kakkosena olleelle tulee sitten muistutus menetetystä KOM:sta mailiin kun liputettu aika tulee takas, niin en lähtis tekeen johtopäätöksia kakkos ajoista liputtajina, kun itsellekkin on tullut ainakin kolme nuita sun liputuksista johtuvia KOM maileja kun aikasi tullut takaisin, enkä esim itse ole ikinä liputtanu kun yhden selvän Virpiniemen mopoilijan 2014 vuodelta jonka keskari oli 64km/h ja huiput yli 80km/h

    Ja btw yhdestä KOM:ista(Mikonmäentie nyppylä) on tullu nyt lähipäiviän 3 ylimäärästä "Uh oh" muistutusta, eli liekö sitten mahdollista yhden kaverin liputella moneen kertaa, vai sekoileeko strava, mutta aivan kun olis liputettu 3 kertaa sama segmentti(jossei kyseessä ole sitten epäilevä yhteisö...)

    Olisko kyseessä joku joka ei tuon aikasemman krypisemmän Stravanimen takaa uskonut että kukaan voi mennä puhtaalla lihasvoimalla nuin lujaa, kyllä olisin itsekkin ollu epäilevä jossen olis tietänyt entuudestaan kuka kyseessä, onhan nuo melkosia aikoja parhaimmillaan ja se että kohta kaikki Oulun segmentit on sulla, niin voi aiheuttaa eipäilystä jos ei tiedä kuka kyseessä, että joku voinut vilpittömästikkin uskoa/uskoo ehkä vieläkin että segmentit ajettu sähkön tai fossiilisten polttoaineiden avustuksella

    Mutta tyly homma jos jatkuu vielä nyt kun Strava nimikin muutettu...
    Piti tsekata mistä on kyse. Kun ei ole syke, kadenssi tai tehodataa, mutta on paljon kakkosta nopeampi, niin tommoset voi olla aika herkkiä liputtamiselle. Tämä ei siis ole kommentti tota linkattua segmenttiä kohtaan vaan yleensä.
    6.7 WTF/kg


  4. #34
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    1.769
    Sain olla seuraamassa uuden KOMin syntymistä vähän aikaa sitten. Tuo segmentti oli minulle aikaisemmin tuntematon, enkä tiennyt mistä se alkaa. Olin "Isojen poikien" kanssa lenkillä, jotka oikeasti ajavat kovaa. Kaverit pysähtyivät riisumaan tuuliliivejään, koska tarkoituksena oli "murskata" entinen, yhden mukana olleen KOM. Ajelin siinä edellä hitaasti kiihdyttäen, että pääsen junaan mukaan, kun he saavat minut kiinni. Eli, Olin jo segmentillä tietämättäni ja hissutellen kiihdytellen. No, pääsin junaan mukaan. Peesailin junaa, koska minusta ei olisi ollut vetäjäksi siinä vauhdissa. Lopussa kuitenkin otin vetovuoron, koska olin "tuoretta lihaa" ja hyvävoimainen. Tuli risteys, enkä tienyt mihin kääntyä, huutelin taakse vapaalla lasketellen, että kumpaan suuntaan. Siinä meni kaveri ohi ja segmentin loppu oli 100 metriä risteyksen jälkeen, joka kääntyi 90 astetta vasemmalle.

    Noh, segmentin pituus oli vain 7.5 kilometriä ja keskivauhti ainoastaan 47 kmh (minulla 46.8 kmh). Eli, hävisin KOMista 3 sekuntia.

    Vuodatuksessani ei ole kysymys siitä, että hävisin, vaan siitä, että pitää tietää milloin segmentti alkaa ja loppuu. "JOS" olisin lähtenyt segmentille junan hännillä ja tiennyt mihin suuntaan mennään, niin olisin saanut KOMIn. Tarinan tärkein juoni on se, että jos lähdet segmentille joukkue-ajoharjoituksessa, niin ole viimeinen joka ylittää segmentin lähtöviivan. Ja vieläpä kymmenen metriä perässä ja kiihdytä juna kiinni. Olet silloin pari sekuntia edellä muita, vaikka olet ajanut vasta puolikilometriä ja olet viimeisenä. Lopussa riittää oleminen, vaikka viidentenä segmentin lopussa ja olet uusi KOMin hallitsija, suoranainen KURKO!

  5. #35
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    13.983
    Just noin! Todellinen KOM-ROHMU tuntee kaikkien tärkeimpien segmenttien loppupisteet ja osaa näytellä junassa kuollutta oikealla aikaa. Sitten niittaus oikeaan paikkaan ja se on siinä! Tuolla saa kavereiden vankkumattoman suosion pitkillä lenkeillä.

    Tuota aloituksen sprinttiä en ollutkaan oivaltanut. Tuo olisi jopa helpompi. Kaverithan aina odottavat alussa jäänyttä. Potkii vain kenkää hetken aikaa poljinta vasten ja noituu niin penteleesti. Kätevää.

  6. #36
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    1.769
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Just noin! Todellinen KOM-ROHMU tuntee kaikkien tärkeimpien segmenttien loppupisteet ja osaa näytellä junassa kuollutta oikealla aikaa. Sitten niittaus oikeaan paikkaan ja se on siinä! Tuolla saa kavereiden vankkumattoman suosion pitkillä lenkeillä.
    Mitä tarkoitat kavereilla? Jos minulla olisi kavereita, niin he eivät loukkaantuisi peesaamisestani. KOMit ovat komeja ja kisoissa katsotaan kuka on KURKO! Oma raihnistuva temppelini ei kykene enään tavoittelemaan Kurkon asemaa, muuten kuin satunnaisissa olosuhteissa, mutta ei koskaan kilpailuissa. Olen mennyttä kalua, mutta innokas sellainen!

  7. #37
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    13.983
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laroute Katso viesti
    Mitä tarkoitat kavereilla? Jos minulla olisi kavereita, niin he eivät loukkaantuisi peesaamisestani. KOMit ovat komeja ja kisoissa katsotaan kuka on KURKO! Oma raihnistuva temppelini ei kykene enään tavoittelemaan Kurkon asemaa, muuten kuin satunnaisissa olosuhteissa, mutta ei koskaan kilpailuissa. Olen mennyttä kalua, mutta innokas sellainen!
    Olet väärässä. Vääryydellä menetetyn KOMin vuoksi puhkotaan renkaat seuraavalla lenkillä. Kannattaakin olla tarkkkana, kun jätät pyörän seuraavalla kerralla kahvion seinään nojaamaan.

  8. #38
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    1.769
    ^ Nyt selvisi miksi renkaani ovat aina puhjenneet kahvitauolla. Olen aina luullut sen johtuvan huonosta tuurista. Perskules vieköön! Enkä ole vielä edes "kerennyt" Isoilta pojilta viemään yhtään KOMia.

    Noh, totuuden nimissä, renkaitani ei ole puhjennut moisista syistä ja lenkkiporukka ymmärtää sen että Vanha Patu ei oikeasti mahda heille yhtään mitään, jos oikeasti laitetaan jalalla koreasti. Niin, myös ymmärtää Vanha Patu!

    Olen itse asiassa hyvin kiitollinen siitä, että olen saanut itseni sellaiseen kuntoon, että pysyn kavereiden mukana lenkillä ja vaikka useimmiten viihdynkin "Aurinkokannella" lekotellen, niin tunnen päässeeni taas mukaan pyöräilyyn ja ennen kaikkea hyvään porukkaan.

  9. #39
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    6.866
    Kävin hiljattain ajamassa Espoon keskuspuiston segmentin "EKP kallioharjanne keskidropparilta itään!" eli sen ehkä ns. endurotyyppisen 0,9 km pätkän omaa kovaa vauhtia. En ihan tiennyt mistä pätkä alkaa eli lähdin vetämään vähän turhan kaukaa (lue perustelen epätoivoisesti, että olin jo hieman puhki lähtöviivalla) mutta noin muutoin vedin siis aika täysiä ja ilman selviä suuria mokia. No nyt kun sykekäyrääkin katsoo, niin eipä varaa kyllä tän päivän kunnolla enempää ollut. Näin jo lähes 40 vee on mun maksimi n. 190 (toissakesänä taisin saada 192 kerran irti) ja tuon vedon keskisyke oli 181, maksimi 185 ja alle 180 ei juuri menty.

    Segmentti on sykekäyrässä siis tasan vain tuo vaakasuora viiva 180+ sykkeen tienoilla


    No mites se tulos... Lehikoisella on KOM 2.22. Oma tulos vähän yli minuutin huonompi ja sijoitus 80 huonommalla puolella! Okei, se ei ole yllätys, että Lehikoisen tyylisille kisakuskeille jää paljon mutta yllättävän moni muukin on ajanut noin kovaa mun lähimetsässä. Olisin ehkä luullut ajoista mitään tietämättä sijoittuvani vaikka 30 sijan tienoille. Hurja määrä ihmisiä siis on käynyt ajamassa sen oikeasti kovalla vauhdilla eikä vain normaalia maastokruisailua.
    Mietin tuossa aiemmin jo kun olin sattumalta huomannut moisen Strava pätkän siellä kallioilla olevan, että paljonhan siellä voi oikoa jne. mutta en mä nyt ilman lentokonetta pysty lähellekään edes 30 sekuntuntia pudottamaan. Kymmenen sekkaa saattaisin saada pois.


    edit: Jaha, mä olin peräti miettinyt elokuun lopussa julkisesti, että pääsiskö 20 joukkoon. No ei päässyt ei.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Miten tarkasti muuten se Strava-pätkä pitää ajaa, jotta ajo hyväksytään mukaan? Eli esim Espoon keskuspuistossa on siellä kalliobaanalla sektori mutta ajolinjavaihtoehtoja vaikka kuinka paljon. Helposti voi mennä 5-10 metriä sivusuunnassa eri kohdista. Vai onko noissa vain se alku- ja loppupiste, mikä ratkaisee? Pohjat näkyy olevan Matti Lehikoisella.
    En siis kuvittelekaan sinne enkkoja ajavani mutta ajattelin mennä kokeilemaan pääseekö vaikka 20 parhaan joukkoon jos oikein yrittäisi.

  10. #40
    Liittynyt
    02/2012
    Viestit
    127
    Pohjanmaalta löytyy stravapätkä jonka KOM haltija saa tämän mittaamattoman arvokkaan mitalin haltuunsa niin kauaksi kun joku se häneltä riistää

    Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

  11. #41
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    6.866
    Tiedättekö mitä mä nyt tajusin. Vaikka ei tietty kannattaisi kertoa ääneen. Mutta talvellahan voi juurakko-kivikkomaastossa tehdä "helposti" ainakin omia ennätyksiään ja samalla nousta listoilla. Siis jos talvesta tulee edes joiksikin päiviksi sellainen, että koiranulkoiluttajat käyvät tallomassa suositun maastosegmentin tasaiseksi kovaksi lumipohjaksi kenties oikaisten vähän linjoja ja siten, että kaikki päätä pienemmät juuret ja kivet ovat peittyneet tasaisen kovaksi pakkautuneen lumipinnan alle. Sitten vain kevyt jäykkäperä tallista ja kaahaamaan ennätystä.
    nim. käynkö ostamassa lumikengät ja tallomassa polut itse nopeaan kuntoon.

  12. #42
    Liittynyt
    08/2015
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    146
    Noita fit tiedostoja pystyy kai modaamaan suoraan tietokoneella, jos haluaa parempia Strava segment aikoja. Ei tartte käydä edes tamppaamassa lunta. 😆

    Mihinkään ei voi nykyään enää luottaa, ei edes Strava segmentteihin.

  13. #43
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.325
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Tiedättekö mitä mä nyt tajusin. Vaikka ei tietty kannattaisi kertoa ääneen. Mutta talvellahan voi juurakko-kivikkomaastossa tehdä "helposti" ainakin omia ennätyksiään ja samalla nousta listoilla. Siis jos talvesta tulee edes joiksikin päiviksi sellainen, että koiranulkoiluttajat käyvät tallomassa suositun maastosegmentin tasaiseksi kovaksi lumipohjaksi kenties oikaisten vähän linjoja ja siten, että kaikki päätä pienemmät juuret ja kivet ovat peittyneet tasaisen kovaksi pakkautuneen lumipinnan alle. Sitten vain kevyt jäykkäperä tallista ja kaahaamaan ennätystä.
    nim. käynkö ostamassa lumikengät ja tallomassa polut itse nopeaan kuntoon.
    Niin, aika iso osa omista KOMeistakin on maaliskuussa tehtyjä. Itse tamppailen yleensä alkutalvesta läskillä reittejä ja maaliskuu on sitten jäykkäperällä segmenttien kulta-aikaa. Tosin tuossakin voi sitten vielä hieman taktikoida lisää ja ajoittaa ne kovimmat vedot halutuilla segmenteillä siihen talveen viimeiseen nopeeseen keliin ennen kuin polut sohjoontuu ja yöpakkaset loppuu. Viime talvena muistan muutamalla polulla aika kovaa kilpailua olleen ihan maaliskuun lopussa ja 31. päivä kun täräytti lopulliset pohjat alle, niin se tulos jäi KOMiksi koko kesäksi, koska 1.4. satoi jo räntää ja polut puuroontui.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  14. #44
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    6.866
    Talvikelejä odotellessa kävin tänään taas koittamassa ekp keskidropparilta itään reittiä. Suunnittelin vähän ajolinjoja pariin paikkaan ja kelihän oli siitä hyvä, että pakkasyön jäljiltä maa oli kova. Tuloksena n. 5 lyöntiä alhaisemmalla keskisykkeellä 21 s pienempi aika. Sijoitus nousi nelisenkymmentä pykälää ollen senkin jälkeen 40 huonommalla puolen. Pari kertaa putos vauhti lähes nolliin ja hapoilla on vaikes saada loivaan nousuun pyörään uutta vauhtia. Muutoin onnistui aika nappiin.

  15. #45
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    1.769
    Tein huomion asiaan liittyen sunnuntaina. Vetelin lumilingolla pari tuntia pihaa reissun jälkeen ja päätin lähteä lingon kanssa tekemään koiran ulkoilutus reittiä metsään, jossa teemme koirien kanssa lenkin. Maasto on aika epätasaista. Vedin lingolla syvään lumeen uran, varoen lingon osumista epätasaisuuksiin. Parin päivän jälkeen kävelin koirien kanssa reitin ja kas kummaa, kova tasainen ura, jonka tasan tarkkaa ajaisi nyt nopeammin, kuin kesällä. Lumilinko kuuluu Katalien KOM- varkaiden keinovalikoimaan, jos ollaan aivan huipputasolla.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •