Sivu 12 / 12 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2101112
Näyttää tulokset 331 - 360 / 360

Aihe: Polar Vantage

Polar Vantage

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Tuo iso suoni on luultavasti cephalica-laskimo, jossa ei ole pulsoivaa virtausta (eikä mittari siitä sykettä saa mitattua, jos sykkeenmittaus perustuu pulsoivaan virtaukseen kuten pulssioksimetrikin). Mittari todennäköisesti nappaa sykkeen jostain radialis-valtimon haarasta, joka kulkee kellon normikohdassa syvemmällä sidekudosrenkaan alla. Tuossa on vielä anatomista variaatiota eli hyvinkin mahdollista, ettei suoni osu sensorien kohdalle. Toisaalta verenvirtauksen estyminen hetkellisesti voisi myös johtaa sykemittauksen epätarkkuuteen. Ajaessa ranteet tuppaavat toisinaan vääntymään ja tämä yhdistettynä kellon muotoon pystyy puristamaan suonia kasaan. Tällöin sykemittaus muuttuu epätarkaksi. Sykevyö perustuu eri tekniikkaan, ja on siten luotettavampi.
    Ok, kiitos tarkennuksesta!
    Sykepanta on edelleen se juttu, jos/kun haluaa luotettavaa ja reaaliaikaista syketietoa harjoituksen aikana. Itse odotan että jatkuva rannesykemittaus antaa tarkempaa tietoa rasituksen tasosta / palautumisen tilasta... jota tämä nykyinen mittaustarkkuus voisi hyvinkin tukea.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    www.tahkomtb.fi
    www.kuopys.fi

Tietyt lajit vaativat tosiaan vielä sykepannan! Tasavauhtisilla juoksu-pyörälenkeillä voi hyvin vetää ilman sykevyötä. Jos Komitat Stravaan tai teet muuten kovia vetoja, kannattaa käyttää vyötä 👍 Salilla esim. leuanvedosta ei saa kunnon sykekäyrää ranteesta. Ilmeisesti kova puristus vaikuttaa mittaamiseen. Keskisykkeet ovat olleet kuitenkin kohdillaan joka treenissä, kun olen vertaillut tuloksia V800 sykevyön dataan.

Tuommoisen heitti tänään kesken lenkin. Lenkin tiedot tietysti harakoille.
    Käyttöliittymäni on suomeksi, joten miksiköhän tuo ilmoitus on englanniksi?

Tuo joulukuun päivitys varmaan tulee lähipäivinä(?).

UPDATE 2.0
    Timing: December 2018
    Devices: Polar Vantage V & M

What’s included:

Stopwatch, countdown timer and interval timer: Stopwatch comes in handy in many situations. Countdown timer and interval timer help you in your training sessions.
    Enhancements for existing features.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 3wheel Katso viesti
    Tuo joulukuun päivitys varmaan tulee lähipäivinä(?).

UPDATE 2.0
    Timing: December 2018
    Devices: Polar Vantage V & M

What’s included:

Stopwatch, countdown timer and interval timer: Stopwatch comes in handy in many situations. Countdown timer and interval timer help you in your training sessions.
    Enhancements for existing features.
    Äsken päivittyi Vantage M 2.0.7-versioon.

... ja Vantage V päivittyy myös parhaillaan samaan tasoon.

Lähetetty minun EVA-L09 laitteesta Tapatalkilla

Onkos kukaan törmännyt tarkkaan muutoslogiin?

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Make77 Katso viesti
    Onkos kukaan törmännyt tarkkaan muutoslogiin?

Jaahans, Polarin sivuilla olikin aika hyvin tietoa.

Mulla on Android-puhelimessa viimeisin Polar Flow 4.0.1, mutta Vantagen synkronointi ei vain käynnistä firmiksen päivitystä. 🤔☹️

Vantagen saaminen näyttää olevan salatiedettä. Tilasin Polarilta oranssin yksilön kuukausi sitten ja vieläkään ei olen mitään tietoa että milloin sitä saa. Verkkosivu antoi ymmärtää 7 päivän toimitusajan. Pari viikkoa sitten sanottiin että ”väliaikainen toimitusvaikeus”. Ei nyt ihan putkeen mene...

Mulla on Android-puhelimessa viimeisin Polar Flow 4.0.1, mutta Vantagen synkronointi ei vain käynnistä firmiksen päivitystä. 🤔☹️
    No nyt firmispäivitys käynnistyi, kun synkronoin läppärin (MacBook Pro) Polar FlowSync:llä ja Vantagen USB-latauspiuhalla.

Ja näyttää seuraava firmis saaneen samalla tarkemman ajankohdan. Early 2019 on nyt tarkentunut helmikuuksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Metsämuija Katso viesti
    Vantagen saaminen näyttää olevan salatiedettä. Tilasin Polarilta oranssin yksilön kuukausi sitten ja vieläkään ei olen mitään tietoa että milloin sitä saa. Verkkosivu antoi ymmärtää 7 päivän toimitusajan. Pari viikkoa sitten sanottiin että ”väliaikainen toimitusvaikeus”. Ei nyt ihan putkeen mene...
    Aika jännä juttu. Keskisen kellolla näyttäisi olevan oranssia Vantage Veetä hyllyssä. Toki hinta on euron kalliimpi verrattuna esim. mustaan kelloon. 😊

Toimiikos kumpikaan Vantageista sujuvasti Stravan kanssa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti santei Katso viesti
    Toimiikos kumpikaan Vantageista sujuvasti Stravan kanssa?
    Sujuvasti? Mitä tarkoitat?

Flowsta saa ajelut automaattisesti päivittymään Stravaan, mutta live-segmenttejä ei vielä ole, tulevat myöhemmissä päivityksissä.
    JackOja muokkasi tätä : 13.12.2018 at 14.53

.

Maastossa on kivintä ja juurakointa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Sujuvasti? Mitä tarkoitat?

Flowsta saa ajelut automaattisesti päivittymään Stravaan, mutta live-segementtejä ei vielä ole, tulevat myöhemmissä päivityksissä.
    Juuri tuota tarkoitin, että pienellä vaivalla ja säätämisellä saisi ajelut Stravaan. Pitänee tuota Vantage M -mallia harkita pukinkonttiin.

On muuten käyttiksen 2.0.7 versio päivitettävissä.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekxi Katso viesti
    Aika jännä juttu. Keskisen kellolla näyttäisi olevan oranssia Vantage Veetä hyllyssä. Toki hinta on euron kalliimpi verrattuna esim. mustaan kelloon. 😊
    Halusin sykevyöllisen version, kun vyön saa näin edullisemmin. Hetken olen miettinyt jaksaako odottaa vai ostaako erikseen ja maksaa lisää.

Pitäisi valita Vantage M:n ja Garmin Instinct -mallien välillä. Sattuuko kellään olla tuosta Instinct -kellosta kokemuksia? Vantageen verrattuna löytyy gps-jäljen seuraaminen, mutta ei ilmeisesti täysiveristä karttanäkymää kunten Fenixissä. Vaikuttaa pyöräilyä ja kevyttä vaeltamista silmälläpitäen kiinnostavalta. Eriasia toki, että tulisiko valmiita reittejä ladattua ja käytettyä mutta ajatuksena ainaki kiinnostava ominaisuus tuossa hintaluokassa.

Pitäisi valita Vantage M:n ja Garmin Instinct -mallien välillä...
    Tässä topicissa valitaan toki Vantage ja Garmin-topiceissa Instinct

.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Metsämuija Katso viesti
    Halusin sykevyöllisen version, kun vyön saa näin edullisemmin. Hetken olen miettinyt jaksaako odottaa vai ostaako erikseen ja maksaa lisää.
    Sykevyö on hyvä ottaa vielä mukaan. Toki riippuu paljon, mitä lajia ja miten treenaa. Toivottavasti saat paketin pikapuolin!👍

Tässä topicissa valitaan toki Vantage ja Garmin-topiceissa Instinct
    Se voi toki olla. Mutta jos on heittää muitakin perusteluja valintaan kuin merkkiuskollisuus kiin kyllähän se aina omaa valintaa auttaisi.

^tuo sinun Garminissa kaipaamasi reittiopastus tulee Vantageihin ohjelmistopäivityksenä myöhemmin, ei siis siitä ominaisuudesta pitäisi jäädä kanittamaan.

.

Se voi toki olla. Mutta jos on heittää muitakin perusteluja valintaan kuin merkkiuskollisuus kiin kyllähän se aina omaa valintaa auttaisi.
    En tiedä Garminista mitään, mutta ainakin vantagen rannemittaus on toiminut todella hyvin vaelluksilla. Itse epäilin, että sauvat kädessä ei tulisi järkevää dataa, mutta olin väärässä.

^tuo sinun Garminissa kaipaamasi reittiopastus tulee Vantageihin ohjelmistopäivityksenä myöhemmin, ei siis siitä ominaisuudesta pitäisi jäädä kanittamaan.
    Vain Vantage V-malliin ilmeisesti. M:ään jos tulisi niin ei tosiaan tarvisi miettiä mitään garmineja.

^oho, niinpäs olikin. Ihmettelinkin vähä. Oli näköjään 2xV tossa mun vertailulinkissä. Mun virhe, tsori.

.

Mitä mieltä olette Vantagen ja Polar Flow:n ilmoittamista kalorikulutuksista? Mielestäni ne ilmoittavat kulutuksen hieman yläkanttiin. Vantage V on nyt ollut ranteessa muutaman viikon noin 23/7 ja viikkojen raportoitu kulutus on Polar Flow:ssa ollut suunnilleen 25000 kCal/vko. Arkipäivät syön aika tarkasti ruokavalion mukaan ja viikonloppuisin sitten menee vähän muutakin. Viikon aikana olen syönyt suunnilleen 2500...3500 kCal Polar Flow:n ilmoittamaa kulutusta vähemmän ja paino on kuitenkin pysynyt 4 viikkoa käytännössä samana. Vaa'alla käyn (lähes) joka aamu ja excel laskee viikon keskiarvon Ti-La aamupainoista.

Nukun kyllä yöt aika levottomasti, joten voi olla, että Vantage laskee nekin osittain jonkin sortin aktiviteetiksi.

Mitä mieltä olette Vantagen ja Polar Flow:n ilmoittamista kalorikulutuksista? Mielestäni ne ilmoittavat kulutuksen hieman yläkanttiin. Vantage V on nyt ollut ranteessa muutaman viikon noin 23/7 ja viikkojen raportoitu kulutus on Polar Flow:ssa ollut suunnilleen 25000 kCal/vko. Arkipäivät syön aika tarkasti ruokavalion mukaan ja viikonloppuisin sitten menee vähän muutakin. Viikon aikana olen syönyt suunnilleen 2500...3500 kCal Polar Flow:n ilmoittamaa kulutusta vähemmän ja paino on kuitenkin pysynyt 4 viikkoa käytännössä samana. Vaa'alla käyn (lähes) joka aamu ja excel laskee viikon keskiarvon Ti-La aamupainoista.

Nukun kyllä yöt aika levottomasti, joten voi olla, että Vantage laskee nekin osittain jonkin sortin aktiviteetiksi.
    Ei ne kaikki syödyt kalorit imeydy, varsinkaan, jos käy välillä paskalla.
    www.icyclelpr.fi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti maalinni Katso viesti
    Ei ne kaikki syödyt kalorit imeydy, varsinkaan, jos käy välillä paskalla.
    Eikö silloin pitäisi painon tippua?

Mutta mielestäni Vantage Vee laskee kalorit aika hyvin kohdilleen. Toki jokaisen täytyy aina omalta kohdalta tutkia, miten lukemat osuu ja täsmää. 👍

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekxi Katso viesti
    Eikö silloin pitäisi painon tippua?

Mutta mielestäni Vantage Vee laskee kalorit aika hyvin kohdilleen. Toki jokaisen täytyy aina omalta kohdalta tutkia, miten lukemat osuu ja täsmää. 
    Ei se mittari taida tietää, kuinka monta kaloria ruoasta imeytyy.
    www.icyclelpr.fi

Samanlaisia aiheita

1. Polar V650
    By OPJarvinen in forum Varusteet
    Vastaukset: 641
    Viimeinen viesti: 02.12.2018, 17.04
  2. Polar M400
    By Kaifas in forum Varusteet
    Vastaukset: 167
    Viimeinen viesti: 09.02.2018, 15.46
  3. Polar OH1
    By JumboJim in forum Varusteet